" EVÄSPARI "TANSSEISSA

vakipari

Usein törmää tanssikäytäntöön, missä tansseissa tanssiva pari on ns. " eväspari".
Eli kun poika aikoo mennä tanssimaan outoon tanssipaikkaan tai arvelee tansseissa olevan erityisen paljon pariskuntia, hän ottaa mukaan "evään" eli tanssiparin, jonka kanssa tanssii koko illan. Tällainen pari ei välttämättä ole ollenkaan hellustelupari, vaan he saattavat olla samasta tanssikerhosta ja ovat vain tanssimassa, vaikkakin viihtyvät toistensa seurassa ja tanssivat yhdessä sen illan . Käytäntö on erinomainen, siinä voi valita mieleiset kappaleet ja tanssia vain ne.Sekä viettää hauskaa tanssi-iltaa ilman sen kummempia ihmissuhde kommervenkkeja.
Onko muilla paikkakunnilla samanlaista "eväs"käytäntöä ja onko tällainen parisuhde teistä hyvä ja hyväksyttävä?

4

1264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • swinger

Sorry luuli, että eka lähetys epäonnistui, vaihdoin nimimerkin ja lähetin uudelleen.

• ...tuollaista tapahtuu.

Itsekin olen ollut joidenkin eväänä vuosikaudet ilman mitään muuta tarkoitusta kuin vain se tanssiminen.

Joidenkin nykyisten mielitanssitettavieni tuonsuuntaisiin pyyntöihin suostun edelleenkin varsin kärkkäästi.

Varsinkin kauemmas omilta vakipaikolta tehdyillä retkillä eväs on hyvä olla olemassa (ajomatkakin on mukavampi ja turvallisempi niin).

Vaikka ei ihan koko aikaa yhdessä tanssittaisikaan, ovat ainakin alkuun tehdyt muutamat "näyttökappaleet" olleet eduksi sittemmin hakuriviin asettuvalle.

Myös sellaisiin paikkoihin (ravintoloihin yleensä) mennessä, joissa epäilee tarjonnan olevan kehnonpuoleisen, on turvallisinta ottaa eväs mukaan.

Mm. eräisiin naistentanssi-iltoihin (Kumpeli, Sommelo, Waltikka, Revontuli) on itsemurhaa lähteä itsekseen.

Ainakin pitää olla sitten sovittuna, että joku takuutanssitettava on paikalla, jos ei omaa evästä saa mukaansa.

• Minä olen harrastanut tuota aina silloin tällöin. Yleensä menen kyllä tansseihin yksin, mutta toisinaan on "eväs" mukana. Useinhan sellaista näkee. Olen myös itse ollut eväänä. Ei siinä minun mielestä mitään pahaa ole. Puhtaasti kaverina olen ainakin minä ollut joka kerta eväsretkellä.

• Sehän kuuluu asiaan

Evästely on tosi mukavaa ja osa lavatanssiharrastuksen viehätystä. Tietää jo tansseihin lähtiessään, että muutaman takuuvarman kappaleen saa tanssia (nooo... tuleehan sitä tietysti vinkattua sitä Evästään niihin omiin suosikkitansseihin, mutta kun sekään ei ole kiellettyä) ja vielä jos on joku oma suosikkibändikin lauteilla.

ELÄKÖÖN TANSSI, ELÄKÖÖN VIIKONLOPPU! Ja ei kun kenkiä harjaamaan ; ) ja menox

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      116
      6300
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6105
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5770
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      343
      3939
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2335
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2335
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      115
      1380
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1211
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      182
      1052
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      857
    Aihe