Kaksoiskansalaisia?

aussitar/suometar

Onko kenelläkään kaksoiskansalaisuutta eli australian ja suomen, joka olisi matkustanut viime aikoina ausseihin? Matkustetaanko Suomen passilla (kaiken järjen mukaan niin voisi tehdä mutta kuullut jostain että australian kansalainen ei saa viisumia, joten suomen passilla ei siis voisi matkustaa) vai täytyykö hommata aussipassi?

6

1087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoh hoijaa

Jos kerran oot Aussi kansalainen niin hommaa passi, ei siinä enää viisumeita tarvita.

• aussitar/suometar

Et nyt ymmärrä sitä pointtia et olis vaan paljon helpompaa jos/kun pääsis suomen passilla. Kun ei ole aussipassia ja sen hankkiminen on aika iso prosessi! Ja lisäksi kallis!

• itse ymmärrä
        aussitar/suometar kirjoitti:

Et nyt ymmärrä sitä pointtia et olis vaan paljon helpompaa jos/kun pääsis suomen passilla. Kun ei ole aussipassia ja sen hankkiminen on aika iso prosessi! Ja lisäksi kallis!

koska, jos sinulla on Aussi kansalaisuus, niin et saa mitään viisumia Suomi passiisi.

• Mrs Virtanen

Australian passi ei ole ollenkaan kallis verrattuna Suomen passiin. Hello, mika summa on sinusta kallis?

• on kallis,

mutta jos haluat tulla Australiaan ja olet Australian kansalainen, sinulla täytyy olla Australian passi. Maan kansalaisena (vaikka sinulla olisi muunkin maan kansalaisuus, kuten monella meistä täällä on) sinulle ei myönnetä viisumia toisen maasi passiin. Mitä se viisumi sanoisi? Turisti? Kansalainen? Kansalaiset eivät tarvitse viisumia, sitähän kansalaisuuden ottaminen juuri tarkoittaa.

Jos saavut Australiaan ilman Australian passia tai viisumia, sinut luultavasti passitetaan yhteen noista 'keskitysleireistä', odottamaan karkotusta.

Australian passi on kalliimpi kuin EU passi, mutta se sinulla on pakko olla, jos tänne haluat tulla, kansalaisuuden saatuasi.

• vähällä
        on kallis, kirjoitti:

mutta jos haluat tulla Australiaan ja olet Australian kansalainen, sinulla täytyy olla Australian passi. Maan kansalaisena (vaikka sinulla olisi muunkin maan kansalaisuus, kuten monella meistä täällä on) sinulle ei myönnetä viisumia toisen maasi passiin. Mitä se viisumi sanoisi? Turisti? Kansalainen? Kansalaiset eivät tarvitse viisumia, sitähän kansalaisuuden ottaminen juuri tarkoittaa.

Jos saavut Australiaan ilman Australian passia tai viisumia, sinut luultavasti passitetaan yhteen noista 'keskitysleireistä', odottamaan karkotusta.

Australian passi on kalliimpi kuin EU passi, mutta se sinulla on pakko olla, jos tänne haluat tulla, kansalaisuuden saatuasi.

käydä juuri niin. Olin juuri saanut Australian kansalaisuuden, ja suomalainen passi on vielä voimassa. Tuli kiireinen matka Suomeen, ja olin ensin lähteä niiltä seisomiltani. Joku sitten mainitsi passeista, ja muistin, että eihän minulla tosiaan ole takaisin tulemista Suomen passilla, ilman voimassa olevaa viisumia.

Aussipassin sain päivässä, maksamalla sen $75 lisämaksun, joten ei se nyt niin vaikea prosessi ollut. Liekö hankalampi ulkomailta käsin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe