Nyt on vedetty 3 kk tuliterä TS:llä, mittarilukema 2000 km. Näillä palstoilla on irvailtu jarpan "vähäisiä" hevosvoimia (133 hv).
Mielestäni niitä on aivan tarpeeksi, ottaen huomioon laillisen nopeusrajoiksien mukaisen ajon. Välillä pelottaa, että pääsee poliisin takapenkille, kun innostuu vehjettä kurmottaan. En hakenutkaan urheiluautoa, vaan sähäkkää pikkuautoa, ja sen sain. Iso kone on kiva, kun jää se vaihteitten vekslailu pois, kaupungissakin voi ajaa viitosella ja toisaalta kolmosella pääsee 12o km/h. Kaipaisin niin pikku asiaa, kuin analogista kelloa, josta näkis ajan myös, kun auto on sammutettuna (esim pysäköintikiekkoa varten). Bensankulutus on ajotavasta riippuen 5.6-9.5 litraa/100 kilometriä. Moottoritiellä 150 km/h= 9.5 l/100km.
Kovilla moottoritienopeuksilla vois olla vähän hiljaisempi, mutta sen tiesin jo ennen ostamista.
Joku haikaili lisää heppoja ja isompaa konetta?? Käykääpä kokeilemassa yaris turboa, jossa 150 hv. Kiihdytyksissä voimakas konee repii keulaa sivuille ja sutia löytyy. Hinta olis noussut jonnein 32000-33000 kieppeille, bensankulutus noussut, alusta vielä kovempi, nyt ok. Tämä on minun mielipiteeni...
Kokemuksia Yaris TS:stä
40
9829
Vastaukset
- mielipiteeni
taas on se että et ole koskaan tehokasta autoa päässyt edes kokeilemaan jos TS innostuttaa kurmottamaan. Tuosta taas olen samaa mieltä että analogikello olisi hyvä ja sitten vielä parempi ajettavuus.
- ratatykki
se parempi vaihtoehto sitten on?
Kaikki muut "vaihtoehdot" ovat törkeän paljon kallimpia vastaavilla varusteilla, ja kuitenkin vain sekunnin osia nopeampia, kaiken lisäksi tämäkin ero optimilähdöllä, jonka yarisilla kuroo kiinni, koska sillä lähtö on helpompi suorittaa kuin valtaosassa muista - tuollaisilla kerää?
ratatykki kirjoitti:
se parempi vaihtoehto sitten on?
Kaikki muut "vaihtoehdot" ovat törkeän paljon kallimpia vastaavilla varusteilla, ja kuitenkin vain sekunnin osia nopeampia, kaiken lisäksi tämäkin ero optimilähdöllä, jonka yarisilla kuroo kiinni, koska sillä lähtö on helpompi suorittaa kuin valtaosassa muistaOnko mitään tyhmempää kuin hankkia auto voittaakseen edes joskus liikennevalolähdöt.
- millaisen auton haluaa
ratatykki kirjoitti:
se parempi vaihtoehto sitten on?
Kaikki muut "vaihtoehdot" ovat törkeän paljon kallimpia vastaavilla varusteilla, ja kuitenkin vain sekunnin osia nopeampia, kaiken lisäksi tämäkin ero optimilähdöllä, jonka yarisilla kuroo kiinni, koska sillä lähtö on helpompi suorittaa kuin valtaosassa muistaNiin, Tästähän sitä kättä on ennenkin väännetty :)
Esimerkiksi Seat Ibiza Cupra maksaa kolmesataa euroa TS Yarista enemmän, mutta kiihtyy nollasta sataan kaksi sekuntia nopeammin. Varusteita Seatissa on ehkä vähemmän ja Yaris varmasti on normaaliajossa mukavampi, mutta Seat noista kahdesta on taatusti nopeampi.
Ibiza FR:kin kiihtyy tehtaan ilmoituksen mukaan satasen vauhtiin 0,9 sekuntia Yarista nopeammin, ja on 3600 halvempi. Tuolla hintaerolla jo varusteluakin täydentää aika mukavasti...
Mikä auto sitten on paras vaihtoehto? Se tietenkin riippuu aivan siitä mitä autolta hakee.
Yaris on arkiajoon tehty, mukava ja kevyesti kulkeva kulkupeli, varmasti ihan hyvä auto.
Ibiza Cupra puolestaan on selvästi urheilullisempi, tehoa on enemmän ja alusta viritetty nopeaan ajoon. Vastapuolena on heikompi mukavuus ja karsitumpi varustelu. Hyvä auto sekin, mutta hieman eri tavalla. millaisen auton haluaa kirjoitti:
Niin, Tästähän sitä kättä on ennenkin väännetty :)
Esimerkiksi Seat Ibiza Cupra maksaa kolmesataa euroa TS Yarista enemmän, mutta kiihtyy nollasta sataan kaksi sekuntia nopeammin. Varusteita Seatissa on ehkä vähemmän ja Yaris varmasti on normaaliajossa mukavampi, mutta Seat noista kahdesta on taatusti nopeampi.
Ibiza FR:kin kiihtyy tehtaan ilmoituksen mukaan satasen vauhtiin 0,9 sekuntia Yarista nopeammin, ja on 3600 halvempi. Tuolla hintaerolla jo varusteluakin täydentää aika mukavasti...
Mikä auto sitten on paras vaihtoehto? Se tietenkin riippuu aivan siitä mitä autolta hakee.
Yaris on arkiajoon tehty, mukava ja kevyesti kulkeva kulkupeli, varmasti ihan hyvä auto.
Ibiza Cupra puolestaan on selvästi urheilullisempi, tehoa on enemmän ja alusta viritetty nopeaan ajoon. Vastapuolena on heikompi mukavuus ja karsitumpi varustelu. Hyvä auto sekin, mutta hieman eri tavalla.en tavoitellutkaan kuuta taivaalta. Eihän tuo minun TS:ni ole mikään urheiluauto, vaan tuommonen sähäkkä kauppakassi. Urheiluauton pitäisi olla matala. Mutta esim Honda Civic Type R? Mikäs siinä jos on sijoittaa rahaa 37000-38000 ja tykkää ajaa tuommosella. Minusta autoa ostettasa pitää tarkoin miettiä, minkälaisen auton haluaa, ja ettei mikään seikka ärsytä kovin paljon.
- tapsa55
tapsu55 kirjoitti:
en tavoitellutkaan kuuta taivaalta. Eihän tuo minun TS:ni ole mikään urheiluauto, vaan tuommonen sähäkkä kauppakassi. Urheiluauton pitäisi olla matala. Mutta esim Honda Civic Type R? Mikäs siinä jos on sijoittaa rahaa 37000-38000 ja tykkää ajaa tuommosella. Minusta autoa ostettasa pitää tarkoin miettiä, minkälaisen auton haluaa, ja ettei mikään seikka ärsytä kovin paljon.
vielä."Ensi metreiltä huomio kiinnittyy paukkukovaan alustaan, jota 35-sarjaiset renkaat korostavat entisestään. Jopa tienpintaan maalatut kaistaviivat tuntuvat kuskin hanurissa. Urissa auto vetelehtii puolelta toiselle odotetun levottomasti. Sileällä tiellä ja moottoriradalla Cupra on varmasti omassa elementissään. Auto ei nyöki eikä kallistele."
Tuossa vähän testituloksia, lisäksi automaatti-ilmastointi 1080 egee. - tämäkään
ratatykki kirjoitti:
se parempi vaihtoehto sitten on?
Kaikki muut "vaihtoehdot" ovat törkeän paljon kallimpia vastaavilla varusteilla, ja kuitenkin vain sekunnin osia nopeampia, kaiken lisäksi tämäkin ero optimilähdöllä, jonka yarisilla kuroo kiinni, koska sillä lähtö on helpompi suorittaa kuin valtaosassa muistaEn tiedä onko parempi, mutta Peugeot 207 Sport 120 maksaa 20 840 euroa. Eli toisinsanoen 2800 euroa jarista vähemmän. Lisävarustelistalta kun rastitetaan ESP, kaarrevalot, automaatti-ilmastointi, MP3-stereot ja vielä vaikka lasikatto, niin hinta on melko tarkkaan sama kuin vakiovarusteisella TS yariksella. Väität, että kaikki muut ovat vastaavilla varusteilla törkeän paljon kalliimpia, joten mitä sellaisia varusteita Yariksessa on mitä tuosta Pösöstä ei löydy?
Niin ja se suorituskyky, Pösö saavuttaa satasen nopeuden 0,3 sekuntia Yarista myöhemmin, eli suorituskyvyltään autot ovat käytännössä identtiset. Myös moottorin huippuvääntö on molemmissa samaa tasoa ja se saavutetaan suunnilleen samalla kierrosluvulla, joten tuskinpa Pösö on edes Yarista vaikeampi ajettava.
Löytyyhän 207:ta pari ripeämpääkin mallia, eli GT ja RC, mutta nuo ovat sitten jo jonkin verran Yarista kalliimpia.
Ei se Yaris mitenkään poikkeuksellisen halpa taida olla... - ratatykki
tämäkään kirjoitti:
En tiedä onko parempi, mutta Peugeot 207 Sport 120 maksaa 20 840 euroa. Eli toisinsanoen 2800 euroa jarista vähemmän. Lisävarustelistalta kun rastitetaan ESP, kaarrevalot, automaatti-ilmastointi, MP3-stereot ja vielä vaikka lasikatto, niin hinta on melko tarkkaan sama kuin vakiovarusteisella TS yariksella. Väität, että kaikki muut ovat vastaavilla varusteilla törkeän paljon kalliimpia, joten mitä sellaisia varusteita Yariksessa on mitä tuosta Pösöstä ei löydy?
Niin ja se suorituskyky, Pösö saavuttaa satasen nopeuden 0,3 sekuntia Yarista myöhemmin, eli suorituskyvyltään autot ovat käytännössä identtiset. Myös moottorin huippuvääntö on molemmissa samaa tasoa ja se saavutetaan suunnilleen samalla kierrosluvulla, joten tuskinpa Pösö on edes Yarista vaikeampi ajettava.
Löytyyhän 207:ta pari ripeämpääkin mallia, eli GT ja RC, mutta nuo ovat sitten jo jonkin verran Yarista kalliimpia.
Ei se Yaris mitenkään poikkeuksellisen halpa taida olla...löysit sitten suht' samantasoisen auton, enpä "pögöttiä" ajatellutkaan,
mielessä olivat mm. nämä reilun sekunnin hitaammat ja varusteltuna kallimmat autot esim. vw polo
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_car_new&id=35338&result_types=35329,35330,35325,35326,35328,35327,35331,35332,35333,35334,35337,35338,35339,35340,39984,39985,35345,35346,35341,35342,35343,35344,35347,35348&make_id=175
tai renault clio
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_car_new&id=40216&result_types=31524,41544,41545,40202,40203,40204,40205,40584,40585,31526,40206,40207,40208,40209,40210,40211,40212,40213,40214,40215,40216,40217,40218,40219,40220,40221,40222,40223&make_id=164
tosin suhtaudun tuohon pögötin ilmoitettuun kiihtyvyyteen varauksella... harva ranskalainen kun on pystyny tuohon ilmoitettuun - tämäkään
ratatykki kirjoitti:
löysit sitten suht' samantasoisen auton, enpä "pögöttiä" ajatellutkaan,
mielessä olivat mm. nämä reilun sekunnin hitaammat ja varusteltuna kallimmat autot esim. vw polo
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_car_new&id=35338&result_types=35329,35330,35325,35326,35328,35327,35331,35332,35333,35334,35337,35338,35339,35340,39984,39985,35345,35346,35341,35342,35343,35344,35347,35348&make_id=175
tai renault clio
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_car_new&id=40216&result_types=31524,41544,41545,40202,40203,40204,40205,40584,40585,31526,40206,40207,40208,40209,40210,40211,40212,40213,40214,40215,40216,40217,40218,40219,40220,40221,40222,40223&make_id=164
tosin suhtaudun tuohon pögötin ilmoitettuun kiihtyvyyteen varauksella... harva ranskalainen kun on pystyny tuohon ilmoitettuun"...nämä reilun sekunnin hitaammat ja varusteltuna kallimmat autot..."
Joo, Rellulla kiihdytys nollasta sataan kestää 0,9 sekuntia enemmän, Pololla 1,1 sekuntia. No, hitaampia ovat joka tapauksessa, mutta tuosta hinnasta Yarista vastaavilla varusteilla en olisi niin varma. Nämäkin molemmat autot ovat vakiovarusteilla kolmisentuhatta euroa Yarista halvempia. Tuolla rahalla autoon saa jo kaikenlaista mukavaa, ja mikä parasta, ostaja saa itse valita mitkä varusteet autoonsa haluaa vai ottaako sen perusvarustelulla ja laittaa kolme tonnia säästöön.
"tosin suhtaudun tuohon pögötin ilmoitettuun kiihtyvyyteen varauksella... harva ranskalainen kun on pystyny tuohon ilmoitettuun"
Ja japanilaisethan ovat tunnettuja siitä, että alittavat ilmoitetut kiihtyvyysajat, vai?
Ja kun nyt olet tutkinut eri valmistajien tarjontaa, niin olet varmaan havainnut että nuo linkittämäsi Clio ja Polokaan eivät varsinaisesti edes ole mitään sporttimalleja. Polosta löytyy sporttiluokkaan 1,8 litrainen GTI, joka sekään ei kovin äkäinen laite ole ja Renaultilta 2,0 litrainen Clio Renault Sport. Eli TS Yaris painii tuossa hieman pirteämpien kauppakassien luokassa ja ne Sporttimallit ovat asia erikseen... - tuohon..
tämäkään kirjoitti:
En tiedä onko parempi, mutta Peugeot 207 Sport 120 maksaa 20 840 euroa. Eli toisinsanoen 2800 euroa jarista vähemmän. Lisävarustelistalta kun rastitetaan ESP, kaarrevalot, automaatti-ilmastointi, MP3-stereot ja vielä vaikka lasikatto, niin hinta on melko tarkkaan sama kuin vakiovarusteisella TS yariksella. Väität, että kaikki muut ovat vastaavilla varusteilla törkeän paljon kalliimpia, joten mitä sellaisia varusteita Yariksessa on mitä tuosta Pösöstä ei löydy?
Niin ja se suorituskyky, Pösö saavuttaa satasen nopeuden 0,3 sekuntia Yarista myöhemmin, eli suorituskyvyltään autot ovat käytännössä identtiset. Myös moottorin huippuvääntö on molemmissa samaa tasoa ja se saavutetaan suunnilleen samalla kierrosluvulla, joten tuskinpa Pösö on edes Yarista vaikeampi ajettava.
Löytyyhän 207:ta pari ripeämpääkin mallia, eli GT ja RC, mutta nuo ovat sitten jo jonkin verran Yarista kalliimpia.
Ei se Yaris mitenkään poikkeuksellisen halpa taida olla..... sun ihanaan peugeotiin lisäksi mm. smart entry, ym ym ym.. niin hupsis... tonnin ellei monta tonnia kalliinpi toi peugeot kuin ts.
- hommaa!
tuohon.. kirjoitti:
.. sun ihanaan peugeotiin lisäksi mm. smart entry, ym ym ym.. niin hupsis... tonnin ellei monta tonnia kalliinpi toi peugeot kuin ts.
Vittu että voi olla autoissa idioottimaisia varusteita Smart entry, Keyless go, sähköpeilit ja -ikkunat ja muuta paskaa. Sitten joku pelle on valmis vielä maksamaan noista.
- ratatykki
tämäkään kirjoitti:
"...nämä reilun sekunnin hitaammat ja varusteltuna kallimmat autot..."
Joo, Rellulla kiihdytys nollasta sataan kestää 0,9 sekuntia enemmän, Pololla 1,1 sekuntia. No, hitaampia ovat joka tapauksessa, mutta tuosta hinnasta Yarista vastaavilla varusteilla en olisi niin varma. Nämäkin molemmat autot ovat vakiovarusteilla kolmisentuhatta euroa Yarista halvempia. Tuolla rahalla autoon saa jo kaikenlaista mukavaa, ja mikä parasta, ostaja saa itse valita mitkä varusteet autoonsa haluaa vai ottaako sen perusvarustelulla ja laittaa kolme tonnia säästöön.
"tosin suhtaudun tuohon pögötin ilmoitettuun kiihtyvyyteen varauksella... harva ranskalainen kun on pystyny tuohon ilmoitettuun"
Ja japanilaisethan ovat tunnettuja siitä, että alittavat ilmoitetut kiihtyvyysajat, vai?
Ja kun nyt olet tutkinut eri valmistajien tarjontaa, niin olet varmaan havainnut että nuo linkittämäsi Clio ja Polokaan eivät varsinaisesti edes ole mitään sporttimalleja. Polosta löytyy sporttiluokkaan 1,8 litrainen GTI, joka sekään ei kovin äkäinen laite ole ja Renaultilta 2,0 litrainen Clio Renault Sport. Eli TS Yaris painii tuossa hieman pirteämpien kauppakassien luokassa ja ne Sporttimallit ovat asia erikseen...minun pitäisi tyytyä karummin varusteltuun(ja epäluotettavampaan) autoon kilpailijoiden taholta?
tuosta kiihtyvyydestä... se on nimenomaan juuri näin!
ja tuosta vertailukohteesta...
jos olisit lueskellut tätä palstaa niin tietäisit että yaris TS on jo verrattu myös RenaultSportClioa ja Polo GTItä vastaan, mutta eurohihhulit ovat tulleet heti valittamaan siitä, ettei Yaris TS olisi tarpeeksi kireä vertailuun niitä vastaan...ja siinä tilanteessa ei se kiinnosta, että renu on lähes kymppitonnin ja vvv:kin pitkälle toista tonnia kallimpi!!! - tämäkään
ratatykki kirjoitti:
minun pitäisi tyytyä karummin varusteltuun(ja epäluotettavampaan) autoon kilpailijoiden taholta?
tuosta kiihtyvyydestä... se on nimenomaan juuri näin!
ja tuosta vertailukohteesta...
jos olisit lueskellut tätä palstaa niin tietäisit että yaris TS on jo verrattu myös RenaultSportClioa ja Polo GTItä vastaan, mutta eurohihhulit ovat tulleet heti valittamaan siitä, ettei Yaris TS olisi tarpeeksi kireä vertailuun niitä vastaan...ja siinä tilanteessa ei se kiinnosta, että renu on lähes kymppitonnin ja vvv:kin pitkälle toista tonnia kallimpi!!!"Miksi minun pitäisi tyytyä karummin varusteltuun(ja epäluotettavampaan) autoon kilpailijoiden taholta?"
Ei tarvitsekaan, saat toki ostaa juuri sellaisen auton kuin tahdot. Kun kuitenkin olet jatkuvasti korostanut Yariksen kattavaa varustelua, niin kertoisitko mitä sellaisia varusteita Yariksessa on, mitä ei Poloon, Clioon, tai 207:aan saa sillä kolmella tuhannella eurolla, joka Yariksen ja noiden kolmen muun hintaero on? Valinnan vapaus myöskään varustelun kohdalla ei mielestäni ole mikään miinus...(Luotettavuus taas on sellainen asia jolle ei mitään kunnollista mittaria ole olemassa, vaan kyseessä on lähinnä uskomukset. Jokainen toki saa taas uskoa mihin haluaa.) - xxxxx
hommaa! kirjoitti:
Vittu että voi olla autoissa idioottimaisia varusteita Smart entry, Keyless go, sähköpeilit ja -ikkunat ja muuta paskaa. Sitten joku pelle on valmis vielä maksamaan noista.
sanoi kettu pihlajanmarjoista...
- ratatykki
tämäkään kirjoitti:
"Miksi minun pitäisi tyytyä karummin varusteltuun(ja epäluotettavampaan) autoon kilpailijoiden taholta?"
Ei tarvitsekaan, saat toki ostaa juuri sellaisen auton kuin tahdot. Kun kuitenkin olet jatkuvasti korostanut Yariksen kattavaa varustelua, niin kertoisitko mitä sellaisia varusteita Yariksessa on, mitä ei Poloon, Clioon, tai 207:aan saa sillä kolmella tuhannella eurolla, joka Yariksen ja noiden kolmen muun hintaero on? Valinnan vapaus myöskään varustelun kohdalla ei mielestäni ole mikään miinus...(Luotettavuus taas on sellainen asia jolle ei mitään kunnollista mittaria ole olemassa, vaan kyseessä on lähinnä uskomukset. Jokainen toki saa taas uskoa mihin haluaa.)avaimettomuus on ainakin yksi, ja on niitä muutama muukin, kuten suorituskyky jota noihin ei takuun raukeamisen takia saa lisää...
miksi muuten pitäisi vaivata päätä vetäessä "sata" ruksia lisävarustehinnastoon, kun voisi saada kaikki suurimman osan niistä vakiona
ja tuosta luotettavuudesta,.. kyllä mina ainakin haluasin ajella autollani kokoajan, enkä seisottaa sitä mm. huohotinputken, kannevaihtojen, lukkomurheiden ja joustintukien yms vaihdossa ja korjailussa kuukausia vuoden aikana
ja viattomuuden tilastoista...on täällä ollut porukka jo aiemmin aukomassa päätä kun kerran kymmenessä vuodessa on saksalainen kärjessa nii se täytyy tulla meille kertomaan, mutta kun loppuina kertoina on japanilainen kärjessä nii se johtuukin vähäisestä ajosta, lahjomisesta,tulosten järjestelystä jne - tämäkään
ratatykki kirjoitti:
avaimettomuus on ainakin yksi, ja on niitä muutama muukin, kuten suorituskyky jota noihin ei takuun raukeamisen takia saa lisää...
miksi muuten pitäisi vaivata päätä vetäessä "sata" ruksia lisävarustehinnastoon, kun voisi saada kaikki suurimman osan niistä vakiona
ja tuosta luotettavuudesta,.. kyllä mina ainakin haluasin ajella autollani kokoajan, enkä seisottaa sitä mm. huohotinputken, kannevaihtojen, lukkomurheiden ja joustintukien yms vaihdossa ja korjailussa kuukausia vuoden aikana
ja viattomuuden tilastoista...on täällä ollut porukka jo aiemmin aukomassa päätä kun kerran kymmenessä vuodessa on saksalainen kärjessa nii se täytyy tulla meille kertomaan, mutta kun loppuina kertoina on japanilainen kärjessä nii se johtuukin vähäisestä ajosta, lahjomisesta,tulosten järjestelystä jneAvaimettomuutta ei tosiaan taida noihin muihin saada, mutta miten on, saako Yarikseen esimerkiksi näitä varusteita:
-nahkaverhoilu
-lasikatto
-kattoluukku
-kaarteensuuntaan valaisevat ajovalot
-automaattiset lasinpyyhkimet
-matkustajan istuimen korkeussäätö
-vakionopeussäädin
207 Pösöön nuo saa tehdasasenteisina (lisä)varusteina.
Ja onko Yariksessa edes ajovalojen pesimiä, vai pitääkö talven kurakeleillä kuljettajan pysähtyä 100km välein puhdistamaan valoja?
Tarvetta moottorin viritykseenkään ei noissa muissa ole. Jos haluaa ripeämmän ajokin, voi ostaa tehokkaamman version. Hintaa tietysti tulee enemmän kuin vakiokuntoiselle Yarikselle, mutta toisaalta, taitaa se TTE:n turbokin asennettuna maksaa useamman tuhat euroa, olisiko noin 5000€? Vai onko tehon lisäykseen TS Yariksen tapauksessa muitakin tapoja niin että takuu säilyy?
Ja tuo mitä kirjoitit luotettavuudesta kertoo kyllä selvästi siitä, että kysymyksessä on mitä suurimmassa määrin uskomukset. Vai aivan tosissasiko väität, että jonkun tuttusi uudehko auto on seisonut pajalla kuukausia vuoden aikana?
Viattomuuden tilastojahan täällä on tosiaan esitelty kaikenlaisia. On katsastusvikatilastoa, tiellejättötilastoa, kaikenlaisia mielipidekyselyjä, eri tavoilla laskettuja luotettavuusindeksejä...
Ainoa oikea tapa tutkia auton luotettavuutta, vikojen määrää, ja ylläpitoon uhratun rahan ja ajan määrää olisi kuitenkin kirjata ylös jokainen vika ja huoltokäynti, sekä huoltojen ja korjausten kustannukset. Ja jotta tutkimus olisi edes jossakin määrin luotettava pitäisi otannan olla todella suuri. Tällaista tutkimusta vain ei ole silmiini vielä osunut. - ratayki
tämäkään kirjoitti:
Avaimettomuutta ei tosiaan taida noihin muihin saada, mutta miten on, saako Yarikseen esimerkiksi näitä varusteita:
-nahkaverhoilu
-lasikatto
-kattoluukku
-kaarteensuuntaan valaisevat ajovalot
-automaattiset lasinpyyhkimet
-matkustajan istuimen korkeussäätö
-vakionopeussäädin
207 Pösöön nuo saa tehdasasenteisina (lisä)varusteina.
Ja onko Yariksessa edes ajovalojen pesimiä, vai pitääkö talven kurakeleillä kuljettajan pysähtyä 100km välein puhdistamaan valoja?
Tarvetta moottorin viritykseenkään ei noissa muissa ole. Jos haluaa ripeämmän ajokin, voi ostaa tehokkaamman version. Hintaa tietysti tulee enemmän kuin vakiokuntoiselle Yarikselle, mutta toisaalta, taitaa se TTE:n turbokin asennettuna maksaa useamman tuhat euroa, olisiko noin 5000€? Vai onko tehon lisäykseen TS Yariksen tapauksessa muitakin tapoja niin että takuu säilyy?
Ja tuo mitä kirjoitit luotettavuudesta kertoo kyllä selvästi siitä, että kysymyksessä on mitä suurimmassa määrin uskomukset. Vai aivan tosissasiko väität, että jonkun tuttusi uudehko auto on seisonut pajalla kuukausia vuoden aikana?
Viattomuuden tilastojahan täällä on tosiaan esitelty kaikenlaisia. On katsastusvikatilastoa, tiellejättötilastoa, kaikenlaisia mielipidekyselyjä, eri tavoilla laskettuja luotettavuusindeksejä...
Ainoa oikea tapa tutkia auton luotettavuutta, vikojen määrää, ja ylläpitoon uhratun rahan ja ajan määrää olisi kuitenkin kirjata ylös jokainen vika ja huoltokäynti, sekä huoltojen ja korjausten kustannukset. Ja jotta tutkimus olisi edes jossakin määrin luotettava pitäisi otannan olla todella suuri. Tällaista tutkimusta vain ei ole silmiini vielä osunut.yarisiin saa
-nappanahkaverhoilun ~2000 eeroon
-lasikatto, mitäs sillä tekee ilmastoidussa autossa?
-kattoluukku mitä sillä tekee -"-
-kaarrevalot, mitä niillä oikeasti tekee, häikäisee vain metsätiellä
-sadetunnistin, ehkä ainoa varuste, jonka tarpeesta voisinolla samaa mieltä, tosin se tullee reilun vuoden sisällä, kun ns. I-facelift
tulee ajankohtaiseksi, tosin on sitä ilman aiemminkin pärjätty
-matkustajan istuimen korkeuden säätö,en näe kauhean tarpeellisena
-vakionopeudensäätimen saa ~500 eeroon
ajovalon pesimiä ei ole juu, mutta ei yarissa valot erityisesti likaannukkaan, varsinkaan 100km välein, 1000km ehkä(sekin sateella hiekkatiellä rekan perässä)
miksi otit puheeksi moottorin virittelyn?
no kuitenkin... alle puolellatoista tonnilla saa pakoputkiston ja lastun, jonka käsittelyn jälkeen ovat sekä 207 gt(vapari-1.6 sport'han ei pysy muutenkaan perässä) että polo gti pysyvät tähtäimessä suurempia yrittämättä ja tuon 5 tonnin ahdin satsin asennuksen jälkeen jäävät mm. sekä 207 rc että ibiza cupra toista sekuntia ja vielä edullisempaan hintaan!!
juu väitän, kyllä keskusteluissa on ihan riittävästi pyörinyt noita huohotin, sun muita, vikoja - tämäkään
ratayki kirjoitti:
yarisiin saa
-nappanahkaverhoilun ~2000 eeroon
-lasikatto, mitäs sillä tekee ilmastoidussa autossa?
-kattoluukku mitä sillä tekee -"-
-kaarrevalot, mitä niillä oikeasti tekee, häikäisee vain metsätiellä
-sadetunnistin, ehkä ainoa varuste, jonka tarpeesta voisinolla samaa mieltä, tosin se tullee reilun vuoden sisällä, kun ns. I-facelift
tulee ajankohtaiseksi, tosin on sitä ilman aiemminkin pärjätty
-matkustajan istuimen korkeuden säätö,en näe kauhean tarpeellisena
-vakionopeudensäätimen saa ~500 eeroon
ajovalon pesimiä ei ole juu, mutta ei yarissa valot erityisesti likaannukkaan, varsinkaan 100km välein, 1000km ehkä(sekin sateella hiekkatiellä rekan perässä)
miksi otit puheeksi moottorin virittelyn?
no kuitenkin... alle puolellatoista tonnilla saa pakoputkiston ja lastun, jonka käsittelyn jälkeen ovat sekä 207 gt(vapari-1.6 sport'han ei pysy muutenkaan perässä) että polo gti pysyvät tähtäimessä suurempia yrittämättä ja tuon 5 tonnin ahdin satsin asennuksen jälkeen jäävät mm. sekä 207 rc että ibiza cupra toista sekuntia ja vielä edullisempaan hintaan!!
juu väitän, kyllä keskusteluissa on ihan riittävästi pyörinyt noita huohotin, sun muita, vikoja"-lasikatto, mitäs sillä tekee ilmastoidussa autossa?"
Enpä tiedä. Kaippa noitakin joku ostaa. Lähinnä siitä taitaa olla iloa takapenkin matkustajille, mutta tuohan se valoisuutta ja avaruutta sisätiloihin. Mutta mitä tekemistä sillä on ilmastoinnin kanssa?
"-kattoluukku mitä sillä tekee -"-"
Luukun voi avata kun auton jättää parkkiin. Auto pysyy viileämpänä parkkipaikalla seisoessaan. Saattaa olla hyvinkin tärkeä varuste esim. koiranomistajalle.
"-kaarrevalot, mitä niillä oikeasti tekee, häikäisee vain metsätiellä"
Varmaan tuttu tilanne sinullekin, että mutkaisilla pikkuteillä ajellessa tie kaartaa jyrkästi jompaan kumpaan suuntaan mutta valot näyttävät suoraan. olisihan se mukava, jos valot valaisisivat myös tietä, eikä pelkästään tienvarren pusikkoa...
"-matkustajan istuimen korkeuden säätö,en näe kauhean tarpeellisena"
Joku toinen saattaa tuotakin ominaisuutta arvostaa. Ja miksi kuljettajankaan penkissä sitten korkeussäätö on, onhan ilman sitä pärjätty ennenkin?
"...ei yarissa valot erityisesti likaannukkaan, varsinkaan 100km välein, 1000km ehkä(sekin sateella hiekkatiellä rekan perässä)"
Oletko ajellut talvikelillä suolatuilla teillä? Silloin sitä paskaa eniten lentää ja kunnon kurakelillä 1000 km jälkeen auton kuin auton valot ovat kyllä jo niin ummessa että valoteho on käytännössä nolla.
"miksi otit puheeksi moottorin virittelyn?"
Itsehän sinä suorituskyvyn parantamisen otit puheeksi. Vai mitä sillä tarkoitit?
Ja muuten, epäilen vahvasti saako pelkällä lastulla ahtamattomasta koneesta niin paljon tehoa irti, että 0-100 aika paranisi toista sekuntia. Pakoputkiston vaihdolla ei ainakaan mitään käytännön merkitystä ole. Yleensä moottorin hengitystä kuristavat imu- ja pakosarja. Tai sitten Toyota on jostakin aivan käsittämättömästä syystä laittanut TS-malliin täysin alimitoiteun pillin pakoputkeksi, mutta sitä en oikein usko.
Mistä Yarikseen muuten saa noita virilastuja niin, että takuu säilyy? TTE:n sivuilta en niitä ainakaan löytänyt. En Suomesta enkä Saksasta. Eikä sitä ahdintakaan näytä enää näihin uudemman korimallin Yariksiin saavan, joten eipä siitäkään sitten iloa ole. Sen sijaan TTE:n sivuilta löytyi sellainen mielenkiintoinen tieto, että vanhan mallin Yariksen kiihtyvyys 0-100 olisi Compressor kitillä parantunut 1,1 sekuntia. Tätä taustaa vasten tuntuu entistä uskomattomammalta että pelkällä lastun vaihdolla saavutettaisiin toista sekuntia oleva parannus kiityvyysaikaan...
"juu väitän, kyllä keskusteluissa on ihan riittävästi pyörinyt noita huohotin, sun muita, vikoja"
Suomi24:hän se tunnetusti on luotettava tietolähde :) Onhan täällä Toyotankin palstalla kirjoitettu paljon melko suuristakin vioista, kuten männänrenkaat, vauhtipyörät, Dieselien talviongelmat, yliherkät ajonvakautukset, korien löystyminen, ym...
Kuinka suuria ja yleisiä ongelmia nuo todellisuudessa ovat, onkin sitten aivan toinen juttu. Käsittääkseni ranskalaisten huohotinputkiongelmistakin pääsee eroon laittamalla viimasuojan keulaan. Se kai onnistuu kotipihalla parissa minuutissa, ei sen takia tarvitse autoa korjaamolla seisottaa kahta kuukautta. - rat atykki
tämäkään kirjoitti:
"-lasikatto, mitäs sillä tekee ilmastoidussa autossa?"
Enpä tiedä. Kaippa noitakin joku ostaa. Lähinnä siitä taitaa olla iloa takapenkin matkustajille, mutta tuohan se valoisuutta ja avaruutta sisätiloihin. Mutta mitä tekemistä sillä on ilmastoinnin kanssa?
"-kattoluukku mitä sillä tekee -"-"
Luukun voi avata kun auton jättää parkkiin. Auto pysyy viileämpänä parkkipaikalla seisoessaan. Saattaa olla hyvinkin tärkeä varuste esim. koiranomistajalle.
"-kaarrevalot, mitä niillä oikeasti tekee, häikäisee vain metsätiellä"
Varmaan tuttu tilanne sinullekin, että mutkaisilla pikkuteillä ajellessa tie kaartaa jyrkästi jompaan kumpaan suuntaan mutta valot näyttävät suoraan. olisihan se mukava, jos valot valaisisivat myös tietä, eikä pelkästään tienvarren pusikkoa...
"-matkustajan istuimen korkeuden säätö,en näe kauhean tarpeellisena"
Joku toinen saattaa tuotakin ominaisuutta arvostaa. Ja miksi kuljettajankaan penkissä sitten korkeussäätö on, onhan ilman sitä pärjätty ennenkin?
"...ei yarissa valot erityisesti likaannukkaan, varsinkaan 100km välein, 1000km ehkä(sekin sateella hiekkatiellä rekan perässä)"
Oletko ajellut talvikelillä suolatuilla teillä? Silloin sitä paskaa eniten lentää ja kunnon kurakelillä 1000 km jälkeen auton kuin auton valot ovat kyllä jo niin ummessa että valoteho on käytännössä nolla.
"miksi otit puheeksi moottorin virittelyn?"
Itsehän sinä suorituskyvyn parantamisen otit puheeksi. Vai mitä sillä tarkoitit?
Ja muuten, epäilen vahvasti saako pelkällä lastulla ahtamattomasta koneesta niin paljon tehoa irti, että 0-100 aika paranisi toista sekuntia. Pakoputkiston vaihdolla ei ainakaan mitään käytännön merkitystä ole. Yleensä moottorin hengitystä kuristavat imu- ja pakosarja. Tai sitten Toyota on jostakin aivan käsittämättömästä syystä laittanut TS-malliin täysin alimitoiteun pillin pakoputkeksi, mutta sitä en oikein usko.
Mistä Yarikseen muuten saa noita virilastuja niin, että takuu säilyy? TTE:n sivuilta en niitä ainakaan löytänyt. En Suomesta enkä Saksasta. Eikä sitä ahdintakaan näytä enää näihin uudemman korimallin Yariksiin saavan, joten eipä siitäkään sitten iloa ole. Sen sijaan TTE:n sivuilta löytyi sellainen mielenkiintoinen tieto, että vanhan mallin Yariksen kiihtyvyys 0-100 olisi Compressor kitillä parantunut 1,1 sekuntia. Tätä taustaa vasten tuntuu entistä uskomattomammalta että pelkällä lastun vaihdolla saavutettaisiin toista sekuntia oleva parannus kiityvyysaikaan...
"juu väitän, kyllä keskusteluissa on ihan riittävästi pyörinyt noita huohotin, sun muita, vikoja"
Suomi24:hän se tunnetusti on luotettava tietolähde :) Onhan täällä Toyotankin palstalla kirjoitettu paljon melko suuristakin vioista, kuten männänrenkaat, vauhtipyörät, Dieselien talviongelmat, yliherkät ajonvakautukset, korien löystyminen, ym...
Kuinka suuria ja yleisiä ongelmia nuo todellisuudessa ovat, onkin sitten aivan toinen juttu. Käsittääkseni ranskalaisten huohotinputkiongelmistakin pääsee eroon laittamalla viimasuojan keulaan. Se kai onnistuu kotipihalla parissa minuutissa, ei sen takia tarvitse autoa korjaamolla seisottaa kahta kuukautta.lasikatto viilentää tai kuumentaa autoa se riippuu monesta seikasta
kattoluukku, jos meinaat käyttää vain seisseen auton viilentämiseen niin eikö kannata säästää ja jättse kokonaan pois, kun yhtähyvin voi jättää sivuikkunat raolleen tuuletukseen
kaarrevalot toimivat paperilla noin mutta käytännössä...
korkeus saatö,niinpä
valopesureista: olen ajanut suolatuilla teillä, oma "yarppa" tulee nyt vuoden ikäiseksi, eikä ole tullut vielä pesureitä ikävä, sillä jos valotehon huomaa huonontuneen likaantumisesta johtuen on turha, minkään merkin, painepesureilla yrittää puhdistaa
tehoista, tehtaan edustajat ovat haastatteluissa todenneet että lastu pakoputkisto tulee tekemään ~20 % lisätehoa, kyllä näillä tehoilla suorityskyky paranee. tuota pakettia ei haluttu asettaa vakioksi sen takia, koska havaittu että alakierrosvääntö ohenee hiukan.
TTE,tai sehän taitaa olla jo virallisesti toyota motorsports gmbh myy noita ihan toyotamyyjän varaosa tiskiltä.
suomen viriosasaatavuus on tällä hetkellä hiukan vähäistä, kun meikäläinen katsatuslaitos ei usko EU-pykäliä ko.osien mallikohtaisesta euroopanlaajuiseta hyväksynnästä(yllätys? mitäs helpotuksia meille antamaan, lisämaksuja kyllä tulee...)saatavuudesta nykyiseen ts, osat on vasta tuloillaan syksyllä.
noista vioista voimme olla montaa mieltä, kyllä vw- sekä renault- ja citroen-palstoilla silloin tällöin pysyy sen verran pitkään näitä kertomuksia, että niihin ehtii tutustumaan
ja on niistä ollut muissakin medioissa puhetta
T: toyota4ever - Näköjään
rat atykki kirjoitti:
lasikatto viilentää tai kuumentaa autoa se riippuu monesta seikasta
kattoluukku, jos meinaat käyttää vain seisseen auton viilentämiseen niin eikö kannata säästää ja jättse kokonaan pois, kun yhtähyvin voi jättää sivuikkunat raolleen tuuletukseen
kaarrevalot toimivat paperilla noin mutta käytännössä...
korkeus saatö,niinpä
valopesureista: olen ajanut suolatuilla teillä, oma "yarppa" tulee nyt vuoden ikäiseksi, eikä ole tullut vielä pesureitä ikävä, sillä jos valotehon huomaa huonontuneen likaantumisesta johtuen on turha, minkään merkin, painepesureilla yrittää puhdistaa
tehoista, tehtaan edustajat ovat haastatteluissa todenneet että lastu pakoputkisto tulee tekemään ~20 % lisätehoa, kyllä näillä tehoilla suorityskyky paranee. tuota pakettia ei haluttu asettaa vakioksi sen takia, koska havaittu että alakierrosvääntö ohenee hiukan.
TTE,tai sehän taitaa olla jo virallisesti toyota motorsports gmbh myy noita ihan toyotamyyjän varaosa tiskiltä.
suomen viriosasaatavuus on tällä hetkellä hiukan vähäistä, kun meikäläinen katsatuslaitos ei usko EU-pykäliä ko.osien mallikohtaisesta euroopanlaajuiseta hyväksynnästä(yllätys? mitäs helpotuksia meille antamaan, lisämaksuja kyllä tulee...)saatavuudesta nykyiseen ts, osat on vasta tuloillaan syksyllä.
noista vioista voimme olla montaa mieltä, kyllä vw- sekä renault- ja citroen-palstoilla silloin tällöin pysyy sen verran pitkään näitä kertomuksia, että niihin ehtii tutustumaan
ja on niistä ollut muissakin medioissa puhetta
T: toyota4everkäytkin aina provoilemassa, kun samoja 10v vanhoja ongelmia selittämässä. Nyt sekin selvisi.
- Anonyymi
millaisen auton haluaa kirjoitti:
Niin, Tästähän sitä kättä on ennenkin väännetty :)
Esimerkiksi Seat Ibiza Cupra maksaa kolmesataa euroa TS Yarista enemmän, mutta kiihtyy nollasta sataan kaksi sekuntia nopeammin. Varusteita Seatissa on ehkä vähemmän ja Yaris varmasti on normaaliajossa mukavampi, mutta Seat noista kahdesta on taatusti nopeampi.
Ibiza FR:kin kiihtyy tehtaan ilmoituksen mukaan satasen vauhtiin 0,9 sekuntia Yarista nopeammin, ja on 3600 halvempi. Tuolla hintaerolla jo varusteluakin täydentää aika mukavasti...
Mikä auto sitten on paras vaihtoehto? Se tietenkin riippuu aivan siitä mitä autolta hakee.
Yaris on arkiajoon tehty, mukava ja kevyesti kulkeva kulkupeli, varmasti ihan hyvä auto.
Ibiza Cupra puolestaan on selvästi urheilullisempi, tehoa on enemmän ja alusta viritetty nopeaan ajoon. Vastapuolena on heikompi mukavuus ja karsitumpi varustelu. Hyvä auto sekin, mutta hieman eri tavalla.Voi hyvänen aika, kyllä Toyota laatu on kuitenkin parempaa kestävyydeltä kuin Seat. Ihmittelen ihmistä tai ilmeisesti ihminen ei tiedä autoista jos valitsee Seatin mieluumin kuin Toyota.
- Anonyymi
tämäkään kirjoitti:
En tiedä onko parempi, mutta Peugeot 207 Sport 120 maksaa 20 840 euroa. Eli toisinsanoen 2800 euroa jarista vähemmän. Lisävarustelistalta kun rastitetaan ESP, kaarrevalot, automaatti-ilmastointi, MP3-stereot ja vielä vaikka lasikatto, niin hinta on melko tarkkaan sama kuin vakiovarusteisella TS yariksella. Väität, että kaikki muut ovat vastaavilla varusteilla törkeän paljon kalliimpia, joten mitä sellaisia varusteita Yariksessa on mitä tuosta Pösöstä ei löydy?
Niin ja se suorituskyky, Pösö saavuttaa satasen nopeuden 0,3 sekuntia Yarista myöhemmin, eli suorituskyvyltään autot ovat käytännössä identtiset. Myös moottorin huippuvääntö on molemmissa samaa tasoa ja se saavutetaan suunnilleen samalla kierrosluvulla, joten tuskinpa Pösö on edes Yarista vaikeampi ajettava.
Löytyyhän 207:ta pari ripeämpääkin mallia, eli GT ja RC, mutta nuo ovat sitten jo jonkin verran Yarista kalliimpia.
Ei se Yaris mitenkään poikkeuksellisen halpa taida olla...Pösö on paskempi kuin Toyota laadultaa. Ymmärättekö te autijen päälle mitää? Ne vois muutenki Ranskalaiset pysyy patongissa ja viineissä.
- Anonyymi
tämäkään kirjoitti:
"Miksi minun pitäisi tyytyä karummin varusteltuun(ja epäluotettavampaan) autoon kilpailijoiden taholta?"
Ei tarvitsekaan, saat toki ostaa juuri sellaisen auton kuin tahdot. Kun kuitenkin olet jatkuvasti korostanut Yariksen kattavaa varustelua, niin kertoisitko mitä sellaisia varusteita Yariksessa on, mitä ei Poloon, Clioon, tai 207:aan saa sillä kolmella tuhannella eurolla, joka Yariksen ja noiden kolmen muun hintaero on? Valinnan vapaus myöskään varustelun kohdalla ei mielestäni ole mikään miinus...(Luotettavuus taas on sellainen asia jolle ei mitään kunnollista mittaria ole olemassa, vaan kyseessä on lähinnä uskomukset. Jokainen toki saa taas uskoa mihin haluaa.)Lähtökohtaisesti asia on niin että ymmärrä tää, Toyota on yks maailman parhaimpia autoja kestävyydeltää, pitkällä tähtäimellä, vähiten vikoja omaava auto. Tosin kuin ranskalaiset, mihin menee jo tonneja vikojen korjailuun.
- Anonyymi
tuollaisilla kerää? kirjoitti:
Onko mitään tyhmempää kuin hankkia auto voittaakseen edes joskus liikennevalolähdöt.
HAAAAAAAAA KENET LUULET VOITAVASI VALOISSA TUOLLA TEHOTOMALLA PASKALLA.HIIIIII
- Anonyymi
Veikkaisin että mielipiteeni mielipiteeni ei ole yarista edes koeajanut, on niin kevyt auto, että jo litraisella koneella pääsee siten ettei pysy tien tukkona. Ainakin 2002 Yaris T sport 1.5 koneella on suorastaan raketti. On kyykytetty kaikki liikenteessä paitsi ehdat urheiluautot jotka maksavatkin sitten moninkertaisesti.
- ....
saakelin ruma... mut toi Leon kyllä kelpais :)
- Ohitukset sujuu
KOkemusta on kertynyt 3000km TS:llä,olen ollut
tyytyväinen ko autoon.Moottori on laajalla alueella vääntävä,eli ei tarvitse kaupungissa kokoajan olla vaihtamassa.Liikennevaloissa ei jää jalkoihin,moni on yllättynyt.Avaimeton systeemi on mainio,ei tarvitse muuta,kuin avaa oven painaa starttinappia ja menoksi.Auto sopii kaupunkiin pienen kokonsa ansiosta,mahtuu heittämällä ruutuun!- kaupungissako?
kehut autoa hyväksi kaupunkiautoksi, sitä se kirpunkokoisena varmaan onkin. Mites se ajo sujuisi 140 km/h mittarinopeutta moottoritiellä, tarvitseeko paljon radiota enää availla?
- tapsa55
kaupungissako? kirjoitti:
kehut autoa hyväksi kaupunkiautoksi, sitä se kirpunkokoisena varmaan onkin. Mites se ajo sujuisi 140 km/h mittarinopeutta moottoritiellä, tarvitseeko paljon radiota enää availla?
tuli tuossa ajettua 160-180 km/h ja kaverin kanssa juteltiin niitä näitä,radio kuului hyvin, lisäksi oli ihan pakko kokeilla kahtasataa, mutta tuosta lähtee jo kortti jos tutkaan ajaa!
- ....
Nyt 5000km takana TS:llä ja erittäin tyytyväinen saa olla.
Hiton rengasmelu/äänieristys vaan ainut miinus puoli. - JoakimHKI
Ostin tuossa n. 4kk sitten kyseisen auton edellisen T-Sportin annoin vaihdossa, hieno auto sekin. Odottaessa ajoin uutta 1.3L Yarista josta pidin myös. Oikeasti mahtava auto 6.6L / 100km kaupungissa, napakka, ketterä tehokkaat jarrut, turvavarustelu, tilavuus, hiljaisuus...
1.8 TS on oikeastaan näppärä herrasmies auto. Tosiaan mikään hirveä tykki se ei ole mutta sen sijaan moottori varmasi kestää kun se ei ole tappiin viritetty ja FAKTA on se että Yaris on luotettava menopeli ja täytyy sanoa että se on asia mistä haluaa maksaa ainakin tässä 30 iässä. Lisäksi Toyotan arvo säilyy.
0stin noin vuosi sitten autoliikkeestä 1.0 Yariksen käytettynä se oli vanha pizzan kuljetusauto joka oli 2 vuodessa saatu pelleiltään ihan hirveään kuntoon. 100 000 mittarissa pelkkää lyhyttä kaupunki veivaamista, sisällä haisi todella hirveälle, jarrut oli täysin loppu, renkaat loppu.... Silti ostin auton koska muuta vikaa siinä ei ollut aluksi vaihdoin jarrupalat renkaat ja ajoin katsastukseen. Katsastusmies istui sisään ja sanoi "Ai että Yaris, no läpihän tää menee ellei sulla nyt ole valoja rikki". Siinä oli kipinä ostaa seuraava Yarikseni.
Jonkun aikaa ajettua uutta TS:ää olin hieman kuitenkin pettynyt suorituskykyyn verrattuna edelliseen T-Sport Yarikseen mutta nyt kun reilu 10 000 on mittarissa on auto SELVÄSTI piristynyt ja vääntöä tullu lisää nyt olen selkeästi tyytyväisempi autoni suorituskykyyn.
Joku valitti että autossa on kaikkea turhaa.. Keyless entry jne.. Keyless entry on loistava kaukosäädintä olen käyttänyt yhteensä ehkä 10 kertaa. Niin kätevää kun ei tarvitse kaivaa aina avaimia. Ymmärrät että tämä kallis, ei niin tehokas auto puhuttele nuorempia mutta minä 30 olen erittäin tyytyväinen autooni. Luotettavuutta ja ajo-ominaisuuksia löytyy vaikkakin 18" aluilla ja ohuilla renkailla mukulakivet hieman täristääkin.
Oma Yarppa vie aika tasan 7.9L / 100km kun ajan Mellunkylästä -> Munkkisaareen töihin muuta taajama-ajoa. Motarilla pääsee 6.9L jos ajaa 100km/h. Mutta jos antaa enemmän kenkää nousee kierrokset ja alkaa kaipaamaan 6 -vaihdetta. Tosin 120km/h pysyy kulutus vielä ihan kohtuullisena.
Suosittelen tätä autoa vilpittömästi.Olen samaa mieltä monessa asiassa kanssasi. Ostin TS:n helmikuussa, nyt sillä on vedetty 6000 km. Tuo keyless entry on tosi loisto juttu, kun tulee kassien kanssa autolle, ei tarvi kaivaa avaimia, ja lukita voi auton kolmesta paikasta. Ja kun peräkontille on asiaa, sinne pääsee myös nappia painamalla. Vai piristyy Yaris vielä? Odotan mielenkiinnolla.. on se autolla ajaminen helppoa, kun on Ts, tänään katsoin öljyt ja lisäsin tuulilasin pesunestettä, eipä tarvinnut kurkotella, kun konepelti on noin 40 cm pitkä. Joo, kutonen sais olla kovissa nopeuksissa, mutta ei kaikkea voi vaatia. Oletko huomannut, että tunkki on kuskin penkin alla?
- JoakimHki
tapsu55 kirjoitti:
Olen samaa mieltä monessa asiassa kanssasi. Ostin TS:n helmikuussa, nyt sillä on vedetty 6000 km. Tuo keyless entry on tosi loisto juttu, kun tulee kassien kanssa autolle, ei tarvi kaivaa avaimia, ja lukita voi auton kolmesta paikasta. Ja kun peräkontille on asiaa, sinne pääsee myös nappia painamalla. Vai piristyy Yaris vielä? Odotan mielenkiinnolla.. on se autolla ajaminen helppoa, kun on Ts, tänään katsoin öljyt ja lisäsin tuulilasin pesunestettä, eipä tarvinnut kurkotella, kun konepelti on noin 40 cm pitkä. Joo, kutonen sais olla kovissa nopeuksissa, mutta ei kaikkea voi vaatia. Oletko huomannut, että tunkki on kuskin penkin alla?
Siellä se tunkki piileksii. Vielä ei ole tarvinnut käyttää. Kyllä piristyy ja huomattavasti! Nyt on oikea nautinto ajaa kun pääsee ohi ja nopeasti jos avin tarvitsee loistava vääntö kaikilla kierroksilla siihen päälle niin kyllä nyt täytyy Yartsaa kehua. Todella onnistunut ja sopiva TS moottori tuohon autoon. Voi olla että tämä on yksilökohtaista mutta nyt kun 14 000km on lasissa (mittarissa) niin tuntuu vieläkin että tehoa on tullut lisää 10 000 - 14 000km välillä.
JoakimHki kirjoitti:
Siellä se tunkki piileksii. Vielä ei ole tarvinnut käyttää. Kyllä piristyy ja huomattavasti! Nyt on oikea nautinto ajaa kun pääsee ohi ja nopeasti jos avin tarvitsee loistava vääntö kaikilla kierroksilla siihen päälle niin kyllä nyt täytyy Yartsaa kehua. Todella onnistunut ja sopiva TS moottori tuohon autoon. Voi olla että tämä on yksilökohtaista mutta nyt kun 14 000km on lasissa (mittarissa) niin tuntuu vieläkin että tehoa on tullut lisää 10 000 - 14 000km välillä.
jännä juttu tuo tehojen lisääntyminen, tai se tunne. Mulla on muuten paloautonpunainen jartsa, ja niillä toyotan omilla 18 tuuman aluvanteilla. ;=)
- lukemien perusteella
tapsu55 kirjoitti:
jännä juttu tuo tehojen lisääntyminen, tai se tunne. Mulla on muuten paloautonpunainen jartsa, ja niillä toyotan omilla 18 tuuman aluvanteilla. ;=)
Ostaako joku ihan oikeasti autonsa sen mukaan, millaiset tehot tms. siitä ilmoitetaan? Ulkonäkö, hinta, ajomukavuus ja turvallisuus on ainakin itsellä etusijalla.
Hinta sen vuoksi ettei viitsisi maksaa yli 50 000 autosta vaikka kuinka olisi mieleen. Vaikka jos mieli tekee niin rahalla(laina) niitä saa. Eihän nyt joku auton hinta ole mitään jos vertaa esim. asunnon hintaan. Etelän maissa asuvat halvalla ja ajavat kalliilla autoilla. Valintoja valintoja.
Esim. jokin pikkunen Alfa on omasta mielestä vauhdikkaan oloinen ja tyylikäs Yarikseen tms. pikkusporttiin verrattuna vaikka tehoissa jäisi kuinka jälkeen. Ja huom! Oma mielipide. En mollaa Yaristakaan missään nimessä.
Takuu kattaa viat ja uusissa autoissa niitä nyt enää juurikaan ole missään. En ole ainakaan suvun, työkaverien tai kaveripiirin kesken huomannut yhtään sen heikommaksi. Sikäli joku laatuvaikutelma (lue muovin ulkonäkö) ei kiinnosta eikä vikatilastot.
- Anonyymi
Jarppa TS:llä hakataan edelleen mustan bemarin tai audin kuskit eli kattovat takavaloja. Hurjat ohitukset ovat avainsana, nuo premiumipellet ei uskalla enää ohitella tiukkoja väliinkiilauksia kun nopeutta on 180-190. Jarpalla pieksee ne ja naurattaa.
- Anonyymi
sama homma yaris hybrid 2021 ohi mentiin bemaripellestä...niiden rohkeus loppuu mutkatiellä 130-140 välissä ja kun keltaisilla viivoilla vetäsee ohitte niin sinne jää!!
- Anonyymi
Mun autossa on homoless entry.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904