Skootterin sähköt katosi. Akku on uusi ja ladattu täyteen, siitä huolimatta ei virtoja tule. Mittari pimeenä, ei valoja jne. Tarkistin sulakkeen ja se on ehjä. Missä muualla voisi olla vika? Polkimesta lähtee käyntiin ja toimii siten ok. Mittaristo, valot jne toimii kun on käynnissä, mutta akulla ei. Osaako joku auttaa, jos ei niin pitänee viedä huoltoon.
Skootterissa sähköt hukassa
9
10329
Vastaukset
- addafg
edelleen sitä sulaketta veikkaan, jos esim. vaan sen silmämääräisesti tarkastit?
- Teme123
Tarkistin silmällä ja skeptinen kun olin niin vielä yleismittarilla ja tuntu olevan ok.
- Pesun jälkeen
Minulta katosi sähköt pesun jälkeen. Piti paineilmalla kuivata.
Sivutuessa oleva kytkin aiheuttaa myös ko. kaltaista. - os..
niin sillä se mittailemalla selviää. Sinun pitää mitata jännite akun navoissa ja sulakkeen jälkeen. Sulakkeelta menee johdot virtakytkimelle. Virtalukkokin voi mennä rikki. Pitää mittailla jännite ennen ja jälkeen virtalukossa.
- Teme123
Tutkailin taas lisää ja näyttäisi olevan syyllinen tuo sivujalan katkaisin ;=)
- Teme123
Nonniin, elikkäs yleismittarin käyttö auttaa :D
Tarkistin sivutuen kytkimen, toimi kuten pitääkin. Etukate irti ja mittaristokate. Mittaamaan virrat ja virta tuli lukkopesälle ja siinä katkos. Tarkempi tutkailu ja virtalukon pohja korkannut irti, joten painoin takasin ja laitoin pohjan reunalle kevyen sauman liimaa, jottei enää korkkaa ja a vot, alkoi toimimaan. Kiitos kaikille hyvistä neuvoista ja varsinkin neuvosta "jos sulla on mittari, niin käytä sitä" ;=)
- sdodemies
Apua, skooterissa uus akku, uus tulppa ja menopeli juuri huollettu. Yhtäkkiä kaikki sähköt hävis, ei pala valot, sähköstartti ei toimi. Olen säilyttänyt skodea pihalla ja aina kun sateen jälkeen lähtee ajamaan niin polvien kohdalla olevasta runkonumeron tarkastusläpästä tulee noin 1litra vettä ulos.
Polkemalla lähtee käyntiin kyllä ja voi ajalle normaalisti, kuitenkin ilman sähköjä - Anonyymi
Jännitteen säädin jos rikki niin ei tule kipinää ei valoja mittaristoon..
- Anonyymi
Voiko jännitteensäädin rikkinäisenä tehdä sen että mopo ei saa virtaa? Esim akulta virtalukkoon tulee virtaa, ja virtalukko on kans ehyt. Molemmat todettu mittarilla. Silti kun laittaa virrat päälle niin ei tapahdu mitään. Eli voiko tässäkin olla vikana se että jännitteensäädin on rikki?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa903436Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3463017Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1921608Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2461434Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621312Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281061- 791027
- 741020
- 117980
- 72944