PARKOUR

äippä aina vaan

12 vuotias TYTTÖNI tahtoisi aloittaa parkourin.. onko ok.. voinko antaa hänen lähteä..?

11

2153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjellinen

      Miksi korostit sukupuolta, kun laji sopii kaikille iästä ja sukupuolesta riippumatta. Itsekin harrastan ja lajin parissa näkyy pyörivän noita 12-vuotiaitakin.

      Jos turvallisuutta murehdit, niin älä huoli: vakavia loukkaantumisia esiintyy _erittäin harvoin_ ja me isommat kyllä vaistomaisesti katsomme noiden nuorimpien perään (etteivät tee mitään turhan uhkarohkeata).

    • tiedä häntä

      ...että laji särkee nivelet. Kuulemma vanhemmilla harrastajilla on nivelet tohjona hypyistä. Ja että vahingoista ei puhuta, mutta että jos pudottelee itseään parvekkeen reunalta toiselle, täytyy jollekin joskus käydä huonosti. Katso lajia YouTubelta. Mahtavan näköistä, kehittää mieletöntä kehon- ja liikkeenhallintaa, mutta ei lainkaan turvallista pitkälle vietynä.

      Sinä päätät, mitä 12-vuotias harrastaa. Vie telinevoimisteluun jos pelkäät. Anna parkourata, jos luotat, ettei hän tee kovin hurjia temppuja,joissa on vakavan loukkaantumisen riski. Ei tyttöydellä ole mitään väliä.

      • harrastaa, haista vittu

        Mä oon aina saanu päättää itte omat harrastukseni, vaikka ne oliskin ollu kuinka vaarallisia.

        oon harrastanu jenkkifutista 10v asti ja motocrossia 8v asti ja 5v asti skeittaamista.

        jenkkifutassa on menny kerran nivelsiteet ja kaks kertaa murtunu ranne ja kerran solisluu.
        skeittaamisen takia kerran oon joutunu kyynerpää leikkaukseen ja motocrossissa oon murtanu olkaluun kerran.

        ei sen kummenpaa 25vuotiaaks asti luut luutuu täysin kuntoon kuhan vaa kuntouttaa nii ei tuu mitää ongelmia.
        Tällä hetkellä oon 16v


      • minä vaan..
        harrastaa, haista vittu kirjoitti:

        Mä oon aina saanu päättää itte omat harrastukseni, vaikka ne oliskin ollu kuinka vaarallisia.

        oon harrastanu jenkkifutista 10v asti ja motocrossia 8v asti ja 5v asti skeittaamista.

        jenkkifutassa on menny kerran nivelsiteet ja kaks kertaa murtunu ranne ja kerran solisluu.
        skeittaamisen takia kerran oon joutunu kyynerpää leikkaukseen ja motocrossissa oon murtanu olkaluun kerran.

        ei sen kummenpaa 25vuotiaaks asti luut luutuu täysin kuntoon kuhan vaa kuntouttaa nii ei tuu mitää ongelmia.
        Tällä hetkellä oon 16v

        Oon itekki alle 14 v :) ja aattelin alottaa parkourin (ku näin lehesä jutun) huono puoli siin on et kukaa tyttö ei lähe mukaan (oon tyttö kans) ja siel on pelkkiä poikia. pitääkö olla kovakin lihaskunto tai muutenkii joteki nopee juoksee tai vahva?? en omista oikee mitää noista, mut laji silti kiinnostaa?? OK?


      • parkouraaja -93
        minä vaan.. kirjoitti:

        Oon itekki alle 14 v :) ja aattelin alottaa parkourin (ku näin lehesä jutun) huono puoli siin on et kukaa tyttö ei lähe mukaan (oon tyttö kans) ja siel on pelkkiä poikia. pitääkö olla kovakin lihaskunto tai muutenkii joteki nopee juoksee tai vahva?? en omista oikee mitää noista, mut laji silti kiinnostaa?? OK?

        parkourissa ei tarvita kauheesti lihaskuntoa ellei ny nouse seiniä ylös tai kävele käsillä, ja nopee ei oo pakko olla,(ellei halua tehä parkour videota,eikä niissäkään olla kamalan nopeita)mää ite kavereitten kaa välillä vaa mennään yhen aidan yli, eli ei tartte paljoa juosta ellei halua.

        ps.sori ku kirjotin liikaa xD


      • helppoja parkour vaultteja
        parkouraaja -93 kirjoitti:

        parkourissa ei tarvita kauheesti lihaskuntoa ellei ny nouse seiniä ylös tai kävele käsillä, ja nopee ei oo pakko olla,(ellei halua tehä parkour videota,eikä niissäkään olla kamalan nopeita)mää ite kavereitten kaa välillä vaa mennään yhen aidan yli, eli ei tartte paljoa juosta ellei halua.

        ps.sori ku kirjotin liikaa xD

        http://youtube.com/watch?v=dFNdPVi4pbM


      • Tyttö joka itse on aloittan...

      • Czy

        Kyllähän niitä parkour TYTTÖJÄ on paljon vähemmän. Mutta parkour on kyllä aika vaarallinen laji kun aletaan hyppimään katoilta katoille tai muuten samallailla, mutta ei kyllä hyvin käy jos korkealta vahingossa tipahtaa.... Eli parkourissa voi tulla pahoja vammoja.. (Itse olen monta kertaa nähnyt Youtubesta kuinka ihmiset ovat kuolleet siihen kun tippuvat katolta) mut juu minäkin tykkään Parkourista! Olen poika ja tykkään olla katoilla :D oon saanu siitä valituksiakin :S mut anna tyttös harrastaa sitä parkouriiiii! :D


    • Teuvo Temppu
    • super parkouraaja

      jep on helppoja aivan liian helppoja

    • Anonyymi

      Parkour on kivaa. siinä tuntuu että oikeesti lentäis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe