Flashin tilalle staattinen kuva - miten?

pluginittomassa koneessa

Mielestäni nettisivun isoa otsikkopalkkia ei tulisi tehdä flashillä, koska on hölmöä, että se ei näy koneilla, joissa ei ole asennettuna flash-pluginia. Muualla sivustossa voi toki ohjata hakemaan koneelle flash-playerin, mutta on epäkohteliasta sivulle tulijalle joutua näkemään tyhjä palkki.

Nyt tilanne on kuitenkin se, että asiakas ihan välttämättä haluaa otsikkopalkin, jossa on liikettä. Gif-animaatiolla sitä ei saa tehdyksi, ja jos flashissä muuntaa sen giffiksi, tulee tiedostokoko liian suuri.

Jotta voisin toteuttaa asiakkaan toiveen (flash-animaatio menee onneksi vain kerran läpi, ei välky jatkuvasti)ja silti säilyttää jonkinlaisen itsekunnioitukseni, niin voiko jotenkin saada staattisen kuvan näkymään animaation sijasta niillä koneilla, joissa ei ole tai ei osata/haluta asentaa flash-pluginia?

Olen silmät ristissä kahlannut kahta eri flash-kirjaa ja googlannut, mutta tuohon en ole löytänyt vastausta. Osaisiko täällä joku tietävämpi neuvoa?

1

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miiu-

      Riippuu, millä teet itse sivut. Minä käytän dreamweaveria ja siinä on behavior (valmis javascript) , joka katsoo, onko koneella määrätty plug-in, ja jos ei, voi ohjata korvaavalle sivulle. Sivujen rakenteesta sitten riippuu, kuinka iso homma on tehdä se toinen sivu ja miten sen linkitys sitten. Mutta siis helpompi on tehdä se juttu html:ssä, ei siinä Flashissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe