Olen miettinyt että voiko hiivasienen hoitoon tarkoitetuista lääkkeistä olla ns. haittaa? Tai siis voiko tauti pahentua tai uusiutua helpommin tai jotain, jos ottaa lääkkeet vaikka hiiva olisis jo lähes poissa? Ahdistaa koska en uskalla harrastaa seksiä jos hiiva tarttuu kumppaniin ja jos se sattuisi. Olen kuitenkin varma että kyseessä on hiivasieni. Haluaisin varmistua että hiiva on kokonnan poissa. Ja eikös siis lääkkeillä sen saa lähes 100% varmasti pois? Hiivahan voi silti olla olemassa vaikka kutina on jo lähes lakannutkin tai huomattavasti vähentynyt?
hiivalääkkeistä haittaa??
hiivasieni91
2482
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
Oletko käyttänyt emätinpuikkoja/suun kautta otettavia tabletteja/voiteita? Ei näistä lääkkeistä haittaa ole, enkä usko että ne helpottavat infektion uusiutumista.
että rutiiniluonteinen hiivalääkkeiden käyttö kuivattaa limakalvoja, jolloin se saattaa kyllä aiheuttaa sen, että hiiva uusii helpommin. Mutta kertaluonteisesti tottakai voi käyttää, kunhan ei luule kaikkea kutinaa tulevaisuudessa sitten hiivaksi ja aina käytä siihen hoitoa "varmuuden vuoksi".