ostin beretta whitewingin ja sain siinä 3 vaihto supistajaa kaupan päälle. supistajissa on seuraavat merkinnät: 1 PB-F-SP, 3 PB-M-SP, 4 PB-IC-SP. millähän supistajalla kiekot mahtaisi tippua kun panoksena on sellier & bellot 12/70 haulikoko 2.4mm?
supistajat?
6
5791
Vastaukset
- Rahvajello1
...siitä, ammutko trappia vai skeetiä. Trap-ammuntaan laita vaikkapa täyssuppea eli se jossa on F-merkki. skeetissä on hyvä olla avarammat supparit eli tuo IC. Haulikoko viittaa kyllä trappiin...Ja jos paljon meinaat ampua niin kokeile niitä suppareita käyttämilläsi paukuilla, saatat hämmästyä...
- repe
mä laitoin ylä piippuun tuon PB-IC-SP ja ala piippuun PB-M-SP.
- Rahvajello1
repe kirjoitti:
mä laitoin ylä piippuun tuon PB-IC-SP ja ala piippuun PB-M-SP.
...siis kirjaimet menee seuraavasti: F= täyssuppea, supistus noin 0,75-1,0 mm, M= PUOLISUPPEA, SUPISTUS NOIN 0, 40- 0,55 mm JA IC= parannettu sylinteri, supistus noin 0,2 mm luokkaa. Yleensä ALApiippuun laitetaan väljempi suppari, koska rekyylivoiman aiheuttama piippujen nostovaikutus on pienempi ja mahdollistaa näin nopeamman (ja tarkemman) toisen laukauksen. Eli alapiipun rekyyli suuntautuu suoraan takatukin tukea eli olkapäätä kohti. Ja nämä on vain minun juttuja, enhän minä oikeasti mitään tiedä...
- erkki2
Rahvajello1 kirjoitti:
...siis kirjaimet menee seuraavasti: F= täyssuppea, supistus noin 0,75-1,0 mm, M= PUOLISUPPEA, SUPISTUS NOIN 0, 40- 0,55 mm JA IC= parannettu sylinteri, supistus noin 0,2 mm luokkaa. Yleensä ALApiippuun laitetaan väljempi suppari, koska rekyylivoiman aiheuttama piippujen nostovaikutus on pienempi ja mahdollistaa näin nopeamman (ja tarkemman) toisen laukauksen. Eli alapiipun rekyyli suuntautuu suoraan takatukin tukea eli olkapäätä kohti. Ja nämä on vain minun juttuja, enhän minä oikeasti mitään tiedä...
Kaveri on aivan oikeessa. Ammu aina alapiippu ensin. Yläpiipussa saa vaikka aina olla se täys suppea paikallaan, muistat vain kiristää välillä. Parhaan alapiipun supistajan löydät kokeilemalla. Siihen vaikutaa paljon patruuna ja ennen kaikkea se, että kuinka nopealla "rytmillä" ammut. Ei muutakuin testaamaan. Nämä ohjeet on trapiin.
- arosuzi
erkki2 kirjoitti:
Kaveri on aivan oikeessa. Ammu aina alapiippu ensin. Yläpiipussa saa vaikka aina olla se täys suppea paikallaan, muistat vain kiristää välillä. Parhaan alapiipun supistajan löydät kokeilemalla. Siihen vaikutaa paljon patruuna ja ennen kaikkea se, että kuinka nopealla "rytmillä" ammut. Ei muutakuin testaamaan. Nämä ohjeet on trapiin.
Jep eli Trappia ampuessa ylös täyssuppea ja alas puolsuppea. Kun harjoitusta kertyy ja tulet "nopeammaksi" niin voi alapiippuun laitta parannetun sylinterin.
Skeetissä itse olen käyttänyt molemmissa piipuissa sylintereitä.
Ja sitte vaan kokeilemaan eri panoksia noilla supistajilla eri matkoilla pahvitauluun. n30-35m on hyvä. Eri paukkujen kuviossa voi olla huomattaviakin eroja. Esim oman baikal antaa carlson suppareilla parhaat kuviot Rio ja saga paukuilla. Sellier&Bellot:in Gold ei ollut kovinkaan vakuuttava. Kokeilemalla selviää paras paukku omaan pyssyysi! - epätietoinen ammunnan aloit...
arosuzi kirjoitti:
Jep eli Trappia ampuessa ylös täyssuppea ja alas puolsuppea. Kun harjoitusta kertyy ja tulet "nopeammaksi" niin voi alapiippuun laitta parannetun sylinterin.
Skeetissä itse olen käyttänyt molemmissa piipuissa sylintereitä.
Ja sitte vaan kokeilemaan eri panoksia noilla supistajilla eri matkoilla pahvitauluun. n30-35m on hyvä. Eri paukkujen kuviossa voi olla huomattaviakin eroja. Esim oman baikal antaa carlson suppareilla parhaat kuviot Rio ja saga paukuilla. Sellier&Bellot:in Gold ei ollut kovinkaan vakuuttava. Kokeilemalla selviää paras paukku omaan pyssyysi!Mitä tää trapi tarkoittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757