Yhdyntä sattuu kamalasti

tuulen_lyömä

En jaksaisi enää tätä.

Minulla yhdyntä ei tunnu tippaakaan hyvältä, se vain sattuu. Olen käyttänyt e-pillereitä kolme vuotta, josta puolen vuoden verran minipillereitä. Hiivakierrekin on ollut kiusana ja jatkuva kutina edelleen. Monesti on tutkittu mutta vain hiivatesti on ollut positiivinen. Viimeksi lääkäri lupaili että alkava vulvodynia ja yhdyntäkivut kaikkoavat mineillä mutta on vain mennyt pahemmaksi, ja yhdyntää kokeilimme taas neljän kuukauden (!!) tauon jälkeen ja sattui ihan hirveästi, pidättelin kyyneleitä koko ajan. Mistä tämä johtuu? En saa selvyyttä, ja lääkäri viime käynnilläkin vähätteli hiivaongelmaani.

En todellakaan jaksa tätä enää, olen niin rikki ja hajalla. Kaikkea olen jo kokeillut, ruokavaliota, erilaisia voiteita ja öljyjä, liukkaria käytetään aina yhdynnässä ja viimeksikin halusin todella sitä ja olin kiihottunut mutta silti sattui niin hirveästi, kuin kymmentä tikaria olisi työnnetty sisääni.

Mikä avuksi? Nytkin itken kun tätä kirjoitan. Inhoan, kun televisiosta tulee rakastelukohtauksia, kun kaverit kertovat omia sänkyjuttujaan ja mietin alkuaikojamme, jolloin rakastelimme todella usein ja paljon. Inhoan itseäni enkä tunne itseäni enää naiseksi. Tämä on niin hirveä tilanne, että olen ihan loppu eikä apua ole näkyvillä missään suunnassa. Voisiko joku täällä neuvoa jotain? Kiitos.

16

8207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritätte...

      Terve,

      Mitä jos kokeilisitte ilman pillereitä! Mun vaimolla oli jatkuvasti ongelmia terveyden kanssa kunnes lopulta tajusi, että kaikki johtui e-pillereistä! Hänellä oli nimittäin samanlaatuinen ongelma (muiden kymmenien oireiden ohella) mutta 1-2 kuukauden kuluttua lopetettuaan nappien napsimisen hän parani täysin!


      t:hippi

      • että pelkäät yhdyntää.

        Molemmat lääkärille ja keskutelette asiasta ensin.

        Seksipuoli pitää olla kunnossa ja lähes kaikkeen löytyy hoito, mutta lekuriin.

        t. Äijä, jonka vaimo pelkäs yhdyntää, koska kerran
        satutin häntä vähän "kiihkoissani" ja unohdin "lämmittelyn" eli survasin vähän kuiville.
        Meni melkein vuosi ennekuin sex alkoi taas sujua molemmilta minä pelkäsin satuttavani ja hän että satutan!


    • Beatrix*

      Onko tämä sitä samaa juttua, mistä täällä keskusteltiin joku kuukausi sitten pitkä ketju? Oletko siis sama henkilö? Kuulostaa aivan samalta tapaukselta.

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000200&posting=22000000025451871

      Oli miten oli, en käsitä, miksi käyttäisit hormonaalista ehkäisyä. Jos ehkäisy tekee elämästä helvetin, eikä sen vuoksi edes voi harrastaa seksiä, niin ei ole mitään syytä käyttää sitä. Ei mikään ihme, ettei mitkään keinot auta, jos koko vaivan syy on pillereissä. Kun kehon hormonit ovat pillerin vallassa ja se ei sinulle sovi, sitä ei voi pahassa tapauksessa kumota millään rasvalla tai ruokavaliolla. Kannattaa lopettaa välittömästi. Alkavat vulvodyniat ja muut eivät parane millään ehkäisypillerillä. Sen sijaan liian pitkään viivyttely voi aiheuttaa sen, ettei lopettaminenkaan enää auta.

      • sama äijä

        Jos ei halua enää lapsia/ollenkaan niin "pillit" sidotaan joko naiselta, mieheltä tai molemmilta.

        "Paljaalla on parempaa"

        t. Äijä


    • melkein valmis kätilö

      Hei,

      hiivatulehdukset tekevät alapäästä kipeän ja limakalvoista tosi tulhetuneet. ja e-pillerit pahentaa vain asiaa. ja kun yhdyntää alkaa pelätä voivat myös lantionpohjan lihakset alkaa vaistomaisesti krampata, mikä entisestään pahentaa kipua..

      tämä on melko yleistä, joskin huonosti tunnettu vaiva, ja siksi moni terveyskeskuslääkäri ei sitä noteeraa. Googleta vestibuliitti (jos et ole jo tehnyt sitä) ja mieti sopiiko oireet Sinun kohdallesi. jos asut Helsingissä niin marssi Mehiläiseen Jorma Paavosen vastaanotolle. voit pyytää myös terveyskeskuslääkäriltä lähetettä naistenklinikalle, mutta mikäli et sitä saa niin suoraan Paavosen luokse. Hän on perehtynyt tähän vaivaan. yksityisellä käyminen tulee kalliiksi mutta on se sen arvoista. vaivaa ei välttämättä saa heti parannettua, riippuu tapauksesta, mutta kyllä se siitä ajankanssa ja sopivalla hoidolla. Aluksi hoitona yleensä lopetetaan e-pillerit ja aloitetaan jatkuva hiivalääkitys suun kautta. ja jos lihakset kramppaavat niin saa lähetteen fysioterapeutille.

      liukasteen käyttöä ei kannata lopettaa yhdynnöissä. Ceridal on hyvää "yleisliukkaria" ja terveellistä limakalvoille muutenkin kuin yhdynnässä:)

      Paranemisia ja hyvää kesää:)

      p.s.1. muista Jorma Paavosen nimi ja muistakaa kaikki muutkin kellä samaa vaivaa

      p.s.2. älä usko mitä perus terveys/arvaus/keskuslääkärit sanovat tästä asiasta:)

      • tuulen_lyömä

        nämä kaikki jutut vestibuliitista ja vulvodyniasta.

        En pelkää yhdyntää, joka kerta olen positiivisin mielin ja haluan sitä todella, olen kiihottunut yms mutta se sattuu sekä suuaukolla että sisälläkin. Osaan suht hyvin rentouttaa lihakset.

        Onko tuolle Jorma Paavoselle mahdollista päästä vielä tällä vuosikymmenellä? Eräs ystäväni jonotti aikaa puoli vuotta enkä todellakaan ole valmis odottaa niin pitkään nyt.

        Voiko muka todella tuo pillereiden lopettaminen auttaa? Miten se voi auttaa ihan v*tunmoisiin yhdyntäkipuihin? Olen todellakin valmis kyllä noiden poisjättöön, olen suunitellut sitä jo viikokausia mutta en ihan totta ymmärrä miten se voisi auttaa enää noihin yhdyntäkipuihin. Hiivakierre helpottui ruokavaliolla vaikka kutinaa käy yhä.
        Ja kyllä tuo oli minun tekemäni keskustelu, en vain löytänyt sitä enää mistään. Kiitos kun linkitit.

        Voisiko tämä johtua emätintulehduksesta? Sen kummempia oireita ei ole mutta tuli vain mieleen? Entä endometrioosista? Olen kehittänyt kunnon kauhukuvat mieleeni ja nyt vaan pelottaa ja itkettää hirveästi.

        Se, mikä on mietityttänyt on se, että voisiko omalta osaltaan auttaa myös kuukautisten poisjäänti? Viimeksi on ollut kuukautiset viime syksynä,ja jotenkin tuntuu ettei sekään voi olla kovin hyvä juttu vaikka lääkärit sanoo muuta.


      • Beatrix*
        tuulen_lyömä kirjoitti:

        nämä kaikki jutut vestibuliitista ja vulvodyniasta.

        En pelkää yhdyntää, joka kerta olen positiivisin mielin ja haluan sitä todella, olen kiihottunut yms mutta se sattuu sekä suuaukolla että sisälläkin. Osaan suht hyvin rentouttaa lihakset.

        Onko tuolle Jorma Paavoselle mahdollista päästä vielä tällä vuosikymmenellä? Eräs ystäväni jonotti aikaa puoli vuotta enkä todellakaan ole valmis odottaa niin pitkään nyt.

        Voiko muka todella tuo pillereiden lopettaminen auttaa? Miten se voi auttaa ihan v*tunmoisiin yhdyntäkipuihin? Olen todellakin valmis kyllä noiden poisjättöön, olen suunitellut sitä jo viikokausia mutta en ihan totta ymmärrä miten se voisi auttaa enää noihin yhdyntäkipuihin. Hiivakierre helpottui ruokavaliolla vaikka kutinaa käy yhä.
        Ja kyllä tuo oli minun tekemäni keskustelu, en vain löytänyt sitä enää mistään. Kiitos kun linkitit.

        Voisiko tämä johtua emätintulehduksesta? Sen kummempia oireita ei ole mutta tuli vain mieleen? Entä endometrioosista? Olen kehittänyt kunnon kauhukuvat mieleeni ja nyt vaan pelottaa ja itkettää hirveästi.

        Se, mikä on mietityttänyt on se, että voisiko omalta osaltaan auttaa myös kuukautisten poisjäänti? Viimeksi on ollut kuukautiset viime syksynä,ja jotenkin tuntuu ettei sekään voi olla kovin hyvä juttu vaikka lääkärit sanoo muuta.

        hormonaalinen ehkäisy tekee limakalvoista ohuet ja heikot ja venymättömät. Siksi yhdyntä sattuu. Ja myös, koska tulehdukset ja kaikki muu ärsytys entisestään heikentää limakalvoja. Hormonien käyttö mitä luultavammin myös merkittävästi hidastaa kudosten vaurioiden paranemista. jos pillerit voivat aiheuttaa kovaa kipua, niiden lopetuskin voi kyllä sitten lopettaa sen.

        Minulla on itselläni jonkin verran omakohtaista kokemusta hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamasta hiivasta ja yhdyntäkivuista. Kipu oli jossain vaiheessa todella pahaa. Minulla se lievittyi hitaasti aikaa myöten, mutta kunnes lopetin pillerit kokonaa, yhdyntä sattui aina jonkin verran. Sinulla se ei selkeästikään tee niin, joten nyt on korkea aika lopettaa tuon ehkäisyn käyttö.

        Usko pois, oma hormonitoimintasi varmasti tuo huomattavan parannuksen kipuun. Endometrioosia sinulla tuskin on, se oireilee eri tavalla. Voi olla vaikea sanoa, olisiko olosi parempi, jos ehkäisy ei saisi kuukautisiasi jäämään pois. Keltarauhashormoni voi tehdä niin. Se joka tapauksessa estää kehosi oman, terveen toiminnan, tulivat menkkasi tai ei. Tällä hetkellä syömäsi aineet tekevät sinut sairaaksi.

        Koita ensin nyt lopettaa ehkäisy. Voithan silti varata ajan tuolle lääkärille, vaikka jonotus kestää puoli vuotta. Et häviä siinä mitään. Puolessa vuodessa kehosi on suurella todennäköisyydellä palannut normaaliin toimintaan, ja näet sen vaikutuksen kipuihin. Kun kuukautisesi alkavat tulla normaalisti, tiedät hormoniesi toimivan taas. Todennäköisesti saat helpotusta jo 1-2 kuukaudessa - useimmiten pillerien jälkeen normaalit kierrot alkavat suhteellisen pian. Jos kipuja ei enää ole, voit perua ajan. Puoli vuotta mielestäni on muutenkin realistinen aika antaa keholle toipua hormoneista, ja sen jälkeen kannattaa suosiolla mennä lääkärille. Siis jos - jos! - vaivasi ei parane itsestään.


      • tuulen_lyömä
        Beatrix* kirjoitti:

        hormonaalinen ehkäisy tekee limakalvoista ohuet ja heikot ja venymättömät. Siksi yhdyntä sattuu. Ja myös, koska tulehdukset ja kaikki muu ärsytys entisestään heikentää limakalvoja. Hormonien käyttö mitä luultavammin myös merkittävästi hidastaa kudosten vaurioiden paranemista. jos pillerit voivat aiheuttaa kovaa kipua, niiden lopetuskin voi kyllä sitten lopettaa sen.

        Minulla on itselläni jonkin verran omakohtaista kokemusta hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamasta hiivasta ja yhdyntäkivuista. Kipu oli jossain vaiheessa todella pahaa. Minulla se lievittyi hitaasti aikaa myöten, mutta kunnes lopetin pillerit kokonaa, yhdyntä sattui aina jonkin verran. Sinulla se ei selkeästikään tee niin, joten nyt on korkea aika lopettaa tuon ehkäisyn käyttö.

        Usko pois, oma hormonitoimintasi varmasti tuo huomattavan parannuksen kipuun. Endometrioosia sinulla tuskin on, se oireilee eri tavalla. Voi olla vaikea sanoa, olisiko olosi parempi, jos ehkäisy ei saisi kuukautisiasi jäämään pois. Keltarauhashormoni voi tehdä niin. Se joka tapauksessa estää kehosi oman, terveen toiminnan, tulivat menkkasi tai ei. Tällä hetkellä syömäsi aineet tekevät sinut sairaaksi.

        Koita ensin nyt lopettaa ehkäisy. Voithan silti varata ajan tuolle lääkärille, vaikka jonotus kestää puoli vuotta. Et häviä siinä mitään. Puolessa vuodessa kehosi on suurella todennäköisyydellä palannut normaaliin toimintaan, ja näet sen vaikutuksen kipuihin. Kun kuukautisesi alkavat tulla normaalisti, tiedät hormoniesi toimivan taas. Todennäköisesti saat helpotusta jo 1-2 kuukaudessa - useimmiten pillerien jälkeen normaalit kierrot alkavat suhteellisen pian. Jos kipuja ei enää ole, voit perua ajan. Puoli vuotta mielestäni on muutenkin realistinen aika antaa keholle toipua hormoneista, ja sen jälkeen kannattaa suosiolla mennä lääkärille. Siis jos - jos! - vaivasi ei parane itsestään.

        Kyllähän tuo hormoniehkäisy on pakko lopettaa, tiedän sen itsekin. Jotenkin vain pelottaa sitten sekin, että milloin uskallan kokeilla yhdyntää. Entä jos se sattuu kondomin kanssa? Entä jos tulee viikkokausia kestävää tiputtelua? Entä jos kivut eivät lähdekään? Kammottaa tavallaan päästää keho vapaalle tästä hormonivankilasta, sillä jos siitä ei ole apua niin tuskin mistään on.


      • lopettamisesta
        tuulen_lyömä kirjoitti:

        Kyllähän tuo hormoniehkäisy on pakko lopettaa, tiedän sen itsekin. Jotenkin vain pelottaa sitten sekin, että milloin uskallan kokeilla yhdyntää. Entä jos se sattuu kondomin kanssa? Entä jos tulee viikkokausia kestävää tiputtelua? Entä jos kivut eivät lähdekään? Kammottaa tavallaan päästää keho vapaalle tästä hormonivankilasta, sillä jos siitä ei ole apua niin tuskin mistään on.

        Kirjoittelin aiempaankin ketjuun nimimerkillä kohtalotoveri. Olin siihen aikaan tilanteessa, että olin juuri lopettanut ehkäisypiellereiden käytön. Nyt siitä on aikaa muutama kuukausi ja kuukautiseni ovat tulleet täysin normaalisti kahtena kuukautena peräkkäin, eikä mitään tiputtelua ym. ole esiintynyt. Ovulaatiokipuja päivän verran ja kuukautiskivut hieman aiempaa kovemmat ja iho tietty reagoi, mutta ainakin tässä vaiheessa uskallan ennustaa varovaisesti, että pillereiden poisjättämisellä on ollut hyvä vaikutus hiivakierteeseen. Sain hiivan yhdynnän jälkeen vielä ensimmäisten kuukautisten jälkeen, mutta sen jälkeen on mennyt joitakin viikkoja ihan hyvin. KOPUTAN PUUTA. Seksi sujuu taas paremmin ja hiiva on pysynyt poissa. Sain kuitenkin lääkäriltä sporanox-kuurin itselleni ja miehelle, jos hiiva uusii taas. Miestäni kun ei ole kukaan aiemmista lääkäreistä nähnyt tarpeelliseksi hoitaa kunnolla.

        Rohkaisisin sinuakin kokeilemaan pillereiden lopettamista ja toivon, että omat myönteiset kokemukseni asiasta antavat sinulle toivoa.

        Jaksamista!


      • tuulen_lyömä
        lopettamisesta kirjoitti:

        Kirjoittelin aiempaankin ketjuun nimimerkillä kohtalotoveri. Olin siihen aikaan tilanteessa, että olin juuri lopettanut ehkäisypiellereiden käytön. Nyt siitä on aikaa muutama kuukausi ja kuukautiseni ovat tulleet täysin normaalisti kahtena kuukautena peräkkäin, eikä mitään tiputtelua ym. ole esiintynyt. Ovulaatiokipuja päivän verran ja kuukautiskivut hieman aiempaa kovemmat ja iho tietty reagoi, mutta ainakin tässä vaiheessa uskallan ennustaa varovaisesti, että pillereiden poisjättämisellä on ollut hyvä vaikutus hiivakierteeseen. Sain hiivan yhdynnän jälkeen vielä ensimmäisten kuukautisten jälkeen, mutta sen jälkeen on mennyt joitakin viikkoja ihan hyvin. KOPUTAN PUUTA. Seksi sujuu taas paremmin ja hiiva on pysynyt poissa. Sain kuitenkin lääkäriltä sporanox-kuurin itselleni ja miehelle, jos hiiva uusii taas. Miestäni kun ei ole kukaan aiemmista lääkäreistä nähnyt tarpeelliseksi hoitaa kunnolla.

        Rohkaisisin sinuakin kokeilemaan pillereiden lopettamista ja toivon, että omat myönteiset kokemukseni asiasta antavat sinulle toivoa.

        Jaksamista!

        Nyt vihdoin uskalsin lopettaa minien käytön, ja nyt jännittää sekä pelottaa. Mitä jos tuo lopetus ei auta? Mitä ihmettä sitten teen? Ainoa vaihtoehto tässä vaiheessa on hypätä kaivoon sillä sen verran epätoivoinen jo olen, täytyy vain todella toivoa että tämä ylimääräisten hormonien pumppaamisen lopettaminen auttaa.


    • pitaakin

      seksin pitääkin sattua

    • älöklkjlhjkhjghhjgfhgdf

      Itse olen käsittänyt, että tuollaiset alapään kiputilat syntyvät siitä, kun tulehdus saa hermot ärtymään. Eli kyseessä on neurologinen reaktio, jotain hieman samaan suuntaan kuin aavesärky tai neuropaattiset kivut erilaisissa vammoissa. Ala on varmaankin sellainen, että tutkimusapurahoja ei tipu, eli ei ole riittävästi tutkittu, ja siksi vähätelty. Mitäpäs naisista välittämään, kunhan miesten erektio pelaa... Joka tapauksessa mukana täytyy olla jonkinlainenen geneettinen ominaisuus, joka saa tietyt ihmiset saamaan kipureaktion. Nimittäin kaikki eivät reagoi kivulla edes pitkäaikaisiin tulehdustiloihin tai hermopinteisiin ja vastaaviin (ainakaan itse en ole saanut kipuja, vaikka kokemusta on molemmista).

    • Etoleyksin

      Oon 10 vuotta myöhässä, mutta kirjoitan kuitenkin. Käytin e-pillereita 13 vuotiaasta asti kuukautiskipuihin ja 15 vuotiaana aloitin seksielämän kumppanini kanssa. Eka kerta sattui niin paljon, että purskahdin itkuun ja jopa vuoden päästä seksi sattui toisinaan niin kovin, että hysteerisenä vaan itkin ja lopetin aktin. Lopetin e-pillerit 17 vuotiaana ja sen jälkeen oireet helpottivat mielettömän paljon! Olen nyt 18, yhä saman kumppanin kanssa ja ihmettelemme molemmat miten oireet katosivat. Vieläkin, jos meillä on pitkiä taukoja (1,5-> viikkoa) niin seksi nipistää aluksi, jolloin pyydän partneriani ottamaan rauhassa samalla kun rentoutan lantiopohjalihakseni. E-pillerit lopetettuani pääsin eroon myös 2 vuoden helvetillisestä hiivakierteestä, limakalvojen kuivuudesta ja emättimen kivusta muutoin kun pelkän seksin aikana. Yhä kamppailen satunnaisten hiiva- tai bakteeritulehdusten kanssa, mutta elämän- sekä parisuhteen laatu parani mulla 150%.

    • Mollamaija49

      Hiiva ei ole koskaan minua vaivannut, mutta jostain luin, että sokerin pois jättäminen on helpottanut hiivakierteen loppumiseen... Mieti josko voisit luopua kokonaan hiilihydraateista ainakin joksikin aikaa, josko se auttaisi. Ja samaa mieltä olen siitä, että lopettaisit pillerit. Ottakaa Ceridal käyttöön tavallisen liukkarin sijaan..

    • Muumimamma50

      Lainattu toisesta keskustelusta!!
      "Fakta: Hiiva elää sokereilla ja hiilihydraateilla ylipäänsäkin. Sokerit ja turhat hiilarit siis pois ruokavaliosta, auttaa takuuvarmasti eikä tarvitse enää kärsiä. Ihmettelen ettei tätä ole oikein jo korostettu tässä ketjussa, kun näinkin pitkä on. Lääkärini antoi minulle tämän neuvon jo vuosia sitten, tosin suolistohiivaan.

      Hiiva tulee tietysti aina takaisin niin kauan kun sille on tarjolla ravintoa eli erityisesti sokeria!

      Ja e-pillerit tietty pois ja maitohappobakteereita kehiin. Sokerittomat karpalo- ja sitruunamehut auttavat myös."

    • Nainen39v

      E pillerit aiheuttavat tuon kivun lisäksi syöpää. En uskaltaisi ikimaailmassa napsia ei tulis pieneen mieleenkään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe