Corolla HB -04 polttoainetankin koko ?

Miksu*

Mikäköhän mahtaa olla Toyota Corolla HB vm. -04 polttoainetankin koko ?
Käyttöohjekirjan mukaan 55 l mutta kun tankkasin auton tänään ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun auton ostin (polttoainevalo paloi jo ja mittari osoitti R:ää) niin tankkiin meni vain 42 l jonka jälkeen mittarikin näytti täyttä ? Epäilyttää kyllä että siellä olisi ollut vielä 13 l jäljellä polttoainetta tai sitten palaa varoitusvalo todellakin liian varhaisessa vaiheessa ?

9

2694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fortuna

Hei,

minulla on wagon 2004 ja bensavalon syttyessä bensaa
      voipi hyvinkin olla se 12-14 litraa. Mulla menee yleensä n. 43-46 litraa, kun ajelen päivän kaksi bensavalon sytyttyä.

• Aloittaja

...asiallisesta vastauksesta =). Hyvä tietää- sitten voi huoletta vielä ajella jonkun matkaa bensavalon sytyttyä. Entisessä autossa kun piti tankille kaartaa suurinpiirtein heti kun valo syttyi, muuten loppui menovesi.

• kun alkaa valo palamaan
        Aloittaja kirjoitti:

...asiallisesta vastauksesta =). Hyvä tietää- sitten voi huoletta vielä ajella jonkun matkaa bensavalon sytyttyä. Entisessä autossa kun piti tankille kaartaa suurinpiirtein heti kun valo syttyi, muuten loppui menovesi.

Olen ymmärtänyt ettei bensapumppu tykkää tyhjän haukkaamisesta, ei uusissa eikä vanhoissa autoissa.

• varaa
        kun alkaa valo palamaan kirjoitti:

Olen ymmärtänyt ettei bensapumppu tykkää tyhjän haukkaamisesta, ei uusissa eikä vanhoissa autoissa.

Kun valo syttyy voi huoletta ajaa vielä 5 litraa. Silloinkin on vielä viitisen litraa jäljellä.

• Sama mies
        varaa kirjoitti:

Kun valo syttyy voi huoletta ajaa vielä 5 litraa. Silloinkin on vielä viitisen litraa jäljellä.

Niin että mahtaakos 5 litraa sileän tankin pohjalla riittää kun ajetaan mutkissa, mäissä yms.

• voi voi

että onko niin köyhä että pitää ajaa viimeiseen pisaraan asti, itse käyn yleensä tankilla kun on n, 10l jäljellä. Speden naisen logiikaalla voisi ajatella että kuluttaa vähemmän kun on tankki tyhjänä. näinhän se loppujen lopuksi on, kun se ei kulje niin ei se kulutakkaan.

• Fortuna
        voi voi kirjoitti:

että onko niin köyhä että pitää ajaa viimeiseen pisaraan asti, itse käyn yleensä tankilla kun on n, 10l jäljellä. Speden naisen logiikaalla voisi ajatella että kuluttaa vähemmän kun on tankki tyhjänä. näinhän se loppujen lopuksi on, kun se ei kulje niin ei se kulutakkaan.

Hei,

etkö osaa laskea. Jos corollan bensatankkiin mahtuu 55 litraa, ja minulle menee yleensä 43-46 litraa tankatessa, niin eiköhän siellä tankissa ole silloin n. 8-10 litraa. Että se siitä naisen logiikasta ja köyhyydestä...

• ole...
        voi voi kirjoitti:

Minä annan bensan kulua noin 48-50 litraan asti ihan vain siitä syystä ettei tarvitse käydä tankilla niin usein.

• tankin
        ole... kirjoitti:

Minä annan bensan kulua noin 48-50 litraan asti ihan vain siitä syystä ettei tarvitse käydä tankilla niin usein.

ja työnnän bensikselle. Sen jälkeen vaan hevosenpotkua kehiin ja taas hyrrää. Aina oon tankannu 55 litraa.

Tulee tosi edulliseksi ajaminen kun työntää autoa n.15 km vuodessa. Ja kunro kasvaa kohisten. Vielä kun tekisi vahvempi pohjaisia kenkiä, kun tuppaavat pohjat kulumaan.

Joskus pidin mukana Jerrykannua, mutta se on liian helppoa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe