Siskojen tapaaminen

Kerran vuodessa olemme siskojen (5) kanssa tavanneet mökkeilemisen merkeissä näin kesän alussa.
Kyllähän sitä muulloinkin tavataan, mutta kiva aloittaa kesä tällä tavalla.
Tulevana vkl taas nähdään ja odotamme sitä kaikki innokkaina :)
Toivottavasti sää suosii ja olisi yhtä helteistä kuin tällä hetkellä.

Onko teillä muilla sisko/veli tapaamisia miten usein?

28

1747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielenkiintoisia nämä "säätiedoitukset", jossain on hellettä ja toisaalla sataa...
      Luin tuolta toisaalta, että 28 astetta, huh-huh!
      Meillä oli päivällä 16, kun satoi, nyt on parinkymmenen asteen kieppeillä.
      Sitten siihen sinun kysymykseesi - meitä on neljä sisarusta ja joulun aikoihin minä koitan saada kaikki yhteen jälkikasvuineen.
      Harvoin onnistuu nuorison osalta, niillä on ne omat menonsa.

Muutoin nähdään hyvin harvakseltaan, vaikka kaikki on alle sadan kilometrin säteellä.

Nuorempana tuli käytyä useamminkin toistemme luona, mutta enää ei viitsisi lähteä oikein minkään. Mukavaa on, sitten kun joskus ollaan kaikki koolla - olemme sellaista hullunhauskaa porukkaa.

Silloin, kun lapsuuden koti vielä oli olemassa ja äiti eli, niin siellä sitten käytiin yht'aikaa.

• Annastiina

yhdensiskon ja veljen kanssa viikottain jopa useamminkin viikossa,yhden siskon kanssa vähän harvemmin,mutta puhelimessa viikottain.Meillä on siskon kanssa milenkiintoinen peli aina, aivoja rasitetaan.

• OliviaKoo

Minullakin on neljä siskoa ja tapaamme samalla tavoin ihan tyttöporukassa kerran, pari vuodessa.
      Jälkikasvuja ei niihin tapaamisiin huolita. Tyttöenergia jyllää!

Minä taisin jo aiemmin Pystybaarissa kertoa, että muutoin pidämme yhteyttä viikkokirjeillä sähköpostitse (minä olen porukan laiskuri siinä suhteessa), joskus soittelemme, mutta nokakkain tapaamme näissä merkeissä tosiaan myös usein alkukesästä ja toisen kerran syssymmällä.

Nyt ei tapaamisen ajankohtaa ole vielä päätetty, se riippuu kahden sisaren työvuoroista, siis lähemmin heidän viikonloppuvapaistaan, mutta uskon, että viimeistään heinäkuun alussa tapaaminen toteutuu.

Ja sitten huudetaan ja mekastetaan niin, että tienoo raikuu!

• Sirkku Sirkuttaja

Ikävää.Ainoa veli on kuollut 20 v sitten.

• 1943

on kehitysvammainen, käyn häntä tapaamassa noin kerran kuukaudessa. Kahta veljeäni tapaan silloin, tällöin- en mitenkään säännöllisesti.Olettepa onnen tyttöjä, kun on noin monta sisarta.

• MareNki**

asumme samassa kaupungissa ja olemme monta kertaa viikolla yhdessä.Huumori on usein pinnalla,mutta puhumme paljon myös vanhemmistamme ja lapsuuden muistoistamme.Käymme myös teatterissa yms.yhdessä.Veljiä ei ole.

• pikkumusta ek

... kuljettanut minut fyysisesti kauas neljästä sisaristani, mutta riennän iloisella mielellä aina sovittuihin tapaamisiimme. Muutenkin pidämme yhteyttä tiiviisti. Kun äiti oli vielä elossa, pidimme "tyttöjen" iltoja, joissa oli aina joku teema. Äidin poismenon jälkeen nuo illat ovat harventuneet, mutta ei sentään kokonaan unohdettu. Mikä rikkaus onkaan omistaa sisaria, joiden kanssa on lämpimät välit!

• Wivi ek

ja ihan hyvät välitkin, vaikka kaikki ollaan erilaisia persoonallisuuksia. Pieniä yhteenottoja sattuu joskus, mutta milloinkas sisarukset on täysin tappelematta? Tapaamisia on silloin tällöin, muutaman kerran vuodessa. Joskus pidetään kivoja peli-iltoja, joskus mökkeillään, milloin mitenkin.

A..N..N..A:lle ja sisaruksille toivotan oikein hauskaa viikonloppua!

• juuliska

Valitettavasti on vain yksi sisko. Asuu Ruotsissa, on asunut siellä jo 45-vuotta. Meillä on kuusi vuotta ikäeroa, eli lapsuudessa ja nuoruudessa emme olleet kovin läheisiä. Sisko asui kouluajan viikot kirkonkylällä koulun lähellä, tapasimme vain viikonloppuna ja kesäisin. Koulun jälkeen hän muutti välittömästi toisella paikkakunnalle opiskelemaan ja sieltä Ruotsiin.
      Vanhempien kuoleman jälkeen olemme olleet enemmän yhteydessä. Soittelemme pari kertaa kuukaudessa ja olemme vierailleet toistemme luona noin kerran vuodessa.
      Olen aina kaivannut isoa perhettä ja paljon sukulaisia. Vastaavasti tunne ihmisiä jotka toivoisivat, että sukua ei olisi. Ehkä se nyt vaan on niin, että ruoho on aina vihreämpi siellä aidan toisella puolella.

• NainenS

Joskus käy mielessä millaista olis omistaa sisko, kolme veljeä on ja lapsuudessa heidän kaverit. Onneksi oli naapureiden tyttöjä.
        Veljien vaimoista on tullut jonkinlaisia siskojen korvikkeita.

• Kingkale

Kävin galleriasivullasi ja mitä ihmettä? Upea kaunotar katsoo suoraan minua (no ainakin melkein)! Hieno kuva, onneksi olkoon rohkeudesta.

• Kingkale

oletko kiinnostunut viettämään viikonloppua kanssani?

• Fridanna
        Kingkale kirjoitti:

mutta on yksi "sisko". Olemme tunteneet toisemme 7-vuotiaasta lähtien. Siis melkein 60 vuotta. Tapaamme kerran pari vuodessa, mutta soittelemme viikoittain. Tunnen hänen ystäväpiirin ja samoin hän minun.

Minulle tuli jotenkin Gallia-sana mieleen tuosta edellisestä kirjoituksesta! Ei ollenkaan kateutta.

• Kingkale kirjoitti:

kiitän Kingale ja olen ylen otettu kutsustasi. Mutta luulen, että viihdyt paremmin Olivian, vaimosi ym naisten kanssa. You know, what i mean :O

Suukko poskelle.....

• marjapensas

todellakin, että saisin omistaa vielä ainoan sisareni, jonka kanssa olin yhteydessä viikottain, puhelimitse.
      Kesäisin tapasimme, joko meillä tai hänen silloisessa asuinmaassaan.
      Sinä "onnenpekka", jolla sisaruksia on, kiva kuulla, että pidätte yhteyttä toisiinne.
      Toivottelen hauskaa viikonloppua.

• osaa ajatellakaan elämää ilman siskoja ja tämän ikäisinä mietimme, kuka taitaa ensimmäisenä lähtee ja kun siten joskus käy, niin surulle ei tule loppua ja se lähentää entsestään.

Ei nyt meni ihan liian synkäksi, enkä halua jatkaa.

Marjapensas, tervetuloa kotiin!
        Pahoillani olen, kun olet menettänyt sinulle rakkaan siskon :( Myös teille muille kirjoittajille myötätunto puolellanne.
        Ei hyvä kaveri siskoa korvaa, mutta onnellinen se joka bestiksen omistaa :O

Ei epäröintiäkään etteikö meillä olisi hauskaa :O

Virtuaalihali kaikille yhteiseksi ja jokaiselle erikseen ANNAlta mmmmuissskisssssss...

• soilike
        A..N..N..A kirjoitti:

osaa ajatellakaan elämää ilman siskoja ja tämän ikäisinä mietimme, kuka taitaa ensimmäisenä lähtee ja kun siten joskus käy, niin surulle ei tule loppua ja se lähentää entsestään.

Ei nyt meni ihan liian synkäksi, enkä halua jatkaa.

Marjapensas, tervetuloa kotiin!
        Pahoillani olen, kun olet menettänyt sinulle rakkaan siskon :( Myös teille muille kirjoittajille myötätunto puolellanne.
        Ei hyvä kaveri siskoa korvaa, mutta onnellinen se joka bestiksen omistaa :O

Ei epäröintiäkään etteikö meillä olisi hauskaa :O

Virtuaalihali kaikille yhteiseksi ja jokaiselle erikseen ANNAlta mmmmuissskisssssss...

Pidämme yhdessä meluisia iltapukujuhla ja herätämme suurta pahennusta naapureissamme.

Nyt siskoa ei enää ole, eikä myöskään rakasta, 16 v nuorempaa pikkuveljeä, jota työntelimme ystäväni Maikin kanssa , munanmuotoisissa lastenvaunuissa v 1954.

Onneksi on vielä pikkuveli, 8v nuorempi, jonka kanssa juttelemme, silloin tällöin puhelimess, maan eripuolilla kun asumme.

• jahvetti .

Tavataan sisarusten kanssa lähinnä heidän kotonaan vaikkapa merkkipäivillä ja vanhalla yhteisellä kotipaikalla.

Ei koskaan tavata meillä kotona. Ns. parempi puolisko ei nimittäin siedä heitä.

Hauskoja tapaamisia ne ovat. Aina muistellaan menneitä.

• Netti-Ilona ek

"parempi puolisko" sinulla. Onhan se sinunkin kotisi, johon pitäisi saada kutsua omia sukulaisiaan.

• loppuu aikanaan ja näin meilläkin.

Hitsi, että minulla on sitten ihania siskoja, kaikki erilaisia persoonia ja hyvä niin. Ei edes tapeltu, mitä nyt välillä puhuttiin päällekäin, kun niin paljon asiaa jokaisella.
      Oli ihan "SikaHauskaMakeeta" ja aika kului taas liian nopeesti, kuten aina hyvässä seurassa.

Veden lämpötila 18, sinne lensi talviturkki....
      Seuraavaan kertaan....

• OliviaKoo

Pitikin kysyä sinulta, Annikki, että miten se tapaaminen sujui.
        Mitä te siellä puuhasitte, paitsi että puhuitte toistenne suuhun;)

Oliko teillä jotain leikkejä, pelejä, tai muuta mukavaa ajanvietettä?
        Ajattelin vain, että jos saan sinulta vaikka vinkkejä ohjelmaksi meidän tapaamisellemme.

Oliko hyvä ilma?

• OliviaKoo kirjoitti:

Pitikin kysyä sinulta, Annikki, että miten se tapaaminen sujui.
        Mitä te siellä puuhasitte, paitsi että puhuitte toistenne suuhun;)

Oliko teillä jotain leikkejä, pelejä, tai muuta mukavaa ajanvietettä?
        Ajattelin vain, että jos saan sinulta vaikka vinkkejä ohjelmaksi meidän tapaamisellemme.

Oliko hyvä ilma?

tuo "Annikki", mutta loogista...nikki on A..N.. :O

Tapaamisilla on myös ohjelmaa päälle puhumisen lisäksi.
        Pelejä, tietokilpailuja, leikkejäkin joskus, kaikkea mitä päähän pälkähtää. Joskin kyssärit on jo valmiiksi tehty, tai pelikirjasta kysytään.
        Saunominen ja uiminen niitä tärkeimpiä möksän juttuja, ainakin minulle.
        Hyvin syötiin ja vielä paremmin juotiin.

Lauantaina viileää, vaikka aurinko paistoi koko ajan. Vaatetta lisättiin, eikä annettu periksi, vaan ulkona oltiin ilta myöhään.
        Sunnuntaina liiankin kuumaa, hyvä niin.

Nyt menoks, ettei kiire tule.
        Kaunista päivää jokaiselle....

• mikhaildenisov

aina jonkun hautajaisissa.........(

• Samoin meidän laaja suku kokoontuu yhteen aina hautajaisissa.
        Puhuttu monet kerrat, että olisi mukavaa tavata muulloinkin, mutta aina se on jäänyt.

Äidin puolelta sukukokousta on pidetty.
        Onneksi on aktiivisia ja halukkaita nuoria, jotka jaksavat väsätä näitä.

• katriina64

Olenko kirjoittajista se kummajainen, jolla on sisar, mutta toivoisin ettei häntä olisi.

Meitä on kaksi ja inhnoamme toisiamme. Olemme inhonneet koko aikuisikämme.

Emme tapaa koskaan, emme soittele, ja jos joskus pakosta joudumme samaan "pöytään", ainakin minulla on kiire pois jonnekin....tekosyyn nojalla vaikka tapaamaan jotain ystävääni, jolle lupasin olla siellä tai siellä määrättyyn aikaan.

Minulla on ystäviä, sekä mieheni puoleisesta suvusta ikäisiäni naisihmisiä, joiden kanssa kemiat toimivat.

Uskooko joku laillani, että tähtimerkeillä olisi osuutta asiaan, kuten esm. etteivät skorpioonit ja leijonanaiset tule toimeen keskenään?

• Katriina, sinun sisarussuhteesi on varmaan oudointa, mitä olen koskaan kuullut.
        Inhoatte toisianne! Pahalta tuntui lukea ja toivoisin asian olevan toisin päin.

• PellePeloton

...Katriina, ole tuo, joskin harvinaista.

Tunnen erään veljesparin, joka vuoronperään tekee toisistaan rikosilmoituksia, milloinhan vakoilusta, kotirauhan rikkomisesta, tms.

Eivät edes perinnöstä voi riidellä; mitään perittävää kun ei ollut.

• PellePeloton kirjoitti:

...Katriina, ole tuo, joskin harvinaista.

Tunnen erään veljesparin, joka vuoronperään tekee toisistaan rikosilmoituksia, milloinhan vakoilusta, kotirauhan rikkomisesta, tms.

Eivät edes perinnöstä voi riidellä; mitään perittävää kun ei ollut.

ei asioista voi puhua ja selvittää ne perin pohjin.
        Ikävää, että on päässyt tuohon pisteeseen :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4360
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      138
      4099
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3756
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      113
      3666
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      34
      3557
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      73
      3382
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      88
      2946
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2845
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2646
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2364
    Aihe