Akka-arran veto on jotenkin erittäin alistavaa.Taas on perunanistutuksen ajat käsillä ja akka-arra kaivetaan esille varaston nurkasta.Mies hykertelee.Siitä vaan akka vetämään ja itse ohjaimiin.Siinä voi vähän riskata kuin hevosta ja painaa lujasti.Milloin vedät liian lujaa milloin hiljaa ja nyt kivi,voi perk... takaisin,ei liian lähelle no nyt menee liian kaukaa.Minä suutun aina samalla tavalla.Miehistä vallankäyttöä.
Akka-arra
10
1185
Vastaukset
- se on toisi....
minä vedän ja emannuus puikoissa, muistuttaa minua,että hevonen sontii kävellessä mutta älä sinä matki hevosta:)
- Tanttaralla
Nyt on vaan sellainen juttu että mies ei kuule vaikka kuinka protestoisin.Näkö on kyllä tallella.
- jos.........
Tanttaralla kirjoitti:
Nyt on vaan sellainen juttu että mies ei kuule vaikka kuinka protestoisin.Näkö on kyllä tallella.
hänellä se valikoiva kuulo?
- Tanttaralla
jos......... kirjoitti:
hänellä se valikoiva kuulo?
Ukkoon kuuroutunut ihan oikeasti ja se on jo oma juttunsa.
työjako uusiksi ja mene itse ohjaksiin!
Miksi se vetohomma tuntuukin aina olevan naisilla? Itse olen siitä onnellisessa asemassa, että saan istua koneen päällä ja laittaa perunoita "kuppiin" ja se on siinä. Kone hoitaa loput.- mutta ...
kun on vain pari sankollista siemen perunoita niin ei siihen konetta tarvi ja jos emännä'n panisin auraa vetämään niin jos hän matkii hevosta:)))
- MareNki^**
mutta ... kirjoitti:
kun on vain pari sankollista siemen perunoita niin ei siihen konetta tarvi ja jos emännä'n panisin auraa vetämään niin jos hän matkii hevosta:)))
nuo huolet ei haittaa.....
- 1943
MareNki^** kirjoitti:
nuo huolet ei haittaa.....
Kaupasta saa perunoita. Muutama vuosi sitten ajattelin toisin, mutta nyt hyväksyn, ettei itse tarvitse kaikkea tehdä. Viljelen mieluummin erilaisia papuja.
- Tanttaralla
Sitäkin on kokeiltu.Mies painaa niin syvältä etten jaksa vetää.Sehän tässä on hupaisaa että perunaa on enää viisi lyhyttä penkkiä.Suunnilleen jouluun asti on niitä syöty.Viime vuonna onnistuin ukon päiväunilla ollessa tekemään perunan kuokalla ja nyt yritin samaa mutta peijakas oli hereillä ja ilman muuta akka-arralla.Ei silloin kuokkaa käytetä kun on miehisemmät vehkeet!Niin se on aina tehty.No onneksi nyt oli poika kotona käymässä ja tarttui aisoihin.Toinen riidanaihe on miten ne vaot vedetään.Mielestäni yksi vako,kylvö ja penkki umpeen.Ukon mielestä ensin ne viisi vakoa sitten kylvö ja lopuksi penkit umpeen.Tahtoo käydä niin että penkit ovat kapeita ja perunat vihertyvät kun ei ole multaa tarpeeksi.Muuten tuo kasvimaa pienenee aina vaan kun pyy maailmanlopun edellä.Ei ole kun sipulia,hernettä,salaattia ja persliljaa.Mansikkamaalla jossa tennun juolavehnän kanssa.Yritän mansikkakangasta ja katetta mutta sieltä vaan taas kasvaa rehottavat joka kolosta!No ei sekään iso läntti ole mutta harmia pitää perinteisesti olla eihän elämä muuten mitään ole!
- inkeri39
Tanttaralla kirjoitti:
Sitäkin on kokeiltu.Mies painaa niin syvältä etten jaksa vetää.Sehän tässä on hupaisaa että perunaa on enää viisi lyhyttä penkkiä.Suunnilleen jouluun asti on niitä syöty.Viime vuonna onnistuin ukon päiväunilla ollessa tekemään perunan kuokalla ja nyt yritin samaa mutta peijakas oli hereillä ja ilman muuta akka-arralla.Ei silloin kuokkaa käytetä kun on miehisemmät vehkeet!Niin se on aina tehty.No onneksi nyt oli poika kotona käymässä ja tarttui aisoihin.Toinen riidanaihe on miten ne vaot vedetään.Mielestäni yksi vako,kylvö ja penkki umpeen.Ukon mielestä ensin ne viisi vakoa sitten kylvö ja lopuksi penkit umpeen.Tahtoo käydä niin että penkit ovat kapeita ja perunat vihertyvät kun ei ole multaa tarpeeksi.Muuten tuo kasvimaa pienenee aina vaan kun pyy maailmanlopun edellä.Ei ole kun sipulia,hernettä,salaattia ja persliljaa.Mansikkamaalla jossa tennun juolavehnän kanssa.Yritän mansikkakangasta ja katetta mutta sieltä vaan taas kasvaa rehottavat joka kolosta!No ei sekään iso läntti ole mutta harmia pitää perinteisesti olla eihän elämä muuten mitään ole!
minulla kun pojan kanssa teen perunamaan.Mutta intohimoja se herättää kuitenkin!
On se kumma miten ennen vanhaan kun lapset oli pieniä, niin kasvimaakin oli iso.Nykyään kun on väkeekin vähemmän niin kasvimaakin pienenee!
Minulla ei kasva kuin salaatit, sipulit, tillit ja perunaa sen verran että syksyllä saa omasta maasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482