Milloin lääkkeet hiivaan?

Minulla alkoi kolme viikkoa sitten ilmentyä hiivasienen oireita jotka olivat viikon verran kiusallisia.Sen jälkeen tilanne alkoi rauhoittua,eivätkä oireet enää ole läheskään niin pahoja tai niitä ei ole lähes ollenkaan, kuitenkin asia vaivaa mieltäni, koska en ole varma onko hiiva parantumassa itsestään vai ovatko oireet vain hetkellisesti helpottaneet, joten kannattaisiko tässä vaiheessa hakea lääkkeitä apteekista vai katsoa vielä mihin suuntaan hiiva lähtee? Olen varma että kyseessä on hiivasienitulehdus, joten en näe lääkärissä käyntiä tarpeellisena. Hiiva vaivaa minua kuitenkin tällä hetkellä enemmän psyykkisesti kuin fyysisesti.
4521
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

heti pois alta, voi lähteä pahempaan suuntaan jolloin hiivan häätäminen voi vaikeutua. Kyllä siellä apteekissa neuvotaan asian suhteen ja voihan ihan terveyskeskukseen soittaa ja kysyä ihan asiasta ilman että tarvii itse sinne raahautua. Näin minä olen toiminut. Toivotaan parasta=)

Äänestä
  • Jos nyt päätän apteekista lähteä lääkkeitä ostamaan, niin eikai niistä voi olla mitään haittaa vaikka hiiva olisi ehkä juuri loppumassa itsestään? Ja olisikohan paras lääke se canesten yhdistelmäpakkaus?

    Äänestä

  • ongelmainen kirjoitti:

    Jos nyt päätän apteekista lähteä lääkkeitä ostamaan, niin eikai niistä voi olla mitään haittaa vaikka hiiva olisi ehkä juuri loppumassa itsestään? Ja olisikohan paras lääke se canesten yhdistelmäpakkaus?

    Hiiva voi mennä ohi itsekseenkin, ja jos se niin on selkeästi tekemässä, en näe syytä käyttää lääkkeitä. Parempi idea voisi olla vain antaa sen mennä ohi ja auttaa normaaliflooran kehitystä vaikka maitohappobakteerikapseleilla (emättimeen), tai muilla "luonnollisilla" keinoilla.

    Äänestä

  • Beatrix* kirjoitti:

    Hiiva voi mennä ohi itsekseenkin, ja jos se niin on selkeästi tekemässä, en näe syytä käyttää lääkkeitä. Parempi idea voisi olla vain antaa sen mennä ohi ja auttaa normaaliflooran kehitystä vaikka maitohappobakteerikapseleilla (emättimeen), tai muilla "luonnollisilla" keinoilla.

    eli siis noita maitohappobakteerikapseleita laitetaan ihan emättimen sisään? mistä niitä sitten voi ostaa? kiitos tosi paljon vastauksista, niistä on todella paljon apua :)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


ongelmainen kirjoitti:

Minulla alkoi kolme viikkoa sitten ilmentyä hiivasienen oireita jotka olivat viikon verran kiusallisia.Sen jälkeen tilanne alkoi rauhoittua,eivätkä oireet enää ole läheskään niin pahoja tai niitä ei ole lähes ollenkaan, kuitenkin asia vaivaa mieltäni, koska en ole varma onko hiiva parantumassa itsestään vai ovatko oireet vain hetkellisesti helpottaneet, joten kannattaisiko tässä vaiheessa hakea lääkkeitä apteekista vai katsoa vielä mihin suuntaan hiiva lähtee? Olen varma että kyseessä on hiivasienitulehdus, joten en näe lääkärissä käyntiä tarpeellisena. Hiiva vaivaa minua kuitenkin tällä hetkellä enemmän psyykkisesti kuin fyysisesti.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu