Suomenlapinkoiran pennun hinta?

Plipetin

Elikkäs olen suunitellut pitkään koiran ottoa, noh suomenlapinkoira on ehdoton ykkönen listassani... millä hinnalla suunilleen narttu pennun saisi? Meneekö hint paljon päälle 550? sen verran olen itse valmis maksamaan koirasta näillä näkymin.

93

21714

    Vastaukset

    • tällä hetkellä
      • saimpas halvalla

        mulla makso 500e =) kun ettii nii kyllä niiitä halvempiakin löytyy:)


    • mmmmaa

      minun narttupentuni maksoi 700e ja viel haku-matkaann meni reipas 100e.

    • Lappalaiskoira_

      Vähintään 500€ matkakulut, luultavammin hinta noin 600-800€ kaikkine kustannuksineen.

      Paperittoman voisit saada sitten halvemmallakin.

    • mia77

      Suomenlapinkoiran hinta on 600-650 euroa riippuen kasvattajasta:)Omasta maksoin 600euroa ja sain mikrosirun laitettu myös eikä tarvinnu maksaa siitä lisää:)

      • nnjj

        paljonko maksaa


      • Suomenlapinkoirani

        Suomenlapinkoiran, puhdasrotuisen hinta on 850,00 euroa.
        Olen kuullut joidenkin tahtovan, tästä rodusta 900,00 euroa.
        Hinnan määrää koiranpennun kasvattaja.
        Mutta jos koiranpennussa on selkeästi, jotain vikaa tai jos pennulla ei ole papereita, sen voi saada halvemmalla.
        Jotkut kasvattajat saattavat suostua osamaksukauppaan.
        Eli hinnan takia, ei kannata koiraa jättää ostamatta.
        Jos oikeasti tarvitset mukavan, älykkään ja aivan loisto koirarodun.
        Hintaan ei ole laskettu, koiran tarvikkeita, ruokia eikä matkakuluja.
        Rokotuksilla sinun täytyy käyttää pentua ensinmäisen kerran
        kun, se on 3 kuukautta vanha.


    • Nimetön

      Tänä vuonna rekisteröidyn "priima"-pennun hinta näyttäisi vaihtelevan n. 600-850 euron välillä, yleisin varmaan 600-700.

      • lapinkoira !!!!!!

        eikö 800-1.000 suomen lapinkoira on paras:D :)!!!!!!!!!!!!!!


      • erakko2
        lapinkoira !!!!!! kirjoitti:

        eikö 800-1.000 suomen lapinkoira on paras:D :)!!!!!!!!!!!!!!

        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! paras rotu maksa 840-900
        ja se on lapinkoira varsinkin meidän ja ne halla ja ruska!!!!:D :)


    • ännu

      Meillä oli 700 euroa,mutta tietenkin johtuu suvusta.Tällä on muotovalioita suvussa,joten se vaikutti paljonkin.Luulisin xDD

    • pohtija 2011

      Mikäs on pentujen hinnan nykytilanne? Maksaako paimensukuinen pentu saman verran vai vähemmän/enemmän?

      • Tietoa olla hyvä

        950€ minä olen kuullut rekisteröityjä pentuja, rekkaamattomia jotain nelisensataa.

        Miksi paimensukuisen pitäisi maksaa enemmän?? Eivät ne ole sen kummempia kuin muutkaan. Ihan sama normaali hinnanvaihtelu kuin minkä tahansa kasvattajien keskinäinen. Jos aiot ostaa, älä anna itseäsi puijata kenenkään maksattamaan pennuista jonkin ns paimensukuisuuden perusteella sen enempää. Muuten ihan sama mitä kukakin pyytää, mutta ...


      • daymi

        Meille tulossa rekattu pentu (paimensukuinen) ja hinta on 800e.


      • Koi_ra1

        Oma pentuni maksoi 850 e (ei ole paimensukuinen). Pennulla on suvussa paljon muotovalioita ja kansainvälisesti menestyneitä.


      • lupuslups
        Tietoa olla hyvä kirjoitti:

        950€ minä olen kuullut rekisteröityjä pentuja, rekkaamattomia jotain nelisensataa.

        Miksi paimensukuisen pitäisi maksaa enemmän?? Eivät ne ole sen kummempia kuin muutkaan. Ihan sama normaali hinnanvaihtelu kuin minkä tahansa kasvattajien keskinäinen. Jos aiot ostaa, älä anna itseäsi puijata kenenkään maksattamaan pennuista jonkin ns paimensukuisuuden perusteella sen enempää. Muuten ihan sama mitä kukakin pyytää, mutta ...

        Säkö nimim. Tietoa olla hyvä etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi? Pohtija 2011 kysyi, että maksaako paimensukuinen saman verran vai vähemmän/enemmän. Ja sähän takeruit vain tohon sanaan enemmän? Miksi?

        Samaa hintaluokkaa ne on paimensukuiset kuin ns. virallisen linjankin pennut. Luulisin, että virallisista pennuista joutuu maksamaan vähän enemmän juuri pennun vanhempien näyttelyissä menestymisien vuoksi. Mutta tämäkin on siis vain mun käsitys, eikä tietoa.


    • paimensukuinen

      meidänkin rekattu paimensukuinen pentu maksaa 800e... Se on varmaankin rekatun pennun perushinta...

    • Lapinkoira

      Meidän lapinkoirapentu tuli meille Elokuussa joka maksoi 800 e. Sirutettu ja registoroitu.

    • kathytas

      Näyttelysukuinen slku maksoi minulle 850€, molemmat vanhemmat on nyt Suomen muotovalioita.

    • ihquu

      entä mistä paikoista niitä pentuja sais, oon koko ikäni unelmoinu et saisin suomenlapinkoiran, mutta onko seinäjoella paikkoja, joista niitä saisi?

    • Ei kerrostaloon

      Nyt hinnat 900 ja ylikin kiitos verojen kiristyksen takia mitä Kennel joutuu lisää maksamaan joka pennusta.Sijoituspentu paras jos aikaa tehdä mitä Kennel toivoo ja halua juosta näyttelyissä ja muissa kokeissa.Jos haluaa "oman"koiran niin on maksettava ja sen jääkeen ei Kennle sanele mitä harrastat koiralla.
      Ei sovi ekaksi koiraksi kerrostaloon tai rivitaloon erittäin suuren haukkumisen takia.On vain pari rotua jotka haukkuu enemmän,kuin Suomenlapinkoira jos ei osaa kouluttaa hyvin.Suomenpystykorva ja Chicu:=)

      • ------

        Mulla on suomenlapinkoira ensimmäisenä koirana kerrostalossa, eikä oo ikinä ollut mitään ongelmia haukkumisen kanssa.


      • lupuslups
        ------ kirjoitti:

        Mulla on suomenlapinkoira ensimmäisenä koirana kerrostalossa, eikä oo ikinä ollut mitään ongelmia haukkumisen kanssa.

        Niin mullakin on eka koira suomenlapinkoiranarttu, joka ei myöskään hauku. Ja me asutaan kerrostalossa myös.
        Korkeintaan se sanoo pehmeästi ja hiljaa "puh", kun kuulee jotain sen mielestä omituista.
        Leikkiessä se kyllä haukkuu, mutta sehän kuuluukin asiaan. :)


      • Beev_
        lupuslups kirjoitti:

        Niin mullakin on eka koira suomenlapinkoiranarttu, joka ei myöskään hauku. Ja me asutaan kerrostalossa myös.
        Korkeintaan se sanoo pehmeästi ja hiljaa "puh", kun kuulee jotain sen mielestä omituista.
        Leikkiessä se kyllä haukkuu, mutta sehän kuuluukin asiaan. :)

        Täälläkin ensimmäisenä koirana suomenlapinkoira narttu, ja kerrostalossa.
        Ei mitään ongelmia haukkumisen suhteen. Ulkonakin haukkuu hyvin harvoin.
        Mutta haukkuminenkin varmasti paljon kiinni koirasta, eikä niinkään rodusta. :)


      • la_pi_kas
        Beev_ kirjoitti:

        Täälläkin ensimmäisenä koirana suomenlapinkoira narttu, ja kerrostalossa.
        Ei mitään ongelmia haukkumisen suhteen. Ulkonakin haukkuu hyvin harvoin.
        Mutta haukkuminenkin varmasti paljon kiinni koirasta, eikä niinkään rodusta. :)

        Itselläni on suomenlapinkoirauros kerrostalossa ja on ensimmäinen koira. Mitään ongelmia ei ole ollut. Aluksi vaati jonkin verran koulutusta, ettei saa haukkua sisällä (pentuna esim. vaati ruokaa haukkumalla). Esim. postinjakajaa tai ovikelloa koira ei ole koskaan haukkunut ja ulkonakin haukkuu vain joskus leikkiessään muiden koirien kanssa.


      • Roz

        Suomenlapinkoira on hiljainen ja hyväkäytöksinen koira joka soveltuu ensimmäiseksi koiraksi :) siittä voi saada todella uskollisen ystävän tekemiseen kuin tekemiseen.


      • Roz kirjoitti:

        Suomenlapinkoira on hiljainen ja hyväkäytöksinen koira joka soveltuu ensimmäiseksi koiraksi :) siittä voi saada todella uskollisen ystävän tekemiseen kuin tekemiseen.

        xDD hiljainen ja hyväkäytöksinen...

        Tuolla joku sanoi että vain pystykorva ja chihu saattavat haukkua enemmän, ja se pitää paikkansa joidenkin yksilöiden kohdalla.

        Niin siis osa lapinkoirista on jo liian pehmeäluontoisia paimennustyöhön, mutta siinä pehmeydessään ja ihmisystävällisyydessään ovat aivan loistavia perhekoiria.

        Sitten on niitä herkkähaukkuisia ja niitä jotka ovat työkoiria, kovia ja periksiantamattomia. Tuollaisen riiviöpennun kanssa on ollut moni kokeneenpikin helisemässä. En voi suositella urosta ensimmäiseksi koiraksi, niillä voi olla kokoa, näköä ja luonnetta. Ellei sitten varmasti tiedä luonnetta melko pehmeäksi.


    • *Lapinkoira*

      meillä on reipas lappalais koira. joka maksoi 800 e sirutettuna rokotettuna madotettuna yms... Eikä ollut meillä mitään lisä maksua. Elikkäs te jotka tahdotte ostaa lapinkoiran (suomenlapinkoira) kannattaisi katsella ympäriinsä täällä netissä valppaana, koska ajaltaan sopiva pentu löytyy :)

    • <33

      Meidän rekisteröity ja situtettu narttu lappari pentu maksoi 950e Maksoinko liikaa?Vanhemmat oli menestyneitä näyttelykoiria ja pentu oli aivan ihana

      • Anonyymi

        Et maksanut.sulla on hyvät geenit suotu koirallesi.se on hieno ja varmasti hyvät geenit. Mullakin on pentu ja todella hyvä.


    • poijjaat2

      Toinen maksoi 700€ ja toinen 650€ vuonna 2013..

    • lappari3

      Meijän narttupentu 4,5 kk maksoi 1000€,ihan normihinta sirutetulta paperikoiralta.

    • poijka3

      Sirutettu, madotettu, rekisteröitypentu 650 €

    • kat5

      riippuu koiran suvusta jos isä on muotovalio saatta olla kallis pentu jotain alle 1000

      • kat5

        tai emä


    • paimentavalpk

      Meidän paimensukuinen lapinkoira maksoi keväällä 2013 900 euroa madotettuna, sirutettuna, rekisteröitynä, lääkärin tarkastamana, terveestä suvusta, kattava pentupaketti (panta, hihna, lelu, ruokaa, herkkuja) ja kasvattaja on tosi mukava ja ei teetä pentuja kahdella koirallaan rahan takia vaan kerran vuodessa korkeintaan.

    • Lapparinomistaja

      Itse maksoin lapparistani 150e. Kävin hakemassa Inarista asti koiran ja oli ihan tavallisesta pentueesta lähtöisin. Siellä lappari oli käyttökoirana monessa mukana ja ei ollut noita snobihinnoitteluja joistain pilipali koiranäyttelyistä ja "valio" yksilöistä joilla nämä naurettavat kasvattajat nostavat keinotekoisesti hintaa ja pyörittävät puhdasta bisnestä, ihan sama mitä kertovat muille.
      Oma koira ollut jo useamman kerran metsäreissuilla mukana ja on todella tottelevainen sekä hyvin tarkka vainunsa suhteen. En ole katunut päivääkään.

      • rekisteröity

        Ei näyttely tai valioyksilöt ole pilipalia! Ostit ilmeisesti rekisteröimättömän pennun? Siis Suomenlapinkoiranko? Tärkeintä että olet pentuusi tyytyväisiä, muttei ole asiallista haukkua pilipaliksi.


      • Tyytyväinen2
        rekisteröity kirjoitti:

        Ei näyttely tai valioyksilöt ole pilipalia! Ostit ilmeisesti rekisteröimättömän pennun? Siis Suomenlapinkoiranko? Tärkeintä että olet pentuusi tyytyväisiä, muttei ole asiallista haukkua pilipaliksi.

        Minä ostin Suomenlapinkoira narttupennun vuonna 2013 ja maksoin siitä 950€ mikä on hyvinkin normaalihinta tänä päivänä rekisteröidystä pennusta. Itse en uskalla enään toista kertaa ostaa näitä halppis pentuja, kun niiden kummankin taakse kätkeytyi pentutehtailu ja toinen pienistäni nukutettiin sairauksien vuoksi alle 1-vuotiaana.

        Maksan mieluusti tuon hinnan rekisteröidystä, eläinlääkärillä tarkastetusta, sirutetusta, madotetusta pennusta jotka ovat tutkituista vanhemmista lähtöisin, sillä haluan itselleni ystävän joka on kanssani mahdollisimman pitkään ja teen sen eteen mitä voin, terveystakuutahan koiralle ei saa, mutta kun tietää sukutaustat niin ollaan jo mielestäni hyvällä tiellä asian suhteen.


    • Kirjaudu sisään

      Minkä hinnan voisitte maksaa puhdasrotuisesta lapinkoirasta (pentu) joka on EJ rekisterissä?

    • Suomenlapinkoira

      Olen itse maksanut EJ-rekkarissa olevasta pennusta 750 € mutta, oletko miettinyt tarkkaan haluatko juuri semmoisen koiran joka on ei jalostukseen olevassa rekisterissä?

    • lapinkoirawuff

      Mitä ovat hinnat nykyään?!

      Haluan rekisteröidyn pennun kunnon kennelistä.

      Tietääkö kukaan hyviä kenneleitä, joilla pentuja lähiaikoina?

      Toiveissa olisi lapinkoira, jolla jotain parkinväristä/soopeli.

      • Anonyymi

        Lecibsin kennelistä tuli mulle syksyllä todella ihana " tytteli". Ja viisas.


    • narttupentu

      lecibsin kennel oli nostanut hintoja, pentu siis maksoi ilmoituksen mukaan 1000€ normaalisti 900-950 itse maksoin omasta 950 € toki on halvempiakin mutta niitä en suosittele ostamaan.

    • lapparimulle

      Eli 900-1000€ on sopiva hinta ja samalla vakuus siitä, että on hyvä kenneli?

      • omistaja

        Ei se mikään vaakus kyllä siitä ole, aina löytyy niitä joille raha on tärkein. Toinen asia terveystakuutahan ei voi antaa.


    • Olekas

      Kyllä rekisteröityjä lapinkoiria saa 800 eurollakin, eivät kaikki kasvattajat ole nostaneet hintoja tonnin kieppeille. Rekisteröidyillä pennuilla ei hinta ole hyvyyden määre, ennemminkin kannattaa katsoa pentueen vanhempien terveystietoja ja kasvattajan aiempia pentueita. Paperittomia koiria taas ei kannata hankkia, niiden terveydestä ei ole mitään takeita (rekisteröidyn pentueen vanhemmille on ollut pakko teettää viralliset terveystarkastukset), sillä suurin osa teetetty täysin rahastuksen vuoksi, näkeehän sen hinnoistakin, jos paperittomatkin pennut maksaa jo melkein 700euroa...

    • Kallista touhua

      Paperillisiin pentuihin menee valtavasti rahaa kasvattajalta. Itse olen jäänyt pahasti miinuksen puolelle kasvatustyössä ja lopettanut sen vuoks, koska siinä on paljn työtä'. En yhtään ihmettele, että hintoja on nostettu. Kuluja on paljon vaikkei mitään erityistä sattuisikaan. Ennen en uskonut, että kasvatus olisi niin kallista. Vakuutus, synnytys, eläinlääkäri, ultra, röntgen, madotus, mikrosirutus, terveystarkastus, rekisteröinti, pentuetilojen puhdistus ja kodin materiaalien uusiminen, ruokinta astutus, maksut uroksen omistajalle matkakulut. jne. kulut. Puhumattakaan siitä, mitä on mennyt emon terveystarkastuksiin, näyttely, geenitestaus ym. kuluihin. Sitten kun tulee lopetuskuluja ja sairauskuluja niin huh heijaa.

    • Naalieli1

      Meille juuri tulossa rekisteröity pentu ja hinta on 900 €

    • Lapinkoirafani

      Kyllä tänään 26.8.2017 tuntuu hinta olevan 1000 euroa,paperit jne.on.Kennel on hinnan määrännyt.Kai aika nostaa hintaa? Tarkoitan,kun eletään vuotta 2017.

    • Katsomitäostat

      1000 € allaa olla aila minimi pyynti tänä päivänä. 1050 egeä näyttää olevan keskiverto. 1100 pyydetään jopa sellaisesta missä otettu vain minimi terveystulokset. Toisella vanhemmalla ei välttämättä edes näyttelytulosta! ja sit parhaillaa käytetty oman pihan koiria koska sattuu olemaan niin kivoja kotikoiria.

      • ymmällä

        Miksi pitäisi olla näyttelytulos?


      • Lapinkoirafani

        Joku vain haluaa niin,,koska pitää siitä niin ja arvostaa sitä rotua.Mmutta ei kai se tärkeintä ole ? Se on kuin olis huippuurheilija tuolla kisoissa.Mutta mitähän on moneen kastiin,joku haluaa toista.


    • Lapinkoirafani

      Mutta,mutta me taidetaan vahvistaa pian kauppa Lapinkoiran pennuista, koska niin rakastetaan sitä ja meillä vois olla hyvä koti,onhan me edellistäkin koiraa jo hoivattu yli 13 - vuotta ja diabetes jo yli 3 - vuotta ja on selvitty,vaikka se on maksanutkin maltaita.Ainakin 3 kk välein diabetes kontrolli ja Saksasta diabetes ruoka jne.ja vielä elää.Ja kohta sille kaveri lapinkoira,niin on helpompi päästä jos ja kun hän voi kuolla lähivuosina.

    • Lapinkoirafani

      Meille riittää,jos ja kun saadaan sekolutettua meille sopivaksi ja on meille kuin oma lapsi ja kotiutui tänne meille jne. Se meille riittää.Me pyrimme antamaan sille hyvän kodin ja pidämme siitä hyvää huolta,vaikka se maksaakin se 1000 euroa.

      • skkkk

        Minä en luokittele koiria hinnan mukaan. Meillä on ihana Suomen lapinkoira nyt n.7 kk.vanha. Sitä rakkautta ei voi rahassa mitata.


    • Lapinkoirafani

      Näinhän se tuntuu olevan,kun sydän sanoo niin ja kumma juttu kun sen ekakerta näkee,niin siihen kiintynyt valtavasti.Siis pentuna. Tietenkin kun mulla on astma,niin ei joka koira sovi,mutta tämä lapinkoira ainakin tuntui sopivalta,kun olimme niiden luona ehkä tunnin,niin ei tullut oireita ainakaan vielä.Mutta lyhytkarvaisista tulee,kuten kissa,mäyräkoira,beatle,ajokortti, rotweiler jne.Siksi ajateltiin tätä lapinkoiraa,kun se on vielä ,niin ihana,kaunis ja muutenkin eloisa.

    • Lapinkoirafani

      .....siis ajokoira 😂

    • Helensal

      Omat kriteerit pennulle on laajasti terveystutkitut vanhemmat (silmät, lonkat, polvet, kyynärät), lonkat mielellään korkeintaan B, jalostustoimikunnan suositus ja prcd pra-, Pompen ja Dm- sopivat vanhemmat ja mikäli mahdollista luonnetesti edes toiselta. Näyttelytuloksella ei väliä, kun tittelit ei periydy.

      Näin ollen kasvattaja on edes yrittänyt minimoida riskejä ja siksi jalostustoimikunnan suosituksesta kannattaa kasvattajalta tiedustella onko yhdistelmä sitä saanut ja jos ei niin mistä syistä, tai onko edes kysytty.

      En edes katso yhdistelmiä joissa uroksella on enemmän kuin 4 pentuetta. Ei ole mitään järkeä käyttää samaa urosta lukuisia kertoja kun vaihtoehtoja on varmasti muitakin.

      Tonnia en maksaisi pennusta joiden vanhemmilla vain lonkat ja silmät tutkittu.

      Mielellään maksan enemmän pennusta edellä mainitut kriteerit täyttyy.

    • Anonyymi

      Vuonna 2020 paperillinen noin 1300-1500. Nykyään melkein kaikki rodut ovat PEVISA:ssa, joten hinnat sen myötä ja rekisteröintikriteerit ovat aina vähintäänkin erinomaiset. "huonoja" pariskuntia ei monellakaan pysty enää rekisteröimään!

      • Anonyymi

        Mistä noin rahanahneita kasvattajia löysit? Onko nää niitä, jotka kennelien kotisivuilla eivät kehtaa edes ilmoittaa hintaa ja vetävät herneen nenään kun pennun kyselijä sitä tiedustelee.
        Ennen koronaa yleinen hintataso oli 1000-1200. Mitään jalostuksellista parannusta tai rekisteröintimaksujen nousua ei ole parissa kuukaudessa tapahtunut. Kasvattajat vain tainneet nostaa hintaa, koska kysyntää on kuulemma nyt paljon.


      • Anonyymi

        Kyllä pystyy, nytkin on kaihisairas narttu astutettu ja toiseen pentueeseen on käytetty luustoltaan risaa koiraa. Katsokaa hyvät ihmiset mistä ja mihin hintaan pentuja ostatte. Halvemmalla saa pennun terveistä vanhemmista jos jaksaa vain etsiä ja odotella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pystyy, nytkin on kaihisairas narttu astutettu ja toiseen pentueeseen on käytetty luustoltaan risaa koiraa. Katsokaa hyvät ihmiset mistä ja mihin hintaan pentuja ostatte. Halvemmalla saa pennun terveistä vanhemmista jos jaksaa vain etsiä ja odotella.

        Mistä tuollaisen tiedon löysit?


    • Anonyymi

      Lapinkoirissa taitaa tällä hetkellä olla niin, että kalleimmilla pennuilla on vain pakolliset terveystarkastukset tehtynä.

      Fiksut kasvattajat, jotka tutkituttavat koiriaan laajemmin, myös hinnat ovat maltillisemmat.

      Eli hinta ei todellakaan korreloi millään tavoilla laadun kanssa.

      • Anonyymi

        Kuulin juuri että yks myy lapinkoiria 1750e. Huh, kuka hullu ostaa tuon hintaisia?


      • Anonyymi

        Ihanko kuulit että 1750€ hintaan myy? So what. Kuuluuhan hintaan 3.5v ikään asti Agrian vakuutus. Ja vaikka ei saisi kuin tikkarin, mitä se sinulle kuuluu? Jotkut vaan kato tekee mitä tahtoo, toiset mitä osaa, ja kolmannet kaivaa napojaan ja lukee suoli24 😂😂


      • Anonyymi

        Kovimpa olet pellolla faktoista. Tuo juna meni jo. 😂


      • Anonyymi

        Millä koirilla nämä on siis tehty?


      • Anonyymi

        Miten kuulut tähän aiheeseen? Ja miksi se sinua näin kovasti kiinnostaa?

        Eiköhän tuo toiminta jatku ilman puheitasikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko kuulit että 1750€ hintaan myy? So what. Kuuluuhan hintaan 3.5v ikään asti Agrian vakuutus. Ja vaikka ei saisi kuin tikkarin, mitä se sinulle kuuluu? Jotkut vaan kato tekee mitä tahtoo, toiset mitä osaa, ja kolmannet kaivaa napojaan ja lukee suoli24 😂😂

        Tuo vakuutushan suurimmalla osalla on käytössä ja se on vain kasvattajan turva, hyvin pienellä hinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vakuutushan suurimmalla osalla on käytössä ja se on vain kasvattajan turva, hyvin pienellä hinnalla.

        Älä höpötä asiasta joista et tiedä yhtään mitään. Piilevä vika korvasi kasvatin 1800€ korvauksen melkein kokonaan. Tavan vakuutus ei olisi tätä korvannut. Ottakaa hyvät ihmiset selvää, ennen kuin asioita täällä heittelette.


      • Anonyymi

        Tässä saattaa piillä totuuden siemen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä asiasta joista et tiedä yhtään mitään. Piilevä vika korvasi kasvatin 1800€ korvauksen melkein kokonaan. Tavan vakuutus ei olisi tätä korvannut. Ottakaa hyvät ihmiset selvää, ennen kuin asioita täällä heittelette.

        Korvaahan se jos tuohon hintaan olet sen myynyt. Ei enempää. Ja niissä tilanteissa joissa olet kasvattajana korvausvelvollinen.


      • Anonyymi

        Raha haisee paska tuoksuu.


    • Anonyymi

      Hei! Minulta saa 200e kappale, montakos laitetaan

      • Anonyymi

        Meiltä saa lapinkoiria 90€ hintaan, ja maksan terveystutkimuksetkin vielläpä. Olen niin nuhteeton ja ihana hyväntekijä. Tämä on harrastus, en halua ahnehtia. Saa myös osamaksulla. Myös kerrostaloon, koska tämä rotu elää siellä missä ihminen, istuu polvella huussisakin.


    • Anonyymi

      Ei kyllä satanen ja 200 ovat kaksi eri henkilöä

      • Anonyymi

        Ilmaiseksi? Röyhkeää hintojen polkemista


    Ketjusta on poistettu 55 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe