Helkama SC1

Ghe

Minkälainen peli tää on? Hintansa väärti?

31

20768

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samapeli

taitaa olla tuo 2.v takuu se joka maksaa 500 eur
      enemmän kuin vastaava kinuski, no sillä rahalla tekeekin jo nuo pakolliset määräaikaishuollot.

• Kiki  

Huolto siis 2000 km välein, ja maksaa keskimäärin 75€/kerta, mopolla ajetaan kuuakudessa noin 2000km, joten kahden vuoden takuu tulee maksamaan reilun tonnin...

• addafg
        Kiki   kirjoitti:

Huolto siis 2000 km välein, ja maksaa keskimäärin 75€/kerta, mopolla ajetaan kuuakudessa noin 2000km, joten kahden vuoden takuu tulee maksamaan reilun tonnin...

takuu maksaa...

• Ghe
        Kiki   kirjoitti:

Nii onko tietoo niistä takuuehdoista? Laitatko ne kaikki jos tiiät?

• Kiki  
        Ghe kirjoitti:

Nii onko tietoo niistä takuuehdoista? Laitatko ne kaikki jos tiiät?

Tulee halvemmaksi huoltaa itse, ja maksaa ite mahd. viat

• Ghe
        Kiki   kirjoitti:

Tulee halvemmaksi huoltaa itse, ja maksaa ite mahd. viat

Pitää siis 2000 km välein huoltaa et pysyy takuu voimassa?!

• Kiki  
        Ghe kirjoitti:

Ja ne maksaa siis 70-110€ ja esim. keewayssa maksaa 6000 huolto 20€ enemmän, vaikka se on tismalleen sama kuin 4000 huolto.

Ja eli melko kova hinta muutamasta desistä öljyä, ja jarrunestettä, ja sytytstulpasta

• Janttu92
        Kiki   kirjoitti:

Ja ne maksaa siis 70-110€ ja esim. keewayssa maksaa 6000 huolto 20€ enemmän, vaikka se on tismalleen sama kuin 4000 huolto.

Ja eli melko kova hinta muutamasta desistä öljyä, ja jarrunestettä, ja sytytstulpasta

Tietääkö kukaan paljonko tollane Helkama skootteri kuluttaa sadalle kilometrille???
        Ite ajattelin ostaa tollasen...

• Kiki  
        Janttu92 kirjoitti:

Tietääkö kukaan paljonko tollane Helkama skootteri kuluttaa sadalle kilometrille???

JA mainoksissa ne vie "vähän alle kaks litraa" eli käytännössä noin neljä-viisi sadalla.

Kannattaa muistaa että mopolla kyytsääminen nostaa helvetin paljon kulutusta, en tiiä miks...

• sherlock
        Kiki   kirjoitti:

JA mainoksissa ne vie "vähän alle kaks litraa" eli käytännössä noin neljä-viisi sadalla.

Kannattaa muistaa että mopolla kyytsääminen nostaa helvetin paljon kulutusta, en tiiä miks...

Uskoisin, että realistinen kulutus 100km kohden olisi luokkaa 3-3,5 litraa. Speedfightilla bensaa kului kuristettunakin mulla pitkällä matkalla n. 3,5l/100km, kaupungissa n. 4 litraa/100km, enkä usko että Fude vie sen enempää. Kurit pois mulla laski kulutus n. 0,5 litraa/100km.

• Janttu92
        Kiki   kirjoitti:

Oisko kellään hyvii vinkkei, miten virittäis sellasen??

• mmm
        Janttu92 kirjoitti:

mistä sä sitä kaasarii säädit? mul kulkee ylämäet 30km/h

• sypä
        Ghe kirjoitti:

ootko varma et huollot on 2000km välein? :o
        entä sisäänajo?

• Janttu92

Ei tää kyl varmaa paljoo kuluta...

• Alex_

Pitkään pohdin eri vaihtoehtojen välillä, jonka jälkeen päädyin helkamaan.

Syyt:
      - ei iänikuista huoltojonoa, johon ostaja saa varautua markettiskootteritapauksessa
      - kahden vuoden takuu ilman km-rajaa
      - isokokoinen (jaksaa vetää 2 aikuista ilman suurempia ongelmia, toki ylämäissä vähän tökkii)
      - kulkee jo vakiona kauheeta vauhtia (jotain unohdettu asentaa tehtaalla?) :D
      - hyvännäköinen kuvissa, vielä parempi luonnossa
      - Helkama on todella tarkka brändistänsä, joten niillä ei varmasti ole varaa myydä paskaa, oli se sitten Kauko-Idästä ostettu pyörä tai ei.
      - Kiihtyykin yllättävän hyvin

Kulutusta en ole vielä mitannut, mutta 300km takana, jonka aikana olen tankannut ehkä kolme kertaa vajaita tankillisia kanisterista. Mitä se sitten tekisin kulutukselle, 2-4l/100 km?

Sitten joitain huonoja puolia:
      - Myyjä lupasi rekisteröinnin maksavan 10€, mutta maksoikin 21€. Noh, ei tästä jaksanut purnata, kun syy ei suoranaisesti ollut myyjän.
      - Itse kun ostin skootterin lyhyeen työ- ja opiskeluajoon (ikää 23v), on vähän noloa ajella kaupungilla, kun pikkutytöt katselevat perään.

Jokainen tietty tekee omat päätöksensä, halvemmissa on toki puolensa!

• ...jep

Oletko ihan valmistajan palveluksessa, vain vain jakeluportaassa?

• Alex_

Toki sitä voisi myydäkin. Valmistaja varmasti löytyy jostain Kauko-Idän suunnasta, joten en siihenkään kategoriaan voi itseäni lukea. En siis ole muuten kytköksissä ko. tuotteeseen kuin vain asiakkaan muodossa.

• Ghe

Kokeilin suomen polkupyörätukun pihassa helkamaa, no mitä nyt kiihtyvyydestä vaan pääsin jyvälle joka tosiaa oli hyvä :D mutta mitenkäs paljon se kulkee? 60?

• Janttu92
        Ghe kirjoitti:

Kokeilin suomen polkupyörätukun pihassa helkamaa, no mitä nyt kiihtyvyydestä vaan pääsin jyvälle joka tosiaa oli hyvä :D mutta mitenkäs paljon se kulkee? 60?

Tietääks joku mis näit sulakkeita myydää???
        Käynnistyy varmemmin...

• jmk
        Janttu92 kirjoitti:

Tietääks joku mis näit sulakkeita myydää???
        Käynnistyy varmemmin...

Minä ostan tod.näk. ensi viikolla Helkaman skootterin. Ei ne helkamalla tyhmiä ole. Koko yrityksen brändi perustuu laatuun. He vielä haluavat uudelleen mopomarkkinoille, joten ei ne niin tyhmiä ole, että paskaa ostaisi. Ei ne niitä itse halvalla osta. Jälleenmyyjät saa niitä 1100 eurolla, joten myyntikate ei ole kauhean suuri (1490e)jälleenmyyjillä. Saan itse sisäänostohintaan, joten minulle ihan hyvä ostos.

• suomen nopein
        Ghe kirjoitti:

Onkohan mulla Suomen nopein Helkama?? Menee auton mittarin mukaan 85!!

• Janttu92
        suomen nopein kirjoitti:

Se on ihan varmasti viritetty koska 50 kuutioset ei vaan yksinkertasesti voi päästä noi lujaa ilman virittämistä...

• Helkamasc1
        suomen nopein kirjoitti:

No, on kai, nyt mennee vielä kovempaa. Kaiveltiin pakarista sisukset tänään pois. Eli nyt on toinen kaasutin ja pakarin romut pihall. Harmi ku on nelari ni ei pääse viilaamaan kanavia pytystä

• mistä
        Helkamasc1 kirjoitti:

No, on kai, nyt mennee vielä kovempaa. Kaiveltiin pakarista sisukset tänään pois. Eli nyt on toinen kaasutin ja pakarin romut pihall. Harmi ku on nelari ni ei pääse viilaamaan kanavia pytystä

mist ostit kaasarin? Mul oli kuristusruuvi kaasarissa liian kii eikä menny ku 25 eikä jaksanu kiivetä mäkeä ennenku otin ruuvin pois. Nyt menee 45

• qwerwqre

• jmk
        qwerwqre kirjoitti:

http://motors.falmek.fi/pages/varusteet-ja-tarvikkeet/powerboost-skootteriin.php

Tuli juuri asennettua uusi kaasutin kiinni. Olen säätänyt vain tyhjäkäyntiruuvia. Aluksi yritin säätää sitä pienelle, joten kone hyytyi kun painoi kaasun nopeasti pohjaan. Kuitenkin säädin tyhjäkäyntiä isommalle, jolloin ajaessa kun laittoi kaasun pohjaan niin ei enää hyytynyt. Kone käy suuremmilla kierroksilla tyhjäkäynnillä kun valot ei ole päällä. Pitääkö muuta säätää?

• jmk
        jmk kirjoitti:

Tuli juuri asennettua uusi kaasutin kiinni. Olen säätänyt vain tyhjäkäyntiruuvia. Aluksi yritin säätää sitä pienelle, joten kone hyytyi kun painoi kaasun nopeasti pohjaan. Kuitenkin säädin tyhjäkäyntiä isommalle, jolloin ajaessa kun laittoi kaasun pohjaan niin ei enää hyytynyt. Kone käy suuremmilla kierroksilla tyhjäkäynnillä kun valot ei ole päällä. Pitääkö muuta säätää?

Tuli säädettyä nyt myös sitä rikastinta. Käy tyhjänä ihan ok. Valot kun vaan laittaa päälle, niin kone vaatii hieman enemmän tyhjäkäynniltä. Kiihtyy huomattavasti paremmin ja kulkee nyt noi 62,5-65 km/h mittarin mukaan, eli ihan tarpeeksi eikä hyydy ylämäissä, mikä olikin tärkeintä. Eikä kaasari maksanut kuin 30e.

• mmm
        jmk kirjoitti:

Tuli säädettyä nyt myös sitä rikastinta. Käy tyhjänä ihan ok. Valot kun vaan laittaa päälle, niin kone vaatii hieman enemmän tyhjäkäynniltä. Kiihtyy huomattavasti paremmin ja kulkee nyt noi 62,5-65 km/h mittarin mukaan, eli ihan tarpeeksi eikä hyydy ylämäissä, mikä olikin tärkeintä. Eikä kaasari maksanut kuin 30e.

sä oot sitä viritelly? mul kaasari vaihdettu ja kulkee just sen 65 ka ylämäet 40km/H .. vinkkejä!!

• heklama
        mmm kirjoitti:

sä oot sitä viritelly? mul kaasari vaihdettu ja kulkee just sen 65 ka ylämäet 40km/H .. vinkkejä!!

osaako joku sanoa miten selviydyn ku mitarissa olis 5200 km enkä oo tehnyyn yhtään huoltoa. Nyt ei tahdo kunnolla jaksaa kulkea. Mieli tekis viedä takuu huoltoon mut näkeeköhän ne jostain etten oo tehny huoltoja?

• :))
        suomen nopein kirjoitti:

No minkäs laisee alamäkee paukutit menee?? ja mitä oot tehny uus kaasari ja putkesta kaikki veks?? mulla on power filsu ja uus kaasari! ja kohta ostan uuden kaasarin ni kyllä lähtee. mikää muu ei kyllä noissa helkamoissa vituta kuin ihan vehkeestä oleva kiihytys!!!

• JJ.
        :)) kirjoitti:

No minkäs laisee alamäkee paukutit menee?? ja mitä oot tehny uus kaasari ja putkesta kaikki veks?? mulla on power filsu ja uus kaasari! ja kohta ostan uuden kaasarin ni kyllä lähtee. mikää muu ei kyllä noissa helkamoissa vituta kuin ihan vehkeestä oleva kiihytys!!!

hei 23v,,,,

onko sillä iällä mitään vitun merkitystä? se on vaan teinien keksimä lässytys että "pitää
        olla 15v että kehtaa ajella mopolla " blaa blaa... samaa paskaa jauhavat mototnet. apinat
        sekä kateelliset keski-ikäiset tontut jotka itse ei kehtaa, kun teinien selittämiset on menneet
        niille päähän.
        Olen itse 32v nuori aikuinen mies. ajelin 25-30 vuotiaana itse viritetyllä pv:llä monta vuotta
        ihan huvikseni. Omistan vakioskootterin ja ajelen silläkin välillä kun tuntuu että bensa
        joskus maksaa ihan liikaa autoilleni joita mulla on 2.
        eli vain nössöt häpeää mopolla ajella. ne on tehty oikeasti aikuisille kuolemaan saakka,
        15v pennuille mopo on jo muutenkin vaarallinen kapistus. moottoriajoneuvo ei ole
        leikkikalu.

itse hankin autoni kun alkoi tulla ongelmia mopolla liikkumisen kanssa talvisin, tavaran
        kuljetukset jne. muuten ei mitään väliä. ei niitä enää huvita rassata kun kaikki pytyt
        on jo kokeiltu.

t. janne kouvolasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      2453
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      110
      1067
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53