Puutorin akvaario.

Quoto

Te, jotka asutte turussa, tai olette käyneet välillä kyseisessä eläinkaupassa kysyisin teiltä onko puutorin valikoimassa tiikeriakaatteja (achatina achatina) ? sivuillta ei löytynyt ja valikoimat kuulemma vaihtelee..?
kitti jos joku ees viittii vastata!

16

3814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-kaktusfani

      Ei tällä hetkellä ole mutta mitä järkeä ostaa sieltä kun tiikerejä saa paljon halvemmalla tilaamalla saksasta. Mene kotilofoorumi kultakotiloon jos et ole sinne vielä rekisteröitynyt. Siellä ehkä löytyisi joku joka suostuisi kimppatilaukseen.

      • toinen kotilofani

        Haittaako jos astun mukaan tähän keskusteluun? :D Ittelläni on nyt 4 tikrua, mutta englanninkielen taitoni on niin huono, etten aio enää tilata niitä ulkomailta. Aion ostaa puutorin akvaariosta 2 tikrua, mutta ikävää on että niille pitää ensin soittaa ja tilata ne tikrut. Eli jos ei osaa puhua englantia ni toi on kyllä ehkä kalliimpi, mutta helpompi tapa :D


      • Quoto
        toinen kotilofani kirjoitti:

        Haittaako jos astun mukaan tähän keskusteluun? :D Ittelläni on nyt 4 tikrua, mutta englanninkielen taitoni on niin huono, etten aio enää tilata niitä ulkomailta. Aion ostaa puutorin akvaariosta 2 tikrua, mutta ikävää on että niille pitää ensin soittaa ja tilata ne tikrut. Eli jos ei osaa puhua englantia ni toi on kyllä ehkä kalliimpi, mutta helpompi tapa :D

        Kysyinkin että myydäänkö sielä, koska englanninkielen "taitoni" on niin syvältä että ulkomaalainen kasvattaja varmaan sanoisi että antaa olla :D puutorin sivuilla on tikrujen hoito-ohje, mutta sitä ei lue myynti luettelossa. eikä taida Suomalaisillakaan olla tikrujen poikasia.


      • kotilo-kaktusfani
        Quoto kirjoitti:

        Kysyinkin että myydäänkö sielä, koska englanninkielen "taitoni" on niin syvältä että ulkomaalainen kasvattaja varmaan sanoisi että antaa olla :D puutorin sivuilla on tikrujen hoito-ohje, mutta sitä ei lue myynti luettelossa. eikä taida Suomalaisillakaan olla tikrujen poikasia.

        Vielä ei ole mutta ehkä noin puolen vuoren päästä ehkä on jos kasvattajien ulkomaiset tikrut saavat poikasia:) Mutta niinkuin jo sanoin foorumilta voi harrastajilta joilla on hyvä englannin taito että voisivatko kimppatilata ja hoitaa englanti-puolen.


      • eläintukku
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Vielä ei ole mutta ehkä noin puolen vuoren päästä ehkä on jos kasvattajien ulkomaiset tikrut saavat poikasia:) Mutta niinkuin jo sanoin foorumilta voi harrastajilta joilla on hyvä englannin taito että voisivatko kimppatilata ja hoitaa englanti-puolen.

        Olen metsästämässä Achatina achatinaa, Achatina fulica rodatziaa ja Achatina varicosaa, lähetin just sähköpostia suomen eläintukkuun. Onko jollain sieltä kokemuksia?


      • Zirppo

      • kotilo-kaktusfani
        Zirppo kirjoitti:

        on juuri tullut tiikerikotiloita:

        "Jättiläismaakotilot saapuivat.Tiikerikotilot vihdoin meillä.Tiikerikotilo on maailaman suurin maakotilo. Etanan max. pituus jopa 60 cm ja paino 1 kg!!! Myös akaattikotiloita."

        linkki etusivulle http://www.puutorinakvaario.fi/index.phtml/t/articles1/art/3945/p/4661

        Eivät tiikerit ole noin pitkiä.


      • Zirppo
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Eivät tiikerit ole noin pitkiä.

        Siinä tarkoitettiin varmaankin jalka-osaa.


      • kotilo-kaktusfani
        Zirppo kirjoitti:

        Siinä tarkoitettiin varmaankin jalka-osaa.

        Niin tarkoitettiin mutta en usko että edes jalka-osa olisi noin pitkä täysikasvuisella tiikerikotilolla (paitsi ehkö maailman suurimmallla tiikerikotilolla jonka kokoa en muista). Eläinkauppojen tietoihin ei kannata liiaksi luottaa.


      • Neparina
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Niin tarkoitettiin mutta en usko että edes jalka-osa olisi noin pitkä täysikasvuisella tiikerikotilolla (paitsi ehkö maailman suurimmallla tiikerikotilolla jonka kokoa en muista). Eläinkauppojen tietoihin ei kannata liiaksi luottaa.

        Tuskin tikrut ihan noihin mittohin kasvaa, ainakaan kovin usein :D

        Mäkin haaveilen jo Tikruista, mutta en tiiä hankkisinko jo tänä kesänä vai vasta ensi kesänä vai millon :/?
        Ekan fulican sain puolivuotta sitten. Puutorissa tikrut on kuulemma kauheen kalliita, vai?


      • Zirppo
        Neparina kirjoitti:

        Tuskin tikrut ihan noihin mittohin kasvaa, ainakaan kovin usein :D

        Mäkin haaveilen jo Tikruista, mutta en tiiä hankkisinko jo tänä kesänä vai vasta ensi kesänä vai millon :/?
        Ekan fulican sain puolivuotta sitten. Puutorissa tikrut on kuulemma kauheen kalliita, vai?

        niillä on ja paljon puutorin akvaariossa. Oliko se nyt 50€ ellen väärin muista. :S Minulla on 5 aksua ollut vuoden ja ajattelin hankkia ensi kesänä ensimmäiset tiikeriniaksuni:)


      • viken (kotilo-fani)
        Zirppo kirjoitti:

        niillä on ja paljon puutorin akvaariossa. Oliko se nyt 50€ ellen väärin muista. :S Minulla on 5 aksua ollut vuoden ja ajattelin hankkia ensi kesänä ensimmäiset tiikeriniaksuni:)

        Hintaa 49€/kpl itte haluisin ostaa, mutta äitin mielstä se on liian iso riski ostaa jos ne kuolee vähän ajan päästä. Oli aika kuivat olotkin niillä ja kaikki oli kuoressaan.


      • Zirppo
        viken (kotilo-fani) kirjoitti:

        Hintaa 49€/kpl itte haluisin ostaa, mutta äitin mielstä se on liian iso riski ostaa jos ne kuolee vähän ajan päästä. Oli aika kuivat olotkin niillä ja kaikki oli kuoressaan.

        Tekivätkö mitään asian eteen kun huomautit? vai huomautitko?
        taisit sanoa kultakotilo foruumilla että ovat saattaneet risteytyä fulicoiden kanssa? :O
        (en ole rekannut sinne, mutta kumminkin)


      • viken (kotilo-fani)
        Zirppo kirjoitti:

        Tekivätkö mitään asian eteen kun huomautit? vai huomautitko?
        taisit sanoa kultakotilo foruumilla että ovat saattaneet risteytyä fulicoiden kanssa? :O
        (en ole rekannut sinne, mutta kumminkin)

        Kun ostin tuon mangroveravun niin sen pakkasi tosi uusi myyjä joka tuskin vaikuttaa noihin asioihin paljoa enkä saanut käsiini niitä itse pääpitäjiä. No voivat hyvinkin risteytyä jos ovat fulicoiden kanssa samassa ja sitten kun ne munii sinne ne on vaan innoissaan, että tulee lisää, eikä ne siellä tiedä, että ne voi risteytyä. Tietysti tuo on aika pieni mahdollisuus, mutta mahdollísuus kuitenkin.


    • viken (kotilo-fani)

      Olosuhteet parantuneet ja kyllä ne niistä tietää sen mitä pitääkin. Nyt näni aksut niin ne oli nini pieniä, ettei risteytymis vaaraa olekkaan. :) Terraariossa kaksi sellaista oleskelee eli pakko ostos. Yksi jäljellä. Aksuja paljon 4€/kpl. Niitä taisi olla alunperinkin 5 joista kaksi on kaverillani.

    • huuhaa77

      Mulla on neljä tikrua ja odotellaan josko tulis poikasia,kaksi on isoa ja kaksi vauvaa.Sitten niitä tulee myyntiin jos onnistuu poikaset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1822
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      569
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      481
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      475
    Aihe