Ei siinä mitään pahaa ollut? Tavallinen kysely vain johon sai vastata tai olla vastaamatta:-(
Miksi minun aloitus on otettu pois?
54
3644
Vastaukset
- MuikkuTytti*
ainoastaan kirjoitella?
- Leena.
"Juu,tällänen,mukava"
Tuollaisi ovat mukavat ja menestyneet miehet,
eivät ymmärä duunareita.- KristaTee
nyt en ymmärtänyt?
- Leena.
KristaTee kirjoitti:
nyt en ymmärtänyt?
Tuotas noin,
KristaTee 27.5.2007 klo 17.49
nyt en ymmärtänyt?
------------------------------
minä ymmärsin sinut oikein hyvin,
tuo tyylisi on helpoin tapa loukata,
"en ymmärrä", voitko selittää.
Meillä ei ole tuota harrastettu, ei mykkäkouluja, ei mitään vastaavia,
se onkin kai yksi syy kun ollaan yhdessä pysytty jo 41 vuota. Leena. kirjoitti:
Tuotas noin,
nyt en ymmärtänyt?
se onkin kai yksi syy kun ollaan yhdessä pysytty jo 41 vuota.ollut mitään järkeä, kun ei tiennyt mitä poistettu aloitus koski, ei sitä ymmärtänyt moni muukaan. Erkin viesti vähän valaisi asiaa, en minä ainakaan ymmärrä poistettuja viestejä mistään hakea. Olen luullut, että poistettu mikä poistettu, mutta tyhmä mikä tyhmä, siis minä.
- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
ollut mitään järkeä, kun ei tiennyt mitä poistettu aloitus koski, ei sitä ymmärtänyt moni muukaan. Erkin viesti vähän valaisi asiaa, en minä ainakaan ymmärrä poistettuja viestejä mistään hakea. Olen luullut, että poistettu mikä poistettu, mutta tyhmä mikä tyhmä, siis minä.
varmaan olikin. Tuo, jota en ymmärtänyt, liittyy varmaan siihen. En kyllä ymmärtänyt tuota toistakaan kirjoitusta. On hyvä että meitä on kaksi tyhmää täällä, ei tarvitse tyhmäillä yksin.
- KristaTee
KristaTee kirjoitti:
varmaan olikin. Tuo, jota en ymmärtänyt, liittyy varmaan siihen. En kyllä ymmärtänyt tuota toistakaan kirjoitusta. On hyvä että meitä on kaksi tyhmää täällä, ei tarvitse tyhmäillä yksin.
Ketähän mahdoin loukata? Ja millä tavoin? Ei ollut tarkoitus.
- sama rax
Leena. kirjoitti:
Tuotas noin,
nyt en ymmärtänyt?
se onkin kai yksi syy kun ollaan yhdessä pysytty jo 41 vuota.joka tuolla toisella palstalla loukkaantuu milloin mistäkin?
- OliviaKoo
Leena. kirjoitti:
Tuotas noin,
nyt en ymmärtänyt?
se onkin kai yksi syy kun ollaan yhdessä pysytty jo 41 vuota.Sinun mielestäsi on siis loukkaus sanoa toiselle:"En ymmärrä, voitko selittää?"
Minä olen harrastanut kyseistä tyyliä aina, kun en ole jotain ymmärtänyt, eikä kukaan ole vielä loukkaantunut.
Miten teidän perheessänne ratkaistaan asia, jota toinen ei ymmärrä? Vai eikö teillä edes ole sellaisia tilanteita?
Ajatella!
Jompikumpi, sinä tai miehesi on varmaan selvännäkijä. KristaTee kirjoitti:
Ketähän mahdoin loukata? Ja millä tavoin? Ei ollut tarkoitus.
monta on ihmeellistä asiaa,
se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa...
Se loukkauskin kuuluu sarjaan ymmärtämättömät asiat - ketä siinä voi loukata, kun sanoo että minä ei ymmärtää yks asia!
Älä ole moksiskaan!- tarvitseeko enää
OliviaKoo kirjoitti:
Sinun mielestäsi on siis loukkaus sanoa toiselle:"En ymmärrä, voitko selittää?"
Minä olen harrastanut kyseistä tyyliä aina, kun en ole jotain ymmärtänyt, eikä kukaan ole vielä loukkaantunut.
Miten teidän perheessänne ratkaistaan asia, jota toinen ei ymmärrä? Vai eikö teillä edes ole sellaisia tilanteita?
Ajatella!
Jompikumpi, sinä tai miehesi on varmaan selvännäkijä.kysymyksiä kerrakseen. Minä en ymmärtänyt ainoaakaan. Mutta onko se minun syyni? Ai on? Olkoon sitten.
- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
monta on ihmeellistä asiaa,
se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa...
Se loukkauskin kuuluu sarjaan ymmärtämättömät asiat - ketä siinä voi loukata, kun sanoo että minä ei ymmärtää yks asia!
Älä ole moksiskaan!olin vain utelias tietämään, mikä siinä oli niin loukkaavaa. Taitaa jäädä arvoitukseksi. En menetä yöuniani.
- Pelle1Peloton
OliviaKoo kirjoitti:
Sinun mielestäsi on siis loukkaus sanoa toiselle:"En ymmärrä, voitko selittää?"
Ajatella!
Jompikumpi, sinä tai miehesi on varmaan selvännäkijä....kaikessa ja aina; ymmärtämättömyytessämmekin.
Vaikka hän tuolla toisessa ketjussa kertoi minulla olevan jotain semmosta, mistä en ole koskaan kuullukkaan mittään.
Tämän ketjun "Leenan" juttu meni minulta ihan ulalle, vaikka puolisoni nimi onkin Leena.
Nyt taitaa kyllä olla niin, että tähän ymmärtämättömyyskriisiin tarvitaan vähintäinkin seriffin apua.
Mahtaneeko hänkään enää ymmärtää mistään mittään? Menkäämme selkeämpään ketjuun.
Eiks niin? - Pelle1Peloton
Pelle1Peloton kirjoitti:
...kaikessa ja aina; ymmärtämättömyytessämmekin.
Vaikka hän tuolla toisessa ketjussa kertoi minulla olevan jotain semmosta, mistä en ole koskaan kuullukkaan mittään.
Tämän ketjun "Leenan" juttu meni minulta ihan ulalle, vaikka puolisoni nimi onkin Leena.
Nyt taitaa kyllä olla niin, että tähän ymmärtämättömyyskriisiin tarvitaan vähintäinkin seriffin apua.
Mahtaneeko hänkään enää ymmärtää mistään mittään? Menkäämme selkeämpään ketjuun.
Eiks niin?Oliviaa tiäteski, eikä Oiviaa. Vai oliko tämäkin eniron vika?
- aivoillaan.
KristaTee kirjoitti:
olin vain utelias tietämään, mikä siinä oli niin loukkaavaa. Taitaa jäädä arvoitukseksi. En menetä yöuniani.
Juu, tällänen, mukava, on kuusikymppisten polliisi.
mukava, on viisikymppisten polliisikin.
Mukavia poliiseja lupaavat olla molemmat ja
silti poistavat joidenkin tärkeitä ja viattomia viestejä.
Kaiket päivät kun Te koneella olette,
kyllä tiedän pitäisi tietää mitä tarkoitti.
Ja ikääkin pitäisi olla riittävästi. - että näillä
aivoillaan. kirjoitti:
Ja ikääkin pitäisi olla riittävästi.palstoilla ei olekaan muita kuin tiukkapipoisia
"polliiseja". aivoillaan. kirjoitti:
Ja ikääkin pitäisi olla riittävästi.ja mitä tarkoitti? Sanoppa se!
Ei kukaan voi väittää ymmärtävänsä "Leenan" viestiä, ei ainakaan tämän ketjun aloituksen perusteella...- viitaten edelliseen
Tellastiina kirjoitti:
ja mitä tarkoitti? Sanoppa se!
Ei kukaan voi väittää ymmärtävänsä "Leenan" viestiä, ei ainakaan tämän ketjun aloituksen perusteella...palstoilla ei olekaan muita kuin tiukkapipoisia
"polliiseja".
Näin on, melkoista inttämistä,
mutta toisille tuo lienee todella tärkeä asia. - OliviaKoo
Pelle1Peloton kirjoitti:
...kaikessa ja aina; ymmärtämättömyytessämmekin.
Eiks niin?"josta et ole kuullutkaan mitään" ja minä kerroin sinulla jotain olevan? Jossain toisessa ketjussa?
Putosin, kuule, taas. Eipä ollut sinun kanssasi ensimmäinen kerta! Putoaminen. - MuikkuTytti*
viitaten edelliseen kirjoitti:
palstoilla ei olekaan muita kuin tiukkapipoisia
"polliiseja".
Näin on, melkoista inttämistä,
mutta toisille tuo lienee todella tärkeä asia.jos ne on jotenkin häiritseviä ja kiroilua tai muuta bropakandaa, tai jonkun ihmisen halveksuntaa, mainostamista, pelottelua, uhkailua jne..... Totta silloin voi hyvällä omallatunnolla poistaa kiusaavat jutut. Mutta tämä minkä minä aloin ei ollut poiston arvoinen jos sitä nyt voi arvokkuutena pitää. Ei siis ollut mitään joka säännöissa lukee. Olin tehnyt siistin aloituksen. Nyt olen kurkkuanimyöten täynnä tätä juttua. Antaa tämän mennä menojaan aloitan joskus uuden jutun jos olisi parempi tuuri.
MuikkuTytti* kirjoitti:
jos ne on jotenkin häiritseviä ja kiroilua tai muuta bropakandaa, tai jonkun ihmisen halveksuntaa, mainostamista, pelottelua, uhkailua jne..... Totta silloin voi hyvällä omallatunnolla poistaa kiusaavat jutut. Mutta tämä minkä minä aloin ei ollut poiston arvoinen jos sitä nyt voi arvokkuutena pitää. Ei siis ollut mitään joka säännöissa lukee. Olin tehnyt siistin aloituksen. Nyt olen kurkkuanimyöten täynnä tätä juttua. Antaa tämän mennä menojaan aloitan joskus uuden jutun jos olisi parempi tuuri.
täältä on kuule poistettu paljon asiallisia viestejä, joihin ei säännöistä löydä selitystä suurennuslasillakaan!
- Pelle1Peloton
OliviaKoo kirjoitti:
"josta et ole kuullutkaan mitään" ja minä kerroin sinulla jotain olevan? Jossain toisessa ketjussa?
Putosin, kuule, taas. Eipä ollut sinun kanssasi ensimmäinen kerta! Putoaminen....tuolla "karhunpentu"viestissäsi kerroit minulla olevan järkeä. Ei voi olla totta. Sellaisesta minä en ole kuullut mitään.
Pääsitkö kärryille? - angi
Tellastiina kirjoitti:
täältä on kuule poistettu paljon asiallisia viestejä, joihin ei säännöistä löydä selitystä suurennuslasillakaan!
Mistähän tässä nyt on kysymys? Vai pitääkö lukea koko ketju ennen kuin saa tietää mistä on kysymys :-)
- epätodennäköistä
angi kirjoitti:
Mistähän tässä nyt on kysymys? Vai pitääkö lukea koko ketju ennen kuin saa tietää mistä on kysymys :-)
että selviää sittenkään. Suurin osa kirjoittajista ei ole tiennyt mistä on kysymys, kun alkuperäinen aloitus poistettiin....
- Angi *
epätodennäköistä kirjoitti:
että selviää sittenkään. Suurin osa kirjoittajista ei ole tiennyt mistä on kysymys, kun alkuperäinen aloitus poistettiin....
Jotkut hyviä jotkut huonoja, mutta pää asiahan se onkin että kaikki saa sanoa mielipiteensä. Nimimerkki oli aivan uusi en muista sitä koskaan nähneeni missään? Saa nähdä koska hän nimensä registeeraa..
- lillalehmä
saatiin paljon asiaa, mistä minä en ymmärrä hölynpölyä?
niin, että kukaan ei ymmärrä mistä tässä ketjussa on kysymys!
Eikö ole niin, että puhutaan mitä puhutaan - pääasia, että puhutaan!
- "pelkkää hyvää"
Muikkutytti kyseli, onko meitä itsekutakin kohdeltu tasapuolisesti lapsuudessamme. Eikö totta, näinhän kysymys kuului?
Mieleeni jäi sen vuoksi, että entinen minäni olisi vastannut, nykyinen ei enää.
No, yhtä kaikki; Ihminenhän on ihminen, aina ei vanhemman roolissaan muista/osaa olla tasapuolinen. Joskus se aiheuttaa syviäkin viiltoja sieluun ja ne eivät kaikilla unohdu. Elämää eläneenä, toivon myös viisastuneena, uskaltaisin vakuuttaa sinulle Muikkutytti, että varmaankin jokainen tekee vanhempana sen, mitä ajattelee oikeaksi.- MuikkuTytti*
En tarkoittanut kysyä miten itse kohtelitte lapsianne vaan niinkuin sanoit. Kysyin kuinka teitä itseänne on kohdeltu? Tällä kysymyksellä oli se ero etten halunnut tietää teidän tekemisiä vaan teidän joutumisenne tähän piinapenkkiin. Ketjussani oli ainakin kaksi aivan järkevää vastausta. Sille taas en voi mitään jos joku tulee nokkimaan ja sotkemaan toisten työt.
- Kalle-Aaretti
MuikkuTytti* kirjoitti:
En tarkoittanut kysyä miten itse kohtelitte lapsianne vaan niinkuin sanoit. Kysyin kuinka teitä itseänne on kohdeltu? Tällä kysymyksellä oli se ero etten halunnut tietää teidän tekemisiä vaan teidän joutumisenne tähän piinapenkkiin. Ketjussani oli ainakin kaksi aivan järkevää vastausta. Sille taas en voi mitään jos joku tulee nokkimaan ja sotkemaan toisten työt.
Avaaja, joka osaa muutaman kirjoiteun rivin perusteella arvioida kirjoittajien henkisen tason.
Suurinpiirtein samalla kaavalla kirjoitellaan paikkakuntien pikkusieviin sanomiin yleisönosastoille: "Sinä tunnettu nahkatakkinen läski, joka varastit kaksi vuotta sitten isossetäni haudalle asettamani tekokukat, palauta ne pahempia seurauksia välttääksesi heti takasin. Poliisi on perässäsi. Kaadoit vielä vedetkin vaasista maahan, että häpeä." - MuikkuTytti*
Kalle-Aaretti kirjoitti:
Avaaja, joka osaa muutaman kirjoiteun rivin perusteella arvioida kirjoittajien henkisen tason.
Suurinpiirtein samalla kaavalla kirjoitellaan paikkakuntien pikkusieviin sanomiin yleisönosastoille: "Sinä tunnettu nahkatakkinen läski, joka varastit kaksi vuotta sitten isossetäni haudalle asettamani tekokukat, palauta ne pahempia seurauksia välttääksesi heti takasin. Poliisi on perässäsi. Kaadoit vielä vedetkin vaasista maahan, että häpeä."Minä meinasin tuolla minun vastauksellani sitä mitä sanoin. Siksi kun olin lukenut aivan kaikki sitä edelliset vastaukset. Siellä kinattiin ainoastaan "EN YMMÄRRÄ" Ihmettelin että täällä ei saa olla oikeaa asiaa vaan tälläistä kinaamista ja toisten solvaamista kylläkin. Sitä oli pitkä rimpsu ja on vieläkin. Laitoin aivan normaalin keskustelun aiheen ensiksi ja se otettiin pois. Sellainen on minusta hyvin halpamaista?
- KristaTee
MuikkuTytti* kirjoitti:
nyt muistan. Kerkesin lukemaan viestisi ennenkuin se katosi bittitaivaaseen. Ei siinä minusta mitään pahaa ollut.
- KristaTee
MuikkuTytti* kirjoitti:
Minä meinasin tuolla minun vastauksellani sitä mitä sanoin. Siksi kun olin lukenut aivan kaikki sitä edelliset vastaukset. Siellä kinattiin ainoastaan "EN YMMÄRRÄ" Ihmettelin että täällä ei saa olla oikeaa asiaa vaan tälläistä kinaamista ja toisten solvaamista kylläkin. Sitä oli pitkä rimpsu ja on vieläkin. Laitoin aivan normaalin keskustelun aiheen ensiksi ja se otettiin pois. Sellainen on minusta hyvin halpamaista?
"en ymmärrä" ollut tarkoitettu Leenalle. Minun ainakin oli. En siinä vaiheessa muistanut poistettua viestiäsi.
- 1943
kysymys on ollut. Sitä en koskaan nähnyt. Omalta osaltani vastaus on kyllä, mutta sivusta olen seurannut miten jotkut kohtelevat lapsiaan kaikkea muuta kuin tasapuolisesti. Esimerkiksi lapsi saa koko ikänsä kärsiä siitä, ettei ole syntynyt poikana. Muuten ihmeen pitkä ketju on saatu aikaan tyhjää höpöttämällä, onko tason mittari?
- MuikkuTytti*
KristaTee kirjoitti:
"en ymmärrä" ollut tarkoitettu Leenalle. Minun ainakin oli. En siinä vaiheessa muistanut poistettua viestiäsi.
En kuitenkaan tarkoittanut nimenomaan ketään enkä välitä vaikka kuinka kinaatte:-) Meinasin sillä sitä että Poistetaan sellainen ketju jossa on todellista asiaa missä ihmiset saavat purkaa tuntojaan nimettöminä. Joskus se tekee hyvää jos saa sanoa asiansa julki vaikkei nimeään ilmoitakkaan.
- MuikkuTytti*
KristaTee kirjoitti:
nyt muistan. Kerkesin lukemaan viestisi ennenkuin se katosi bittitaivaaseen. Ei siinä minusta mitään pahaa ollut.
Siksi kysyinkin. Onko täällä jokin erikois ryhmä, joka ainoastaan saa kirjoitella? En vain huomannut sellaisesta mainintaa kun luin säännöt..."
- Maikki Nikkanen
1943 kirjoitti:
kysymys on ollut. Sitä en koskaan nähnyt. Omalta osaltani vastaus on kyllä, mutta sivusta olen seurannut miten jotkut kohtelevat lapsiaan kaikkea muuta kuin tasapuolisesti. Esimerkiksi lapsi saa koko ikänsä kärsiä siitä, ettei ole syntynyt poikana. Muuten ihmeen pitkä ketju on saatu aikaan tyhjää höpöttämällä, onko tason mittari?
Ehkä nämä sivut on tarkoitettu,dementtisille ihmisille?
- OliviaKoo
MuikkuTytti* kirjoitti:
Siksi kysyinkin. Onko täällä jokin erikois ryhmä, joka ainoastaan saa kirjoitella? En vain huomannut sellaisesta mainintaa kun luin säännöt..."
suoraan sheriffiin, hän kyllä kertoo, onko täällä mitään erityisryhmiä. Ihan turhaan palstalaisille kiukuttelet, ei meistä kukaan ole sinun aloitustasi poistanut.
Yritä nyt jo ymmärtää, että syy poistoon on jossain muualla. - MuikkuTytti*
OliviaKoo kirjoitti:
suoraan sheriffiin, hän kyllä kertoo, onko täällä mitään erityisryhmiä. Ihan turhaan palstalaisille kiukuttelet, ei meistä kukaan ole sinun aloitustasi poistanut.
Yritä nyt jo ymmärtää, että syy poistoon on jossain muualla.Huomaan kuitenkin sinun välittävän. Kyllä näille sivuille mahtuu juttua vaikka kuinka paljon. Pian on tämäkin ketju siirtynyt muistojen joukkoon. Elämä senkun jatkuu, heidän kohdallaan jotka pysyvät terveinä ja saavat vielä vähän aikaa, jatkaa tätä maallista matkaa.
Toivotan sinullekkin vielä oikein monta tervettä ja onnelista vuotta lisää samoin kaikille. Kaikesta huolimatta eikös sinustakin ole mukavaa että on tälläinen mahdollisuus kirjoitella helpolla tuntemattomien ihmisten kanssa kaikenlaista juttua? Tuonne kun ulos menet siellä saadaan olla isossakin porukassa hiljaa. Kukaan ei sinulle puhu ei pukahda. Korkeintaan muutaman sanan. Täällä saat jutella vaikka kuinka paljon. - vitsi?
Maikki Nikkanen kirjoitti:
Ei naurata niin pätkääkään - dementia on nykypäivänä niin vakava asia, että siitä ei kannata yrittää vitsiä vääntää.
- KristaTee
MuikkuTytti* kirjoitti:
En kuitenkaan tarkoittanut nimenomaan ketään enkä välitä vaikka kuinka kinaatte:-) Meinasin sillä sitä että Poistetaan sellainen ketju jossa on todellista asiaa missä ihmiset saavat purkaa tuntojaan nimettöminä. Joskus se tekee hyvää jos saa sanoa asiansa julki vaikkei nimeään ilmoitakkaan.
kestävät kyllä. Tämä ketju taitaa olla hyvä esimerkki väärinymmärtämisestä. Näin käy joskus, etenkin jos asian ydin poistetaan.
- MuikkuTytti*
Maikki Nikkanen kirjoitti:
tilaa. Nyt kun on tullut toisenlainen aloitus jossa ei mitään kunnollista ole sisällä niin on ennätys pitkä?
- Kalle-Aaretti
MuikkuTytti* kirjoitti:
Minä meinasin tuolla minun vastauksellani sitä mitä sanoin. Siksi kun olin lukenut aivan kaikki sitä edelliset vastaukset. Siellä kinattiin ainoastaan "EN YMMÄRRÄ" Ihmettelin että täällä ei saa olla oikeaa asiaa vaan tälläistä kinaamista ja toisten solvaamista kylläkin. Sitä oli pitkä rimpsu ja on vieläkin. Laitoin aivan normaalin keskustelun aiheen ensiksi ja se otettiin pois. Sellainen on minusta hyvin halpamaista?
Viimet yöt ja ukkoisen myrsykyt kera seriffin etusormen poisti vastaukseni sinulle. Tosin vahinko sinällänsä oli ihan kohtuullinen, ja se noudati sitä vääjämätöntä linjaa, että poisto on aina oikeudenmukainen. Minä olen samaa mieltä.
Joten tiedä se, että täällä saa olla mitä mieltä vaan, ja ilmiantaa kirjallisessa muodossa mielensä. Mutta jos kirjoituksen kielio ei käy yhtä seriffin mielen kaa, niin roskiin. Vaan mitä siitä. Maailma pelastuu.
vähästä saa paljon näköjään aikaiseksi jos oikein yrittää. Minulla meni kaikki tähän asiaan liittyvä yli ymmärryksen, eli siis kolmaskin tyhmä.
vielä kerran kolmannenkin, että varmaan olisit saanut asiallisia vastauksia, jos ensimmäinen aloituksesi olisi saanut olla täällä.
Harva ehti sitä nähdä, joten siinä syy tähän tyhjään jankkaukseen, multakin on poistettu juuri ne asialliset vastaukset...- Pelle1Peloton
No niin. Nyt suurin piirtein tiedetään, hyvä "muikkutyttö", mitä olit aloituksessasi kysynyt. Ja tiedetään myös, että vastauksiakin olit saanut, kunnes kaikki poistettiin.
Se, että tämä uusintakyselysi aiheutti näin paljon "paskan" puhumissta, johtui silkasta tietämättömyydestä, kun ei tiedetty, mitä olit kysynyt.
Ainakin minä pyysin hieman "raottamaan" salaisuuden verhoa.
Myöhemmät "en ymmrrä"ni olivat kyllä vastausia muille höpöttäjille, etenkin sille "Leenalle", ja taisi joku mennä Oliviallekin.
Aika hyvä tapa tietää, kenelle on vastattu, on seurata tuota viivaa, mihin viestiin on vastattu. Useimmat kirjottajat kohdistavat kirjoituksensa jollekin viestille.
Tällaista sotkua ne aiheettomat poistot aiheuttavat. Mielestäni tässä tapauksessa voisi itse seriffikin näyttäytyä perusteluineen.
Sitten itse asia:
Minun kuusijäsenisessä sisarusparvessani ei ole koettu eriarvoista kohtelua vanhempien taholta.
Tasapuolisuus meni jopa niin pitkälle, että kun yksi sai selkäsaunan, muutkin saivat. Ja oikein se oli; yhdessä ne kolttoset kuitenkin tehtiin.
Kaikille lanksi myös samanlainen työvelvollisuus, tietenkin huomioiden ikä ja kyky.
Hyvin hoidettiin ja kasvatettiin. Hyvät "eväät" maailmalle saatiin. Kiitos kiitos.- MuikkuTytti*
työtä.
Selkään jos tänään annettais
pian lapset uuden kodin sais.
Ennen kylmyys vanhempien,laki
oli vaikka kuika herkkä lapsi
Tänään lapsi ja toinenkin,on
hermostunut ja rakkaudeton.
Ennen lapset massaan laitettiin
jokainen samaan pahaan saatettiin.
Yksi teki ilkeitä pahojaan
kaikki sai pelätä nahkojaan.
Miksei vanhemmat ymmärrä asaa, tuota
Että lapset kasvavat ja lähtevät luota
Tärkeetä olis jokaiselle lapselle
vanhempien antaa voimansa rakkaudelle. - Pelle1Peloton
MuikkuTytti* kirjoitti:
työtä.
Selkään jos tänään annettais
pian lapset uuden kodin sais.
Ennen kylmyys vanhempien,laki
oli vaikka kuika herkkä lapsi
Tänään lapsi ja toinenkin,on
hermostunut ja rakkaudeton.
Ennen lapset massaan laitettiin
jokainen samaan pahaan saatettiin.
Yksi teki ilkeitä pahojaan
kaikki sai pelätä nahkojaan.
Miksei vanhemmat ymmärrä asaa, tuota
Että lapset kasvavat ja lähtevät luota
Tärkeetä olis jokaiselle lapselle
vanhempien antaa voimansa rakkaudelle....kyllä se kasvatusmetodi, jota meihin lapsena ollessamme sovellettiin oli ihan hyvä; parempi, kuin nykyiset. Eikä kuritus suinkaan ollut rakkaudettomuutta tai kylmyyttä. Päin vastoin, mitä suurinta rakkautta se oli.
Ei lapsen/lapsien rakastaminen ole sitä, että niiden annetaan tehdä mitä vain. Sillä tavoin kasvatetaan vain juurettomia hermostuneita yksilöitä, jotka eivät kykene ottamaan vastuuta, ja joiden selviytyminen kovassa maailmassa on vaikeaa.
Kaikki eivät selviydy. Valitettavasti. - 1943
Pelle1Peloton kirjoitti:
...kyllä se kasvatusmetodi, jota meihin lapsena ollessamme sovellettiin oli ihan hyvä; parempi, kuin nykyiset. Eikä kuritus suinkaan ollut rakkaudettomuutta tai kylmyyttä. Päin vastoin, mitä suurinta rakkautta se oli.
Ei lapsen/lapsien rakastaminen ole sitä, että niiden annetaan tehdä mitä vain. Sillä tavoin kasvatetaan vain juurettomia hermostuneita yksilöitä, jotka eivät kykene ottamaan vastuuta, ja joiden selviytyminen kovassa maailmassa on vaikeaa.
Kaikki eivät selviydy. Valitettavasti.koivuniemen herraa aina silloin tällöin, mutta en ilman syytä. Nykyään ei saa fyysisesti kurittaa lainkaan. Olen miettinyt, että oppivatko lapset lainkaan tietämään, mitä kipu on ja siksikin väkivalta on lisääntynyt. Ei minun vanhemmillani ollut tuntikausia aikaa selvittää asioita puhumalla, en muista pahalla ja kunnon kansalaisia olemme.
- voisitko uudelleen
tarkentaa tai aloittaa uuden aloituksen.olen pudonnu kärryiltä.Olen utelias.
- MuikkuTytti*
...mikä oli aloitukseni se ensimmäinen. Sinä kun olet pudonnut kärryiltä olet varmaan satuttanut polvesi?
Minä kysyin onko joukossa sellaisia henkilöitä jotka olisivat tunteneet kotonaan eriarvoisuutta? Jos on niin miten ja miten vaikutti elämääsi?
Sain muutaman vastauksen jotka olivat minusta aivan normaaleja asioita. MuikkuTytti* kirjoitti:
...mikä oli aloitukseni se ensimmäinen. Sinä kun olet pudonnut kärryiltä olet varmaan satuttanut polvesi?
Minä kysyin onko joukossa sellaisia henkilöitä jotka olisivat tunteneet kotonaan eriarvoisuutta? Jos on niin miten ja miten vaikutti elämääsi?
Sain muutaman vastauksen jotka olivat minusta aivan normaaleja asioita.vastaisi siihen alkuperäiseen kysymykseen, vaikka täällä jo olen jankuttanut sitä sun tätä.
Minun on helppo vastata, sillä meillä oli kaikki samanarvoisia, tosin olin vanhin ja niin ollen jouduin olemaan lapsenpiikana, mitä nuorempain ei tarvinnut tehdä, kun olivat sitten niin samanikäisiä, minusta vain kasvatettiin ensin lapsenlikka. En silti tunne olleeni missään erilaisessa asemassa. Se oli aivan luonnollista silloin.- MuikkuTytti*
Tellastiina kirjoitti:
vastaisi siihen alkuperäiseen kysymykseen, vaikka täällä jo olen jankuttanut sitä sun tätä.
Minun on helppo vastata, sillä meillä oli kaikki samanarvoisia, tosin olin vanhin ja niin ollen jouduin olemaan lapsenpiikana, mitä nuorempain ei tarvinnut tehdä, kun olivat sitten niin samanikäisiä, minusta vain kasvatettiin ensin lapsenlikka. En silti tunne olleeni missään erilaisessa asemassa. Se oli aivan luonnollista silloin.Se oli sinun kohtalosi. Kun tulit vanhemmaksi niin joutuiko sisaret töihin vai olitko edelleen lapsenlikka?
MuikkuTytti* kirjoitti:
Se oli sinun kohtalosi. Kun tulit vanhemmaksi niin joutuiko sisaret töihin vai olitko edelleen lapsenlikka?
ikäeroa kymmenkunta vuotta, joten minä lähdin maailmalle heidän ollessa kouluiässä ja kyllä heidät töihin laitettiin, vaikka ei mukuloita tarvinnut paimentaa. Silloin joutui tekemään erilailla töitä kuin nykyisin.
Enkä minä sitä minään erityisenä kohtalona pidä, tosin jossain vaiheessa vannoin, etten ikinä pidä lapsia, mutta onneksi se unohtui ja itselläni on kaksi lasta.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532162
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61389- 151379
- 191364
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein151332Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131331Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351285