Hei!
Meillä lapsettomuuden syynä liian vähäinen siittiöiden määrä. Lääkäri suositteli meille suoraan ICSI-hoitoa. Nyt kypsyttelemme mieheni kanssa ajatusta..Emme ole vielä päättäneet aikataulua, milloin lähdemme hoitoihin. Nyt kuitenkin utelisin täältä, millaisia onnistumisia muut tätä hoitoa saaneet ovat kokeneet? Itselläni vähän jännittää ja pelottaakin, että jos joutuu tähän rankkaan hoitoon epäonnen takia useita kertoja että miten sitä jaksaa..
Kuinka monella on onnistanut ekalla kerralla?
Onnistuiko ensimmäinen ICSI -hoito?
11
5829
Vastaukset
- kolmannella
meillä myös siittiöissä vika ja kolme icsi hoitoa (4 istutusta) kävimme läpi reilussa vuodessa, ennenkuin tärppäsi. Nyt viikkoja 18 1. Hoidot eivät todellakaan ole rankkoja, mistä moinen käsitys? Henkinen puoli ehkä rankinta, odottaa, toivoa ja jälleen pettyä, mutta luovuttaa ei pidä vaikkei heti onnistuisi. Voimia teille ja onnea yritykseen!
- minä myös
Itselläni on nyt takana ensimmäinen IVF, enkä kokenut sitä rankaksi,vielä kylläkin se miten kävi ei ole selvillä.
Selailin ja ennen tuota hoitoa näitä foorumeita,ja sain sellaisen käsityksen että "aika kipeä" on hoitojen aikana, mutta itsellä ei ainakaan ollut päänsärkyjä,mielialavaihteluita ja muitakaan vaivoja.
Ehkä se johtuu ekasta kerrasta, vielä ei ole joutunut pettymään uudestaan ja uudestaan, ehkä sitten myöhemmin ne muuttuu henkisesti rankoiksi... - julkisella vai yksityisellä?
minä myös kirjoitti:
Itselläni on nyt takana ensimmäinen IVF, enkä kokenut sitä rankaksi,vielä kylläkin se miten kävi ei ole selvillä.
Selailin ja ennen tuota hoitoa näitä foorumeita,ja sain sellaisen käsityksen että "aika kipeä" on hoitojen aikana, mutta itsellä ei ainakaan ollut päänsärkyjä,mielialavaihteluita ja muitakaan vaivoja.
Ehkä se johtuu ekasta kerrasta, vielä ei ole joutunut pettymään uudestaan ja uudestaan, ehkä sitten myöhemmin ne muuttuu henkisesti rankoiksi...Meillä seuraavalla lääkärin käynnillä päätetään hoidoista. Se on päätetty että hoitoihin lähdetään. Itselläni on lapsia, mutta nyk miehellä ei ja siittöitä liian vähän. Jostain lääkehoidosta miehelle lääkäri mainitse myös, kertoo tarkemmin seur. käynnillä.
Ollaan julkisella. Paljonko rahaa kulunut edellillä vastaajilla hoitoihin? - kolmannella
julkisella vai yksityisellä? kirjoitti:
Meillä seuraavalla lääkärin käynnillä päätetään hoidoista. Se on päätetty että hoitoihin lähdetään. Itselläni on lapsia, mutta nyk miehellä ei ja siittöitä liian vähän. Jostain lääkehoidosta miehelle lääkäri mainitse myös, kertoo tarkemmin seur. käynnillä.
Ollaan julkisella. Paljonko rahaa kulunut edellillä vastaajilla hoitoihin?Meillä siis kolme icsiä ja rahaa niihin mennyt yhteensä noin 9000e. Ne kulut on vähän vaihtelevat käytettävistä lääkkeistä riippuen ja myös istutus kerroista. Lääkkeinä meillä Gonal-F, Orgalutran, Pregnyl ja Lugesteron. Hoidossa oltiin yksityisellä.
- julkisella
julkisella vai yksityisellä? kirjoitti:
Meillä seuraavalla lääkärin käynnillä päätetään hoidoista. Se on päätetty että hoitoihin lähdetään. Itselläni on lapsia, mutta nyk miehellä ei ja siittöitä liian vähän. Jostain lääkehoidosta miehelle lääkäri mainitse myös, kertoo tarkemmin seur. käynnillä.
Ollaan julkisella. Paljonko rahaa kulunut edellillä vastaajilla hoitoihin?Eli siis meillä meni julkisella puolella rahaa noin 160€ klinikkamaksuihin ja lääkkeistä maksukatto tuli täyteen (n.650)heti, sen jälkeen loput lääkkeet 1,50 kpl.
Irrotuspiikki pregnyl ja lugesteronit ei kuulunut tohon maksukattoon, maksoivat noin 60€.
Nämä oli IVF-hoitoihin...
- ICSI:llä
Hei!
Meillä oli myös lapsettomuuden suurimana syynä huonot siittiöt. Yksi inssi tehtiin, sitten siirryttiin ICSI:in. Saatiin 21 hyvää alkiota, tuoresiirto oli nega, pakkaseen saatiin 20 alkiota. Nyt tehtiin ensimmäinen PAS, josta plussasin tällä viikolla!!!! Eli suosittelen ICSI:ä. Mulle hoidot on olleet psyykkisesti raskaita, toivo ja pettymys vuorottelee.. Punktion aikoihin sairauslomaa tuli 10 pv lievän hyperstimulaation vuoksi, se meni ohi kotihoidolla. Mulla on siis hyvä kokemus ICSI:stä, heikoilla siittiöilläkin saatiin paljon hyviä alkiota ja nyt vielä plussa=)
Hoidossa ollaan yksityisellä, kaikkine vaiheineen rahaa on mennyt 4500 e.- .....
Meille tehtiin maaliskuussa eka ivf josta tuoresiirrosta tuli nega. Mulle piikittelyaika ennen munasolujen keräystä oli TODELLA rankkaa.Olin muutaman päivän sairaslomallakin jaksamisen takia. Toisaalta meillä sattui olemaan muutakin surua samaan aikaan lähipiirissä etten tiedä sitten mistä kaikki johtui. Nyt meillä on tehty pas ja tulos on vielä epäselvä. Jos se ei ole toivottu eli positiivinen niin syksyllä alkaa uusi ivf. Henkisesti olen valmistautunut kyllä vielä toiseen keräykseen mutta sen enempää en tiedä...
Mutta ehdottomasti kannattaa mennä hoitoihin. Kyllä niistä selviää ja kaikkihan me ollaan yksiköllisiä. Tsemppiä tulevaisuuteen!!!!
- KLKL
Hei!
Meillä onnistui ensimmäinen ICSI-hoito. Vikaa oli puolison siittiöissä (normaaleja siittiöitä vain 5 %) ja minulla endometrioosi.
Ja nyt olemme hämmennyksen vallassa, kun testasin pari viikkoa sitten luomuplussan. Tämähän on todellinen ihme, mutta nähtävästi ensimmäinen raskaus on hoitanut minun endometrioosia hyvin (tosin minulla on vain yksi munasarja ), ja avokin vähäinen simppamäärä on riittänyt..
Itselläni ei ole mitään huonoa sanottavaa tuosta ICSI-hoidosta; munasoluja minulta saatiin niin paljon, että osa hedelmöitettiin ICSI:llä, osa IVF:llä. Ikävä kyllä yksikään IVF:llä hedelmöitynyt solu ei selviytynyt pakkaseen asti, eli alkiot eivät lähteneet jakautumaan/kuolivat heti jo ensimmäisen vuorokauden aikana. Itse olin tosi tyytyväinen, että kliniikalla varmistettiin solujen hyvä hedelmöittyminen parhailla siittiöillä ja sen myötä saimme hyvä tuloksen hoidosta!
Tsemppiä tulevaa! - mä vaan
Meillä kanssa onnistui ensimmäinen ICSI-hoito. Vikaa meillä on molemmissa. Hoito oli meille kokonaan ensimmäinen ja nyt raskaana 14 5 viikolla. Hoitoa en kokenut yhtään raskaaksi, vaikka piikkikammoisena aluksi jännitin itseni pistämistä. Mutta miehen avustuksella nekin meni vaivattomasti. Käytiin yksityisellä hoidossa.
- aada-maaria
josta saimme nyt kaksivuotiaan pojan. Samasta satsista yritämme nyt toista lasta. Alkion siirto on tiistaina. Olimme keväällää kahdessa passissa, mutta ei onnistanut. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo.
- Amaliina
aada-maaria kirjoitti:
josta saimme nyt kaksivuotiaan pojan. Samasta satsista yritämme nyt toista lasta. Alkion siirto on tiistaina. Olimme keväällää kahdessa passissa, mutta ei onnistanut. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo.
Onnittelut kaikille äideille ja plussan saaneille! Meillä ensimmäinen ICSI edessä ensi - tai sitä seuraavalla viikolla. Juhannusplussaa suorastaan rukoillaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku594462Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1591435- 1601387
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti471371Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2501183- 2011092
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1461047- 60948
- 80947