Verho välioveksi eteiseen

Äänieristykseksi

Tietääkö joku hyvää kangasta, mikä eristäisi äänen tehokkaasti? Entä miten se kannattaisi ripustaa ulko-oven sisäpuolelle välioveksi, että se mahdollisimman hyvin eristäisi ääniä rappukäytävään ja päinvastoin? Kaikki puhe kuuluu pienestä asunnosta rapuun :(

5

14520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aurinkovilli

tiiviisti kudottu Räsymatto on ihan jees tohon tarkoitukseen.
      esim.paneeliverhotangolla ripustus varmaankin onnistuisi, jos oven vieressä on tyhjää tilaa maton leveyden verran.
      Ihan verhoiksi sitten sopivat tuohon tarkoitukseen luonnollisesti paksumman puoleiset tiiviit kankaat. Semmoinen tietty pehmoisuus ei ole pahasta.
      kaksinkertaisesti ommeltu paksumpi(esim. verhoilu-)kangas vaimentaa myös.
      Ennenkuin ostat kankaita tai maton,testaile vaikka muutaman kaverin kanssa vaimennuksen tasoa eri materiaaleilla. omalla matolla/päiväpeitolla/viltillä. yksi kuuntelee käytävässä, yksi pitää vaimenninta ja yksi metelöi :)

• parhaaksi

ääntäeristäväksi oviverhoksi petauspatjan, ompele toiseen päähän vain lenksut ja laita koukut kattoon. Kyllä ääni psyy poissa. Vähänkin vetoiseen eteiseen voi lisäksi laittaa tuulikanteleen, joka sekoittaa äänet aika hyvin.

• peukku68

kankaan on oltava aika paksu ja raskas jotta se imee äänen. Laittaisin itse samettia ja vuoraisin vielä toisella kankaalla jotta väliin jää ilmaa. Tosin ei tuo petarikaan hullulta kuukosta kun se siihen oven eteen ripustaa.

Jos mahdollista niin verho kannattaa laitaa vähän matkan päähän ovesta jolloin väliin jää vielä ilmatilaa vaimentamaan lisää.

Tarkasta myös oven tiivisteet kuntoon ja postiluukku kiinni asentoon.

• cedrik

Itse olen käyttänyt patjaa tilapäisenä ääneneristeenä ja tuntui toimivan. Uusi tiiviste oveen paransi myös ääneneristystä. Itselläni on kaksi ovea, joten eristys on aika hyvä ilmankin.
      Kun toinen ovi oli poissa, käytin patjaa kun halusin nukkua rauhassa..

• ilman patjaa

Jos patja seistä törröttää oven edessä pystyssä, niin on siinä aika paha nukkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5740
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5203
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2954
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2058
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      35
      1842
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1594
    Aihe