Shelttimme 5kk on 38-40cm korkea ja uros,onko ylikasvuinen noin ninku näyttelyjä ajatellen?
Kertokaas kun en ite löytäny sivua asiasta,laittakaa sivu missä asia lukee tai kirjoittakaa ite.Ei sitten mitään heittoja kuten esim"no kyl se varmaan on joku 35-40 aikakin luulen niin-D"
Juu eli siis mielummin niiltä sivuilta tietoa kun arvauksia!
Kiitos vastanneille!
Sheltin koko!
11
7390
Vastaukset
- krb
Lainaus rotumääritelmästä shetlanninlammaskoirat.fi sivulta:
"KOKO:
Säkäkorkeus uroksilla 37 cm, nartuilla 35,5 cm. Yli 2,5 cm:n poikkeama ei-toivottu."
Kyllä teidän sheltti tulee olemaan liian iso näyttelyihin. on muuten tosi iso jo tuon ikäisenä. omistan myös itse maxi-sheltin...säkä siinä 45-48. - sartsa#
hei
Otin uros sheltti pennun nyt toukokuussa, kasvattaja kertoi minulle pennun mittoja millaisia ne pitäisi olla jotta koirasta tulisi normaalikokonen ja sheltin normaalikokohan on 35 cm ja sallitaan 2cm:n poikkeamat kumpaankin suuntaan. 3kk:n ikäsenä säkäkorkeuteen lisätään yleensä 10cm lisää nii saa aikuispituuden eli jos koirasi olisi silloin 26cm niin aikuisena se olisi noin 36cm, 4kk:n ikäsenä lisätään 5-7cm jotta saadaan tietää aikuispituus eli jos se koira olisi silloin 30cm niin se olisi aikuisena 35-37cm. Siinä olisi sinulle mittoja millaisia ne pitäisi olla suuriin piirteen. Sinun koirasi taitaa olla hieman isokonen... Shelteistähän ei ikinä tiedä minkä kokosia niistä loppujen lopuksi tulee. Oma koirani oli juuri tuon 26cm 3kk: iässä.- krb
Uros sheltin säkähän on 37cm josta se 2cm poikkeama sallittu.
- AgiVili
Meidänkin urosheltin säkä on 50cm mutta ei se haittaa ku agilityä me vaan juostaan! =) Paras koira ikinä!!!!!
- BB
Mitä näyttelyissä sitten saa liian ison sheltin kanssa? Mietin vain, että jääkö esim. varjo-AVAksi, jos haluaa valioitua agissa ja tarvitsisi sen näyttelytuloksen... Tuleeko hylky vai onko tarvittava tulos silti mahdollinen?
- xddddddddfg
Meidän sheltti on 48cm pitkä ja sai näyttelyissä juuri sen H:n, jonka avulla voidaan valioitua agilityssä :) Eli ison sheltin kanssa VOI saada sen tarvittavan tuloksen
- Sara""?
MIstä näitä maxi.koiria sitten saa? kun olisin kiinostunut vähän isommasta sheltistä :)
- höh.....
Ehkä ei kannata hakemalla hakea rotumääritelmästä poikkeavaa koiraa.
- Sara''''?
höh..... kirjoitti:
Ehkä ei kannata hakemalla hakea rotumääritelmästä poikkeavaa koiraa.
En aikosikaan viedä koiraa näyttelyihin.
Tykään vain sheltin luonteesta :)
- 1+1
No kukaan tuskin kasvattaa tarkoituksella ei rotumääritelmän mukaisia koiria . Koon periytyminen ei ole niin simppeliä vaan pentueessa voi olla pieni ja isoja pentuja ja siltikään ei ole takeita minkä kokoisia ne aikuisena on .
Olen yhteydessä kasvattajiin ja ilmaise halukkuutesi isompaan yksilöön . 39,5 xm on rotumääritelmän mukaan muistaakseni suurin sallittu koko poikkeuksineen . - isotpojat
Jos etsit isoa shelttiä niin pyydä minut valkkaamaan sinulle pentu:) nimimerkillä 100 % suteen... Mutta koirat on kauniita kun mitkä ja hieno rakenteisia ja luonteisia! ...ja sydämeni itkee verta kun niitä ei voi käyttää näyttelyissä, toisin usein on sormi jo lähetä näppäimellä kisailmottautumisissa ja vielä jonain päivänä isot pojat lähtee näytille. Tällä hetkellä kotona kultakimpale 45.5 cm ( 2.5 v) ja 42 cm( 7kk)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446