PARKOUR

äippä aina vaan

12 vuotias TYTTÖNI tahtoisi aloittaa parkourin.. onko ok.. voinko antaa hänen lähteä..?

11

2418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjellinen

Miksi korostit sukupuolta, kun laji sopii kaikille iästä ja sukupuolesta riippumatta. Itsekin harrastan ja lajin parissa näkyy pyörivän noita 12-vuotiaitakin.

Jos turvallisuutta murehdit, niin älä huoli: vakavia loukkaantumisia esiintyy _erittäin harvoin_ ja me isommat kyllä vaistomaisesti katsomme noiden nuorimpien perään (etteivät tee mitään turhan uhkarohkeata).

• tiedä häntä

...että laji särkee nivelet. Kuulemma vanhemmilla harrastajilla on nivelet tohjona hypyistä. Ja että vahingoista ei puhuta, mutta että jos pudottelee itseään parvekkeen reunalta toiselle, täytyy jollekin joskus käydä huonosti. Katso lajia YouTubelta. Mahtavan näköistä, kehittää mieletöntä kehon- ja liikkeenhallintaa, mutta ei lainkaan turvallista pitkälle vietynä.

Sinä päätät, mitä 12-vuotias harrastaa. Vie telinevoimisteluun jos pelkäät. Anna parkourata, jos luotat, ettei hän tee kovin hurjia temppuja,joissa on vakavan loukkaantumisen riski. Ei tyttöydellä ole mitään väliä.

• harrastaa, haista vittu

Mä oon aina saanu päättää itte omat harrastukseni, vaikka ne oliskin ollu kuinka vaarallisia.

oon harrastanu jenkkifutista 10v asti ja motocrossia 8v asti ja 5v asti skeittaamista.

jenkkifutassa on menny kerran nivelsiteet ja kaks kertaa murtunu ranne ja kerran solisluu.
        skeittaamisen takia kerran oon joutunu kyynerpää leikkaukseen ja motocrossissa oon murtanu olkaluun kerran.

ei sen kummenpaa 25vuotiaaks asti luut luutuu täysin kuntoon kuhan vaa kuntouttaa nii ei tuu mitää ongelmia.
        Tällä hetkellä oon 16v

• minä vaan..
        harrastaa, haista vittu kirjoitti:

Mä oon aina saanu päättää itte omat harrastukseni, vaikka ne oliskin ollu kuinka vaarallisia.

oon harrastanu jenkkifutista 10v asti ja motocrossia 8v asti ja 5v asti skeittaamista.

jenkkifutassa on menny kerran nivelsiteet ja kaks kertaa murtunu ranne ja kerran solisluu.
        skeittaamisen takia kerran oon joutunu kyynerpää leikkaukseen ja motocrossissa oon murtanu olkaluun kerran.

ei sen kummenpaa 25vuotiaaks asti luut luutuu täysin kuntoon kuhan vaa kuntouttaa nii ei tuu mitää ongelmia.
        Tällä hetkellä oon 16v

Oon itekki alle 14 v :) ja aattelin alottaa parkourin (ku näin lehesä jutun) huono puoli siin on et kukaa tyttö ei lähe mukaan (oon tyttö kans) ja siel on pelkkiä poikia. pitääkö olla kovakin lihaskunto tai muutenkii joteki nopee juoksee tai vahva?? en omista oikee mitää noista, mut laji silti kiinnostaa?? OK?

• parkouraaja -93
        minä vaan.. kirjoitti:

Oon itekki alle 14 v :) ja aattelin alottaa parkourin (ku näin lehesä jutun) huono puoli siin on et kukaa tyttö ei lähe mukaan (oon tyttö kans) ja siel on pelkkiä poikia. pitääkö olla kovakin lihaskunto tai muutenkii joteki nopee juoksee tai vahva?? en omista oikee mitää noista, mut laji silti kiinnostaa?? OK?

parkourissa ei tarvita kauheesti lihaskuntoa ellei ny nouse seiniä ylös tai kävele käsillä, ja nopee ei oo pakko olla,(ellei halua tehä parkour videota,eikä niissäkään olla kamalan nopeita)mää ite kavereitten kaa välillä vaa mennään yhen aidan yli, eli ei tartte paljoa juosta ellei halua.

ps.sori ku kirjotin liikaa xD

• helppoja parkour vaultteja
        parkouraaja -93 kirjoitti:

parkourissa ei tarvita kauheesti lihaskuntoa ellei ny nouse seiniä ylös tai kävele käsillä, ja nopee ei oo pakko olla,(ellei halua tehä parkour videota,eikä niissäkään olla kamalan nopeita)mää ite kavereitten kaa välillä vaa mennään yhen aidan yli, eli ei tartte paljoa juosta ellei halua.

ps.sori ku kirjotin liikaa xD

http://youtube.com/watch?v=dFNdPVi4pbM

• Tyttö joka itse on aloittan...

• Czy

Kyllähän niitä parkour TYTTÖJÄ on paljon vähemmän. Mutta parkour on kyllä aika vaarallinen laji kun aletaan hyppimään katoilta katoille tai muuten samallailla, mutta ei kyllä hyvin käy jos korkealta vahingossa tipahtaa.... Eli parkourissa voi tulla pahoja vammoja.. (Itse olen monta kertaa nähnyt Youtubesta kuinka ihmiset ovat kuolleet siihen kun tippuvat katolta) mut juu minäkin tykkään Parkourista! Olen poika ja tykkään olla katoilla :D oon saanu siitä valituksiakin :S mut anna tyttös harrastaa sitä parkouriiiii! :D

• Teuvo Temppu
    • super parkouraaja

jep on helppoja aivan liian helppoja

• Anonyymi

Parkour on kivaa. siinä tuntuu että oikeesti lentäis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      195
      14027
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      49
      4858
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      67
      4449
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      223
      3742
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      106
      3542
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      113
      3450
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      75
      2044
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      16
      1395
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1109
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      289
      1078
    Aihe