KRISTALLIA SORMUKSEEN?

BLINGBLING08

4

1845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kultasepän liikkeen myyjä

Kuten huomaat, sormus on gategoriassa Bridal jewellery, eli tarkoittaa häissä pidettäviä koruja. Swarowskin korut eivät valitettavasti ole (hinnastaan huolimatta) mitään jalometallia, joten ajan kuluessa alta paljastuu ikävästi jonkun muun värinen metalli alta. Rhodium sormuksessa tarkoittaa rhodium-pinnoitetta, joka laitetaan yleisimmin valkokultaisten korujen päälle, tässä tapauksessa kuitenkin jonkun epäjalon metalliseoksen päälle.

Eli jos haluat koristella itsesi häissä, osta tällainen sormus ihmeessä. Mutta panosta vihkisormukseesi edes sen verran, että hankit hopeisen samanlaisen sormuksen. Sekään ei ole ikuinen, johtuen siitä että usein tällaiset sormukset tehdään halvalla Intiassa, eikä esim. kivien kiinnityksiin, krappanoihin, ole panostettu. Eli ajan myötä ne kuluvat poikki, eikä niitä voi enää korjata. Silloin ei auta muu kuin ostaa uusi sormus.

Jos pystyt laittamaan rahaa sormukseen kolminumeroisen summan, käänny ihmeessä kultasepän puoleen, joka tekee sinulle tämäntyylisen sormuksen sellaisena, että se kestää kunnolla kauemmin. Se voi maksaa paikasta riippuen päälle satasesta pariin kolmeenkin sataan, riippuen, kuinka vaativa olet sormuksen designin suhteen. Muista kuitenkin, että zirkonit eivät pysy kirkkaina kuten timantit, eikä niitä loppujen lopuksi pysty edes puhdistamaan niin kuin timantteja. Tämän kun otat huomioon, tulet varmasti olemaan tyytyväinen lopputulokseen, ja voithan aina pyytää vaikka 10-vuotishääpäivälahjaksi oikean timantillisen version...;)

Onnea vihkisormuksen metsästykseen!

• BLINGBLING08

Kiitos vastauksestasi. Päädyin sitten hopeasormukseen. En vain pidä kelta- tai punakullan väristä ja siksi hopeanharmaa on se minun juttuni. Dz(?) zirkoneja haluan siksi, että ne ovat edullisia ja minulla on ihan periaatekysymyksiä timantteja vastaan. Rodinoinnissa ei siinäänsä ole mitään vikaa, minulle on aivan sama onko pinnoitteen alla valkokultaa vai epäjaloa metallia jos lopputulos on aina ruma, kulunut pinta, jonka joutuu uudelleen pinnoittamaan. Eikös sen pinnoitteen voi tehdä myös muille materiaaleille kuin valkokullalle?

• Kultasepän liikkeen myyjä
        BLINGBLING08 kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Päädyin sitten hopeasormukseen. En vain pidä kelta- tai punakullan väristä ja siksi hopeanharmaa on se minun juttuni. Dz(?) zirkoneja haluan siksi, että ne ovat edullisia ja minulla on ihan periaatekysymyksiä timantteja vastaan. Rodinoinnissa ei siinäänsä ole mitään vikaa, minulle on aivan sama onko pinnoitteen alla valkokultaa vai epäjaloa metallia jos lopputulos on aina ruma, kulunut pinta, jonka joutuu uudelleen pinnoittamaan. Eikös sen pinnoitteen voi tehdä myös muille materiaaleille kuin valkokullalle?

Hopeakin on parempi vaihtoehto kuin "pukukorut" tai rihkama. Toivottavasti periaatteesi timantteja vastaan ei johdu "veritimantti"-hössötyksestä tms. Veritimantteja on paljon olemassa, mutta asiantunteva kultaseppä tilaa timanttinsa esim. Kanadasta, jossa ei tiettävästi sisällissotia käydä. Ü Rodinointi on ihan hyvä asia, ei sitä tarvitse pelätä, epäjalot metallit vain aiheuttavat ehkä allergiaa, tai ainakin värjäävät sormen mustaksi/vihreäksi. Siksi hopea on parempi vaihtoehto. Ja hopeankin voi rodinoida, jos tykkää enemmän harmaammasta metallista kuin hopea. Rodinoinnin voi kyllä tehdä kaikkiin jalometalleihin, muihin metalleihin en osaa sanoa varmaksi kun en ole kultaseppä (vielä, paperit on vetämässä =).

Valkokultaa ei muuten myöskään ole pakko rodinoida, sen voi myös jättää oikean valkokullan väriseksi. Oma kihlani on rodinoimatonta valkokultaa, ja hyvältä näyttää, kunhan saumat on tehty nätisti niin, ettei juotosaine loista valkoisempana läiskänä. Pieni viiva siihen ilmeisesti aina jää. Rodinoimattomia valkokultasormuksia olen nähnyt ainakin Galleria Korussa Helsingissä, kannattaa poiketa tsekkaamaan, jos siellä päin liikkuu.

• ööö.

minä en ottanut uutta sormusta lainkaan,muutenkaan en sormuksia juuri käytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7549
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1833
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1830
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      958
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      890
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      21
      709
    Aihe