Fyysisesti kevyin homma

xfm

Mikähän olisi yhdistelmäpuolella vähiten fyysisesti rasittavinta hommaa? Siis missä joutuisi vähiten raahaamaan/nostamaan/kantamaan yms? Onko säiliöhommat minkälaisia? Ei muuten raskaatakaan työt haittaisi mutta selkä ei ole enää parhaassa mahdollisessa iskussa, kiitos aikaisemmin tekemieni asentajan hommien.

31

11217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulisin että

      soran ajo vois olla yksi helpoimmista, itellä ei ainakaan ole paljon hiki tullut noissa kasetti hommissa.

      • missä joudut

        ajamaan autolla tuntikausia.


      • Kasetoija

        Saattaa sitä lavahommissakin joskus hiki tulla jos ajaa jotain tarttuvaa tavaraa ja pitää lavaa siivota lapiolla että saa kasetin kyytiin. Riippuuhan se ihan aineksesta mitä kuskaa


    • entinen yrittäjä

      silleen jotta sun tarttee yrittää työkyvyttömyyseläkkeelle jos et pysty istumaan auton penkillä, jos selkä on ihan oikeasti kipeä niin silloin ei kyllä ajeta autoa työkseen, silloin on eläke vaihtoehto jos vain pääsee nauttimaan niistä suurista eläkkeistä joka on minullakin 20 vuotta työssäolleella 40-vuotiaalla 50 prosenttia edellisistä ansioista, jotta siitä vaan eläkkeelle jos helpompia hommia kaipaat.

      • aloittaja

        Ei tuo istuminen niinkään selän päälle ota, ainakaan vielä, vaan enemmänkin juuri nuo nostot ja painavien esineitten kantaminen. Ajattelin kysyä jos joku joka olisi tehnyt erilaisia yhdistelmäkuljettajan hommia osaisi alkup. kysymykseen antaa omakohtaiseen kokemukseen perustuvaa vastausta, mutta ei sitten, täytyy itse kokeilla eri hommia ja todeta missä ei joudu selkää älyttömästi rasittamaan.


      • yhdistelmäkuski2
        aloittaja kirjoitti:

        Ei tuo istuminen niinkään selän päälle ota, ainakaan vielä, vaan enemmänkin juuri nuo nostot ja painavien esineitten kantaminen. Ajattelin kysyä jos joku joka olisi tehnyt erilaisia yhdistelmäkuljettajan hommia osaisi alkup. kysymykseen antaa omakohtaiseen kokemukseen perustuvaa vastausta, mutta ei sitten, täytyy itse kokeilla eri hommia ja todeta missä ei joudu selkää älyttömästi rasittamaan.

        Jutulla on tosiaan monta eri puolta!
        Selälle ei keveintä työtä ole pelkkä ajaminen pitkään kun istuu niin voe helkkari kun ei meinaa ees jalat toimia.
        Minä veikkaan että paras työ vois olla sen suhteen että saat vähän liikuntaa mutta ajomatkat pyörii 400 km sisällä per sivu niin viljan ja ym.ym. ajo eli vähän nosturihommia pientä sitomis liikuntaa ajomatkat pysyis suhteellisen lyhyinä!
        siinäkin tosin se että paikat on keväisin aika pehmeitä joten lapiohommiin voi kyllä joutua mikä luonnollisesti rääkkä selkää aikalailla.
        Omakohtaisia kokemuksia on juurikin noista niinsanotuista pilkkihommista mikä on siinämielessä hyvä että aina pääset kuormasta eroon kun itse sen purat ja pätkäsee hyvin tuota ajamista kun heiluu nosturilla välillä!


    • juurikin

      Tuolla laillahan työkyky paranee. Etsit laiskan miehen hommaa, jossa saisi vain lihoa ja haista. Olisikohan kuntosalilla käynti paikallaan.

      • Arbeiter

        tulla tavallaan onnelliseksi. Et ole mikään natsipäällikkö, mikä määrää ihmisten elämiset ja työnteot, leiki SS - miestä vain kotonasi.


    • katsoppa

      katso mol.fi minulla haku päällä kunnolliselle kuskille päivätöihin jossa varastomiehet lastaa ja purkaa yleensä joutuu ajamaan n. 4 kertaa puoli tuntia päivässä, enemmillään joutuu ajaan 2x kolme tuntia. muu aika lähinnä odotusta josta kuitenkin palkka juoksee. toki voi joutua vähän vetään pumpulla kevyitä lavoja. Modulilla ajettaessa joutuu kyllä katkaisemaan, kytkemään ja avaan tai sulkeen taka ovet.

      • joutuu usein

        niin tuon sinetinkin joutuu useimmiten laittaan itse vaikka olisi varastomiesten homma.


    • molok

      näkyy paperi-ja rengasautot vain nappia painamalla purkavan ja lastaavan! siinä aika kevyttä puuhaa!

      • ensolainen,

        myös Storaensolla kemissä näkyvät vain nappia painamalla lastaavan puolikkaansa ja ilmeisesti myös purku samalla tavalla kahdeksan kertaa vuorossa siis tunnin välein keikka, helppo nakki näyttäs olevan.


    • Rivendell

      Konttien ajo. Eli siis satamasta haet/tuot konttia. Ei tarvi ite purata eikä lastata, sinetin joutuu laittamaan silloin tällöin ja ovet avata joskus.

      • aloittaja

        Tuohan kuulostaa ihan hyvältä hommalta näin äkkiseltään ainakin. Taidanpa josaain vaiheessa hakeutua konttien ajoon. Mites noi puoliperähommat jossa vaunu vedetään asiakkaalle jonnekkin pitkän matkan päähän? Ilmeisesti noissa ei ole kovin montaa lastausta/purkua per työvuoro?


      • Rivendell
        aloittaja kirjoitti:

        Tuohan kuulostaa ihan hyvältä hommalta näin äkkiseltään ainakin. Taidanpa josaain vaiheessa hakeutua konttien ajoon. Mites noi puoliperähommat jossa vaunu vedetään asiakkaalle jonnekkin pitkän matkan päähän? Ilmeisesti noissa ei ole kovin montaa lastausta/purkua per työvuoro?

        Tarpeeksi pitkälle kun ajaa niin yksi purku tulee per pv. Ja kotiin nukkumaan =) Välillä lähialueelle ajettaessa tulee 4 purkua/pv, mutta vaihteluhan tunnetusti virkistää.


    • P-Selkä

      Itsellä kanssa selkä vaan pahenee ja pahenee..

      Nyttemmin ei tiedä mikä vaikuttaa eniten.
      Fyysinen työ, ajo vai kopissa "väkisinmakaaminen"...
      Tuntuu että joskus toi ajan tappaminen kopissa maaten alkaa olla pahimmasta päästä.

      Ennen alan vaihtoa täytynee löytää sellaista autohommaa mitä saisi tehtyä kotoa käsin.
      Tosin se sitten yleensä on sitä fyysisesti raskaampaa jakohommaa..

    • hakkeenajo on ton soran- ja kontinajon kanssa vissin helpointa, ainakin fyysisesti. Ja eipä noissa combin ajoissakaan niin hirveesti rasitu. Liinojen virittely raskain homma. Ei juuri pumppuihin tarvi koskee.

    • 80 luvulla kun olin erässä merkkiliikkessä töisssä niin sielä oli kaveri joka siirteli autoja kaupungista toiseen / maalarille / rengasliikkeisiin jne.

      Onkos näitä siirtomiehiä enään olemassa?
      Olis ainakin kevyttä hommaa.

      Tällä hetkellä tiedän vanhemman miehen joka "sairaseläkeelä" ollessa siirtelee henkilöautoja paikasta toiseen, kuulema 4-5 merkkifirmaa käyttää tätä miestä aina kun tarvis on.

      • verottajan apumies

        jos hän ajaa auton tampereelta turkuun niin käveleekö hän takaisin tampereelle nääs, vai kuin mahtaa asia olla.


    • olis vaikka

      maidonkeräily.
      joutuu kyllä hyppimään autosta mutta siinähän se monipuolistuu liikunta,ja letkua vetämään..

    • sahailija.

      pöllinteko parasta liikuntaa jos on selkä kipeä, ei muuta kuin moottorisaha käteen ja palstalle niin siinä se selkäkin vetristyy kun on kerta korjaamolla tullut kipeeksi, tarttee lselkä liikuntaa.

    • ei saa olla

      fyysistä rasitusta, niin hankkiudu juitsariksi. Siinä hommassa ei rasitu kuin pää (ja ehkä selkä, jos paljon jakkaraa kuluttaa). Muutoin katselet ihan väärää alaa. Eikös se ole pelkästään positiivista, että työssä kroppakin saa liikettä. Löpökuskiksi letkua vetämään.

      • oikeessa ollette

        mutta,kattokaas parikymmentä vuotta eteenpäin sitten jollain voi jo olla, tosiasiat ihan omalla kohdalla, ei niistä mitään tiedä tosiaankaan etukäteen,en edes minä, nyt tiedän.


    • kuupuski

      homma on semmonen missä on sopivasti liikuntaa,että veri kiertää säännöllisesti niin pysyy paikat kunnossa.. pystyy tekemään töitä vanhempanakin.

    • Kaasua

      En ole ite ajanu,mut luullakseni kaasun ajo on sieltä kevyemmästä päästä autohommia.Nimenomaan säiliöautolla ei pikkupullojen ajo.Ei tarvi pestä,ei sitoa..Korjatkaa jos oon väärässä.

    • lausunto

      Fyysisesti kevein työ on ehdottomasti autolavetti. Mäkisellä on aina vapaita työpaikkoja ja sinne kelpaa kuka vaan. Siinä työssä voit olla kravatti kaulassa. Eikä tule hiki.

    • ei rasita

      Kuormat laitetaan kyytiin pyöräkoneella tai kaivinkoneella ja pois tulevat kippaamalla. Useimmissa paikoissa ainakaan täällä Tampereen suunnalla sitä pyöräkonettakaan ei edes tarvitse itse ajaa. Kasetti tulee kyytiin hydrauliikalla ja vetokitakin näissä lähes poikkeuksetta aukeaa paineilmaservolla.

      Ajomatkasta riippuen jotain kolmesta kuuteen kuormaa päivässä yleensä ajellaan ja useimmiten pääsee kotiin nukkumaan. Joskus harvoin joutuu kasetillakin niin lyhyelle siivulle, että kuormia voi tulla toistakymmentäkin. Kiekkoon tulee tuollaisena taukoineen 10-12 tunnin työpäivänä yleensä sellaiset 400-600 kilometriä, eli aikalailla ajoa on hommat, mutta kuitenkin tasaiseen tahtiin pääsee pihallekin autosta hyppäämään.

      • minä nopea

        ...kun vastauksen kirjoitin jo ennen kuin aloittaja oli kysynyt. :) Suomi24:n kello taitaa vähän heittää.


      • skubido
        minä nopea kirjoitti:

        ...kun vastauksen kirjoitin jo ennen kuin aloittaja oli kysynyt. :) Suomi24:n kello taitaa vähän heittää.

        irtoperä hommissa ei tarvi rehkiä! tosin joutuu jalat veivaamaan. mutta hei sitte voit baareissa leuhkia että vejät irtoperiä ja luulet että kaikki kunnioittaa sua koska vejät irtsikoita tai kontteja. luulet olevas KUNNON kuskien jotka tekkee vitusti fyysisesti ja ajjaa viel 8 ja puol tuntia päälle ja sama taas pienin tauon jälkeen. niin voit kehua olevas heidän yläpuolella ku vejät irtsikoita tai kontteja vejät. muistat vaan välillä kusettaa että oot ite ajanu kärryn mantereelta vaikka todellisuudessa se on tullu laivalla. kiitos olen puhunut!


      • Kondei ja irttiksii
        skubido kirjoitti:

        irtoperä hommissa ei tarvi rehkiä! tosin joutuu jalat veivaamaan. mutta hei sitte voit baareissa leuhkia että vejät irtoperiä ja luulet että kaikki kunnioittaa sua koska vejät irtsikoita tai kontteja. luulet olevas KUNNON kuskien jotka tekkee vitusti fyysisesti ja ajjaa viel 8 ja puol tuntia päälle ja sama taas pienin tauon jälkeen. niin voit kehua olevas heidän yläpuolella ku vejät irtsikoita tai kontteja vejät. muistat vaan välillä kusettaa että oot ite ajanu kärryn mantereelta vaikka todellisuudessa se on tullu laivalla. kiitos olen puhunut!

        Irttis ja konde jullit on kunkkui! Meiänki kylällä baarin pihassa on usein irttis ja konde penoi ja ne ne vasta karjuja onkii! Naisetkii vissii tykkää niist ku niitä parveilee rekkojen ympärillä. Vitun siistei vetoautoi niil on. Rosterit ja rensselit kaikissa ja valoja vitusti. Ja ei alle 550hp vetäjää taho löytää, kai irttiksen ja konden kiskomisessa pitää ol raakaa voimaa ja suorist putkis savut tulee ulos. Vitun siistist konde liikkuu v8-620 scanian kanssa kyl. Konde ja irttis juipit on tosi ukkoja!


      • öltsi
        skubido kirjoitti:

        irtoperä hommissa ei tarvi rehkiä! tosin joutuu jalat veivaamaan. mutta hei sitte voit baareissa leuhkia että vejät irtoperiä ja luulet että kaikki kunnioittaa sua koska vejät irtsikoita tai kontteja. luulet olevas KUNNON kuskien jotka tekkee vitusti fyysisesti ja ajjaa viel 8 ja puol tuntia päälle ja sama taas pienin tauon jälkeen. niin voit kehua olevas heidän yläpuolella ku vejät irtsikoita tai kontteja vejät. muistat vaan välillä kusettaa että oot ite ajanu kärryn mantereelta vaikka todellisuudessa se on tullu laivalla. kiitos olen puhunut!

        Kyllä noissa irtoperähommissa vaan hiki tulee, paskapuhetta että ei tarvis rehkiä. Kuormat lastataan ja puretaan 98%isesti kyljestä tai katosta, eli revit kapellia auki ja kiinni, nostelet tolpat pois/paikalleen, heittelet sen 12-13 liinaa katolle sekä räikkäät ne kiinni säällä kuin säällä. Lopuksi vielä isket kärryn takas nippuun. Ja kärryissä ei yleensä mikään asia toimi ihan niinkun on suunniteltu, joten tappelemiseksi menee joskus. Kontin ajo sen sijaan on helppoa senkuin avaat sinetin ja ovet (aina ei sitäkäään) ja vedät auton laituriin ja menet hyttään nukkumaan purun/lastauksen ajaksi. Mut tosta irtoperähommasta on kyllä väärä kuva monella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe