kyssäri

kavi

Minulla on tiedon syöttö taulukko josta tiedot kopioituu toiseen taulukkoon tämä kaava solussa M33
[=JOS(VERTAA(D9;"X");L19*1000/JOS(VERTAA(A13;"X");AT!B16;AT!B17)/86400 M32;L19*1000/JOS(VERTAA(A13;"X");AT!C16;AT!C17)/86400 M32)], mutta siinä on mahdollista syöttää myös käsin lopetus aika ja samalla häipyy kaavani.
Miten saan makrossa tai muuten syötettyä tämän kaavan takaisin samaan soluun, jotta seuraavalla kerralla se laskisi lopetus ajan oikein?
Makrossa tyhjennetään soluja joiden tiedot täytyy syöttää uudelleen, siihen voisi yhdistää tämän kaavan lisäyksen tai niin että se hakisi kaavan jostakin???

12

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kavi

      Ratkaisin pulman niin että laitoin kaavan toiseen kohtaan, josta sitten kopioin sen makrossa tähän soluun M33.
      Olisin halunnut oppia myös miten makrossa syötetään soluun kaava.

      • niin nauhoita makro ja katso mitä se on saanut aikaan...(98% paskaa...)
        mutta asiaan...
        kirjoita koodiin esim. riippuen kieliversiosta
        Range("F16").Formula = "=SUM(A1:A10)" tai
        Range("F16").Formula = "=SUMMA(A1:A10)"

        voit katsoa myös mitä muita vaihtoehtoja löytyy(auora tai suhteellinen viittaus) kun kirjoittelet VBAeditorissa
        Range("F16"). ja katselet mitä vaihtoehtoja löytyy
        Keep Excelling


      • kavi
        kunde kirjoitti:

        niin nauhoita makro ja katso mitä se on saanut aikaan...(98% paskaa...)
        mutta asiaan...
        kirjoita koodiin esim. riippuen kieliversiosta
        Range("F16").Formula = "=SUM(A1:A10)" tai
        Range("F16").Formula = "=SUMMA(A1:A10)"

        voit katsoa myös mitä muita vaihtoehtoja löytyy(auora tai suhteellinen viittaus) kun kirjoittelet VBAeditorissa
        Range("F16"). ja katselet mitä vaihtoehtoja löytyy
        Keep Excelling

        Kokeilinkin sitä nauhoittamista, mutta siinä VBA antaa herjaa "=JOS(VERTAA(D9;"X")jne..." tuosta X.
        Missä vika? minussa tietenkin:)


      • kavi kirjoitti:

        Kokeilinkin sitä nauhoittamista, mutta siinä VBA antaa herjaa "=JOS(VERTAA(D9;"X")jne..." tuosta X.
        Missä vika? minussa tietenkin:)

        mutta kokeiles ensiksi esim.
        Range("A1").FormulaLocal= "..."


      • kavi
        kunde kirjoitti:

        mutta kokeiles ensiksi esim.
        Range("A1").FormulaLocal= "..."

        Tässä koodi siinä on kommenttina myös se rivi missä on vika.

        Sub kaavan_syotto()

        ActiveSheet.Unprotect
        Range("L32").Formula = "L31"
        'Selection.Copy
        Range("L33").Formula = "l32"
        'ActiveSheet.Paste Link:=True
        'Range("M33").FormulaLocal ="=JOS(VERTAA($D$9;"X");$L$19*1000/JOS(VERTAA($A$13;"X");AT!$B$16;AT!$B$17)/86400 $M$32;$L$19*1000/JOS(VERTAA($A$13;"X");AT!$C$16;AT!$C$17)/86400 $M$32)"
        Sheets("AT").Select
        ActiveSheet.Unprotect
        Range("I1").Select
        Selection.Copy
        Sheets("Taulu").Select
        Range("M33").Select
        Selection.PasteSpecial Paste:=xlFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
        Application.CutCopyMode = False
        ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
        Range("A13").Select
        Sheets("AT").Select
        ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
        Range("C12").Select
        Sheets("Taulu").Select
        Range("A13").Select

        End Sub


      • kokeilisit
        kavi kirjoitti:

        Tässä koodi siinä on kommenttina myös se rivi missä on vika.

        Sub kaavan_syotto()

        ActiveSheet.Unprotect
        Range("L32").Formula = "L31"
        'Selection.Copy
        Range("L33").Formula = "l32"
        'ActiveSheet.Paste Link:=True
        'Range("M33").FormulaLocal ="=JOS(VERTAA($D$9;"X");$L$19*1000/JOS(VERTAA($A$13;"X");AT!$B$16;AT!$B$17)/86400 $M$32;$L$19*1000/JOS(VERTAA($A$13;"X");AT!$C$16;AT!$C$17)/86400 $M$32)"
        Sheets("AT").Select
        ActiveSheet.Unprotect
        Range("I1").Select
        Selection.Copy
        Sheets("Taulu").Select
        Range("M33").Select
        Selection.PasteSpecial Paste:=xlFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
        Application.CutCopyMode = False
        ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
        Range("A13").Select
        Sheets("AT").Select
        ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
        Range("C12").Select
        Sheets("Taulu").Select
        Range("A13").Select

        End Sub

        tuossa kaavassa puolipisteen paikalla pilkkua...


      • kavi
        kokeilisit kirjoitti:

        tuossa kaavassa puolipisteen paikalla pilkkua...

        Auta koska muussa koodissa toimii puolipiste.


      • kavi kirjoitti:

        Auta koska muussa koodissa toimii puolipiste.

        =JOS(VERTAA($D$9;"X");$L$19*1000/JOS(VERTAA($A$13;"X")...

        ainakin jos D9=x ja A13X niin silloinhan tulee virhe kun jaetaan nollalla!

        en kyllä ymmärrä kaavaasi
        $L$19*1000/JOS(VERTAA($A$13;"X")
        jaetaan joko 1 tai 0 eli ilmeisesti sun jossittelu ei mene oikein...
        VBA:n avulla voit tehdä monesti kaavan paljon helpomminkin VBA:n omilla jutuilla
        joten tarkistappas nyt ekaksi jossittelusi


      • kavi
        kunde kirjoitti:

        =JOS(VERTAA($D$9;"X");$L$19*1000/JOS(VERTAA($A$13;"X")...

        ainakin jos D9=x ja A13X niin silloinhan tulee virhe kun jaetaan nollalla!

        en kyllä ymmärrä kaavaasi
        $L$19*1000/JOS(VERTAA($A$13;"X")
        jaetaan joko 1 tai 0 eli ilmeisesti sun jossittelu ei mene oikein...
        VBA:n avulla voit tehdä monesti kaavan paljon helpomminkin VBA:n omilla jutuilla
        joten tarkistappas nyt ekaksi jossittelusi

        Selostan aluksi kaavani, sillä en ehdi juuri nyt tarkistaa sitä ja se on toiminut näin jo pitkään, toivottavasti siinä ei ole vikaa.
        Siinä katsotaan onko D9 X ja ellei ole niin oletetaan X olevan I9, mitä ei tarkisteta, sitten katsotaan onko A13 X ja ellei ole oletetaan X olevan I13, mitä ei tarkisteta.
        Jos A13 ja D9 on X, niin haetaan pumpun teho AT taulusta ja lasketaan pumppaus aika, joka lisätään pumppauksen aloitus aikaan M32.


      • kavi
        kunde kirjoitti:

        =JOS(VERTAA($D$9;"X");$L$19*1000/JOS(VERTAA($A$13;"X")...

        ainakin jos D9=x ja A13X niin silloinhan tulee virhe kun jaetaan nollalla!

        en kyllä ymmärrä kaavaasi
        $L$19*1000/JOS(VERTAA($A$13;"X")
        jaetaan joko 1 tai 0 eli ilmeisesti sun jossittelu ei mene oikein...
        VBA:n avulla voit tehdä monesti kaavan paljon helpomminkin VBA:n omilla jutuilla
        joten tarkistappas nyt ekaksi jossittelusi

        Nyt ehdin katsomaan sitä kaavaani ja kokeilin jotain yksinkertaisempaa. range("B1").formulaLogal="=jos(vertaa(A1;"X");A2/2;100)
        Ja tässä kaavassakin VBA herjasi kohtaa jossa on "X".


      • Nimimerkki
        kavi kirjoitti:

        Nyt ehdin katsomaan sitä kaavaani ja kokeilin jotain yksinkertaisempaa. range("B1").formulaLogal="=jos(vertaa(A1;"X");A2/2;100)
        Ja tässä kaavassakin VBA herjasi kohtaa jossa on "X".

        Asiaa sen tarkemmin tarkistamatta, mutta eikös tuossa X:n ympärillä pitäisi olla tupla heittomerkit, eli johonkin tähän tapaan:

        range("B1").formulaLogal="=jos(vertaa(A1;""X"");A2/2;100)"

        ilman tuplaa tuo ekan heittomerkin jälkeinen alue loppuu tokaan heittomerkkiin, eli juuri ennen X merkki, ja sitähän et varmaan tarkoita. tupla heittomerkki tarkoittaa jotain sellaista etä ekan heittomerkin jälkeinen alue jatkuu edelleen, ja näin loppuu vasta viimeiseen heittomerkkiin asti.

        huono perustelu, mutta varmasti joku voi perustella asian selvemmin, jos tuossa on jotain perää.


      • kavi
        Nimimerkki kirjoitti:

        Asiaa sen tarkemmin tarkistamatta, mutta eikös tuossa X:n ympärillä pitäisi olla tupla heittomerkit, eli johonkin tähän tapaan:

        range("B1").formulaLogal="=jos(vertaa(A1;""X"");A2/2;100)"

        ilman tuplaa tuo ekan heittomerkin jälkeinen alue loppuu tokaan heittomerkkiin, eli juuri ennen X merkki, ja sitähän et varmaan tarkoita. tupla heittomerkki tarkoittaa jotain sellaista etä ekan heittomerkin jälkeinen alue jatkuu edelleen, ja näin loppuu vasta viimeiseen heittomerkkiin asti.

        huono perustelu, mutta varmasti joku voi perustella asian selvemmin, jos tuossa on jotain perää.

        No niin nyt kaava kopioituu makrosta soluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1251
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      242
      470
    Aihe