Tyttäreni 14v. myönsi viikko sitten epäilevänsä, että on raskaana. Tämä tuli minulle täytenä yllätyksenä, enhän edes tiennyt että hän olisi ollut seksuaalisesti aktiivinen. Poikia ei ole näkynyt lähipiirissä koskaan, eikä hänellä juuri ole poikia kavereina. Heti vein terveyskeskukseen, jossa raskaustesti oli plussaa. Ultrallakin katsoivat ja raskaus on vauvan koon mukaan viikolla 15.-16. eli abortti on myöhäistä.
Olen yrittänyt suhtautua tähän hienovaraisesti, koska tehtyä ei saa tekemättömäksi. Tyttäreni ei suostu kertomaan kuka on lapsen isä ja on ollut erittäin itkuinen asiasta. Abortista hän ensimmäiseksi kysyi, mutta se ei nyt sitten tule onnistumaan.
Miten parhaiten voisin tukea tytärtäni? En ole syyttänyt vaan olen koittanut parhaani mukaan olla kannustava ja tukeva tilanteessa, joka ei varmasti ole tyttärelleni helppo. Olen ilmaissut tukevani häntä missä ratkaisussa hyvänsä. Jos hän haluaa antaa lapsensa adoptioon tai pitää itse, olen valmis seisomaan hänen rinnallaan. Itseäni hirvittää tilanne, olenhan itsekin vasta 33-vuotias ja tulossa jo isoäidiksi, mutta yritän parhaani mukaan olla se vahva ja piilottaa oman pelkoni.
Onko raskaus vaarallista näin nuorelle? Hän ei ole vielä kasvanut täyteen mittaansa ja on aika hento. Rintojen kasvu ja kuukautisetkin alkoivat vasta viime kesänä. Onko lapselle jotain haittaa äidin nuoresta iästä.
Lapseni ei suostu siis kertomaan lapsen isää ja tyttäreni on kuitenkin vain yläasteikäinen (7. luokalla) ja mielessäni on käynyt monta kertaa olisiko häntä joku käyttänyt hyväkseen. En tiedä kuka, mutta ehkä joku opettaja koulussa tai jokin muu aikuinen. Miten tätä asiaa voisi lähteä selvittelemään? Tytär ei tunnu olevan yhteistyöhaluinen ja todella pelkään, että hänet on pakotettu yhdyntään, koska tämä ei ole tyttäreni tapaista. Hän on kuitenkin ollut 13-vuotias kun lapsi on saanut alkunsa, eli todella nuori.
Kiitoksia vastauksista.
14v. tytär raskaana
37
15708
Vastaukset
- cccb
saa puhuttua asiasta,koulukuraattori ja lastenvalvoja...
ja puhu tyttärellesi että jos on tapahtunut jotakin sellaista mikä on tuntunut pahalta ja väärältä, hänen pitää puhua siitä, että tekijä joutuu vastuuseen asiasta,että se ei ole hänen syynsä, eikä mitään sellaista,vaan ettei se tyyppi enää satuta muita...voihan se olla joku 15kollikin...mutta silti ...ja elatusmaksut ja kaikki muu... - tietoinen....
keskeytyksen voi saada vielä rv 12 jälkeenkin.
Laitat tytön lääkäriin nyt. Tarvitsette vielä TEO:lta luvan, mutta tässä tapauksessa tytöltäsi ei ´lupaa evätä, jos ei evätä ystävältänikään(22v.)joka omaa tyhmyyttään teki abortin vasta niin myöhään.
Joudutte käymään muutaman lääkärin ja ehkäpä myös sosiaalityöntekijän kanssa juttelemassa, mutta kyllä abortti järjestyy.
Ensin annetaan pilleri mikä alkaa pehmittämään raskauskudosta, sen jälkeen, muutaman päivän päästä, annetaan emättimeetn pilleri mikä käynnistää synnytyksen. Tyttösi joutuu olemaan sairaalassa siihen asti kunnes sikiö tulee ulos, koska raskaus on jo noin pitkällä.Tyttösi siis "synnyttää" sikiön..mutta noilla viikoilla se tulee ihan itsestään ulos. Kaavintaan tyttösi ei enää tuossa vaiheessa pääse.
Nyt soittoa lääkärille..ja kysyt voiko sikiöstä ottaa dna:ta, mahdollista hyväksikäyttöepäilyä varten.
Ja pakotat tyttösi kertomaan kuka isä on. Tilanne on tietenkin vaikea myös hänelle, mutta jos ei muu auta, uhkailu varmasti tehoaa...ei ulos, muuta kuin kouluun ja heti kotiin..ja totuus on kerrottava, totuuden sa selville isyystesitllä, kun sikiöstä on dna otettu......aresti kestää niin kauan kunnes kertoo kuka on. Jos kyseessä on joku nuori kolli, antaisin asian olla, mutta jos tosiaan kyseessä on esim opettaja niin sitten syytettä peliin ja iso haloo..
Voimia teille! - Tuohtunut!!
Hitto toi on kuule poliisi asia! Tyttäresi on alaikäinen ja häneen on kohdistunut joka tapauksessa lapseen kohdistuva hauraus! Nyt ilmoitusta poliisille niin kyllä se yhteistyö alkaa sujua siitä. ja saatte kyllä abortin, onhan se varma. Mutta joka tapauksessa koko homma on rikos. Pitäisi olla jotain vastuullisuutta tuon ikäisellä ihmisellä!!
- isoäidiksi????
Olen koittanut perehtyä netistä löytämiini tietoihin ja onko kyseessä siinäkin tapauksessa rikos, jos isä on esim. 15-vuotias?
- -.........
isoäidiksi???? kirjoitti:
Olen koittanut perehtyä netistä löytämiini tietoihin ja onko kyseessä siinäkin tapauksessa rikos, jos isä on esim. 15-vuotias?
Jos isä on esim 15 vuotias,niin mielestäni silloin ei ole rikos.. Mutta jos on täysi-ikäinen mies niin sitten on!
Hyvä että olet tukenut tytärtäsi,etkä syyllistänyt/ huutanut.. Varmaan osaa arvostaa tukeasi, jos ei nyt niin myöhemmin..
- joku
Olet ilmeisesti itsekin ollut raskaana joten tiedät millaista se on. Ja tiedät myös millaista on synnyttäminen. Soisitko vasta 14-vuotiaan tyttäresi kokevan nämä asiat jo nyt? Kirjoitit, että tyttäresi ei ole vielä täysin kehittynyt. Se voi tarkoittaa sitä, että vauva syntyy sektiolla. Siinäkin on omat riskinsä.
Noin nuori kyllä saa vielä abortin, oisko ollu viikolle 20 asti tai vastaavaa. En tarkoita, että tyttäresi olisi pakko tehdä abortti, mutta jos hän ei tahdo raskautta jatkaa ei häntä voi siihen pakottaakaan. - hirveetä, jos
14-vuotias tekee noilla viikoilla abortin, niin se tarkottaa yhtäkuin, et se joutuu synnyttään, ihan oikeesti synnyttään, kuolleen lapsen alun...kumpi sitten traumaattisempi...ken tietää...
- mahdollista
Lapsesi on mahdollista adoptoida tuleva lapsensa. Ei voida olettaa eikä vaatia että tuon ikäinen lapsi olisi valmis äidiksi, onhan hän lapsi vielä itsekkin. Kasvatatko sinä tyttäresi lapsen vai antaako hän adoptioon, sitä voi miettiä. Lapsesi ei varmasti vielä itse voi ottaa täyttä vastuuta lapsesta kun on lapsi vielä itsekkin.
- pakko kommentoida
että vaikka tekisi keskeytyksen vasta rv20 niin sikiö ei ole niin iso että sitä pitäisi "pusertaa" ja pinnistää tai ylipäätänsäkkään sitä ei voi verrata synnyttämiseen..toki on kivuliaita supistuksia, niitähän ei voi estää, niitä tulee myös lääkkellisessä keskeytyksessä aiemmilla viikoilla..mutta kyllä se sikiö tulee ihan "luiskahtamalla" ulos...ja supistuksiin saa kipulääkkeitä..
Kuinkakohan monella tytöllä on sikiö tullutkaan (surullista ajatella, tiedän) vessakäynnin yhteydessä ulos, kun vain pissalla on käyty...(olen siis sairaanhoitaja)..
Kyllä(jos täytyy verrata) tuon ikäinen tyttö suuremmat traumat(jos sellaisia edes tulisi)saa synnyttämisestä kuin keskeytyksestä... - sinä...
pakko kommentoida kirjoitti:
että vaikka tekisi keskeytyksen vasta rv20 niin sikiö ei ole niin iso että sitä pitäisi "pusertaa" ja pinnistää tai ylipäätänsäkkään sitä ei voi verrata synnyttämiseen..toki on kivuliaita supistuksia, niitähän ei voi estää, niitä tulee myös lääkkellisessä keskeytyksessä aiemmilla viikoilla..mutta kyllä se sikiö tulee ihan "luiskahtamalla" ulos...ja supistuksiin saa kipulääkkeitä..
Kuinkakohan monella tytöllä on sikiö tullutkaan (surullista ajatella, tiedän) vessakäynnin yhteydessä ulos, kun vain pissalla on käyty...(olen siis sairaanhoitaja)..
Kyllä(jos täytyy verrata) tuon ikäinen tyttö suuremmat traumat(jos sellaisia edes tulisi)saa synnyttämisestä kuin keskeytyksestä...et voi tietää, vaikka olisit lääkäri, että kuinka joku 14v asian kokee. On mielestäni kyllä pikkasen eri asia jos abortin tekee silloin kun sikiö on vasta "limaläjä" suurinpiirtein, kuin silloin kun se on jo ihan oikean vauvan näköinen. Mutta me emme ole oikeita ihmisiä täällä arvioimaan kummasta jää enemmän traumoja. Joka tapauksessa tapaus on hyvin koskettava ja toisaalta järkyttävä. Jopa minä joka olen abortin vastustaja, niin lukiessani tätä, itkin oikein vuolaasti ja ajattelin että tässä tapauksessa abortti olisi minunkin silmissäni hyväksyttävää, varsinkin jos lapsi saanut alkunsa pakottamisella. Hirveää. paljon voimia sinulle 14 vuotiaan tytön äiti tämän tapauksen keskellä.
- Anonyymi
Ei se aborttilainsäädännön ole ihan ilman seurauksia , tiedän yhden samantyylisen tapauksen jolla tehtiin abortti ja kun tyttö sitten aikuisena meni avioon niin ei saanut lapsia vaikka miten niitä toivoi.
- Anonyymi
mahdollista kirjoitti:
Lapsesi on mahdollista adoptoida tuleva lapsensa. Ei voida olettaa eikä vaatia että tuon ikäinen lapsi olisi valmis äidiksi, onhan hän lapsi vielä itsekkin. Kasvatatko sinä tyttäresi lapsen vai antaako hän adoptioon, sitä voi miettiä. Lapsesi ei varmasti vielä itse voi ottaa täyttä vastuuta lapsesta kun on lapsi vielä itsekkin.
No ei se ensimmäinen kerta ole kun nuori tyttö tulee raskaaksi, ja adoptio on varmaan aika vaikea asia, sillä jokainen joka on synnyttänyt lapsia tietää mitkä tunnesiteet synnyttäjä saa lapseensa , joten aika pulmallinen kysymys .
Minun koulukaverini sai lapsen tuossa iässä ja hänet pakotettiin adoptoimaan lapsi .
Hän kantoi sisäistä surua koko elämänsä ja sitä ei edes hänen myöhemmin avioliitossa syntyneet lapset edes tienneet että heillä on velikin .salaisuus pidettiin tarkasti piilossa, kukaan ei ajatellut tätä pientä lasta joka adoptoitiin ja hänen tulevaisuuttaan,
Nyt kun näin koulukaverini kuolin ilmoituksen niin tuli mieleen miten raskasta hänellä,on ollut pitää salaisuutensa piilossa . Ja tietääkö lapsi joka adoptoitiin koskaan ketkä olivat hänen biologiset vanhempansa . - Anonyymi
mahdollista kirjoitti:
Ei sekään että adoptoi pois lapsensa ole aina se paras ratkaisu.
Minun edesmennyt ystäväni sai kauan sitten lapsen siinä 15 vuotiaana ja äitinsä laittoi hänet Ruotsiin synnyttämään kaikessa salaisessa hiljaisuudessa .
Ystäväni kantoi surua mukanaan koko elämänsä. Hänen myöhemmin syntyneet lapsensa eivät ilmeisesti tiedä että heillä on biologinen veli olemassa .
Minusta kamalaa kantaa sellaista taakkaa koko elämänsä ja ajatella miten hänen synnyttämä lapsi voi, ja elää niiden ihmisten kanssa jotka adoptoitavaksi hänet
Toinen tapaus oli samantyylinen Siinä isovanhemmat ottivat lapsen tervetulleena vastaan ja hän sai asua omiensa kanssa johon kuului oma äiti myös. Nämä on vaikeita tapauksia jokaiselle jolle ne tulee kohdalle . Kukaan toinen ei pysty antamaan sitä parasta neuvoa, lapsen tulevaisuus on toisten päätettävissä .
- isoäidiksi???
Olen tässä itkenyt oman pienen tyttöni menetettyä nuoruutta/lapsuutta. Se on joka tapauksessa ohi, tämä tulee olemaan kova elämänkoulu. Tänään sen todella huomasin kun tyttäreni kanssa keskustelin.
Kyselin miltä hänestä on tuntunut. Mitä fyysisiä tunteita on ollut. Rintoja kuulema kiristää kamalasti ja tottahan toki maha on hiukan pyöristynyt. Tyttäreni itki, ettei ole kehdannut käydä liikuntatunneilla tai varsinkaan suihkussa niiden jälkeen. Ymmärtäähän sen. Annoin lintsaamisen anteeksi. Yhdessä kävimme saunassa ensimmäistä kertaa pitkään aikaan ja kyllähän tälle äidille tuli pala kurkkuun kun näin oman pienen tyttöni maha hieman pömpähtäen ja rinnat turvonneena.
Haluan hänen ymmärtävän kaikkien vaihtoehtojen seuraukset. Totuutta en ole nyt lähtenyt piilottamaan. Tyttären ollessa koulussa hain kirjastosta kaikenlaista materiaalia. Kerroin abortista ja mitä se käytännössä tarkoittaa tässä vaiheessa. Tyttäreni oksensi asiasta kuullessaan. Viivottimella katsoimme minkä kokoinen vauva on nyt (n. 15 cm), tyttäreni järkyttyi, että vauva on jo niin iso. Kerroin, että kuukauden jälkeen vauvan liikkeitä voi jo tuntea ja sukupuolikin on mahdollista selvittää. Tytärtäni mietitytti onkohan siellä poika vai tyttö. Kerroin miten synnytys tapahtuu, pienokaiseni itki kurkku suorana. Koitin lohduttaa ja puhuimme myös sektiosta. Tyttäreni rauhoittui. Puhuimme adoptiosta, siitä että minä hoitaisin lasta, koulunkäynnistä, tulevaisuudesta. Adoptiosta tyttäreni esitti useita kysymyksiä joihin en itsekään osannut vastata. Sanoin, että päätös on tehtävä maanantaiaamun mennessä tehdäänkö abortti vai annetaanko raskauden jatkoa. Tytär suostui tähän. Maanantaiksi saimme akuuttiajan neuvolaan. He myöskin varmaan selittävät asioita tyttärelleni.
Isästä yritin kysyä. Tämä aiheutti vain nyyhkytystä. Yritin kysyä satuttiko joku vai antoiko hän kuvan laittaa sen sisäänsä. Tyttäreni ei vastannut. Olen miettinyt kaikkea mahdollista. Ex-mieheni elää uudessa liitossa ja hänen nykyisellä vaimollaan on 17-vuotias poika. Jopa häntä olen ehtinyt epäillä, en tietenkään julkisesti. Olen katsellut tyttäreni luokkakuvaa ja miettinyt, että joku sieltä. Opettajia olen miettinyt, sekä kaikkia ihmisiä joiden kanssa hän on ollut tekemisissä.
Maanantaina selviää moni asia ja yritän pysyä tässä urheana.- Kiva Kuulla
Hyvä, ettet syyllistä tytärtäsi. Hän tarvitsee nyt tukea, erityisesti Sinulta. Muista, että abortti on 100% hänen päätöksensä, etkä saa painostaa häntä suuntaan tai toiseen.
:)
- isoäidiksi???
Neuvolassa on sitten käyty (maanantaina). Tyttäreni kieltäytyi abortista. Sitä toivoin salaa mielessäni, mutta en ole sitä tyttärelleni sanonut. Enkä tule myöskään sanomaan. Tyttäreni paljasti myös päivän jolloin oli ollut yhdynnässä (isäkin on paljastunut, siitä myöhemmin tekstissä) ja siitä sitten selvisi, että raskausviikkoja on kertynyt 18 3. Ja laskettu aika on lokakuun puolivälin jälkeen. Sikiö on pienikokoinen ikäisekseen, mutta sanottiin että se on aika tavallista alle 15v. äideillä. Komplikaatioiden riski on myös tavallista suurempi ja koska lapsi on nyt pienikokoinen, se tulee mitä todennäköisimmin syntymään keskosena. Tytärtäni nämä faktat selkesti pelottivat, mutta hän on päättänyt pysyä päätöksessään. Minuakin alkoi hirvittää. Lapsi on tyttö ja tyttäreni halusi käydä ostamassa potkupuvun. Suostuin, en tiedä miksi. Päässä mylläsi niin paljon.
Tyttäreni on käytävä säännöllisesti psykologin juttusilla nuoren ikänsä takia ennen synnytystä. Hän tulee saamaan myös oikeuden äitiysavustukseen, vaikkei olekaan käynyt lääkärintarkastuksessa ennen 4 raskauskuukauden päättymistä nuoren ikänsä/kypsymättömyytensä takia. Jos hän siis aikoo pitää lapsen. Itse olen luvannut, että en häntä heitä kotoa ja tulen auttamaan jos lapsi pidetään itse. Mutta adoptio on myös pinnalla.
Koulullekin soitin ja kysyin mitä tehdään kun tytär ei ensi vuonna pääse ainakaan alkuvuodesta kouluun. 8. luokalle hän olisi menossa.
Hyvin tiukasti sanoin, että lapsen isä on kuitenkin kerrottava ainakin minulle. En suutu tai mitään muutakaan. Sieltähän sekin sitten vaan saatiin rutistettua ulos. Tyttäreni parhaan ystävän 17-vuotias veli on lapsen isä. Tyttäreni on ollut häneen vähän ihastunut viime kesästä alkaen. Poika tiesi tämän ja oli kerran pyytänyt kylään, minä vielä vein tyttäreni autolla ja hain, olethinhan hänen menevän ystäväänsä tapaamaan. Enkä suinkaan ainoastaan tätä poikaa. Poika oli sitten pussaillut ja hyväillyt. Sitten kuitenkin, vaikkei tyttäreni halunnut riisunut tältä housut ja suorittanut yhdynnän. Tyttäreni sanoi, että sattui enemmän kuin mikään muu koskaan, mutta poika oli sanonut että tätähän sä halusitkin. Tyttäreni ei kertonut kenellekään, koska häntä nolotti. Olen hyvin hyvin vihainen!!!!! Mielestäni tuokin on jonkinasteinen raiskaus. Ja aion kyllä mennä hänen vanhemmilleen juttelemaan tilanteestamme. Ja saa poika kyllä tuntea nahoissaan, että meni tuon tekemään.
Onko Suomen lakien mukaan rikos jos 17-vuotias harrastaa seksiä silloin 13-vuotiaan tytön kanssa? Eihän se nyt oikeinkaan voi olla, vai? Vaikka poika ei täysi-ikäinen vielä ollutkaan? Raiskaudesta voi siitä huolimatta syyttää.
Tyttäreni sanoi, ettei hän vauvaa halunnut..enhän sitä uskonutkaan. Nyt hänestä on tulossa äiti. Pienestä tytöstäni. Olen siiss niin vihainen, että tekisi mieli mennä ampumaan se paskiainen joka tämän teki...- pohdintaa lain kohdista..
Rikoslaki 20 luku 6 §
Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö
Joka
1) on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa,
2) koskettelemalla tai muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan hänen kehitystään, tai
3) saa hänet ryhtymään 2 kohdassa tarkoitettuun tekoon,
on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.
Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.
...
Eikös tässä tapauksessa ole osapuolten henkisessä ja ruumiillisessä kypsyydessä ollut aika suuri ero vaikkei isä olekkaan ollut täysi-ikäinen teon tekohetkellä!
...
7 §:ssä käsitellään törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, joka kuuluu näin:
Jos lapsen seksuaalisessa hyväksikäytössä
1) kohteena on lapsi, jolle rikos lapsen iän tai kehitystason vuoksi on omiaan aiheuttamaan erityistä vahinkoa,
2) rikos tehdään erityisen nöyryyttävällä tavalla tai
3) rikos on omiaan aiheuttamaan erityistä vahinkoa lapselle hänen tekijää kohtaan tuntemansa erityisen luottamuksen tai muuten tekijästä erityisen riippuvaisen asemansa vuoksi
ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
...
Tässä kohteena oli lapsi, jolle rikos lapsen iän tai kehitystason vuoksi oli omiaan aiheuttamaan erityistä vahinkoa (=äidiksi tuleminen liian nuorena)
... - tuollaiset tapaukset
pitäisi aina ilmoittaa poliisille. Poikaa täytyy rangaista ja tyttäresi ansaitsee vahingonkorvaukset.
- eräs.
Eikö sitä "myöhäistettyä aborttia" saa juuri sillä perusteella, että kyseessä on liian nuori synnyttäjä? (että keho ei ole vielä kehittynyt tarpeeksi synnyttämään)?
Ota selvää.- ei häntä
saa painostaa aborttiin, siitä huolimatta, että noin nuorelle raskaus on terveysriski.
- sivusta seuraaja...
Luin koko viestiketjun. Todella koskettava tarina. Olet melestäni todella hyvä äiti kun olet tukenut lastasi ja olet hänen kanssaan noin hyvissä väleissä. Hyvää jatkoa tästäkin eteenpäin.
- 38v äiti
...oikein paljon voimia elämään. Olet minunkin mielestäni upea ÄITI. Tue kaikin mahdollisin tavoin tytärtäsi. Voimia
- vinne
kenen kohtalo sinua eniten kiinnostaa
- Milli Lilllin aiti
Niin varmasti tekstin sisalto paljastaakin ettei ap:ta kiinnosta siis ollenkaan tyttarensa asiat.! Sinunlaisia ihmisia pitais kieltaa vastaamasta nain herkkiin viesteihin!!
Ja ap:lle toivon itsekin paljon voimia, tiedan tasmalleen milta susta tuntuu, itse sain ensimmaisen lapseni 15v.na, tiedan etta oli rankkaa aidilleni...:( Nyt tytto on reipas kahdeksan vuotta tayttava aidin ilopilleri eli kaikki sujui loppujen lopuksi hyvin vaikka olinkin silloin todella nuori. Aiti kayttaytyi vahan samoin kuin sina nyt ja se helpotti asioita valtavasti. Muistan itkeneeni lahes joka paiva pari kk ennen synnytysta, aiti sen sijaan jaksoi aina piristaa ja olla positiivinen. Aidin tuki oli mulle korvaamatonta. Jos joskus omat lapseni joutuisi tallaiseen tilanteeseen kayttaytyisin varmasti juuri niinkuin sina. Huutaminen ja haukkuminen ei loppujen lopuksi auta yhtaan mitaan. Pahaamielta siita vaan seuraa.
Tsemppia teille molemmille toivon etta kaikki sujuu hyvin!!!!! Onnea!
ps sori kone on jotenki sekasin ja aat ja oot ei nay ollenkaan, toivottavasti pystyy silti lukemaan jotenkuten..! :)
- äitiliini___
Tätä ketjua lukiessa tuli jotenkin niin surullinen olo, silmät väkisinkin vettyi... Sinä, aloittaja, olet minusta aivan loistava äiti. Tuollaista viisautta ja rakkautta, kärsivällisyyttä ja lujuutta ihailen, todella ihailen. Sinulta vaaditaankin nyt paljon, että jaksat olla tyttären tukena jatkossakin!
Tämä tarina kosketti mua ehkä siksikin, että mulla on samanikäinen tytär, täyttää 14 tänä vuonna. Laiha ja hento, toinen jalka vielä lapsuuden maailmassa. Sitten taas yritetään olla niin "aikuista".
Ihana tytär sinulla on, herkkä ja kaunissieluinen. Sen näkee viesteistäsi läpi. Mutta ei hän voi tajuta, mitä merkitsee lapsen syntymä, kun on itsekin vielä lapsi. Sen takia sinä joudut olemaan melkoisella varmuudella lapsenlapsellesikin äiti. Voimia sinulle siihen, raskaaseen, vaativaan osaan.
Ilman muuta kovat otteet otat tämän pojan suhteen. Vastuuseen teoistaan! VOIMIA TEILLE MOLEMMILLE! - emilia_-_-_-
Miksei pentusi syö pillereitä tai käytä kondomia? Saatika rikkoutuneen kortsun jälkeen syö jälkiehkäisypilleriä? Miksei hän tehnyt raskaustestiä? Typeriä pentuja nykyään.
- akaasi
Syyttely tai ihmettely ei auta, se olisi hyvä myös vanhempien muistaa (viitaten vanhempiin yleisesti ottaen).
- hel....tti
Niin mikseiköhän..?? En usko että oikein oli vielä itsekään ajatellut yhdyntää jos tässä epäillään hyväksikäyttöä. Jotenkin tuntuu että olisit voinut olla ihan hiljaa, kommenttisi oli todella äsiaton ja loukkaava. Voi olla että lapsi oli oikein hämillään ja häpeissään tapahtuneesta. Että pistää vihaksi tollaiset inhottavat ihmiset kute nim.merk. emilia_-_-_-
- maijatar www
hel....tti kirjoitti:
Niin mikseiköhän..?? En usko että oikein oli vielä itsekään ajatellut yhdyntää jos tässä epäillään hyväksikäyttöä. Jotenkin tuntuu että olisit voinut olla ihan hiljaa, kommenttisi oli todella äsiaton ja loukkaava. Voi olla että lapsi oli oikein hämillään ja häpeissään tapahtuneesta. Että pistää vihaksi tollaiset inhottavat ihmiset kute nim.merk. emilia_-_-_-
Mielen kiinosta kysyn että mites tilanne on nyt ratkaistu, kun laskettu päiväkin taitaa olla jo mennyt? Onko tyttö jo syntynyt?
- isoäidiksi?!?!
maijatar www kirjoitti:
Mielen kiinosta kysyn että mites tilanne on nyt ratkaistu, kun laskettu päiväkin taitaa olla jo mennyt? Onko tyttö jo syntynyt?
Hyvin... Tyttö syntyi ja elämä jatkuu pienokaisten kanssa
- Anonyymi
Varmaan vittu sen takia kun se pakotettiin idiootti ja se oli niin nuori eikä tiennyt mitä tehdä
- IhmettelijäTodellaki
Joo, onkohan tämä viestiketju pila?
maijatar www -kysyi, huom pvämäärä!
27.10.2007 13:13
Mitä kuuluu
isoäidiksi?!?! -vastasi, huom pvämäärä!
20.1.2013 13:16
Hyvin... Tyttö syntyi ja elämä jatkuu pienokaisten kanssa
Tosiaan.. tuossahan oli 6vuotta taukoa kun vastaus tuli, niin tyttö syntyi, mutta elämä jatkuu "pienokaisten"???? kanssa, Päivämäärien mukaan lapsen äiti olisi jo 20v ja lapsi 6v...
ALKAA MIETITYTTÄMÄÄN MITEN HE OVAT PIENOKAISIA??
JA, onkohan jollakin ollut tylsää kun on luonut viestiketjun...- 1998
Ja se voi myös olla, että joku trolli vastasi 2013, eikä se oikea henkilö, joka teki tämän viestiketjun...
- Jepulis..........
1998 kirjoitti:
Ja se voi myös olla, että joku trolli vastasi 2013, eikä se oikea henkilö, joka teki tämän viestiketjun...
Aloitus on trolli. Lue lainaukset ja päättele itse:
"Tyttäreni 14v. myönsi viikko sitten epäilevänsä, että on raskaana."
"Ultrallakin katsoivat ja raskaus on vauvan koon mukaan viikolla 15.-16. eli abortti on myöhäistä."
"Hän on kuitenkin ollut 13-vuotias kun lapsi on saanut alkunsa, eli todella nuori."
- Anonyymi
Ylensä asioista ei tällä kirjoiteta .Vaan viedään heti tytär lääkäriin ja poistetaan sikijö.Yhteiskunta neuvoo jatkotoimminnat: Esim Lastensuojelu puoli sosiaalivirastossa. Kuin terapiat ymm.
- Anonyymi
Onhan näitä nuorten raskauksia aina ollut , ja varmaan antaa ajatuksen aihetta tytön äidille.
Yritä selittää tytölle miten tärkeää se on että tulevan lapsen isä on tiedossa , jo sen tulevan lapsenkin kannalta , jokaisen on saatava tietää omat lähtökohtansa sitä ei saa kieltää keneltäkään lapselta.
Tyttösi voi olla jotenkin lukossa , siksi ei sano kuka on isä.
Kyllä hän varmaan ymmärtää ajan kanssa ettei voi kieltää lapsensa isää mitenkään.
Sitten voi todella olla niinkin että joku on uhkaillut jotenkin häntä jos hän sanoo kuka on tulevan lapsen isä, niin ettei uskalla sanoa nimeä. On myös raiskaus tapauksia joissa raiskaaja on tukkinut uhrinsa suun uhkaamalla .
Joten toivottavasti kaikki lopulta selviää parhain päin - Anonyymi
No nuorena oot itekkin pamahtanut paksuksi on miehestä mitään tietoa kirjoituksessa siitä ei ollu mitään mainitaan.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233000
- 681477
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa751052Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää140998- 45911
- 61872
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45848Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171842- 42826
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis135746