Niin mikä on piikki?
Mikä on piikki?
12
12797
Vastaukset
- Tumppi-82
Piikki tarkoittaa 25:ttä. Kevytmoottoripyörä on siis "satapiikki". Usein 125cc pyörästä käytetään kuitenkin nimitystä pelkkä piikki, tai piikkinen.
- Motomatti
Mutta mistäpä tuo nimitys piikki 25 kuutiolle johtunee?
- 20 piikkinen GTX
Motomatti kirjoitti:
Mutta mistäpä tuo nimitys piikki 25 kuutiolle johtunee?
Kuten aloittaja tiesi, piikki on 25. Siis luku, joka sinänsä ei liity mihinkään yksikköön, ainakaan tilavuuteen. Viime talvena kuollut isotätini kertoi, että alunpitäen nimitys tuli 25 pennin kolikosta, jonka keskellä oli reikä. Näitä kolikoita säilytettiin kaupoissa usein näppärästi pöydällä olleissa teräspiikeissä. Siitä nimitys.
- 1945
20 piikkinen GTX kirjoitti:
Kuten aloittaja tiesi, piikki on 25. Siis luku, joka sinänsä ei liity mihinkään yksikköön, ainakaan tilavuuteen. Viime talvena kuollut isotätini kertoi, että alunpitäen nimitys tuli 25 pennin kolikosta, jonka keskellä oli reikä. Näitä kolikoita säilytettiin kaupoissa usein näppärästi pöydällä olleissa teräspiikeissä. Siitä nimitys.
Eihän 25p rahassa ole reikää, vain 5v ja 10p
- kirjoittaa asiaa
20 piikkinen GTX kirjoitti:
Alun perin puhuttiin satapiikistä joka on lyhentynyt piikiksi, alunperin 25 pennin raha jossa reikä.
Tämä raha siis 1900 luvun alkupuolella.
- tehari
jou
- aleki02
se tarkoittaa 50 kuutioitsa kroossimopo
- Pii kivi
Piikki tarkoittaa alunperin neljäsosaa, siis 25 pennin (tai kopeekan) raha oli markan (tai ruplan) neljäsosa. satapiikki on sata ja neljäsosa, siis 125.
- t: liisipo
Piikki on sellanen mitä narkkarit käyttää.
- on piikki
Kikkeli
- Hansaboi
Mikä on nelosen piikki?
- Anonyymi
4t kevari ehkä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191622
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35849Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29829Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50746Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?35730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42689Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37653