mitä kasviksia

koiralle

kannattaisi antaa? Olen antanut keitettyä porkkanaa. Voiko antaa esim.raakaa tomaattia hienonnettuna? Entä vähän mustikoita?

18

8290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • solina

      salaatti, kesäkurpitsa, kiinankaali,pinaatti, porkkana, kurkku, tomaatti, paprika, marjoja voi antaa ja hedelmiä kuten banaani, omena ja päärynä. mieluiten ihan raakana, jotta vitamiinit säilyvät ja soseutettuna, jotta koiran ruuansulatus voi ne hyödyntää. Tässä nyt jotain vinkkiä.

      • solina

        unohdin ihan parsakaalin joka on oman koirani suosikki.


    • pari neuvoa

      tomaattiahan koiralle ei saa antaa.

      Parsakaalia ja pinaattia annan itsekin,mutta ei jokaiseen ruokaan.Pinaatti sitoo kalsiumin elimistöön.Kaikkia marjoja voit antaa.Itse annan puolukoita,mustaherukoita,karpaloa jne.Mustikasta oma koirani ei tykkää mutta kaikki muut käyvät.Jos mahdollista niin kerää kesällä viinimarjoja!

      Makeiden kasvisten antaminen lisää korvatulehdus riskiä,sillä esim.omenan ja porkkanan sisältämä sokeri ruokkii korvassa olevia bakteereja ja aiheuttaa helposti tulehduksia.Näin siis meillä.

      Kaikki edellämainitut ovat hyviä kasviksia.Kasvissoseenhan tulisi pohjautua vihreistä aineksista(salaatti kurkku..)mutta itse ainakin melko vähän käytän kumpaakaan koska tekevät ruuan niin vetiseksi ettei oma koira ainakaan suostu syömään,hienohelma kun on.

      Viinirypäleet,avokado ja sipuli ovat ainakin ihan ehdoton ei koiralle.

      Muista sitten antaa vähintään se puolet jotakin lihaa kasvissoseen kanssa.Hyödynnä näin kesällä kaikkia luonnon antimia.Nokkosesta saa rautaa,marjoista vitamiineja.Jos mahdollista itse kasvattaa jotakin,esim.kesäkurpitsa niin se on oikein kätevää!

      Välipaloina voi antaa vaikka mandariinia tai banaania.Yhdessä koiran kanssa aina joku hedelmä syödään,melkein mikä vain kelpaa;luumu,persikka,ananas,bansku,mandariini,vesimelooni,
      jne.Kurkkua annan toisinaan ihan välipalana pienen palan,koska en viitsi sitä ruuan sekaan sotkea,kun ei maistu kuitenkaan.

      Minun tämän viikon resepti:Herne maissi paprika,puolukoita,parsaa,kukkakaalia,porkkanaa,kesäkurpitsaa.Kaikkea siis vähän,että tulee hieman alle puolet lihan seurassa.

      Tässä pari osoitetta.Käyhän lukemassa.

      http://www.zayoras.com/main.php?id=87

      http://laaninen.net/evrk/mosso.htm

      • mistä

        löytyy tieto ettei tomaattia saa antaa. Olen lukenut että, nivelrikkoa potevalle koiralle tomaatti ei ole hyväksi, mutta en ole löytänyt tietoa, ettei muutoin voisi joskus antaa. kaikkeahan kannattaa antaa vaihdellen ja monipuolisesti. Myös herne kuuluu niihin säännöstellen annettaviin, samoin pavut.


      • fanja84

        linjoilla edellisen kanssa. kaikki on aika hienosti kun välttää viinirypäleet, avocadon ja sipulin, monipuolisesti ja liioittelematta mitään.

        Vaikka meillä ei barffatakaan, meillä lisätään myös valkosipulia (raakaa, raastettuna) ruokaan ja tehostetaan satunnaisesti annettavalla hunajalla...


      • Anonyymi

        Pakko kommentoida muutama vuosi jälkijunassa mutta kyllä itse olen koiralle tomaattia syöttänyt eikä ikinä ole ollut mitään ongelmaa, tomaatti, kurkku ja paprika maistuu mieluummin kun hänen oma ruoka😀 nyt meille tuli uusi pentu ja myös hän syö kyseistä tuotetta eikä ainakaan mitään negatiivisia vaikutuksia ole ollut


      • Anonyymi
        mistä kirjoitti:

        löytyy tieto ettei tomaattia saa antaa. Olen lukenut että, nivelrikkoa potevalle koiralle tomaatti ei ole hyväksi, mutta en ole löytänyt tietoa, ettei muutoin voisi joskus antaa. kaikkeahan kannattaa antaa vaihdellen ja monipuolisesti. Myös herne kuuluu niihin säännöstellen annettaviin, samoin pavut.

        Herne ei kyllä ainakaan suuremmissa määrissä ole millään tavalla hyväksi koiran eikä ihmisen vatsalle


      • Anonyymi

        Sitrushedelmiähän koira ei tietääkseni saa syödä. 🤔🍊🍋


    • .....

      Ei koiralle tomaattia missään nimessä.

      • Anonyymi

        Jaa miksei?


    • Anonyymi

      Ei koira saa kasviksista mitään irti joten ihan turhia ne ovat. Herkkuna ok jos koira tykkää.

      • Anonyymi

        Tummariisi on varsin hyvä viljakasvi koiralle. Erittäin sulavana lisä energian lähteenä, sekä tutkitusti yksi parhaista koiran vatsalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tummariisi on varsin hyvä viljakasvi koiralle. Erittäin sulavana lisä energian lähteenä, sekä tutkitusti yksi parhaista koiran vatsalle.

        Itse asiassa nimenomaan vaalea riisi on koiralle parempi ja sulavampi vaihtoehto. Myös kasviksista koira saa irti mm. kuituja, kivennäisiä ja vitamiineja, joten kyllä välillä pyörähtelee silmät päässä tämän palstan kommentteja lukiessa.


      • Anonyymi

        Kyllä koiraeläimet ihan luonnossakin kasviksia syövät. Ne eivät ole niin puhtaita lihansyöjiä kuten vaikka kissat.
        Ei koirakaan silti pelkällä kasvisravinnolla elä, mutta kasvikset on niille ihan luonnollinen ravinnonlisä.


      • Anonyymi

        Sekä tummassa että vaaleassa on omat hyvät puolensa. Mutta esimerkiksi herne kasviksena ei houkuta yhtään päivittäisessä ravinnossa.


    • Anonyymi

      Juurekset kypsennettyinä ja soseena. Koira ei pysty käyttämään hyväkseen , jos sille annat esim.pakastetut herne-maissi-paprikat raakoina
      Ehkä joku kurkku käy kypsentämättömänä

      • Anonyymi

        Pieleen meni heti. Kasvikset voidaan tarjoilla koirille kahdella tavalla:

        1) RAAKANA ja soseutettuna.
        2) Kypsennettynä.

        Kypsennetyssä soseessa ei ole mitään järkeä. Tämä on ihan raakaruokinnan perustietoja.


    • Anonyymi

      Oma koira tykkää parsasta, kukkakaalista, paprikasta, kesäkurpitsasta, juureksista, maissista, mustikoista ja tomaatista. On näitä syönyt pieniä annoksia koko yli kymmenvuotisen ikänsä! Pääruoka lihaisaa yrjölää välillä, joskus joku koiran foliovuoka, välillä kalaa vaihdellen, ab-piimää, laadukkaita nappuloita vähän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2395
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      172
      1521
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1506
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      939
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      727
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    Aihe