Mikä Sinua ilahduttaa tänään

Kirveli

Minua ilahduttaa leppoisa sadepäivä. Ei 'tarvitse' lähteä mihinkään , voin vain olla ja nauttia. Kauniilla ilmalla tuntuu aina siltä , että pitäis lähteä vaikka lenkille.

24

1426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anu.1

      Hyvä kysymys tämä, kun oikein miettii niin
      lohduttaa monikin asia.

      Esimerkiksi tälläinen.
      Kuka mua täällä oikein
      kuskaa, ylös katson nyt kysellen.
      tunnen usein pelkoa ja tuskaa,
      voimaton on ihminen.
      Illoin katselen mä
      taivaanrantaa,
      itsellein voimaa etsien,
      ehkä joku sitä mulle antaa,
      ei oo ohi aika ihmeiden.

    • tällä hetkellä kirjoitusrauhasta.Kun voin rauhassa kirjoitelle. Ei pauhaa radio, ei töllötin. Ei kukaan ihminen hiiviskele selkäni takana ja kysele: -mitä sinä kirjoitat?
      On rauhallista. Siitä iloitse juuri tällä hetkellä.

    • yli 70 vee

      Ilahduttaa sukulaisteni promootiojuhla. Ilmat vain eivät olleet niin suotuisat.
      Yliopiston juhlasali on niin ahdas, että omaisia ei tainnut paikalle mahtua, mutta toki kulkuetta seuraamassa oli väkeä.

      Tänään he tanssivat franseesia. Kuulin, että se on seuratanssi 1600-luvulta! Kannattaa pitää hengissä jokin niin perinteinen huvittelumuoto.

      Seppeleensitojista suurin osa oli miehiä! Niin se maailma muuttuu.

      • Perinteet kannattaa

        säilyttää!


    • mummikka

      Kävin ostamassa junaliput. Huomen aamuna lähdemme tyttärenpojan 5 vee kanssa Helsinkiin Korkeasaareen.. Se on hänen elämänsä ensimmäinen junamatka. Innolla odotamme molemmat. Toivon, että siitä tulee hänelle matka joka jää muistoihin iloisena tapahtumana.

    • suopursu33

      Minua ilahduttaa tämä kaunis kevät sää ilmassa on linnunlaulua ja tuomen tuoksua, ei ole kiire mihinkään voin rauhassa ajatella omia sinisiä ajatuksiani,filosofiointiin en kykene mutta olen onnellinen näinkin, heleätä helluntaita kaikille!!!

      • Suopursulle

        olet tuliterä nikki, tervetuloa! Minut saa iloiseksi, kun muistan Sinusta suopursun kirpeän tuoksun ja sen tangon...ja nuoruuden huuman!


      • Usein keväisin teemme suopursuretken, että silmät saavat levätä valkoisessa kukintomeressä samalla, kun aistimme kirpeänraikasta suopursujen tuoksua.

        Tänään ihastelemme tuomia ja upeaa, todellista "nuoruuden helluntaita". Tällaisia olivat muistojemme helluntait, ja sama hellutaiheilakin on kuin silloin ennen.
        Jos juuri tästä en osaisi iloita, olisi varmaan paras mennä vessanpyttyyn ja vetää vettä päälle!


    • v.-40

      todella paljon Pudasjärven kansalaisopiston esitys Viulun soittaja katolla. Esitys oli Oulussa, voi miten hieno juttu.

      • Minua ilahduttaa tällä hetkellä kun sain leivottua kampanisut ja matkalaukut on pakattu.Keittiön siistinyt ja ei kohta tarvitse suunnitella mitä ottaa mukaan.Antaa vain ajatuksen rauhassa kulkea.


      • v-40
        pääsky kirjoitti:

        Minua ilahduttaa tällä hetkellä kun sain leivottua kampanisut ja matkalaukut on pakattu.Keittiön siistinyt ja ei kohta tarvitse suunnitella mitä ottaa mukaan.Antaa vain ajatuksen rauhassa kulkea.

        Mutta minne Sinä ole nisuinesi matkustamassa


      • ullamirjami¤
        v-40 kirjoitti:

        Mutta minne Sinä ole nisuinesi matkustamassa

        aika vaikeatajuista kirjaa Dostojevski"n
        Krokotiili. Se ei ole mikään "tiiliskivi" ja
        aion lukea sen loppuun , se on huumoripitoinen ,sen aikuisesta Venäjästä.
        Tai irooninen kuvaussenaikaisista,
        pikkuporvareista, nousukkaista.
        En tiedä ilmestymis vuotta.mutta koska kirjailia
        syntyi 1821 ja kuoli 1881 niin siltä ajalta se on.
        Hän oli rohkea ,vankilassakin kirjoituksiensa takia ollut,yhteiskunnallisten epäkohtien nerokas kuvaaja.


      • pääsky kirjoitti:

        Minua ilahduttaa tällä hetkellä kun sain leivottua kampanisut ja matkalaukut on pakattu.Keittiön siistinyt ja ei kohta tarvitse suunnitella mitä ottaa mukaan.Antaa vain ajatuksen rauhassa kulkea.

        kyllä Pudasjärvellä on paljonkin hyvää. Siellä asuu mm. läheinen ystäväni, joka muutti pääkaupunkiseudulta takaisin kotipuoleensa.Oletko käynyt koskaan P-järvellä. Minä olen ja olenkin nähnyt siellä komeimmat revontuletkin kuin missään muualla.
        Kävin muuten katsomassa profiiliasi galleriassa ja yllätys , yllätys! Sinut on kuvattu yhden entisen kotitaloni edustalla.
        Kiitos siis kuvasta!


      • opritar kirjoitti:

        kyllä Pudasjärvellä on paljonkin hyvää. Siellä asuu mm. läheinen ystäväni, joka muutti pääkaupunkiseudulta takaisin kotipuoleensa.Oletko käynyt koskaan P-järvellä. Minä olen ja olenkin nähnyt siellä komeimmat revontuletkin kuin missään muualla.
        Kävin muuten katsomassa profiiliasi galleriassa ja yllätys , yllätys! Sinut on kuvattu yhden entisen kotitaloni edustalla.
        Kiitos siis kuvasta!

        on pieni maailma.Pudasjärvi näyttää kauneintaan pikalinjaauton pysäkillä.Puolituntia saamme seurustella linjaautoasemalla paikallisten mallasjuomien maistelijoiden kanssa,


      • v-40 kirjoitti:

        Mutta minne Sinä ole nisuinesi matkustamassa

        jäi kahteen paikkaan matkalla.Nyt on onni kun pääsen nukkumaan ja syntyjä on vielä pussissa.Kaiki hyvin ja elämä jatkuu ,kukaan ei tarvitse enää palveluja tälle illalle.!!!!
        Kukkivat puut ja lämmin kostea ilma oli vastassa.Junassa oli vastusta kun kaksi poikaa saatteli tytön junaan ja ovi meni kiinni eivätkä päässeet pois.Hätäjarruttivat. Siitä tuli myöhästymistä kun kuulustelut vielä.Muuten mukavaa matkaseuraa juteltiin.


    • se, että

      on näin lämmintä, eikä tarvitse vaivautua ajttelemaan mitä päällensä pukisi, että tarkenisi.Tietysti aurinkosuojaa välillä täytyy miettiä ja sateenvarjoakin jos siltä näyttää.

    • Fanni

      Tämän seudun kolea sää alkaa jälleen lämmetä. Lauantaina on jo oikein lämmintä. Keijunmekot, miljoonakello, sarviorvokit, rautayrtti ja samettiruusut lähtevät mukaani mökille.
      Siellä jatkuvasti vuorollaan kukkivat perennat pitävät näkymät kukassa. Särkynyt sydän, kaihonkukka, ansikat ja mansikat sekä tyräkit kukkivat jo, pionit ja preeria-angervo ovat nupulla.
      Ilahduttaa aivan sydämen pohjasta katsella istuttamiaan kukkia keväästä myöhään syksyyn. Kukkien parissa saa pakkoliikuntaa väkisin.

      • onkkelis

        Paljon on myös aiheita iloon tänäänkin:
        terveys, kesä ja se että ei ole mitään suuria huolia,
        niistä ja rakkaista ihmisistä pitäisi muistaa iloita tänäänkin.


      • sualas
        onkkelis kirjoitti:

        Paljon on myös aiheita iloon tänäänkin:
        terveys, kesä ja se että ei ole mitään suuria huolia,
        niistä ja rakkaista ihmisistä pitäisi muistaa iloita tänäänkin.

        minua ilahduttaa, se että minulla on aikaa lukea, kirjasto on vieressä, ja minulla on aikaa kirjoitella, ja rahaa sen verran, ettei tarvitse murehtia toimeentulosta, sillä olen oppinut tulemaan toimeen sillä mitä tulee.


      • sualas kirjoitti:

        minua ilahduttaa, se että minulla on aikaa lukea, kirjasto on vieressä, ja minulla on aikaa kirjoitella, ja rahaa sen verran, ettei tarvitse murehtia toimeentulosta, sillä olen oppinut tulemaan toimeen sillä mitä tulee.

        ja on aihetta kiitokseen, kun saan olla terve.
        Pääsen liikkumaan omin jaloin ulos kauniiseen luontoon. Sitä ei korvaa mikään.
        Pienemmälläkin rahalla tulee toimeen, kun elää sen mukaan.
        Mutta terveyttä ei rahallakaan aina saata saada
        takaisin.
        On niin paljon tullut nähdyksi erilaista sairautta.......... terveydestä olen jokapäivä erityisen kiitollinen.
        On paljon muitakin kiitoksen aiheita........


      • Kirveli
        onkkelis kirjoitti:

        Paljon on myös aiheita iloon tänäänkin:
        terveys, kesä ja se että ei ole mitään suuria huolia,
        niistä ja rakkaista ihmisistä pitäisi muistaa iloita tänäänkin.

        Ilahduttaa kevät, siksi lainaan Maaria Leinosen
        runoa:
        Kevät on iloinen asia siksi että sen kevät.
        Ettei ole syksy.Että kaukana syys loka marras.
        Ja kaikki puhdasta tuoksuvaa uutta ja lauluja
        täynnä. Ja vuokkopolkuja vaeltaa hiirenkorvien
        hymy.
        Ja ilosta kevyet sydämet


      • p-pirpana
        Kirveli kirjoitti:

        Ilahduttaa kevät, siksi lainaan Maaria Leinosen
        runoa:
        Kevät on iloinen asia siksi että sen kevät.
        Ettei ole syksy.Että kaukana syys loka marras.
        Ja kaikki puhdasta tuoksuvaa uutta ja lauluja
        täynnä. Ja vuokkopolkuja vaeltaa hiirenkorvien
        hymy.
        Ja ilosta kevyet sydämet

        Iloa tämä päivä ,johon sain herätä hyvin nukkuneena ja iloa eilinen päivä, kun sain monen vuoden jälkeen tavata ystäviäni, jotka tähän asti asuivat niin kaukana, että vain puhelimitse ja sähköposteitse voitiin pitää yhteyttä.
        Ilo terveydestä, läheisistä. Loputon lista....


      • petteri.............
        p-pirpana kirjoitti:

        Iloa tämä päivä ,johon sain herätä hyvin nukkuneena ja iloa eilinen päivä, kun sain monen vuoden jälkeen tavata ystäviäni, jotka tähän asti asuivat niin kaukana, että vain puhelimitse ja sähköposteitse voitiin pitää yhteyttä.
        Ilo terveydestä, läheisistä. Loputon lista....

        Joo, ilahduttaa istua rannalla kauniina päivänä ja katsella kauniita.............ja...........ja .............ja nauttia ihanasta kelistä


      • petteri............. kirjoitti:

        Joo, ilahduttaa istua rannalla kauniina päivänä ja katsella kauniita.............ja...........ja .............ja nauttia ihanasta kelistä

        suuresti kesäaamu..voin istua parvekkeella yksin ja
        nauttia rauhasta..Ei kukaan ole vielä liikkeellä ja
        ilma tuoksuu raikkaalta.Olen terve,mikä suuri lahja,
        näen niin paljon sairautta,kun käyn säännöllisesti sairaalassa vierailulla..Olen onnellinen ,että näen..elän sokean lapsenlapseni kanssa,ja kerrron
        kaikesta,mitä on ympärillämme..On niin paljon kaunista..enkä osaa sitä edes selittää hänelle,
        mutta yritän parhaani..Miten iloinen olenkaan,kun voin auttaa häntä ,kasvamaan kohti aikuisuutta.
        Nautitaan kesästä..Ihanaa aamua kaikille! t.Irkku


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe