60-v.mimmille

onnitteluvärssy

Täällä ehkä on 60-vuotisjuhlansa viettäneitä. Muistattekos semmoista värssyä, jota voisin kierrättää omalle reippaalle serkkulikalle. Ei pulputa oma runosuoni - ei!

20

86172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuanmuori

      Tässä pari saamaani värssyä:

      Kulje tietäsi hymyillen
      sillä nyt olet aikuinen,
      anna hymylläs ymmärtää
      kuinka ihana on elämä tää!

      Nuorena on kaunis elon viinipuu,
      mutta vanhetessaan, nainen ja viinikin parantuu.

    • MareNki**

      Mutta tyttöseni,sinähän tulet vain nuoremmaksi ja nuoremmaksi!-------------

    • Onnea tänään,
      onnea tuleville vuosille,
      onnea päivään jokaiseen,
      sykettä sydämen seutuville,
      iloa menoon arkiseen.

      Tai

      Elämän ihana taika,
      on eteenpäin vierivä aika,
      sillä jokainen kaunis muisto,
      on sydämessä kukkiva puisto.

    • NainenS
    • Wivi ek

      Siitä on vasta niin vähän aikaa,
      kun elettiin täysillä nuoruuden taikaa.
      Mihin hukkasit minihameesi,
      risat farkkusi, lauantalameesi?
      Milloin mahdoitkaan vaihtaa kampausta?
      Koska aloitkaan säteillä kokemusta?
      Vaikka vinyylisaappaat on nyttemmin ahtaat,
      sinä tyynesti hymyillen totuuden kohtaat
      ja kauniina purjehdit kypsään ikään,
      mutta sitä vaan ei voi muuttaa mikään:
      Vaikka hieman kai ryppyilee ulkokuori,
      on sydämes sisältä villi ja nuori,
      yhä hullutuksia pullollaan
      - ja siksi sinua rakastetaan...

      Ota tästäkin päivästä ilo irti
      niin kuin vain sinä osaat.

      Minusta tuo on toooosi upee runo, liikutuin jo sitä luettaessa ja monta kertaa sen jälkeen. Se on niin osuva (tuo kauneus ei nyt taida olla ihan totta).

      • Fridanna

        että tuollaisen olet saanut. Se on aivan ihana onnitteluruno. Melkein tuli tippa silmään ja suu meni hymyyn.


      • Wivi ek
        Fridanna kirjoitti:

        että tuollaisen olet saanut. Se on aivan ihana onnitteluruno. Melkein tuli tippa silmään ja suu meni hymyyn.

        Täytin kylläkin 50 kun sain sen, mutta eihän sillä väliä.


      • OletkoSinäRyppyinen

        Onko 60-vuotias sankari näkyvästi ryppyinen?
        Kaikki eivät ole ollenkaan ja jotkut ovat jo varsin ryppyisiä.
        En ole varma, laittaisinko mainintaa ryppyisyydestä onnitteluviestiin.

        Tai voisinpa kysyä, oletko ryppyinen naamasta vai pepusta.


      • Anonyymi

        ihana runo, tosi nappiin meni ystävättärelle


    • isoäiti*

      Kohota, nosta, hinkkaa ja hankaa,
      kyl` naisen elämä on rankkaa.
      Veltostuu vatsa, roikkuu rinta,
      eikä sileä ole enää reidenkään pinta.
      Alkaa vaivata tanttatauti,
      unohda se ja elämästä nauti.
      Höyrytä, haudo ja itseäs helli,
      kylvetä kuori ja yrteissä kelli.
      Näin pääsee valloilleen kehon kieli
      hohtavat silmät ja kirkastuu mieli.
      Pian katsoo peilistä täydellinen tyttö.
      ONNEA, ONNEA!

      • Anonyymi

        Yllä oleva soppii siskolleni mainiosti 60v täyttävälle


    • Perässätulo

      Onnea syyskuussa 60 vuotta täyttäville palstan vakivierailijanaisille.

      • taas joku vajakki

        Todella jälkijunassa puuskuttava olet! Arkistoon hautautuneita ei tarvitse tuoda palstalle takaisin. Tämä selvä!


      • Morrin
        taas joku vajakki kirjoitti:

        Todella jälkijunassa puuskuttava olet! Arkistoon hautautuneita ei tarvitse tuoda palstalle takaisin. Tämä selvä!

        Okei, okei, ei tarvi alkaa melkein huutaan.


      • Itse oot vajakki
        taas joku vajakki kirjoitti:

        Todella jälkijunassa puuskuttava olet! Arkistoon hautautuneita ei tarvitse tuoda palstalle takaisin. Tämä selvä!

        Lopeta tuo meuhkaaminen. Hyvää minä vaan tarkoitan.


      • ja nyt arkistolle
        taas joku vajakki kirjoitti:

        Todella jälkijunassa puuskuttava olet! Arkistoon hautautuneita ei tarvitse tuoda palstalle takaisin. Tämä selvä!

        Missä on kielletty arkistossa oleviin ketjuihin vastaaminen ja miksi? Vai onko se "taas joku vajakki":n oma sääntö? Jos se olisi kiellettyä, niin silloin niissä olis joku spärri niin ettei niihin pystyisi vastaamaan.

        Missäs on kielletty vajakeita osallistumasta keskusteluun? Osallistuthan itsekin.


    • "ja nyt arkistolle"

      Ei se kiellettyä ole, täällä vaan pyritään estämään naurettavaksi tuleminen omien ajatuksien puutteesta.
      Eli on silkkaa ystävällisyyttä.

      H.

    • Onnittelut

      Kohta tulee itselleni 60-vuotispäivä, mutta ehdottaisin merkkipäivän viettäjälle toivotusta: "Hyvää 50-vuotispäivää. Taas kerran."

    • staka

      Nuoruusajan hulluudet
      saa jäädä ajan verhoon.
      Kuuluu kuusikymmenvuotias
      jo viisasten kerhoon.

    • UnoRuno-suoli

      Pysähdypä nyt hetkeksi!
      Onnea me sinulle toivotamme,
      Olet elänyt jo ihan pitkän pätkän,
      On maailma muuttunut enemmän
      Luultavasti sinä hieman vähemmän

      Mieti välillä ihan itseksesi!
      Mikä sinusta maistuu parhaalle?
      Mikä tarjoaa parasta laatua päivääsi?
      Lähtisitkö sinä mieluiten matkalle?
      Suuntaisitko kauas pois vai ihan lähelle?

      Onnea sinulle nyt toivotamme.
      Tarjotkoot elämä sinulle parasta laatua,
      Ettei tarvitse toiveittesi lähiaikoina kaatua,
      Valitse itsekkäästi jotain ihan uutta ja omaa
      Toteuta unelmasi, elä ne todeksi, olkoot se somaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe