Uudet renkaat?

Eräs vaan

Olisi aika uusia traktoriin(Valmet 502)takarenkaat.Kannattaisiko vaihtaa ristikudosrenkaat vyörenkaisiin?Onko kestävyydessä eroja?Jonkinverran myös metsässä ajoa lähinnä rankojen ajoa.

15

5864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juxu

Hanki vaan vyörenkaat ja aivan laadukkaat. Nykyiset vyörenkaat kestävät metsässäkin, varsinkin, kun valitset renkaan jonka sivu ei ole kovin ohut. Monen olen kuullut kovasti kehuneen niitä venäläisiä renkaita.. Pitäisiköhän paikkansa, että ovat niin hyviä? Käypä katsomassa, ovat ainakin edullisia!

• Eräs viljelijä

Mikä idea se on kun on sisärenkaattomiakin renkaita?Puimurissani oli sellaiset ja tarvittiin vain pieni murtuma kun rengas tyhjeni.
        Jos olisi ollut perinteinen niin homma ei olisi keskeytynyt.

• Paalinpyörittäjä
        Eräs viljelijä kirjoitti:

Mikä idea se on kun on sisärenkaattomiakin renkaita?Puimurissani oli sellaiset ja tarvittiin vain pieni murtuma kun rengas tyhjeni.
        Jos olisi ollut perinteinen niin homma ei olisi keskeytynyt.

Vyörengas elää niin paljon ajettaessa, että niissä ei tahdo sisärengas oikein kestää, kun se ikäänkuin hieroo ulkorengasta vasten.

• Juxu
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

Vyörengas elää niin paljon ajettaessa, että niissä ei tahdo sisärengas oikein kestää, kun se ikäänkuin hieroo ulkorengasta vasten.

Jos näin käy, käytetään liian alhaisia rengaspaineita. Ihmisille on tullut pakkomielle alentaa niitä kantavuuden lisäämiseksi. Vyörenkaan kantavuus ei sillä ratkaisevasti parane, saattaa käytännössä käydä juuri toisin päin!

• ei metsään

Ne puhkeaa sivuilta. Laita sellaiset rankaat jota valmistaja ohjekirjassa suosittelee.

• Maono

Toistakymmentä vuotta ajettu omat metsäajot ja vähän toistenkin vyörenkailla ilman vaurioita(Miseliinit).Hyvin ovat kestäneet kun ilmaa semmoset 2,5kg pitää.

• tuollaisia
        Maono kirjoitti:

Toistakymmentä vuotta ajettu omat metsäajot ja vähän toistenkin vyörenkailla ilman vaurioita(Miseliinit).Hyvin ovat kestäneet kun ilmaa semmoset 2,5kg pitää.

Kyllä rengasvaurion riski on huomattavasti suurempi vyörenkaalla. Ei kannata riskeerata.

• Maono
        tuollaisia kirjoitti:

Kyllä rengasvaurion riski on huomattavasti suurempi vyörenkaalla. Ei kannata riskeerata.

Seon nii ettei toisilla kestä mikään, vaan niinvaan on ajettu omat polttopuut ja hankinnat sekä vähäisiä määriä toisillekin Miseliini vyörenkailla 18,4-38 ja 14,9-28 Valtra 6400,sella. Ja sitä ennen viijatilla ja voortilla myös vyörenkailla. Vaan se nyt on sama sitten tuossa tapauksessa kummat laittaa.

• Eräs kyselijä

Mites se on.Voiko sisärenkaattomia vyörenkaita korjata?..Perinteisissä käy tossupaikka.

• Juxu

Hyviä radial-paikkoja on olemassa, eikä renkaasta tule edes "hyppyheikkiä" korjauksen jälkeen. Korjaustyö kyllä kannattaa jättää asiantuntevan rengasliikkeen tehtäväksi

• Kysynpä minäkin

Mikähän se on vyörenkaan oikea ilmanpaine kun ristikudoksisiin suositellaan n.1,2 ?

• Juxu
        Kysynpä minäkin kirjoitti:

Mikähän se on vyörenkaan oikea ilmanpaine kun ristikudoksisiin suositellaan n.1,2 ?

Sellainen pari kiloa on sopiva. Siinä on pikkuisen ajan myötä tulevan laskun varaa. Minä ainakin olen kovin laiska niitä paineita tarkastelemaan

• Aloittaja
        Juxu kirjoitti:

Sellainen pari kiloa on sopiva. Siinä on pikkuisen ajan myötä tulevan laskun varaa. Minä ainakin olen kovin laiska niitä paineita tarkastelemaan

Tuotapa en tiennyt että vyörengas tarttee kovemmat ilmanpaineet, kun olen pitänyt vain yhden kilon painetta.Siinäkö syy että vain kolme vuotta vanha rengas alkoi vuotaa?

• kahta kiloa !!
        Aloittaja kirjoitti:

Tuotapa en tiennyt että vyörengas tarttee kovemmat ilmanpaineet, kun olen pitänyt vain yhden kilon painetta.Siinäkö syy että vain kolme vuotta vanha rengas alkoi vuotaa?

itse käytän MF-240:ssa vm.1983 ~ 1,7 kiloa .

Tosi käytän takana myös sisärenkaita , syynä vanhat vanteet .

• Juxu
        kahta kiloa !! kirjoitti:

itse käytän MF-240:ssa vm.1983 ~ 1,7 kiloa .

Tosi käytän takana myös sisärenkaita , syynä vanhat vanteet .

Jätin siihen vähän huolimattoman varaa.. Eipä niitä paineita tule tarkistettua aivan joka vuosi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe