KRISTALLIA SORMUKSEEN?

BLINGBLING08

4

1996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kultasepän liikkeen myyjä

Kuten huomaat, sormus on gategoriassa Bridal jewellery, eli tarkoittaa häissä pidettäviä koruja. Swarowskin korut eivät valitettavasti ole (hinnastaan huolimatta) mitään jalometallia, joten ajan kuluessa alta paljastuu ikävästi jonkun muun värinen metalli alta. Rhodium sormuksessa tarkoittaa rhodium-pinnoitetta, joka laitetaan yleisimmin valkokultaisten korujen päälle, tässä tapauksessa kuitenkin jonkun epäjalon metalliseoksen päälle.

Eli jos haluat koristella itsesi häissä, osta tällainen sormus ihmeessä. Mutta panosta vihkisormukseesi edes sen verran, että hankit hopeisen samanlaisen sormuksen. Sekään ei ole ikuinen, johtuen siitä että usein tällaiset sormukset tehdään halvalla Intiassa, eikä esim. kivien kiinnityksiin, krappanoihin, ole panostettu. Eli ajan myötä ne kuluvat poikki, eikä niitä voi enää korjata. Silloin ei auta muu kuin ostaa uusi sormus.

Jos pystyt laittamaan rahaa sormukseen kolminumeroisen summan, käänny ihmeessä kultasepän puoleen, joka tekee sinulle tämäntyylisen sormuksen sellaisena, että se kestää kunnolla kauemmin. Se voi maksaa paikasta riippuen päälle satasesta pariin kolmeenkin sataan, riippuen, kuinka vaativa olet sormuksen designin suhteen. Muista kuitenkin, että zirkonit eivät pysy kirkkaina kuten timantit, eikä niitä loppujen lopuksi pysty edes puhdistamaan niin kuin timantteja. Tämän kun otat huomioon, tulet varmasti olemaan tyytyväinen lopputulokseen, ja voithan aina pyytää vaikka 10-vuotishääpäivälahjaksi oikean timantillisen version...;)

Onnea vihkisormuksen metsästykseen!

• BLINGBLING08

Kiitos vastauksestasi. Päädyin sitten hopeasormukseen. En vain pidä kelta- tai punakullan väristä ja siksi hopeanharmaa on se minun juttuni. Dz(?) zirkoneja haluan siksi, että ne ovat edullisia ja minulla on ihan periaatekysymyksiä timantteja vastaan. Rodinoinnissa ei siinäänsä ole mitään vikaa, minulle on aivan sama onko pinnoitteen alla valkokultaa vai epäjaloa metallia jos lopputulos on aina ruma, kulunut pinta, jonka joutuu uudelleen pinnoittamaan. Eikös sen pinnoitteen voi tehdä myös muille materiaaleille kuin valkokullalle?

• Kultasepän liikkeen myyjä
        BLINGBLING08 kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Päädyin sitten hopeasormukseen. En vain pidä kelta- tai punakullan väristä ja siksi hopeanharmaa on se minun juttuni. Dz(?) zirkoneja haluan siksi, että ne ovat edullisia ja minulla on ihan periaatekysymyksiä timantteja vastaan. Rodinoinnissa ei siinäänsä ole mitään vikaa, minulle on aivan sama onko pinnoitteen alla valkokultaa vai epäjaloa metallia jos lopputulos on aina ruma, kulunut pinta, jonka joutuu uudelleen pinnoittamaan. Eikös sen pinnoitteen voi tehdä myös muille materiaaleille kuin valkokullalle?

Hopeakin on parempi vaihtoehto kuin "pukukorut" tai rihkama. Toivottavasti periaatteesi timantteja vastaan ei johdu "veritimantti"-hössötyksestä tms. Veritimantteja on paljon olemassa, mutta asiantunteva kultaseppä tilaa timanttinsa esim. Kanadasta, jossa ei tiettävästi sisällissotia käydä. Ü Rodinointi on ihan hyvä asia, ei sitä tarvitse pelätä, epäjalot metallit vain aiheuttavat ehkä allergiaa, tai ainakin värjäävät sormen mustaksi/vihreäksi. Siksi hopea on parempi vaihtoehto. Ja hopeankin voi rodinoida, jos tykkää enemmän harmaammasta metallista kuin hopea. Rodinoinnin voi kyllä tehdä kaikkiin jalometalleihin, muihin metalleihin en osaa sanoa varmaksi kun en ole kultaseppä (vielä, paperit on vetämässä =).

Valkokultaa ei muuten myöskään ole pakko rodinoida, sen voi myös jättää oikean valkokullan väriseksi. Oma kihlani on rodinoimatonta valkokultaa, ja hyvältä näyttää, kunhan saumat on tehty nätisti niin, ettei juotosaine loista valkoisempana läiskänä. Pieni viiva siihen ilmeisesti aina jää. Rodinoimattomia valkokultasormuksia olen nähnyt ainakin Galleria Korussa Helsingissä, kannattaa poiketa tsekkaamaan, jos siellä päin liikkuu.

• ööö.

minä en ottanut uutta sormusta lainkaan,muutenkaan en sormuksia juuri käytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      226
      17140
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      169
      12184
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      41
      5970
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      64
      4852
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      13
      4756
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      19
      3947
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3575
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      133
      2997
    9. 258
      1405
    10. Mitä toivot joululahjaksi ja

mitä antaisit kaivatullesi? 😃
      Ikävä
      85
      1011
    Aihe