Tietääkö joku hyvää kangasta, mikä eristäisi äänen tehokkaasti? Entä miten se kannattaisi ripustaa ulko-oven sisäpuolelle välioveksi, että se mahdollisimman hyvin eristäisi ääniä rappukäytävään ja päinvastoin? Kaikki puhe kuuluu pienestä asunnosta rapuun :(
Verho välioveksi eteiseen
5
14407
Vastaukset
- aurinkovilli
tiiviisti kudottu Räsymatto on ihan jees tohon tarkoitukseen.
esim.paneeliverhotangolla ripustus varmaankin onnistuisi, jos oven vieressä on tyhjää tilaa maton leveyden verran.
Ihan verhoiksi sitten sopivat tuohon tarkoitukseen luonnollisesti paksumman puoleiset tiiviit kankaat. Semmoinen tietty pehmoisuus ei ole pahasta.
kaksinkertaisesti ommeltu paksumpi(esim. verhoilu-)kangas vaimentaa myös.
Ennenkuin ostat kankaita tai maton,testaile vaikka muutaman kaverin kanssa vaimennuksen tasoa eri materiaaleilla. omalla matolla/päiväpeitolla/viltillä. yksi kuuntelee käytävässä, yksi pitää vaimenninta ja yksi metelöi :) - parhaaksi
ääntäeristäväksi oviverhoksi petauspatjan, ompele toiseen päähän vain lenksut ja laita koukut kattoon. Kyllä ääni psyy poissa. Vähänkin vetoiseen eteiseen voi lisäksi laittaa tuulikanteleen, joka sekoittaa äänet aika hyvin.
- peukku68
kankaan on oltava aika paksu ja raskas jotta se imee äänen. Laittaisin itse samettia ja vuoraisin vielä toisella kankaalla jotta väliin jää ilmaa. Tosin ei tuo petarikaan hullulta kuukosta kun se siihen oven eteen ripustaa.
Jos mahdollista niin verho kannattaa laitaa vähän matkan päähän ovesta jolloin väliin jää vielä ilmatilaa vaimentamaan lisää.
Tarkasta myös oven tiivisteet kuntoon ja postiluukku kiinni asentoon. - cedrik
Itse olen käyttänyt patjaa tilapäisenä ääneneristeenä ja tuntui toimivan. Uusi tiiviste oveen paransi myös ääneneristystä. Itselläni on kaksi ovea, joten eristys on aika hyvä ilmankin.
Kun toinen ovi oli poissa, käytin patjaa kun halusin nukkua rauhassa..- ilman patjaa
Jos patja seistä törröttää oven edessä pystyssä, niin on siinä aika paha nukkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653583Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283041- 1222394
- 131536
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74999
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13832