Matkailija

heli

Olen varaamassa matkaa Chigagoon. Onko kennelläkään kokemusta naisten vaatesoppailusta ja mitä erityisesti kannattaa ostaa. Voisitko suositella hotellia downtownista tai lähistöltä. Miten metro toimii ja miten yleensäkin on hyvä kulkea? Ovatko ihmiset ystävällisiä? Onko pitkästi finnairin käyttämältä lentokentältä downtowniin. Kiitos vastauksesta!

8

3985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chicagosta

      En tiedä naisten vaateshoppailusta, mutta luulisin että ex-Marshall Fieldsin (nyk. Macys) tienoo ja pohjoinen Magnificent Mile ovat niitä paikkoja.

      Turistille näppärintä on asettua downtownin tai välittömän pohjoispuolen hotelliin. Nämä ovat myös niitä kalliimmanpuoleisimpia, joskin tarjouksia löytyy.

      Metroon voi ostaa portin viereisestä automaatista käteisellä tai kortilla matkakortin jota sipaistaan metroportilla. Metroverkko ei ole hirveän kattava, mutta se on halpa vaihtoehto käytännöllisemmälle taksille jos asemat ovat sopivalla paikalla.

      Finnair lentänee O'Harelle, joka on kaukana downtownista. Halvin vaihtoehto (noin $2) päästä downtowniin on metro, jolla kestää siinä 45 minuuttia. Ensikertalaiselle kätevämpi vaihtoehto lienee taksi tai (halvempi) kimppataksi. Taksi downtowniin maksaa siinä $50, mutta huonolla ajoituksella voi juuttua ruuhkaan.

      Ihmiset ovat pääsääntöisesti ystävällisiä, mutta suurkaupunkiin mahtuu kaikenlaista sakkia. Kannattaa pitäytyä turistien suosimilla alueilla ja välttää autioita paikkoja.

    • käyneet!

      Tulimme juuri toukokuun viimeisenä päivänä Chicagosta. Matkamme suuntautui pääasiassa New Yorkiin ja Wisconsoniin, mutta olimme pitkän viikonlopun Chicagossa ja sieltä lensimme kotiinkin. O´Haren lentokenttää uskoisin teidän käyttävän. Sieltä oli todella yksinkertaista matkata blue linen-junalla downtowniin. Matka todella kesti sen n. 45min mutta eipä se haitannut, kun hintakin oli 2 dollaria/pää.

      Hotellimme sijaitsi aivan Sears Towerin läheisyydessä, Adams Streetillä. Hotelli oli nimeltään Club Quarters ja se löytyi netistä ja oli edullisin. Hintaansa nähden hotelli oli todella hyvä! Siisti ja tyylikäs. Vaikka hotelli sijaitsi keskellä looppia, niin viikonloppuna alue oli todella hiljainen=rauhallinen. Hotellin alakerrassa sijaitsi erinomainen irlantilaistyylinen Elephant & Castle pubi/ravintola.

      Hotelli sijaitsee aivan blue linen pysäkin vieressä, joten laukkuja ei tarvinut pitkää matkaa raahata perässään kaduilla. Maksimissaan parin korttelin verran. Jos etsitte enemmän menotyyppistä aluetta, niin siihen loop on liian rauhallinen. Huomasimme, että metroa ei kannata käyttää, jos haluaa käydä esimerkiksi Magnificent Milen ostoskaduilla, jonka läheisyydessä tuntuu enemmän olevan elämää.

      Busseja kulkee joka suuntaan, mutta niiden aikatauluista ei aina ottanut selvää. Ne tulevat, kun tulevat ja kuskit ovat todella ystävällisiä. Kannattaa vain hankkia bussilinjojen kartta ja mennä pysäkille iloisen mielen kera odottelemaan. Aina kannattaa kuskilta varmistaa, että pääseekö kyseisellä bussilla sinne minne haluaa. Ostimme kolmen vuorokauden kortin, jolla sai huristella busseilla ja junalla niin paljon kuin ehti. Junaa emme käyttäneet kuin lentokentältä keskustaan ja takaisin lentokentälle.

      Magnificent Milen varrelta löytyy paljon liikkeitä, mutta mielestäni suurin osa niistä on melko kalliita. Itse käytin pääasiassa Filene´s Basement-, Macy´s- ja Lane Bryantin liikkeitä (jälkimmäisessä vain isokokoisille naisille). Vatteet, kengät ja laukut, siis kaikki mahdollinen, on edullisempaa kuin suomessa. Jos siis valitsee oikeat kaupat. Kalliimmissa tavarataloissa en edes käynyt. Esimerkiksi Filene´s Basement myy kaikkea mahdollista erittäin edullisesti. Tuotteet ovat merkkituotteita poistohinnoin.

      Ehdottomasti suosittelen käymään Navy Pierissä sekä Hancoock Centerin (liekö oikein kirjoitettu?) alakerrassa ravintolassa nimeltä Cheececake Factory. Hyvää ruokaa ja taivaallista juustokakkua! Samoin Lincoln Parkin ilmainen Zoo on näkemisen arvoinen aurinkoisella päivällä. Jos ylimääräistä aikaa on ja lämmintä, niin kannattaa poiketa rannalle ottamaan aurinkoa. Kävele Hancoock Centeriltä hieman pohjoiseen, ja näet aivan mahtavan näkymän keskustan tornitalojen edessä olevalle uimarannalle!

      Kaiken kaikkiaan jäi ihan hyvä maku Chicagosta. Harmittamaan jäi, ettemme ehtineet käydä Field Museumissa emmekä Shedd Aquariumissa (nimi jälleen ehkä väärin, mutta luonnontieteellisen museon vieressä).

      Toivottavasti tästä on jotakin hyötyä. Oikein hyvää matkaa!

      • sama

        Kiitos hyvistä neuvoista


    • Yllättynyt?

      Itse olen mennyt SAS:lla Tukholmasta suoralla lennolla

      • code sharea

        Ei taida Finnair itse lentää, lienee code share AA:n kanssa.


    • Käyty on myös

      Mielestäni Chicago on aikas konservatiivinen kaupunki verrattuna esim NYC:iin.
      Siisti kaupunki myös ed. verrattuna, mutta New Yorkissa ihmiset ehdottomasti ystävällisempiä.

      Itse olen käynyt myös Ford City Shopping Centerissä. Jollakin metro/bussi-yhdistelmällä menin.
      Ostosmahdollisuudet muuten ihan ok.
      Vaatteet, kengät ja laukut erityisesti edullisia.

      O'Haren lentokenttä taitaa olla kansainvälisin, mutta mielestäni Helsingistä ei sinne ainakaan suoraa lentoa ole!
      Ymmärtääkseni jatkolento jostain muusta Euroopan kaupungista.
      O'Harelta tosiaan muistakseni joku 45min metrolla keskustaan.

      • jupes123

        Joo,ei lähde suoraan Hesasta, itse olen mennyt
        sekä Lontoon, Amsterdamin että Tukholman kautta.
        Taitaa olla tuo Arlanda - O'Hare se mukavin kun
        Tampereen seudulta kulkee (Tre-Pirkkalan Blue1
        lento ensin Arlandaan). Itse kaupunkina Chicago
        on ihan kiva, vaikka muissa mantereen suurkaupungeissa kuten New Yorkissa, Torontossa, LA:ssa ja San Diegossa käyneenä kansainvälisempi
        ja hienompi tunnelma (jollain tapaa) on ehkäpä New Yorkissa, jonne ehdottomasti kyllä haluaisi seuraavaksi. Mutta Chicagossa on kyllä paljon nähtävää, mm. nuo aiemmin mainitut Hancock Centerit (myös Hancock ja Sears-rakennusten näköalakerrokset..huikaisevia näkymiä etenkin
        Hancock-rakennuksesta Michigan-järvelle päin).

        Myös Shedd-aquarium ja luonnontieteellinen Field-
        museum on ns.must-see paikkoja tuon Navy-Pier laiturihuvipuistoostoskeskuspaikan lisäksi (jossa
        on myös kivoja pikku ravintoloita). Lincoln Parkissa kannattaa tosiaan käydä, aivan mahtava paikka. Myös isompi bussiajelu, joka kiertää myös
        myös isomman reitin kuin pelkkä Loop, (käy hieman kaupungin keskustan ulkopuolella Al Caponen ja Muhammad alin vanhan asunnon ohi, Chicagon yliopiston kulmilla, kannattaa tehdä.)
        Myös Wrigley field arena (NHL areena) kannattaa
        käydä tsekkaamassa itäpuolella Loopia, on tosin
        auki satunnaisesti ja kierrättävät ilmeisesti ainoastaan ryhmiä. Jos mahdollista, kannattaa
        mennä junalla pohjoiseen Michigan järven vartta
        Gurnee-nimiseen paikkaan, jossa on suuri huvipuisto (Amerikan mittakaavassakin iso) Six
        Flags Great America mahtavine ja lukuisine vuoristoratoineen. Myös lähistöllä oleva Gurnee
        Mills jättikokoisine ostoskeskuksineen (jopa jäähalli sisällä) kannattaa tsekata.

        Ei muuta kuin terve menoa Chicagolandiin kaikille jotka sinnepäin olette matkaa suunnittelemassa. Lentokentän ja downtownin välinen matka on suht.
        pitkä ja ainakin taksilla kallis.


      • Habib
        jupes123 kirjoitti:

        Joo,ei lähde suoraan Hesasta, itse olen mennyt
        sekä Lontoon, Amsterdamin että Tukholman kautta.
        Taitaa olla tuo Arlanda - O'Hare se mukavin kun
        Tampereen seudulta kulkee (Tre-Pirkkalan Blue1
        lento ensin Arlandaan). Itse kaupunkina Chicago
        on ihan kiva, vaikka muissa mantereen suurkaupungeissa kuten New Yorkissa, Torontossa, LA:ssa ja San Diegossa käyneenä kansainvälisempi
        ja hienompi tunnelma (jollain tapaa) on ehkäpä New Yorkissa, jonne ehdottomasti kyllä haluaisi seuraavaksi. Mutta Chicagossa on kyllä paljon nähtävää, mm. nuo aiemmin mainitut Hancock Centerit (myös Hancock ja Sears-rakennusten näköalakerrokset..huikaisevia näkymiä etenkin
        Hancock-rakennuksesta Michigan-järvelle päin).

        Myös Shedd-aquarium ja luonnontieteellinen Field-
        museum on ns.must-see paikkoja tuon Navy-Pier laiturihuvipuistoostoskeskuspaikan lisäksi (jossa
        on myös kivoja pikku ravintoloita). Lincoln Parkissa kannattaa tosiaan käydä, aivan mahtava paikka. Myös isompi bussiajelu, joka kiertää myös
        myös isomman reitin kuin pelkkä Loop, (käy hieman kaupungin keskustan ulkopuolella Al Caponen ja Muhammad alin vanhan asunnon ohi, Chicagon yliopiston kulmilla, kannattaa tehdä.)
        Myös Wrigley field arena (NHL areena) kannattaa
        käydä tsekkaamassa itäpuolella Loopia, on tosin
        auki satunnaisesti ja kierrättävät ilmeisesti ainoastaan ryhmiä. Jos mahdollista, kannattaa
        mennä junalla pohjoiseen Michigan järven vartta
        Gurnee-nimiseen paikkaan, jossa on suuri huvipuisto (Amerikan mittakaavassakin iso) Six
        Flags Great America mahtavine ja lukuisine vuoristoratoineen. Myös lähistöllä oleva Gurnee
        Mills jättikokoisine ostoskeskuksineen (jopa jäähalli sisällä) kannattaa tsekata.

        Ei muuta kuin terve menoa Chicagolandiin kaikille jotka sinnepäin olette matkaa suunnittelemassa. Lentokentän ja downtownin välinen matka on suht.
        pitkä ja ainakin taksilla kallis.

        Wrigley Field on baseballstadion. United Center on sen areenan nimi, jossa Bulls ja Blackhawks pelaavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1711
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1442
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      963
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      946
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      42
      780
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      708
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      671
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      671
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      646
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe