hyviä kauppoja?

En ole käyny Bulgariassa koskaan, mutta tänä kesänä olen menossa.
Nyt kun joka paikasta kuulee että tavarat ovat "krääsää", niin voisiko joku kertoa että löytyykö kivoja ja "normaaleja" kauppoja? Ostoskeskuksia? Millaisia?

16

3592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varnassa

      on oikeita kauppoja vaikka kuinka. Ostoskeskuksiakin löytyy, jos osaa etsiä.
      Pieniä (todella pieniä) supermarketteja on joka puolella.(ruokaa ja jotain pientä)

      • Varmavarna

        Isoja ostoskeskuksia ei ole edes Varnassa kuin 1
        Kaufland ja sekin meikäläisittäin isohko Citymarket.
        Sitä kyllä retkillä hehkutetaan.
        Varnassa on pieniä kauppoja moneen makuun,on urheilu
        liikkeitä jne.
        Kultahietikolla kojuja ja pieniä kauppoja.
        Ruoka/viinakauppoja eli supermarketteja on.
        On Varnan kävelykadun tuntumassa myös tavaratalo
        valikoima/mallisto ehkä ei ihan suomalaiseen makuun.


      • Akula

        Varnassa on joitain italialaisen Piccadilly-ketjun myymälöitä. Yksikään ei ole Sofiassa olevan Mall of Sofian kokoluokkaa. Keskustan Piccadillyista suurin lienee Chadalza-kadulla oleva, sen yläkerrassa on vaatekauppa. Meripuistoon lähelle Delfinaariota rakennettuun uusimpaan Piccadillyyn en ole vielä tutustunut. Piccadillyjen sivut ovat osoitteessa: http://www.piccadilly.bg/index.php

        Tukkukauppa Metro on lähiössä keskustan ulkopuolella, sen vieressä on kodinkone ja viihde-elektroniikka market, Elektromarket. Metron sivut löytyvät täältä: http://www.metro.bg

        Valentina sijaitsee kävelykatu Knyaz Boris I:llä ydinkeskustassa, se on vähän kuin kutistettu Tallinnan Merekeskus.


      • Akula
        Akula kirjoitti:

        Varnassa on joitain italialaisen Piccadilly-ketjun myymälöitä. Yksikään ei ole Sofiassa olevan Mall of Sofian kokoluokkaa. Keskustan Piccadillyista suurin lienee Chadalza-kadulla oleva, sen yläkerrassa on vaatekauppa. Meripuistoon lähelle Delfinaariota rakennettuun uusimpaan Piccadillyyn en ole vielä tutustunut. Piccadillyjen sivut ovat osoitteessa: http://www.piccadilly.bg/index.php

        Tukkukauppa Metro on lähiössä keskustan ulkopuolella, sen vieressä on kodinkone ja viihde-elektroniikka market, Elektromarket. Metron sivut löytyvät täältä: http://www.metro.bg

        Valentina sijaitsee kävelykatu Knyaz Boris I:llä ydinkeskustassa, se on vähän kuin kutistettu Tallinnan Merekeskus.

        Metron vieressä oleva kodinkone- ja viihde-elektroniikka kauppa on nimeltään Thechnopolis, ei Elektromarket. Muistin väärin.


      • Heinäkuussa lähtö...
        Akula kirjoitti:

        Varnassa on joitain italialaisen Piccadilly-ketjun myymälöitä. Yksikään ei ole Sofiassa olevan Mall of Sofian kokoluokkaa. Keskustan Piccadillyista suurin lienee Chadalza-kadulla oleva, sen yläkerrassa on vaatekauppa. Meripuistoon lähelle Delfinaariota rakennettuun uusimpaan Piccadillyyn en ole vielä tutustunut. Piccadillyjen sivut ovat osoitteessa: http://www.piccadilly.bg/index.php

        Tukkukauppa Metro on lähiössä keskustan ulkopuolella, sen vieressä on kodinkone ja viihde-elektroniikka market, Elektromarket. Metron sivut löytyvät täältä: http://www.metro.bg

        Valentina sijaitsee kävelykatu Knyaz Boris I:llä ydinkeskustassa, se on vähän kuin kutistettu Tallinnan Merekeskus.

        Miten pitää toimia jos haluaa päästä Metroon ostoksille. Olen jostain ymmärtänyt, että siellä pitää olla sellainen "tukkukortti" niinkuin suomessakin ennenkuin voit niitä ostoksia tehdä. Onko sinulla tietoa mistä sen saa, eli saako sen sieltä liikkeestä sisään mennessä jos on passi mukana. Noilta nettisivuilta sain sen käsityksen, että kortti pitää anoa ja jonkin päivän kuluttua tulisi tieto sen saamisesta. Toimiikohan hakumenettely samoin kun on kyseessä turisti joka vie ostokset pois maasta.
        Jos sinulla on jotain tietoa, kerrothan kiitos


      • Akula
        Heinäkuussa lähtö... kirjoitti:

        Miten pitää toimia jos haluaa päästä Metroon ostoksille. Olen jostain ymmärtänyt, että siellä pitää olla sellainen "tukkukortti" niinkuin suomessakin ennenkuin voit niitä ostoksia tehdä. Onko sinulla tietoa mistä sen saa, eli saako sen sieltä liikkeestä sisään mennessä jos on passi mukana. Noilta nettisivuilta sain sen käsityksen, että kortti pitää anoa ja jonkin päivän kuluttua tulisi tieto sen saamisesta. Toimiikohan hakumenettely samoin kun on kyseessä turisti joka vie ostokset pois maasta.
        Jos sinulla on jotain tietoa, kerrothan kiitos

        Tukkukortin saa pyytämällä ja esittämällä esim. valokopion passin kuvasivusta. Kopio passin kuvasivusta on muutenkin kätevä, sillä saa nostettua rahaa pankeissa. Niissä on paras kurssi. Passi ei mene hukkaan, kun se on hotellissa tallelokerossa. Kopio käy hyvin asiointiin. Ja jos kaikesta huolimatta passi hukkaantuu, niin kuvasivun kopiolla pääset ilman isoja ongelmia takaisin Suomeen.

        Tukkukortti, jonka saat Metrosta, on väliaikainen. Kun saat sen käteesi, voit mennä huoletta ostoksille, se kelpaa kyllä kassalla. Turisteille ei varmaankaan lähetellä varsinaisia kortteja, en ainakaan ole koskaan saanut sellaista, vaikka toisinaan olen laittanut kotiosoitteeni hakemuslomakkeeseen. Väliaikainen kortti on voimassa koko lomasi ajan. Ainakin muutama vuosi sitten ollessamme kaksi viikkoa Sunny Beachilla kävimme kolmesti Metrossa.

        Menen taas elokuussa Varnaan (9. kerta Bulgariaan ja 4. omatoimimatka Varnaan) ja todennäköisesti käyn taas Metrossakin eli joudun hommaamaan taas uuden kortin.

        Mukavaa matkaa teille! Vastailen mielelläni erityisesti Varnan keskustaa koskeviin kysymyksiin, Kultahietikosta, Albenasta ja Sunny Beachistä tiedän vähemmän. Olen kyllä käynyt kaikissa niissä, Kultahietikolla kahdestikin.


      • Heinäkuussa matkustava
        Akula kirjoitti:

        Tukkukortin saa pyytämällä ja esittämällä esim. valokopion passin kuvasivusta. Kopio passin kuvasivusta on muutenkin kätevä, sillä saa nostettua rahaa pankeissa. Niissä on paras kurssi. Passi ei mene hukkaan, kun se on hotellissa tallelokerossa. Kopio käy hyvin asiointiin. Ja jos kaikesta huolimatta passi hukkaantuu, niin kuvasivun kopiolla pääset ilman isoja ongelmia takaisin Suomeen.

        Tukkukortti, jonka saat Metrosta, on väliaikainen. Kun saat sen käteesi, voit mennä huoletta ostoksille, se kelpaa kyllä kassalla. Turisteille ei varmaankaan lähetellä varsinaisia kortteja, en ainakaan ole koskaan saanut sellaista, vaikka toisinaan olen laittanut kotiosoitteeni hakemuslomakkeeseen. Väliaikainen kortti on voimassa koko lomasi ajan. Ainakin muutama vuosi sitten ollessamme kaksi viikkoa Sunny Beachilla kävimme kolmesti Metrossa.

        Menen taas elokuussa Varnaan (9. kerta Bulgariaan ja 4. omatoimimatka Varnaan) ja todennäköisesti käyn taas Metrossakin eli joudun hommaamaan taas uuden kortin.

        Mukavaa matkaa teille! Vastailen mielelläni erityisesti Varnan keskustaa koskeviin kysymyksiin, Kultahietikosta, Albenasta ja Sunny Beachistä tiedän vähemmän. Olen kyllä käynyt kaikissa niissä, Kultahietikolla kahdestikin.

        ...vastauksestasi. Me matkaamme Sveti Konstatiniin ja Varnan Metro on luultavimmin meille lähin paikka.
        Vielä kysyisin, ovatko kaikki tuotteet ns. suurpakkauksia vai voiko sieltä ostaa yksittäisiä tuotteita. Itse asun etelä suomessaa ja käyn joskus täällä Heinon tukussa esim. Joulun alla. Silloin tulee luonnollisesti ostettua suurempia eriä esim. elintarvikkeita mutta myös niitä "heräte ostoksia",(siis yksittäisiä kappaleita) joita ainakin suomessa voi tukussa tehdä. Minua myös kiinnostaisi tietää mitä sieltä saa, onko tuotteita "suolasta sukkahousuihin" vai onko tuotevalikoima kuinka rajallinen, eli kannattaako turistin sinne mennä.


      • sunny
        Heinäkuussa matkustava kirjoitti:

        ...vastauksestasi. Me matkaamme Sveti Konstatiniin ja Varnan Metro on luultavimmin meille lähin paikka.
        Vielä kysyisin, ovatko kaikki tuotteet ns. suurpakkauksia vai voiko sieltä ostaa yksittäisiä tuotteita. Itse asun etelä suomessaa ja käyn joskus täällä Heinon tukussa esim. Joulun alla. Silloin tulee luonnollisesti ostettua suurempia eriä esim. elintarvikkeita mutta myös niitä "heräte ostoksia",(siis yksittäisiä kappaleita) joita ainakin suomessa voi tukussa tehdä. Minua myös kiinnostaisi tietää mitä sieltä saa, onko tuotteita "suolasta sukkahousuihin" vai onko tuotevalikoima kuinka rajallinen, eli kannattaako turistin sinne mennä.

        Varnan Metro lienee lähinnä Albenaa, jonne heinäkuussa mennään, vai onko gs:llä?
        Mikä on hintataso siellä Metrossa, olisiko kellään esimerkkejä hinnoista, Kiitos =)


      • turistilta
        Akula kirjoitti:

        Varnassa on joitain italialaisen Piccadilly-ketjun myymälöitä. Yksikään ei ole Sofiassa olevan Mall of Sofian kokoluokkaa. Keskustan Piccadillyista suurin lienee Chadalza-kadulla oleva, sen yläkerrassa on vaatekauppa. Meripuistoon lähelle Delfinaariota rakennettuun uusimpaan Piccadillyyn en ole vielä tutustunut. Piccadillyjen sivut ovat osoitteessa: http://www.piccadilly.bg/index.php

        Tukkukauppa Metro on lähiössä keskustan ulkopuolella, sen vieressä on kodinkone ja viihde-elektroniikka market, Elektromarket. Metron sivut löytyvät täältä: http://www.metro.bg

        Valentina sijaitsee kävelykatu Knyaz Boris I:llä ydinkeskustassa, se on vähän kuin kutistettu Tallinnan Merekeskus.

        Piccadilly on kuin Suomen "Prismat tai Citymarketit", ei mitään sen kummempaa, paitsi ruoka-osasto on hyvä, jos satut asumaan omassa asunnossa ja laitat ruokaa. Vaatteita ei ole juuri ollenkaan, T-paitaa ja kalsareita ja sukkia lukuunottamatta, niitäkin on tosi vähän.
        Metro on samanlainen, mutta suurempi, koska se on tukku, enimmäkseen ruokaa, valtava hehtaarihalli, ruoan ja juomien lisäksi monenlaista tavaraa puutarhatuoleista mikroaaltouuneihin ja hanoihin ja huono valikoima vaate- ja kenkäpuolta, kaupoissa on paljon paremmat valikoimat turistille, jos etsii vaatetta, kenkää, laukkuja, koruja yms.
        Valentinaa ei voi kutsua tavarataloksi, se on kuihtuva menneisyyden jäännös, ellei ole yllättäen uusiutunut tänä kesänä ?


      • kiitollinen tiedosta
        Akula kirjoitti:

        Tukkukortin saa pyytämällä ja esittämällä esim. valokopion passin kuvasivusta. Kopio passin kuvasivusta on muutenkin kätevä, sillä saa nostettua rahaa pankeissa. Niissä on paras kurssi. Passi ei mene hukkaan, kun se on hotellissa tallelokerossa. Kopio käy hyvin asiointiin. Ja jos kaikesta huolimatta passi hukkaantuu, niin kuvasivun kopiolla pääset ilman isoja ongelmia takaisin Suomeen.

        Tukkukortti, jonka saat Metrosta, on väliaikainen. Kun saat sen käteesi, voit mennä huoletta ostoksille, se kelpaa kyllä kassalla. Turisteille ei varmaankaan lähetellä varsinaisia kortteja, en ainakaan ole koskaan saanut sellaista, vaikka toisinaan olen laittanut kotiosoitteeni hakemuslomakkeeseen. Väliaikainen kortti on voimassa koko lomasi ajan. Ainakin muutama vuosi sitten ollessamme kaksi viikkoa Sunny Beachilla kävimme kolmesti Metrossa.

        Menen taas elokuussa Varnaan (9. kerta Bulgariaan ja 4. omatoimimatka Varnaan) ja todennäköisesti käyn taas Metrossakin eli joudun hommaamaan taas uuden kortin.

        Mukavaa matkaa teille! Vastailen mielelläni erityisesti Varnan keskustaa koskeviin kysymyksiin, Kultahietikosta, Albenasta ja Sunny Beachistä tiedän vähemmän. Olen kyllä käynyt kaikissa niissä, Kultahietikolla kahdestikin.

        Muistatko, missä sijaitsee Burgasin Metro? SB:llä lomaillaan pari viikkoa.


    • Varnatar

      Mango-liike sijaitsee Varnan keskustassa.

    • Akula

      Mangosta tuli mieleen, että ihan ydinkeskustassa on myös Terranovan liike. Siellä on usein alennusmyyntejä. Tyttäreni on ostanut sieltä useita toppeja yms.

      Metrosta saa lähes kaikkea myös yksittäispakkauksissa, olut on poikkeus. Sitä pitää ostaa vähintäin sixpack. Muitakin poikkeuksia lienee? Monet tavarat ovat suurpakkauksissa, sieltä saa esimerkiksi kokonaisia lampaan ruhoja ja yli 185 cm (= pidempiä kuin minä) pitkiä salamipötköjä.

      Metron valikoima on laaja, tarjolla on paljon muutakin kuin ruokaa. Valikoimissa on vaatteita, kenkiä, matkalaukkuja, urheiluvälineitä, kodin tekstiilejä, taloustavaroita, elektroniikkaa, toimistotarvikkeita, rakennustarvikkeita ym. Hinnat ovat edulliset, en muista hintaesimerkkejä. Asioin siellä viimeksi 2005. Albenaa lähin Metro on tuo Varnan kauppa.

      Metro, Kaufland ja Piccadillyt ovat tavarataloja, niissä voi pistäytyä ihan uteliaisuuttaan. Mielenkiintoisinta tavaraa on kuitenkin pikkuputiikeissa. Niitä on Varnassa todella paljon.

      Kävelykaduilla Preslav, Knyaz Boris I, Slivnitsa Bulevard sijaitsevat kaupungin kalleimmat liikkeet. Monissa kaupoissa on aitoja merkkivaatteita ja kenkiä. Niiden hinnat ovat Suomen luokkaa, eivät ainakaan juuri halvempia. Bulgarialaiset tuotteet ovat edullisia ja varsin laadukkaita.

      Hyviä ja kävelykatualuetta edullisempia ostoskatuja ovat Maria Louisa, Dr. Piskuliev, Vladislav Varnetsik ja Osmi Primorski Polk.

      Dr. Piskulievilla on suuri basaari. Piskuliev on muutenkin hyvä ostoskatu, siellä on kenkä- ja vaatekauppoja sekä kaikkea mielenkiintoista myyviä pikku kioskeja. Viinakauppoja on kadulla myös useita. Basaarilta Vl. Varnentsikille lähtevällä Drinkadulla on heti torin tuntumassa isojen ihmisten vaatekauppa.

      Maria Louisalla on soitinkauppa ja levykauppa ym. Vl. Varnentsikilla on kenkäkauppoja, miesten ja naisten muotia, Maksi Moda -isojen naisten kauppa, rintaliiviliikkeitä, elintarvikkeita, laukkuja, keittiötarvikkeita, posliinia ja muistoesineitä ja ties mitä, se on pitkä katu. Osmi Primorski Polkilla on vaateputiikkeja, erityisesti nuorisomuotia ja kaupungin halvimmat hinnat. Vaatteet ovat samanlaisia Turkissa tehtyjä piraatteja kuin turistirantojen toreillakikin, hinnat vaan eivät ole samat. Ne ovat paljon halvemmat.

      Kaupungin paras viinikauppa Semela on kävelykatualueella Grand Hotel Musalan takana Musala aukiolla Knyaz Boris I:ltä katsottuna. Toinen hyvä alkoholiliike on Osmi Primorski Polkilla ihan irkkupubin vieressä. Pubista saa hana-Guinnessia. Semelen lähellä Musalakadulla on pieni levykauppa, riisiposliinia ja muuta hienoa myyvä astiakauppa, bulgarialaista kosmetiikkaa myyvä kauppa ja Yves Rocherin myymälä.

      Semelen takana Alexander Battembergkadulla on eläintarvikekauppa ja pieni miesten vaateliike Valentina. Valentinalla oli ennen liike VL.Varnentsikilläkin, sieltä sai edullisesti mittatilauspukuja. Se liike on valitettavasti lopettanut.

      Kävelykatualueella Vidinkadulla on metallimusiikkiin erikoistunut Ozz. Siellä voi ottaa myös tatuoinnin, jos uskaltaa. Hennatatuointeja sieltä saa myös. Lähellä Ozzia on metsästys- ja kalastuskauppa. Aseitakin heillä on myynnissä.

      Kauppakeskus Valentinassa on LaVal, josta saa kristallia, kultaa ja hopeaa ja kaikenlaista hienoa niistä tehtyä.

      Viimeisimmästä Varnan matkastani on pari vuotta. Silloin sieltä löytyi muun muassa tuollaisia kauppoja. En kuitenkaan takaa, että nuo kaupat ovat edelleenkin paikoillaan. Voivat toki ollakin, mutta Varna on 400 tuhannen asukkaan kaupunki, joka muuttuu kokoajan. Siellä kannattaa kierrellä. Sen lisäksi, että se on mainio shoppailupaikka, se on myös upea kulttuurikaupunki, erityisesti kesällä. Meripuistossa kannattaa pistäytyä, erityisesti iltaaikaan siellä voi aistia aidon Varnan.

      • Akula

        Prinssi A. Batengerg-kadulla oleva miesten vaateliike on siis Theodora, ei Valentina. Valentina on se Tallinnan Merekeskusta muistuttava keskustan kauppakeskus. Valentinassa on se LaVal-kauppa josta jo mainitsin. Heillä on sivutkin: http://www.laval.bg/


    • Akula

      Varnaan on suunnjtteilla/tekeillä kaksi uutta kauppakeskusta, Central Plaza ja Mall Varna. Jälkimmäinen ( http://www.mallvarna.com/ ) valmistuu lähelle Kauflandia Vl. Varnentsikille. Avajaiset ovat lokakuussa 2007, jos aikataulu pitää. MallVarna tulee olemaan Varnan ensimmäinen länsimaistyylinen kauppakeskus. Siihen asti shoppailemme laupungin lukuisissa putiikeissa ja "cittareissa"

      Central Plazan aikataulusta en tiedä, suunnitelma on täällä: http://dorelov.bg/building=tradecenter&mod=home&lng=en.htm

    • Mallutar

      Mistä löytyy nahkatakkeja. Sellasii pitkii ja mitä maksaa?

      • burgeri

        Lähes joka puolelta. 150€ sain pulittaa polvipituisesta nessebarissa,mutta varnassa on edullisempia monta nahkaliikettä kaupungissa samoin burgasisssa. toivottavasti löydät itsellesi pitkän nahkatakin. on ne niin tyylikkäitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe