Pystyykö kuuro tanssimaan?

Utelias vaan

tanssimusiikin tahdissa?
Kerran olin tanssinut erään kuuron naisen kanssa, ja mielestäni hän osasi tanssia tahdissani. Jäin miettimään kuinka jatkossa kuuro pystyy tanssimaan erilaisia tanssimusiikin mukaan. Siis olen terve mies. Ihan uteliaisuuttani kysyn.

14

2574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lattialta

      Kun musiikki on kovalla päällä.. ja tiedäthän kai sen,että musiikki väreilee myös lattiaa pitkin.Eli siis niin kuin bassoa lähtee, niin lattialta aina ylös pitkin kehoa tuntee sen väreilynä. Olen itse kuuro ja pystynyt tanssimaan sen tuntemuksen mukaan, joka tuli siis väreilynä pitkin kehoa.

    • vielä yksi juttu edelliseen

      Unohdin muuten mainita,että seuraan aina muita,miten muut tanssivat. Jos kun huomaan muiden tanssivan hitaasti tai hitaammin, niin tajuan,että on kyseessä hidas musiikki. Ja jos nopeaa tanssimista, niin lujempaa/vauhdikkaampaa musiikkia. Vaikken kuulekaan mitä biisiä/sanoituksia on, mutta seuraan aina miten muut tanssivat.

      Toivottavasti edellä mainittu ja tämä vastaus antaa oivalluksen.:)

    • nimetön_

      Pakko kysyä missä tanssit? Voi olla, että tanssit MINUN kanssa... ;) Olen tanssinut kuulevien miesten kanssa.

      • Anelma

        Pieni lisäys: jotkut kuurot voivat myös kuulla musiikkia kuulolaitteella, yleensä eivät saa laulusanoista selvää.


      • ja niin muutkin

        Niinpä joo,mutta oletkohan tullut edes ajatelleeksi siitä,että muutkin jotkut kuurot naiset ovat tanssineet kuulevien miesten kanssa. ;)Kuten minä olen yksi heistä, joka on tanssinut..

        Ja tiedän omastakin ystäväpiiristäni joitakin kuuroja miehiä sekä naisia,jotka ovat tanssineet muiden kanssa. Joten mistä sitä voisi tietää,että hän olisi tanssinut juuri sinun kanssasi. ;) :D


      • nimetön_
        ja niin muutkin kirjoitti:

        Niinpä joo,mutta oletkohan tullut edes ajatelleeksi siitä,että muutkin jotkut kuurot naiset ovat tanssineet kuulevien miesten kanssa. ;)Kuten minä olen yksi heistä, joka on tanssinut..

        Ja tiedän omastakin ystäväpiiristäni joitakin kuuroja miehiä sekä naisia,jotka ovat tanssineet muiden kanssa. Joten mistä sitä voisi tietää,että hän olisi tanssinut juuri sinun kanssasi. ;) :D

        :D tietenkin olen tullut ajatelleeks siitä, et muutkin kuurot naiset ovat tanssineet miesten kans.
        Mähän vaan vitsailin ;), mutta itseasiassa ei kuitenkaan voi tietää että ehkä ole juuri se, joka on tanssinut kanssani. :p


      • nimetön_
        nimetön_ kirjoitti:

        :D tietenkin olen tullut ajatelleeks siitä, et muutkin kuurot naiset ovat tanssineet miesten kans.
        Mähän vaan vitsailin ;), mutta itseasiassa ei kuitenkaan voi tietää että ehkä ole juuri se, joka on tanssinut kanssani. :p

        mutta itseasiassa ei kuitenkaan voi tietää että ehkä oleT juuri se, joka on tanssinut kanssani. :p


      • Hmmhh
        nimetön_ kirjoitti:

        mutta itseasiassa ei kuitenkaan voi tietää että ehkä oleT juuri se, joka on tanssinut kanssani. :p

        Totta, maailma voi olla yllättävän pieni :) Uteliaisuudesta kysyn,että milloin tanssit viimeksi ? =D


      • nimetön_
        Hmmhh kirjoitti:

        Totta, maailma voi olla yllättävän pieni :) Uteliaisuudesta kysyn,että milloin tanssit viimeksi ? =D

        Hmm, 2-3 vuotta sitten.


      • tai sitten huono tanssija
        nimetön_ kirjoitti:

        Hmm, 2-3 vuotta sitten.

        En pidä tansseista. Mutta satunnaisesti haen naisia iskemistarkoituksessa tanssin avulla. Kerran hain erään naisen joka ilmaisi eleellä ettei kuule korvallla( osoitti korvia molemmilla käsillä ja pudisti päätä). Ymmärsin eleestä, ettei nainen kuule. Silti hain hänet ja hän suostui tanssinkutsuuni. Yllätykseni oli melkoinen kun nainen osasi tanssia ämätööritanssini tahdissa!
        Kiitos sinulle, kuuro nainen! Vielä joskus käyn tanssikurssilla, lupaan sen!


      • Ronja68
        tai sitten huono tanssija kirjoitti:

        En pidä tansseista. Mutta satunnaisesti haen naisia iskemistarkoituksessa tanssin avulla. Kerran hain erään naisen joka ilmaisi eleellä ettei kuule korvallla( osoitti korvia molemmilla käsillä ja pudisti päätä). Ymmärsin eleestä, ettei nainen kuule. Silti hain hänet ja hän suostui tanssinkutsuuni. Yllätykseni oli melkoinen kun nainen osasi tanssia ämätööritanssini tahdissa!
        Kiitos sinulle, kuuro nainen! Vielä joskus käyn tanssikurssilla, lupaan sen!

        Itsekin osaan tanssia kun olin 8-vuotias isäni opetti minua tanssimaan valssia ja tangoa. muita tansseja opin itse ja rakastan itse tanssimista.

        Kuuroja naisia ja miehiä tanssitaitoisia on kyllä kuinka monta =)


      • syntymäkuuro
        Ronja68 kirjoitti:

        Itsekin osaan tanssia kun olin 8-vuotias isäni opetti minua tanssimaan valssia ja tangoa. muita tansseja opin itse ja rakastan itse tanssimista.

        Kuuroja naisia ja miehiä tanssitaitoisia on kyllä kuinka monta =)

        tansseissa. Se on vaan kiinni kahden ihmisen kehon yhteensopivuudesta! Ymmärtääkö ihmisen keho toisen ihmisen kehon liikettä ja seurata sen mukaan? Mene ja tiedä!


      • googlen avulla
        syntymäkuuro kirjoitti:

        tansseissa. Se on vaan kiinni kahden ihmisen kehon yhteensopivuudesta! Ymmärtääkö ihmisen keho toisen ihmisen kehon liikettä ja seurata sen mukaan? Mene ja tiedä!

        löysin tämän. Olin ollut tänään tansseissa. Ajattelematta mitään hain naishenkilön tanssiin. Hän kyllä elehteli että ei osaa tanssia. Yllätyin erikoisesta elekielestä mutta tiesin että henkilö ei olekaan tyypillinen suomalainen. Tanssihan sujui hyvin! Valitettavasti jäin jumiutumaan erään tutun kanssa juttelemaan ja kadotin ko. ihmisen. Olisin halukas tutustumaan lähemmin. Valitettavasti ei ehditty vaihtamaa mitään yhteydenottoa. Onnistuuko jollakin tavalla saamaan yhteydenotto, kun tiedän tai minulla on semmoinen tuntuma että kuurojen maailma on pieni, niin että voisi tärpätä löytymään tai tavoittamaan ko. naishenkilö?


      • maailma pieni
        googlen avulla kirjoitti:

        löysin tämän. Olin ollut tänään tansseissa. Ajattelematta mitään hain naishenkilön tanssiin. Hän kyllä elehteli että ei osaa tanssia. Yllätyin erikoisesta elekielestä mutta tiesin että henkilö ei olekaan tyypillinen suomalainen. Tanssihan sujui hyvin! Valitettavasti jäin jumiutumaan erään tutun kanssa juttelemaan ja kadotin ko. ihmisen. Olisin halukas tutustumaan lähemmin. Valitettavasti ei ehditty vaihtamaa mitään yhteydenottoa. Onnistuuko jollakin tavalla saamaan yhteydenotto, kun tiedän tai minulla on semmoinen tuntuma että kuurojen maailma on pieni, niin että voisi tärpätä löytymään tai tavoittamaan ko. naishenkilö?

        Juu, kuurojen maailma on pieni. Luulisin,että tämän keskustelupalstan kautta voi mennä asia etenemään niin, että saat yhteyden k.o. henkilöön. Sillä asia leviää eteenpäin, niin k.o. henkilö saattaa tunnistaa itsensä tältä palstalta. Esim. jos annat tunnistusmerkit yms.

        Toivottavasti saat yhteyden pian tähän henkilöön!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe