Macbook tulossa pöytäkoneen tilalle.
Mietin että onko akun kestävyyden kannalta parempi että konetta käyttää aina akkuvirralla ja lataa tarvittaessa vai pitää koneen ulkoiseen virtalaitteeseen kytkettynä koko ajan?
Eli kärsiikö akku siitä että se on tavallaan latauksessa koko ajan?
Virtalaitteella vai akulla?
3
397
Vastaukset
- sihuli
Applen ohjehan on jotakuinkin sellainen, että MacBookia on tarkoitettu käytettävät esim. junamatkojen aikana ja työpaikalla sitten kytketään verkkovirtaan. Eli aika tasaisesti molempia ja aina välillä lataa akun ihan täyteen ja pitää päällä niin kauan kunnes laite sammuu itsestään.
Itse aina muutaman päivän välein nappasen virtajohdon irti ja annan kulua akun kulua johonkin 20-40 %.
Ei kuitenkaan kannata pitää jatkuvasti verkkovirtaa päällä. Akku tykkää kun sitä käytetään.- olen käyttänyt
Tuolla taktiikalla olen käyttänyt jo kolme akkua kolmessa vuodessa loppuun. Jos uutena akku kestää 4,5h niin puolen vuoden päästä 3h ja vuoden päästä 1-1,5h.
Minulla on kyllä PowerBook eikä Mac Book. - 1stMacFinn
olen käyttänyt kirjoitti:
Tuolla taktiikalla olen käyttänyt jo kolme akkua kolmessa vuodessa loppuun. Jos uutena akku kestää 4,5h niin puolen vuoden päästä 3h ja vuoden päästä 1-1,5h.
Minulla on kyllä PowerBook eikä Mac Book.Minä olen käyttänyt omaani juuri Applen suosittelemalla tavalla ja täytyy sanoa, että hyvin pelaa. Akku kestää tarvittaessa sellaiset 3-4 tuntia (17" tuuman Powerbook).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1622938Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2842620Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.681741Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e431628Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?381520- 1221276
- 1101194
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee141154Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.3501075Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041063