Kertokaa yleisesti matkailusta?

CandyLand

Kertokaa minulle yleisesti matkailusta ja sen plussista ja miinuksista, koska en ole ikinä matkustanut mitenkään mihinkään maahan.Jos Haluatte voitte myös kertoa omista kokemuksistanne. Mikä on parasta koko matkailussa? Olisi kiva tietää myös mihin maahan te suositteisitte kaikkia ihmisiä.

19

1889

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noita harvinaisia, mutta

      täältäkin palstalta löytyviä oikeita kertomuksia! Kiitos hienosta matkakertomuksesta!

    • Tyhmät kysymykset

      on juttusi osoite! Pysy vaan siellä niitä pöpejäsi kyselemässä, äläkä tule muualle häiritsemään!

      • seonsiinä!

        Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Eikö keskustelupaikka ole juuri sitä varten että täällä saa kysellä mitä mieleen pälkähtää?! Teidän kaaliin ei taida mahtua se ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan? Tarviiko sitä vastailla noin tyhmiä vastauksia! Menkää kiukuttelemaan muualle niitä menkkakipujanne perhana!


      • on tuo purnauskin,
        seonsiinä! kirjoitti:

        Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Eikö keskustelupaikka ole juuri sitä varten että täällä saa kysellä mitä mieleen pälkähtää?! Teidän kaaliin ei taida mahtua se ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan? Tarviiko sitä vastailla noin tyhmiä vastauksia! Menkää kiukuttelemaan muualle niitä menkkakipujanne perhana!

        koska tänne ihmisten pitäisi kirjoittaa matkakertomuksia. Toiset haluaisivat niitä oikeasti lukea, eikä kysymyksiä, kysymyksiä. Palstan tarkoitus on selvästi hämärtynyt. Palstoja ja aihealueita täältä löytyy pilvinpimein. Miksi siis tunkea alueelle, joka on tarkoitettu kertomuksille?


      • Reppurin laulu
        seonsiinä! kirjoitti:

        Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Eikö keskustelupaikka ole juuri sitä varten että täällä saa kysellä mitä mieleen pälkähtää?! Teidän kaaliin ei taida mahtua se ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan? Tarviiko sitä vastailla noin tyhmiä vastauksia! Menkää kiukuttelemaan muualle niitä menkkakipujanne perhana!

        Tämä palsta on varattu matkaKERTOMUKSIA varten.
        Kysymys oli siis väärällä palstalla.
        Olen kuitenkin sitä mieltä, että kysyjälle annatut vastaukset olivat törkeitä ja osoittavat paitsi kirjoittajiensa huonoa makua myös alhaista luonnetta.
        Kerta se on ollut ensimmäinen kokeneimmillakin matkaajilla.

        Täällä on muutamia oikein mielenkiintoisia matkakertomuksia. Kannattaa lukea.
        Ja onhan se niin, että matkailun pitäisi avartaa...


    • +++++++

      Matkustamisen etuja on se että näkee uutta, uusia paikkoja, maisemia, kulttuureja ja tapoja. Samoin kokee sellaista mikä muuten jäisi kokematta. Syö uusia ruokia ja maistaa erilaisia makuja. Tutustuu erilaisiin ihmisiin (tarkoitan keskusteluja, en mitään intiimimpää) ja erilaisiin ajattelumalleihin.

      Mutta hyvä onnistunut matka edellyttää kyllä matkustajalta omaa aktiivisuutta, että viitsi nähdä sen vaivan että ottaa etukäteen selvää paikasta ja sitten paikanpäällä ei jää vain sänkyyn makoilemaan (tai rantapyyhkeen päälle).

      Ne jotka valittavat matkustelusta, niin yleensä ne on odottaneet samanlaista ruokaa ja juomaa kuin suomessa, ja samoja tapoja jne. Maassa on kuitenkin oltava maan tavan mukaan, ja jos esim. vessakulttuuri on sotkuisempaa (esim. haiseva reikä ja sen vieressä vielä haisevampi laatikko täynnä käytettyjä vessapapereita ja oven takana vihainen naisihminen perimässä sulta rahaa siitä hyvästä että saat käyttää tätä mahtavaa läävää, tietysti vessapaperit sun on tuotava omasta takaa), niin sehän on vain mahtava haisulivessa kokemus, eikä mikään lomanpilaaja.

      Tietysti jos joku valittaa että jossain ei ole mitään tekemistä tai näkemistä, niin mitäs on siellä hotellialueella tai missä majoittuukaan eikä lähde rohkeasti kartoittamaan ympäristöään ja lähikaupunkeja.

      Vaikea kysymys sulla että mitä maata suosittelisin... Kaikkia kaiketikin, paitsi ehken Pohjoismaita, ei niissä mitään vikaa mutta ovat niin tavallisia. Niin ja rantalomakohteet on aika ärsyttäviä siksi kun siellä on paljon tyhmiä kovaäänisiä ja örveltäviä turisteja. Jokaisessa paikassa ja maassa missä olen matkustanut, on ollut jotain hyvää ja näkemistä. Yksikään ei ole ollut huono kohde. Jotkut on toki parempia kuin toiset.

      Mutta jos et ole koskaan ennen matkustanut missään ja ekaa kertaa olisit lähdössä, niin ehkäpä esim. Malta olisi hyvä vaihtoehto. Siellä pääset halutessasi uimaan lämpimään mereen, mutta se ei ole mikään rantalomakohde. Siellä on useita kaupunkeja suht pienellä alueella, bussit kulkee ja kaupungit ovat kauniita ja mielenkiintoisia. Historiallisia nähtävyyksiäkin riittää, esim. vanhojen megaliittitemppeleiden jäänteitä. Jos jaksat niin voit kävellä maaseudulla yhdestä kaupungista toiseen. Tai matkustaa laivalla toiseen pääsaareen, tai ostaa istumapaikan pieneen veneeseen joka vie sinut merelle ajelulle. Tekemistä riittää ja maltalainen ruokakin on mainettaan parempaa.

      Jos lähemmäksi haluat, niin matkusta vaikka Vilnaan (pienempi kaupunki) tai Riikaan (iso kaupunki). Näitä suosittelisin.

      • tuokin

        kuvastaa hyvin YHDEN oikean näkökannan matkailuun. Toinen näkökanta haukutaan monessa kohdassa! Ei kovin laaja-alaista haukkua sitä, mistä itse ei välitä. Joku toinen arvostaa lomallaan juuri noita toisia asioita. Joku jo suositteli lukemaan tarinoita, eikä JUURI TÄLLE palstalle tulla kyselemään. Sitä varten on muut alueet! Toivottavasti osaat hakea ;-)


      • +++++++
        tuokin kirjoitti:

        kuvastaa hyvin YHDEN oikean näkökannan matkailuun. Toinen näkökanta haukutaan monessa kohdassa! Ei kovin laaja-alaista haukkua sitä, mistä itse ei välitä. Joku toinen arvostaa lomallaan juuri noita toisia asioita. Joku jo suositteli lukemaan tarinoita, eikä JUURI TÄLLE palstalle tulla kyselemään. Sitä varten on muut alueet! Toivottavasti osaat hakea ;-)

        Eiköhän juuri ollut tarkoitus kertoa OMISTA näkökannoista matkailuun. Tämä oli minun näkökantani ja siksi se oikea - minulle. Enhän minä nyt voi toisten toivelomia mennä tähän kuvailemaan. Sehän se vasta hullua olisi! Mieti nyt vähän!

        Ja mitä siihen toisen näkökannan haukkumiseen (missäköhän kohtaa...?) tulee, niin minkäs minä sille mahdan että humalaiset suomalaiset turistit on olleet lomillani ne pahimmat lomapäivän pilaajat. Jos joku pitää öykkäröivien suomalaisten turistien seurasta, niin siitä vaan, en minä sitä arvostele. Makunsa kullakin. Sitähän sinä varmaan ajoitkin takaa.

        "...Joku jo suositteli lukemaan tarinoita, eikä JUURI TÄLLE palstalle tulla kyselemään. Sitä varten on muut alueet! Toivottavasti osaat hakea ;-)..."

        Joo, no ei mulle kukaan suositellut lukemaan tarinoita, ja sikäli mikäli mun sisälukutaito ja ymmärrys toimii, en vastauksessani kysellyt yhtään mitään. Kerroinpahan vain yhden näkemyksen matkailuun ja siihen miksi juuri minä tykkään matkustaa. On meinaan niin laaja kysymys, etten edes yrittäisi vastata koko ihmiskunnan puolesta. Juu ja kiitos vaan vinkistä että voi hakea muualta noita matkatarinoita, mut ei mun tarvitse kun tiedän jo minne seuraavaksi ja sitä seuraavaksi matkustan.

        Ja jos sua häiritsi NOIN kovasti tämän alkuperäisen kirjoittajan kysymys, niin miksi ihmeessä näit sen vaivan että vastasit tänne? Noinkin fiksun ihmisen kuin sinä olet olisi luullut pysyvän viisaasti hiljaa. Eikös opettaja teille koskaan opettanut koulussa, että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä vastauksia...


      • kysymys on tämä.
        +++++++ kirjoitti:

        Eiköhän juuri ollut tarkoitus kertoa OMISTA näkökannoista matkailuun. Tämä oli minun näkökantani ja siksi se oikea - minulle. Enhän minä nyt voi toisten toivelomia mennä tähän kuvailemaan. Sehän se vasta hullua olisi! Mieti nyt vähän!

        Ja mitä siihen toisen näkökannan haukkumiseen (missäköhän kohtaa...?) tulee, niin minkäs minä sille mahdan että humalaiset suomalaiset turistit on olleet lomillani ne pahimmat lomapäivän pilaajat. Jos joku pitää öykkäröivien suomalaisten turistien seurasta, niin siitä vaan, en minä sitä arvostele. Makunsa kullakin. Sitähän sinä varmaan ajoitkin takaa.

        "...Joku jo suositteli lukemaan tarinoita, eikä JUURI TÄLLE palstalle tulla kyselemään. Sitä varten on muut alueet! Toivottavasti osaat hakea ;-)..."

        Joo, no ei mulle kukaan suositellut lukemaan tarinoita, ja sikäli mikäli mun sisälukutaito ja ymmärrys toimii, en vastauksessani kysellyt yhtään mitään. Kerroinpahan vain yhden näkemyksen matkailuun ja siihen miksi juuri minä tykkään matkustaa. On meinaan niin laaja kysymys, etten edes yrittäisi vastata koko ihmiskunnan puolesta. Juu ja kiitos vaan vinkistä että voi hakea muualta noita matkatarinoita, mut ei mun tarvitse kun tiedän jo minne seuraavaksi ja sitä seuraavaksi matkustan.

        Ja jos sua häiritsi NOIN kovasti tämän alkuperäisen kirjoittajan kysymys, niin miksi ihmeessä näit sen vaivan että vastasit tänne? Noinkin fiksun ihmisen kuin sinä olet olisi luullut pysyvän viisaasti hiljaa. Eikös opettaja teille koskaan opettanut koulussa, että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä vastauksia...

        Se on totta. Ja näkemyksiä on yhtä paljon kuin vastaajia :) No, toistaiseksi kaksi :) Siksi minäkin suosittelisin hiukan selaamaan tarinoita, mikä missäkin maassa on miellyttänyt tai inhottanut. Pitää vain muistaa, että ne on vain mielipiteitä ja yksi inhoaa jotain asiaa, mitä toinen ei edes huomaa.
        Itse matkailuun ja sen merkitykseen ihmisen elämässä? No kyllä siihenkin voi niistä tarinoista punaisen langan löytää. Järki käteen ja ajattelee asiaa vaikka vertailuna, että mitä saa jos on kotona versus matkalla?
        Matkailuun uppoaa rahaa ja sen voisi tietysti käyttää toisinkin. Meillä ei esim ole edes uudehkoa autoa pihassa, mutta matkustamme aina kun mahdollista ;-)
        Elämän "suuria" valintoja.


      • CandyLand

        Kiitos ihanista vinkeistä ! voisi käydäkin maltassa. ei olekkaan ennen tullut mieleen käydä siellä, olenkin vain ajatellut näitä kaikkia suosituimpia kohteita, mutta ei sitten ole pystynyt päättämään meneekö kaupunki- vai rantalomalle. heh! :D


    • kysyjältä!

      Tai sitten tämä vain kuvastaa piittaamattomuutta kaikkien eduksi luotujen pelisääntöjen noudattamiseen. Kysyjä on varmaan huomannut, kuinka aihealueen ohi menevät jutut nostattaa tunteita ja siitä sitten... Hiukan vettä myllyyn ja nyt voi lueskella kiivastakin sanailua?
      Se on totta, että tyhmiä kysymyksiä ei ole, vastaukset voi sitä joskus olla. Se taas missä niitä kysymyksiä esittää, on eri juttu ;-)

      • paljon liikkeellä!!

        Näyttääpi todellakin suurin osa tämän keskustelupaikan kirjoittajista olevan melkoisia älykääpiöitä! Täytyykö kysymykseen yleensäkään vastailla turhan päiväisiä valituksia jos ei osata vastata itse kysymykseen! Mutta tiedetäänhän se, Suomi on valittajien ja näsäviisasten maa!


      • paljon liikkeellä!
        paljon liikkeellä!! kirjoitti:

        Näyttääpi todellakin suurin osa tämän keskustelupaikan kirjoittajista olevan melkoisia älykääpiöitä! Täytyykö kysymykseen yleensäkään vastailla turhan päiväisiä valituksia jos ei osata vastata itse kysymykseen! Mutta tiedetäänhän se, Suomi on valittajien ja näsäviisasten maa!

        Niimpä ;-)
        "Täytyykö kysymykseen yleensäkään vastailla turhan päiväisiä valituksia jos ei osata vastata itse kysymykseen!"
        Tai täytyykö yleensä kommentoida?
        "Suomi on valittajien ja näsäviisasten maa!"
        Kumpaan tuo lasketaan? :)


      • Suamalainen
        paljon liikkeellä! kirjoitti:

        Niimpä ;-)
        "Täytyykö kysymykseen yleensäkään vastailla turhan päiväisiä valituksia jos ei osata vastata itse kysymykseen!"
        Tai täytyykö yleensä kommentoida?
        "Suomi on valittajien ja näsäviisasten maa!"
        Kumpaan tuo lasketaan? :)

        Näsäviisastelua taas :D
        On se kiva kun saa ihmiset puhisemaan kiukusta kun latelee tuollaisia.
        Kyllä me Suomalaiset sitten osataan olla ihania


      • paikka on tämä
        Suamalainen kirjoitti:

        Näsäviisastelua taas :D
        On se kiva kun saa ihmiset puhisemaan kiukusta kun latelee tuollaisia.
        Kyllä me Suomalaiset sitten osataan olla ihania

        esittää kysymyksiä. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että alueiden otsikoita voisi noudattaa ja laittaa sen mukaisia juttuja alueille. Kysymykset kuuluu kyllä sitten sen, tällä palstalla, tarinan aloittamaan ketjuun antamaan lisätietoa ko asiasta. Ei voi ymmärtää, mikä siinä on niin vaikeaa. Vai onko se vain lapsellista uhmaa sääntöjä kohtaan? Tässä tapauksessa, kuten tästäkin ketjusta näkee, se kääntyy foorumin käyttäjiä itseään vastaan. Tämän ketjun aloitus on kyllä selkeä, kuten joku tuolla jo epäilikin, yllytys "kiivaaseen" keskusteluun ihan joutavasta :)
        Elämä on. Ja kaikki ovat omasta mielestään oikeassa. Vaikka oikeasti ne on tässä tapauksessa väärässä, jotka puolustaa palstan otsikon vastaisia kirjoituksia. Sheriffi voisi pikkuhiljaa puuttua asiaan ja poistaa kaikki asiaan liittymättömät ketjut, myös tämän.
        Ihmiset ei vaan pysty itse huolehtimaan omasta käyttäytymisestään, aina pitäisi jonkun olla peräänkatsomassa ;-)
        Saas nähdä, kuinka kiivaan vastaanoton tämä kirjoitus saa? :)


      • CandyLand
        paikka on tämä kirjoitti:

        esittää kysymyksiä. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että alueiden otsikoita voisi noudattaa ja laittaa sen mukaisia juttuja alueille. Kysymykset kuuluu kyllä sitten sen, tällä palstalla, tarinan aloittamaan ketjuun antamaan lisätietoa ko asiasta. Ei voi ymmärtää, mikä siinä on niin vaikeaa. Vai onko se vain lapsellista uhmaa sääntöjä kohtaan? Tässä tapauksessa, kuten tästäkin ketjusta näkee, se kääntyy foorumin käyttäjiä itseään vastaan. Tämän ketjun aloitus on kyllä selkeä, kuten joku tuolla jo epäilikin, yllytys "kiivaaseen" keskusteluun ihan joutavasta :)
        Elämä on. Ja kaikki ovat omasta mielestään oikeassa. Vaikka oikeasti ne on tässä tapauksessa väärässä, jotka puolustaa palstan otsikon vastaisia kirjoituksia. Sheriffi voisi pikkuhiljaa puuttua asiaan ja poistaa kaikki asiaan liittymättömät ketjut, myös tämän.
        Ihmiset ei vaan pysty itse huolehtimaan omasta käyttäytymisestään, aina pitäisi jonkun olla peräänkatsomassa ;-)
        Saas nähdä, kuinka kiivaan vastaanoton tämä kirjoitus saa? :)

        Anteeksi, jos en osaa vielä käyttää tätä kunnolla ja tiedä missä pitäisi kysyä ja missä kertoa tarinoita. Kun kirjoitin tätä kysymystä niin se oli minulle ensimmäinen kerta kun olin ikinä tällä sivulla. Joten ANTEEKSI kaikille joita loukkasin tällä pienellä mokallani!


      • CandyLand
        CandyLand kirjoitti:

        Anteeksi, jos en osaa vielä käyttää tätä kunnolla ja tiedä missä pitäisi kysyä ja missä kertoa tarinoita. Kun kirjoitin tätä kysymystä niin se oli minulle ensimmäinen kerta kun olin ikinä tällä sivulla. Joten ANTEEKSI kaikille joita loukkasin tällä pienellä mokallani!

        Muuten... Tarkoitukseni ei ollut aiheuttaa "kiivasta" keskustelua.


      • sellaista se
        CandyLand kirjoitti:

        Muuten... Tarkoitukseni ei ollut aiheuttaa "kiivasta" keskustelua.

        välillä vaan on :) Erehtyminen on inhimillistä ja virheistä oppii ;-)
        Mutta matkailusta. Kyllä sinun itse pitäisi miettiä haluatko kaupunki vai rantalomaa. Rantalomaan voi monta kertaa yhdistellä kaupunkeja ja nähtävyyksiä. Moneen kaupunkikohteeseen ei taas voi yhdistää rantaa. Toinen asia on vuodenaika. Onko joku tietty vuodenaika (lomat), koska matka olisi pakko tehdä tai ajankohta joka muuten miellyttäisi. Kolmas kohta on matkakohteessa oleva lämpötila. Minkälaisessa lämpötilassa haluat lomasi viettää? Pääsääntöisesti joka kohteesta löytyy katsottavaa, nähtävyyksiä ja joutenoloa. Matkailu kannattaa aina!


    • otek

      On kolme tapaa nähdä maailmaa ja olen kokenut ne kaikki. 1.Työmatkailu.Olen viimeiset 8v.huidellut lentäen ympäri maailmaa.Aikaa kokemuksiin on hyvin rajalliset.2,Pakettimatkat.En ole suostunut 9 vuoteen.Lopetin toistuvien pettymysten takia.Sopii joillekin.3.Omatoimimatkat.Autolla,vaunulla tai lentäen.Näkee ja kokee eniten ja voi vaihtaa paikkaa kun haluaa.En ole kertaakaan pettynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe