Tarkoituksena olisi hankkia pihalle jättitrampoliini.
Tarjontaa on paljon mutta ei ole mitään tietoa mihin erityisesti tulee kiinnittää huomiota.
Jousien määrä, painorajoitus, materiaalit jne?
Hauskat kotivideot ovat näyttäneet sen että turvaverkko on pakkohankinta.
Tekeekö noilla 149,- hintaisilla halpahallien kapistuksilla mitään. Miten laatu määritellään?
Eräässä urheiluliikkeessä kävin moista katsomassa ja myyjä kertoi sen olevan laadukas. Kysyin tältä mistä se laadukkuus ilmenee ja kuinka se määritellään niin jolppi ei osannut muuta kuin mumista jotain kromatuista jousilenkeistä. Ei vakuuttanut!
Kertokaapa omia kokemuksianne pomputtimista.
Hyvät ja huonot puolet.
Mistä ostit ja mihin hintaan.
Trampoliinin hankinta
15
2313
Vastaukset
- vuosimalli69
Viimeisimmässä Suomen Lääkärilehdessä oli OYS:n lääkäreiden artikkeli trampoliineista ja niiden aiheuttamista vammoista. Oulussa kesällä 2005 alle 17-vuotiasta vammapotilaista 13,4% oli loukkaantunut trampoliinilla hyppiessään. 78% vammoista oli luunmurtumia. Artikkelista kävi ilmi, että 50 % vammoista olisi voitu välttää, jos trampoliinissa olisi ollut turvaverkko, ja vain yksi lapsi kerrallaan hyppinässä. Kirjoittajat korostivat aikuisten valvontaa.
- äippä38
Olen tilannut lapsilleni trampoliinin Hobby Hallista ja maksaa ilman turvaverkkoa 179e ja turvaverkon kanssa 229e. Itse en todellakaan ostanut turvaverkkoa kun oli vasta juttua et joku lapsi olisi takertunut hupusta kiinni verkon tolppaan ja en nyt sit muista oliko hän jopa kuollutkin. Mut vahtimallahan niistä tapahturmista selviää paljon ja todellakin yksi kerralla. Mulla on lapset 13,11,9 ja 2- vuotiaat. Lapset odottavat todella innolla millon se tulee postista.
- KammoKani
äippä38 kirjoitti:
Olen tilannut lapsilleni trampoliinin Hobby Hallista ja maksaa ilman turvaverkkoa 179e ja turvaverkon kanssa 229e. Itse en todellakaan ostanut turvaverkkoa kun oli vasta juttua et joku lapsi olisi takertunut hupusta kiinni verkon tolppaan ja en nyt sit muista oliko hän jopa kuollutkin. Mut vahtimallahan niistä tapahturmista selviää paljon ja todellakin yksi kerralla. Mulla on lapset 13,11,9 ja 2- vuotiaat. Lapset odottavat todella innolla millon se tulee postista.
Lapsilla on tapana mm kiipeillä puissa jne. Hupusta voi takertua vaikka puun oksaan tai mihin vain.
Vaarallisia ovat myös kaulassa pidettävät avainhihnat jotka vapaana roikkuessaan takertuvat milloin mihinkin. Itse vaadin aina avainhihnan laitettavan paidan sisään.
Vaan mikäpä ei olisi lapselle vaarallinen. Näkisin kuitenkin että turvaverkon tolppaan takertumista huomattavasti suurempi vaara on putoaminen trampoliinilta ja siitä seuraavat todella vakavat vammat. - Eräs mummi
äippä38 kirjoitti:
ekaluokkalainen ja esikoululainen, maksoivat työllään trampoliininsa muutama viikko sitten. (En muista hintaa).He siis maalasivat aidan. Tai, no niin. Saivat he siihen lopulta apua, mutta joka tapauksessa, kyllä he sitä melko paljon itsekin maalasivat. Ja huomasivat ainakin, ettei kaikkea saa ilmaiseksi.
Olen kyllä sen verran seurannut menoa trampoliinin ympärillä, että en voisi kuvitellakaan sitä ilman suojaverkkoa.
Lapset asuvat uudella omakotialueella, jossa on paljon kavereita, joten trampoliinin käyttäjiä riittää. Ja onhan trampoliineja yhden sun toisen pihalla. En ole ollenkaan varma, ettei kaikista kielloista huolimatta välillä mentäisi kaverin kanssa yhdessä hyppimään. Ja voihan se vahinko yksin hyppiessäkin sattua.
En nim. usko, että kukaan vanhempi pystyy vahinkoa, vahtiessaankaan, aina estämään, eikä missään tapauksessa trampoliinia jatkuvasti vahtimaan. Trampoliinihan on pihalla koko ajan ja isot lapset ovat tottuneet olemaan keskenään ulkona ja liikkumaan pihalta pihalle kavereiden mukana. Eiväthän vanhemmat siinä voi perässä juosta.
Ennemmin sitten "huppari" ilman huppua kuin trampoliini ilman verkkoa. - _iskä38_
äippä38 kirjoitti:
Milloin tilasit ja minkä kokoinen trampoliini? Meinaan kun en enää löytäny nettisivuilta kuin sen verkon, sekin 99e... :(
- älynvälährys
äippä38 kirjoitti:
Tuo nyt oli yhtä älykäs juttu kuin se radio Novan mainos, jossa toinen nainen selittää, ettei turvavyötä kannata pitää jos vaikka ajaa auton järveen, niin voi hukkua!
Taisi ostopäätöksessä raha painaa enemmän kuin lasten turvallisuus. Ilman hupparia tai vaikka avainnauhaa voi hyppiä, eikä varmana jää mihinkään kiinni. Putoamista taas hupparin käyttö ei tosiaankaan estä... - _iskä38_
_iskä38_ kirjoitti:
Milloin tilasit ja minkä kokoinen trampoliini? Meinaan kun en enää löytäny nettisivuilta kuin sen verkon, sekin 99e... :(
No löytyihän se sieltä kun vähän etsin, siis kuvastosta. Tarjous voimassa 31.5 asti, mutta tramppa saatavilla vasta heinäkuun lopulla....
- äippä38
älynvälährys kirjoitti:
Tuo nyt oli yhtä älykäs juttu kuin se radio Novan mainos, jossa toinen nainen selittää, ettei turvavyötä kannata pitää jos vaikka ajaa auton järveen, niin voi hukkua!
Taisi ostopäätöksessä raha painaa enemmän kuin lasten turvallisuus. Ilman hupparia tai vaikka avainnauhaa voi hyppiä, eikä varmana jää mihinkään kiinni. Putoamista taas hupparin käyttö ei tosiaankaan estä...Äläs arvostele toisten mielipiteitä kyl mä ostan turvaverkon kohan kerkiän kun eihän se koko tramppis ole edes vielä tullut meille. Sietäsit miettiä ennen kuin puhut toisille noin. hm...Rahasta ei todellakaan ole kiinni asia sillä selvä!!
- sietäisi miettiä
äippä38 kirjoitti:
Äläs arvostele toisten mielipiteitä kyl mä ostan turvaverkon kohan kerkiän kun eihän se koko tramppis ole edes vielä tullut meille. Sietäsit miettiä ennen kuin puhut toisille noin. hm...Rahasta ei todellakaan ole kiinni asia sillä selvä!!
mitä itse kirjoitit. Kyllä kirjoituksestasi sai sen käsityksen, ettet aio turvaverkkoa hankkia. Ja mikäs keskustelupalsta tämä olisi, jos ei saisi arvostella toisten mielipiteitä.
- turvaverkko
kun hankitte trampoliinin
- Liisiva
Meille hankittiin trampoliini toissakesänä, ja kovassa käytössä on edelleen. Tänä kesänä siihen hankittiin turvaverkko. Viime kesänä jo harkittiin sitä, mutta nyt se vasta tuli ostettua. Vahinkoja ei ole tullut, ja toivotaan että ei tulekaan.
Meillä on ollut sääntönä että siellä saa olla korkeintaan kaksi hyppijää kerralla, ja samaa sääntöä näyttää noudattavan aika moni tässä naapurustossa. Jos tehdään voltteja tms. silloin vain yksi kerrallaan. Jos on ihan pieniä "hyppijöitä", saa olla kolmekin kerralla. Eli niin pieniä että eivät vielä edes oikeasti hypi.
Oma tramppis on ostettu Hong Kongista, hyvin on kestänyt. Maksoi silloin muistaakseni 169e. Turvaverkko ostettiin nyt samasta paikasta, maksoi 89e. - trammppaa
Liisiva kirjoitti:
Meille hankittiin trampoliini toissakesänä, ja kovassa käytössä on edelleen. Tänä kesänä siihen hankittiin turvaverkko. Viime kesänä jo harkittiin sitä, mutta nyt se vasta tuli ostettua. Vahinkoja ei ole tullut, ja toivotaan että ei tulekaan.
Meillä on ollut sääntönä että siellä saa olla korkeintaan kaksi hyppijää kerralla, ja samaa sääntöä näyttää noudattavan aika moni tässä naapurustossa. Jos tehdään voltteja tms. silloin vain yksi kerrallaan. Jos on ihan pieniä "hyppijöitä", saa olla kolmekin kerralla. Eli niin pieniä että eivät vielä edes oikeasti hypi.
Oma tramppis on ostettu Hong Kongista, hyvin on kestänyt. Maksoi silloin muistaakseni 169e. Turvaverkko ostettiin nyt samasta paikasta, maksoi 89e.vuoden oli semmoinen halpis 149€ tavara talosta kaikkiiin kavereiden trampoliineihin verrattuna todella hyvä vaikka ovatkin jotkut ostaneet kalliimmankin,, ja ei ole verkkoa koska "lapset" ovat jo 14 ja 17 jossain nimittäin luki että isommille lapsille vaarallinen koska jalat jää kiinni tempuissa verkkoon niin on käynyt myös minulle kaverin luona! että jos on yli 10 vee lapsia älä ota turvaverkkkoa!
- pärjäilty ilman
trammppaa kirjoitti:
vuoden oli semmoinen halpis 149€ tavara talosta kaikkiiin kavereiden trampoliineihin verrattuna todella hyvä vaikka ovatkin jotkut ostaneet kalliimmankin,, ja ei ole verkkoa koska "lapset" ovat jo 14 ja 17 jossain nimittäin luki että isommille lapsille vaarallinen koska jalat jää kiinni tempuissa verkkoon niin on käynyt myös minulle kaverin luona! että jos on yli 10 vee lapsia älä ota turvaverkkkoa!
Turvaverkkoakin
Meillä on joskus paljonkin lapsia hyppimässä trampoliinissä mutta meillä ei ole koskaan ollut turvaverkkoa ja ei ole vahinkoja sattunut Onneksi,
Nykyään näyttää isommilla lapsilla olevan auringon otto paikkana
Ja makasin minäkin siinä ja otin aurinkoa
Kasvattakaa lapsenne siihen että vahinko ei tule kello kaulassa - pömpöm
pärjäilty ilman kirjoitti:
Turvaverkkoakin
Meillä on joskus paljonkin lapsia hyppimässä trampoliinissä mutta meillä ei ole koskaan ollut turvaverkkoa ja ei ole vahinkoja sattunut Onneksi,
Nykyään näyttää isommilla lapsilla olevan auringon otto paikkana
Ja makasin minäkin siinä ja otin aurinkoa
Kasvattakaa lapsenne siihen että vahinko ei tule kello kaulassaJoo ei ole turvaverkkoa, mutta pikkulapsille näköjään on hyvä olla. meillä no trampoliini mökillä. Meillä on citymarketista ostettu, muistaakseni n. 170e, jousia 80 tai 88 kpl ja jtn 4m.. Hyvähän tuo :D Joo yksin on tylsä hyppiä joten yleensä kaksistaan hypitään.
- pömpöm
pömpöm kirjoitti:
Joo ei ole turvaverkkoa, mutta pikkulapsille näköjään on hyvä olla. meillä no trampoliini mökillä. Meillä on citymarketista ostettu, muistaakseni n. 170e, jousia 80 tai 88 kpl ja jtn 4m.. Hyvähän tuo :D Joo yksin on tylsä hyppiä joten yleensä kaksistaan hypitään.
Painoraja 100kg. jääpi alle tuon 100kg ku hypitään kamu(jen) kaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4366347Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1253659Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?952439Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit251909Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1111271Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?841245- 631065
- 621048
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te76950- 43941