Pennun ruokinta-ajoista

Maarita

Pentumme täyttää tässä 12 vkoa ja pitäisi pudottaa siis pikkuhiljaa yksi ruokintakerta pois. Mutta mikä niistä? Saa nyt aamulla, päivällä, neljän-viiden maissa ja illalla. Ollaan molemmat työssä lähellä joten päivällä kotona käyminen ei ole ongelma. Pähkäilin vain sitä että miten sitä oikein tekisi? Kertokaa kokemuksia. Olen miettinyt että jos tuon päiväruokinnan jättäisi pois. Saa varmaan hepulin kun kukaan ei tulekaan päivällä kotiin mutta siihenhän sen pitää tottua. Olen huomannut kyllä että illalla ruoka ei enää maita kun pitäisi vain nukkua, aamulla sitten senkin edestä. Kyseessä siis mäyräkoiranpentu. Ei todellakaan mikään ahmatti.

5

2590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Öh, miten aiotte opettaa sisäsiistiksi jos ette vie kesken päivän ulos? Meillä jätettiin päiväruokinta pois ekana mutta käytiin silti ja annettiin joku pieni makupala tai possunkorva tms.

• Jarppee

Ei se ruoka-aika ole niin minuutin tarkka... Kannattaa opettaa jo pennusta lähtien, että ruokaa tulee "vähän milloin sattuu". Koirilla on uskomattoman hyvä ajantaju ja jos koira on oppinut esimerkiksi saamaan aamuruokansa aina kello seitsemän, se tulee myös vaatimaan sen aina kello seitsemän. Joskus voi tulla päiviä, että haluaisit kenties nukkua pidempään..

Itse tein aikoinani siten, että aloin antamaan aina päiväruoan myöhemmin ja iltapäiväruoan vastaavasti aikaisemmin, jolloin muutamassa päivässä nämä yhdistyivät yhdeksi ateriaksi. Mutta silti kannattaa alkaa pitämään jo tuon ikäisellä pian jonkinlaista epäsäännöllisyyttä noissa ruoka-ajoissa, ettei koira opi mitään tiettyä rytmiä. Ei se pentu siihen kuole, jos ruoka tuleekin pari tuntia myöhemmin.

• niksu

ruokinta-ajat niin tarkkoja ole. Mulla on kaksi 10 vko ikäistä pentua. Syövät noin 10.00 ja 20.00. Olen tarjonnut ruokaa tuossa välissä, mutta ei kelpaa. Eivät näytä laihoilta.

• puupeee

Meillä totuteltiin olosuhteiden pakosta aika äkkiä kahteen kertaan päivässä eli n. yli 5 kk
      alkoi ruokinta klo 6,30 aamu ja ilta 17,30
      ja viikonloppuisin eli perjantaisin venytetään iltaa vähän myöhäsempään, että sais muka nukuttua pitempään.... Ei auta tassut tömisee jo heti kuuden jälkeen.... Pääasia on se, että opitte sisäsiistiksi. aluksi ekaks ulos ja sit ruoka ja taas ulos. Ja kun matlttia on tullut lisää, jos haluat kouluttaa, niin ensin ulos. Onpi oppimiskykyisempi ulkona nälissään ja sitten ruoka. Lepokin maistuu paremmalle. Mutta kun on jo kaikki opittu, ensin ruoka ja vattakin toimii helmpommmin, aninakin aamuisin. Mielestäni parasta on säännöllisyys. Toimikaa aina samanlailla. Koiralle se luo turvallisuutta.

Illalla (nyt on ilta kun kirjoitan tätä) Meillä ensiksi ulos n. ko 17,00 ja ruoka n. 18,30. Koira pitää huolen syömisestään, pyörii jaloissa ja on levoton (rotu lappsis=AINA NÄLKÄ). Onpa nöyrä ja oppivainen ulkona pikku papanastakin. Aamulla ensin ruoka ja sitten ulos pikaseen.... n. 20 min. Tekee hädät ja kotiin... ja sitten puruluu palkaksi kun jää yksin. Tämä toimii meillä, aluksi oli aina morkkis kun on niin vähän aikaa.... Ai niin, käydään me illalla vielä lenkillä, n. 20 min eteenpäin, riippuu ilmasta. Näin Meillä... eläinaktivistit voi ottaa kantaa.... Terkkuja

• yksinkertaisesti

pidentämällä ruokailujen väliä. Meillä nyt 10-viikkoinen ja kohta siirrytään ( pikkuhiljaa) siihen että ruokailu on klo 8- 15 ja 22. Sitten taas joskus siihen että klo 8 ja 18.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe