vapaaehtoistyö

Gambiaan

Onko kenelä tietoa miten pääsis vapaaehtoisttyöhän Bambiaan. Koulut, lastentarhat yms.

5

875

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • REETAANNELI

Gambialainen työtoverini lähti kahdeksi viikoksi lomalle (mutta ei nyt Gambiaan), joten aivan sinun kysymykseesi en voi vastata, mutta
      - Gibrielillä on koko ajan mielessä kotimansa hätä ja puute sekä ennenkaikkea koulutuksen puuttuminen
      - keräämme nyt joukkoa, joka välittäisi siellä olevista ongelmista ja ihmisistä
      - tarkoituksemme on lastata umpikorikuorma-auto täyteen lahjoitustavaroita/itsekin ostamiamme ja kuljettaa ne Gambiaan
      - minkäänlainen avustusjärjestöhän ei tällä hetkellä välitä Gambian ongelmista, mutta ehkä saamme sekä kirkon, SPR:n ja ulkoministeriön ynnä muut tahot kiinnostumaan ja rahoittamaan kuljetuksen
      - joten jos odottelet, ehkä saamme jotain aikaiseksi ynnä pääset itsekin mukaan avustusjoukkoon
      - sitä ennen suosittelen ainakin hakeutumista SPR:n ensiapukurssille ja
      - hankkimaan kaiken mahdollisen tiedon Gambiasta, uskonnoista, elintavoista yms.
      TERVETULOA JOUKKOON, JOS KIINNOSTUIT
      - OLEMME oULUSTA, MUTTA KUN KÄYTÖSSÄ ON AUTO (JOKA SITTEN ON TARKOITUS JÄTTÄÄ SINNE!) VOIMME KEHITELLÄ VAIKKA MITÄ.
      aKTIIVISISTA IHMISISTÄHÄN KAIKKI ON KIINNI.

• lkijuh

Moi!
        Mäkin olisin kiinnostunut tuosta vapaaehtoistyöstä.Kokemusta on Gambiasta sekä ammattini ( nyt eläkkeellä )puolesta näistä hommista.
        Mahdolliset yhteydenotot?

• aatokset...

Juu, samaa asiaa olemme täällä yrittäneet selvitellä. Lentoyhtiöt ovat nihkeitä humanitäärisille kiloille, lentorahtinakin maksaa melko paljon, laivakontti on vielä kysymättä. Kuljetus maitse vie aikaa ja on epävarma, turvaton ja kallis.

Ongelma on myös tullit, joita Gambia perii kaikesta, myös avustustavarasta. Olemme taas menossa reilun viikon päästä muutamaksi kuukaudeksi maahan.

Täytyy selvitellä, minkä ministeriön kanssa pitää tehdä yhteistyötä, että asia helpottuu. Tällä matkalla tyydymme viemään avustusta tavarana, niin paljon kun lentoyhtiöt sallii ja suurimman osan rahana. Ostamme tavaraa paikan päältä ja toimitamme itse perille. Saavat paikalliset työtä ja raha jää maahan, kunhan ostopaikaksi valitsee gambialaisten omistaman paikan.

• 201709timo

meillä gambiaan suuntautuva avustu ry, Länsi-Afrikan koululutuksen ja elinkeinojen tuki ry.
        tällä hetkellä 9 koululaista ohjelman piirissä, mielellään lisää ideoita ja kumppaneita. Omat rahat eivät riitä kaikkeen tarvittavaan. Olemme myös miettineet rahankeräysluvan hakemista.

• Gambiaan

Miten projekti sujui ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      351
      1041
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      711
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      36
      629
    4. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      568
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      39
      532
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      523
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      318
      495
    8. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      461
    9. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      449
    10. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      441
    Aihe