millaiset kotilot sopivat minulle?

taika95

millaisia kotiloita ostaisin? kun en halua mitään vedessä eläviä ja akaattikotilot elävät niin kauan! 8-12v!en jos kyllästyisin niin ei niitä ulos voi oikein viedä...

43

2397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjpp

      sellaista ei olekaan. mitään lemmikkiä ei oteta, jos etukäteen luulee kyllästyvänsä siihen. mitään lemmikkiä ei oteta niin, että ajatellaan mistä pääsisi helposti eroon tarpeen vaatiessa. itsekästä, tyydy ihan vain simpukankuoriin.

    • taika95

      ahah.varaan mä jaksasin aikusenakin 22v hoidella jotain kotiloita 0__o ja mulla okin jo 4 gerbiiliä

      • vivi

        aikuisiakin kotiloharrastajia on paljon.Älä hanki kotiloita ollenkaan vaan keskity muihin eläimiisi


      • vivi

        ja ei kannata uskoa kaveria, jos ei silläkään ole mitään tietoa kotiloista


    • taika95

      mä sanoin sille kamulle ettei voi päästää niitä kai ulos,koska eivät selviydy talvesta.ja varmasti ostan kotiloita =P

      • Kotilo-kaktusfani.

        Akaatteja ei saa päästää luontoon kuolevat kitumalla. Ja en usko että kauan lemmikkinä ollut luonnosta löydetty kotilokaan kestää suomen talvea. Ja aksujen elinkikä on keskimäärin 4v. Jos haluut kotiloita ja myös tietoa niistä sillä NE EIVÄT OLE LELUJA VAAN ELÄVIÄ ELÄIMIÄ KUTEN MUUTKIN LEMMIKIT. Ja NIIDEN HANKKIMISTA PITÄÄ HARKITA KUNNOLLA. JA JOS HALUAT KOTILOITA TARVITSET MYÖS TIETOA: TIETOA SAA ESIMERKIKSI TÄLTÄ SIVULTA AKAATEISTA: http://www.freewebs.com/tamanaks
        MUISTA KOTILOLAJEISTA:
        http://www.phpbbserver.com/aksulit


      • jjpp

        siunausta niille kotiloille


      • taika95
        jjpp kirjoitti:

        siunausta niille kotiloille

        siksi juuri sanoin että mikä kotilo olisi hyvä.se ei saisi elää mitään 10v ja en ollut päästämässäkään luontoon niitä.voi elämä teidän kanssa xD


      • jjpp
        taika95 kirjoitti:

        siksi juuri sanoin että mikä kotilo olisi hyvä.se ei saisi elää mitään 10v ja en ollut päästämässäkään luontoon niitä.voi elämä teidän kanssa xD

        niin sen hoitakoon, eli se sitten vuoden tai viistoista. kysyppä jos joku sijoittaisi sinulle kotilonsa muutamaksi vuodeksi :´D


      • kotilo-kaktusfani.
        jjpp kirjoitti:

        niin sen hoitakoon, eli se sitten vuoden tai viistoista. kysyppä jos joku sijoittaisi sinulle kotilonsa muutamaksi vuodeksi :´D

        Ja et sitten lukenut minun viestiäni joka on täyttä asiaa. No jos meinaat ottaa kotiloita lue edes minun viestini sillä kotilot eivät ole mitään leluja vaan eläviä eläimiä mutta tuskin se sinua kiinnostaa hohhoijaa....


      • vivi

        sitten valmis sitoutumaan niihin varmasti? Hyvällä kaverillani on 9 vuotias fulica joka on vielä täysissä voimissaan


      • taika95
        kotilo-kaktusfani. kirjoitti:

        Ja et sitten lukenut minun viestiäni joka on täyttä asiaa. No jos meinaat ottaa kotiloita lue edes minun viestini sillä kotilot eivät ole mitään leluja vaan eläviä eläimiä mutta tuskin se sinua kiinnostaa hohhoijaa....

        no eikö kotílon postittamien sitten ole rääkkäystä 0__o
        ja kyllä kiinnostaa.mutta en todellakaan halua aikuisena hoidella kotiloita.ja olen luullut että on kotiloita jotka eivät elä 10v.......


      • kotilo-kaktusfani.
        vivi kirjoitti:

        sitten valmis sitoutumaan niihin varmasti? Hyvällä kaverillani on 9 vuotias fulica joka on vielä täysissä voimissaan

        Kotiloiden postitus ei ole eläinrääkkäystä mutta niiden heitteille jättäminen on! Mutta jos kerran suhtaudut jo ennen harrastuksesi aloittamista kotiloihin noin en suosittele ottamaan kotiloita vielä pitkään aikaan vaan vasta sitten kun olet tarpeeksi huolehtiva lemmikeistä. Sääliksi käy eläimiäsi jos noin huonosti jo nyt ajattelet lemmikeistä.


      • kotilo-kaktusfani. (Heh)
        taika95 kirjoitti:

        no eikö kotílon postittamien sitten ole rääkkäystä 0__o
        ja kyllä kiinnostaa.mutta en todellakaan halua aikuisena hoidella kotiloita.ja olen luullut että on kotiloita jotka eivät elä 10v.......

        TUO ETTÄ ON KOTILOITA JOTKA EIVÄT ELÄ 10 VUOTTA SELVIÄISI LAITTAMISTANI LINKEISTÖ JOTEN ÄLÄ TURHAAN LAITA TURHIA VIESTEJÄ TÄÄLLÄ VAAN ETI TIETOA HALOO!!! Ja vielä kannattaisi kirjoittaa eri tyylillä eikä niin kuin joku kakara...


      • kotilo-kaktusfani.
        kotilo-kaktusfani. kirjoitti:

        Kotiloiden postitus ei ole eläinrääkkäystä mutta niiden heitteille jättäminen on! Mutta jos kerran suhtaudut jo ennen harrastuksesi aloittamista kotiloihin noin en suosittele ottamaan kotiloita vielä pitkään aikaan vaan vasta sitten kun olet tarpeeksi huolehtiva lemmikeistä. Sääliksi käy eläimiäsi jos noin huonosti jo nyt ajattelet lemmikeistä.

        Jos välität kotiloista ja huolehdit niistä koko niiden elin iän ajan (aksuilla usein noin 4v mutta joskus jopa 10v), monilla luontokotilolajeilla 2v. Jos siis haluat kotiloita ja hoidat niitä niin sitten menet niihin linkkeihin jotka laitoin yhdessä viestissäni. Niissä on kaikki mahdollinen tieto eri lajeista. Terraarion koko, kaikki mitä tarvitset kotiloiden hoitoa varten.


      • taika95
        kotilo-kaktusfani. kirjoitti:

        Jos välität kotiloista ja huolehdit niistä koko niiden elin iän ajan (aksuilla usein noin 4v mutta joskus jopa 10v), monilla luontokotilolajeilla 2v. Jos siis haluat kotiloita ja hoidat niitä niin sitten menet niihin linkkeihin jotka laitoin yhdessä viestissäni. Niissä on kaikki mahdollinen tieto eri lajeista. Terraarion koko, kaikki mitä tarvitset kotiloiden hoitoa varten.

        täh? oletko vähän sekaisin? 11v kakara.
        eläimiäni pidän mitä parhaimmin ja kysyin vain.mitä se sinulle kuuluu,miten kirjotan?
        kannattasiko vähän rauhoittua?


      • jjpp
        taika95 kirjoitti:

        täh? oletko vähän sekaisin? 11v kakara.
        eläimiäni pidän mitä parhaimmin ja kysyin vain.mitä se sinulle kuuluu,miten kirjotan?
        kannattasiko vähän rauhoittua?

        kirjoitustyylisi, nikkisi ja ajattelutapasi/asenteesi perusteella olet juuri 11v kakara


      • taika95
        jjpp kirjoitti:

        kirjoitustyylisi, nikkisi ja ajattelutapasi/asenteesi perusteella olet juuri 11v kakara

        OMG olen 12v. jjpp/ja sä olet? vaikutat 9v ja kotilo-kakstusfani tai jotain sinneppäin.niin se on 11v


      • kotilo-kaktusfani.
        taika95 kirjoitti:

        OMG olen 12v. jjpp/ja sä olet? vaikutat 9v ja kotilo-kakstusfani tai jotain sinneppäin.niin se on 11v

        No se oli vain vertaus mutta turha ottaa kotiloita jos ajattelet noin. Väittelet ja väittelet etkä lue tietoa kotiloista. Turha ottaa kotiloita jos ei huolehdi niistä koko niiden eliniän ajan. Ja käytät esimerkiksi "hymiötä" 0_o ja OMG ja teet kirjoitusvirheitä ja et käytä isoja alkukirjaimia. Ilmaisisit asiasi selkeästi. MUTTA TÄMÄ KIRJOITUS ON VAIN SIVUSEIKKA: Kotilopalstahan tämä on. Mutta jos et ole provo ja kotilot kiinnostaa oikeasti niin mene kultakotilo foorumille sieltä löydät kaiken tarvittavan kotiloihin liittyen. Omapa on asiasi.


      • taika95
        kotilo-kaktusfani. kirjoitti:

        No se oli vain vertaus mutta turha ottaa kotiloita jos ajattelet noin. Väittelet ja väittelet etkä lue tietoa kotiloista. Turha ottaa kotiloita jos ei huolehdi niistä koko niiden eliniän ajan. Ja käytät esimerkiksi "hymiötä" 0_o ja OMG ja teet kirjoitusvirheitä ja et käytä isoja alkukirjaimia. Ilmaisisit asiasi selkeästi. MUTTA TÄMÄ KIRJOITUS ON VAIN SIVUSEIKKA: Kotilopalstahan tämä on. Mutta jos et ole provo ja kotilot kiinnostaa oikeasti niin mene kultakotilo foorumille sieltä löydät kaiken tarvittavan kotiloihin liittyen. Omapa on asiasi.

        miksi ihmeessä käyttäsin isoja alkukirjaimia?

        olen lukenut tietoa niistä paljon,olen rekistöröitynyt kultakotilo foorumille.
        sinusta taas huomaa helposti että olet 11,koska vanhemmat eivät käytä Caps Lockia kuin jotkut aivan idioottit.


      • jjpp
        taika95 kirjoitti:

        OMG olen 12v. jjpp/ja sä olet? vaikutat 9v ja kotilo-kakstusfani tai jotain sinneppäin.niin se on 11v

        iänkin arviointi aika hukassa.


      • Zirppo
        taika95 kirjoitti:

        no eikö kotílon postittamien sitten ole rääkkäystä 0__o
        ja kyllä kiinnostaa.mutta en todellakaan halua aikuisena hoidella kotiloita.ja olen luullut että on kotiloita jotka eivät elä 10v.......

        ".mutta en todellakaan halua aikuisena hoidella kotiloita"
        mitä tuo 'todellakaan' tuola meinaa? voisitko taika95 perustella tuon lauseen?

        (älä ymmärrä väärin en hae ivaavaa äänen sävyä :))


    • Chrissy'

      Älä hanki mitään eläintä leluksi! Kotilo on eläin siinä missä puput ja koirat ym.
      Ymmärräthän sinä että pitää hankkia tietoa eläimestä minkä hankkii? Vai saitko muutkin lemmikit tosta vaan, tiedätköhän niidenkään hoidosta mitään?
      Tuntuu ihan kuin haluisit kotilon/ita pariksi viikoksi ja sitten heittäisit ne mäkeen!?

      • taika95

        edelleen olen lukenut tietoa niistä.terraarion koon,ruokinnan.kaikki.


      • kotilo-kaktusfani
        taika95 kirjoitti:

        edelleen olen lukenut tietoa niistä.terraarion koon,ruokinnan.kaikki.

        Hyvä jos olet lukenut... Huomautan vielä että isojen alkukirjainten käyttö kuuluu perus äidinkieleen.


      • taika95
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Hyvä jos olet lukenut... Huomautan vielä että isojen alkukirjainten käyttö kuuluu perus äidinkieleen.

        mä en netissä ala käyttää isoja alkukirjaimia,kun kerran se ei ole pakko =D
        ja sun kannattaisi käydä sivuillasi tarkastamassa kirjoitusvirheitä!
        (ei pahalla)


      • kotilo-kaktusfani
        taika95 kirjoitti:

        mä en netissä ala käyttää isoja alkukirjaimia,kun kerran se ei ole pakko =D
        ja sun kannattaisi käydä sivuillasi tarkastamassa kirjoitusvirheitä!
        (ei pahalla)

        No ei sivuillani ainakaan kovin paljoa virheitä ole... Ei ainakaan kukaan ole ikinä valittanut:) No jaa sama se...


      • taika95
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        No ei sivuillani ainakaan kovin paljoa virheitä ole... Ei ainakaan kukaan ole ikinä valittanut:) No jaa sama se...

        ahaa!ei vai?


      • kotilo-kaktusfani
        taika95 kirjoitti:

        ahaa!ei vai?

        Ellei sinua lasketa niin kukaan ei ole ikinä valittanut. Ei tekstissäni mitään erityisen paljon kirjoitusvirheitä ole.


      • taika95
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Ellei sinua lasketa niin kukaan ei ole ikinä valittanut. Ei tekstissäni mitään erityisen paljon kirjoitusvirheitä ole.

        on,sinuna kävisin kaiken kirjoituksen läpi :P


      • jjpp
        taika95 kirjoitti:

        on,sinuna kävisin kaiken kirjoituksen läpi :P

        herranjumala tätä touhua :'D


      • taika95
        jjpp kirjoitti:

        herranjumala tätä touhua :'D

        mitäähh? :'D


      • Zirppo
        taika95 kirjoitti:

        mitäähh? :'D

        Täällä keskustellaan kotiloista, eikä tämä ole mikään 'kirjoitusvirhe väittely' -.-

        Toki tahtoisimme auttaa sinua,(ainakin aluksi varmaan) mutta asenteesi/kirjoitus tyylisi alkoi mennä sen verran lapselliseksi että tuskin kovin moni toivoo sinun edes hankkivan kotiloa.

        Ja jos nyt kerta tiedät 'kaiken' kotiloista, niin etköhän jo tiedä mitkä lajit elävät minkäkin aikaa :) (tai JOS olet lukenut pitäisi tietää.)

        jos on vielä jotakin kysyttävää niin meneppä tosiaan sinne kultakotilo foorumille ja ETSI sieltä tietosi ;)

        p.s älä takerru joka sanaan ;)


      • kotilo-kaktusfani
        Zirppo kirjoitti:

        Täällä keskustellaan kotiloista, eikä tämä ole mikään 'kirjoitusvirhe väittely' -.-

        Toki tahtoisimme auttaa sinua,(ainakin aluksi varmaan) mutta asenteesi/kirjoitus tyylisi alkoi mennä sen verran lapselliseksi että tuskin kovin moni toivoo sinun edes hankkivan kotiloa.

        Ja jos nyt kerta tiedät 'kaiken' kotiloista, niin etköhän jo tiedä mitkä lajit elävät minkäkin aikaa :) (tai JOS olet lukenut pitäisi tietää.)

        jos on vielä jotakin kysyttävää niin meneppä tosiaan sinne kultakotilo foorumille ja ETSI sieltä tietosi ;)

        p.s älä takerru joka sanaan ;)

        Joo hauskaa on...:D:D:D:D:D:D


      • Hevikotilo
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Joo hauskaa on...:D:D:D:D:D:D

        Ei hitto mä repesin ku luin noita ton kirjotuksia :D Ei elämä ton kanssa ;D Tiedoks että kotilo-kaktusfani on kokenu kotiloharrastaja jolla on todella monta aksua, munkin kasvatteja osa, joten miks vitussa aloittelija tulee kotilo-kaktusfanille vittuilemaan? *pirullista naurunräkätystä* Ärsyttää tollanen. Ja vielä jostain kirjotusvirheistä alkaa vittuilemaan, vaikka omakin tekstinsä on niitä täynnä... Esimerkkinä vaikka tämä tekstinpätkä:
        -no(Iso alkukirjain) eikö kotílon postittamien sitten ole rääkkäystä 0__o
        ja(Iso alkukirjain) kyllä kiinnostaa.(Pisteen jälkeen tulee väli) mutta en todellakaan halua aikuisena hoidella kotiloita.(Pisteen jälkeen tulee väli)ja olen luullut että on kotiloita jotka eivät elä 10v....... (Koskaan ei saa olla yli 3 pistettä peräkkäin)
        Että semmosta :D


      • vivi
        Hevikotilo kirjoitti:

        Ei hitto mä repesin ku luin noita ton kirjotuksia :D Ei elämä ton kanssa ;D Tiedoks että kotilo-kaktusfani on kokenu kotiloharrastaja jolla on todella monta aksua, munkin kasvatteja osa, joten miks vitussa aloittelija tulee kotilo-kaktusfanille vittuilemaan? *pirullista naurunräkätystä* Ärsyttää tollanen. Ja vielä jostain kirjotusvirheistä alkaa vittuilemaan, vaikka omakin tekstinsä on niitä täynnä... Esimerkkinä vaikka tämä tekstinpätkä:
        -no(Iso alkukirjain) eikö kotílon postittamien sitten ole rääkkäystä 0__o
        ja(Iso alkukirjain) kyllä kiinnostaa.(Pisteen jälkeen tulee väli) mutta en todellakaan halua aikuisena hoidella kotiloita.(Pisteen jälkeen tulee väli)ja olen luullut että on kotiloita jotka eivät elä 10v....... (Koskaan ei saa olla yli 3 pistettä peräkkäin)
        Että semmosta :D

        samaa mieltä. Kotilo ja kaktusfani on kokenut kasvattaja joten itsekkin olen sitä mieltä että sen sijaan että hänelle alkaa uhoamaan niin kuuntelee neuvoja. Sen verran kokemusta hänellä on kotiloista.


      • kasvattaja
        vivi kirjoitti:

        samaa mieltä. Kotilo ja kaktusfani on kokenut kasvattaja joten itsekkin olen sitä mieltä että sen sijaan että hänelle alkaa uhoamaan niin kuuntelee neuvoja. Sen verran kokemusta hänellä on kotiloista.

        Toivottavasti vanhemmat vähän kattoo lapses touhujen perään, onneks kukaan täysjärkinen ei myy pikkulapsille kotiloita. ei ole vielä tällä kukaolikaan95 yhtään vastuuntuntoa. Meidän naapurin lapsi 6v kuulostaa ihan samalta..


      • kasvattaja
        kasvattaja kirjoitti:

        Toivottavasti vanhemmat vähän kattoo lapses touhujen perään, onneks kukaan täysjärkinen ei myy pikkulapsille kotiloita. ei ole vielä tällä kukaolikaan95 yhtään vastuuntuntoa. Meidän naapurin lapsi 6v kuulostaa ihan samalta..

        Vai onko se dah? Mul onki kaks lammasta 5v, kaks neitsikkaa 8v, kotiloita 0-6v 60kpl, kissa 4v ja koira 2v.

        Kaikki harkitusti otettu, hoidettuja, ja innostukseni vain kasvaa, vaikka en uusia eläimiä jatkuvasti ole ottamassakaan, viimeisin oli tuo koira joka tuli tosin yllätyksenä isältäni:) siis oikeastaan itse viimeisimpänä hankein kissan 4 vuotta sitten.

        Siinä ei paljoa sun hamsterit paina, eikä ne mitään todista sun hoitokyvyistä kun tuon ikäsellä vielä on vanhemmat neuvomassa.

        Onneksi oli itsellänikin aikoinaan äiti ja isä vähän hillitsemässä:) Muuten pitäis asua kait kartanossa jossa vähän enemmän tilaa...

        Kirjotas vielä lisää noita juttujas niitä on kiva lukea :D


      • viirah
        kasvattaja kirjoitti:

        Vai onko se dah? Mul onki kaks lammasta 5v, kaks neitsikkaa 8v, kotiloita 0-6v 60kpl, kissa 4v ja koira 2v.

        Kaikki harkitusti otettu, hoidettuja, ja innostukseni vain kasvaa, vaikka en uusia eläimiä jatkuvasti ole ottamassakaan, viimeisin oli tuo koira joka tuli tosin yllätyksenä isältäni:) siis oikeastaan itse viimeisimpänä hankein kissan 4 vuotta sitten.

        Siinä ei paljoa sun hamsterit paina, eikä ne mitään todista sun hoitokyvyistä kun tuon ikäsellä vielä on vanhemmat neuvomassa.

        Onneksi oli itsellänikin aikoinaan äiti ja isä vähän hillitsemässä:) Muuten pitäis asua kait kartanossa jossa vähän enemmän tilaa...

        Kirjotas vielä lisää noita juttujas niitä on kiva lukea :D

        Mä en oo viä päässy selville onks tää koko keskustelu pelkkää läppää vai onks joku oikeesti tehny tän tosissaan?:DD

        lisää tälläsiä näit on niin hauskaa lukee :'''DD


      • EN OO KAKRU12V
        taika95 kirjoitti:

        mitäähh? :'D

        TOTTA TEKSTIS ON TÄYNNÄ KIRJOITUS VIRHEITÄ ET ÄLÄ RUPEE KOTILO KAKTUS FANILLLE TAIKA 95 KAKKA PÖKÄLE............





        HEEEEH HEE KUN LUIN SUN TEKSTIÄ MEINASIN REVETÄ ETTÄ... PASKA...


    • Cremeno

      Suomen luonnonkotilot. Niitähän on vaikka mitä: lehtokotilot, meripihkakotilot, valkohuulitarhakotilot... En ees jaksa luetella. Ja täällähän niitä olis myynnissäkin eurolla yks. Ja meripihkakotilot on yksvuotisia. Lehdot ja valkohuuletkin elää korkeintaan 4-5 vuotta.

    • Täplämonninen

      Oli lemmikki mikä tahansa, hevonen taikka kultakala, on siihen sitouduttava eikä ajatella että jaha, näin pääsee eroon. Itsekin otin hermeliinin, vaikka tiesin että ne oli aika pippurisia hoitaa, mutta silti en kyllästy vaikka kani sormeen sälillä käykin kiiinni, niin ihan vinkiksi: ÄLÄ hanki eläimiä enempää, ennen kuin olet valmis sitoutumaan pitkäikäisimpääkin lemmikkiin, koska kuka tietää, jos vaikka eläimesi elää hyvinkin pitkään, et voi sanoa, että nyt kyllädtyin, heivataan ulos vaan.

    • kaikkea kanssa...

      EI MISSÄÄN NIMESSÄ TOMMOSILLE KOTILOITA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe