Asennusohje-neuvo?

3M ikkunakalvo

Moro!

Lemmikin suojaksi ajattelin laittaa aurinkosuojakalvot, sivuikkunat onnistu pienen harjoittelun jälkeen 99%. Aika tarkkaa hommaa se leikkaaminen, liian suuri jää "kantamaan" ei liimaudu ja 1mm liian pieni niin PAISTAA PÄIVÄ LÄPI! No suurin osa pitäisi kuitenkin auringosta jäädä ulkopuolelle. Myyjä sanoi, että lämpö jää lasiin, josta se siirtyy ulkoilmaan. Normaalisti penkkiin jne, josta taas sisäilmaan. Kuulosti ihan järkevältä.

Takaikkunassa tuli ongelma vastaan. Rypyt poistetaan ilmeisesti kutistamalla? Lämmitetäänkö ryppyä vai koko aluetta? Niin että kutistuva alue vetäisi ryppyalueen suoraksi? Mikä mahtaa olla lämpötila?

Kokeilin haaleaa, ei tapahtunut mitään. Sitten polttavan kuumaa (kädellä kokeiltuna olisiko joku 100C?) menee koppuraksi, mutta kutistuminen melko pientä? Kalvo on 3M joten siinä ei pitäisi olla vika vaan työtavassa. Mutta mikä?

14

7744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalvon asennukset

      satuin jäämään katselemaan yhdessä näyttelyssä kun kalvoja asennettiin takaikkunaan.

      Daami ruiskutti saippualiosta takaikkunalle, asetti ikkunaa suuremman kalvon ikkunan ulkopuolelle, ikäänkuin nurinpäin, eli se puoli kalvosta lasia vasten oka sitten on loppujen lopuksi sisäänpäin autossa.

      sitten alkoi lämmittaminen kuumailmapistoolilla missä oli säädettävä lämpötila.

      lastala ja kangashanskat kädessä siitä tuli siisti.

      sitten seurasi kalvon irrotus, lasin kääntö ja kalvon asennus oikein päin lasin sisäpuolelle ja leikkaus .

      näytti helpolta. ;) mutten ole silti kokeillut, mainosteippejä on kyllä tullut teipattua isojakin.

      • 3M ikkunakalvo

        Noilla eväillä yritin itsekin..."tarkan"leikkelyn tein tosin jo lasin ulkopuolella. Ikkunoiden karmit(suojukset verhoilut) haittaa ainakin amatööriä, joten mielestäni noin helpompi. Luultavasti tarkemmat rajaukset tulee tuolla näkemälläsi tavalla.

        Sivuikkunoissa ei tuota kaarevutta paljoa ole, joten helposti onnistui. No eipä tuo takaikkunakaan kovin kaarevalta näytä(pystyperä farkku) silti ei onnistunut alkuunkaan.

        Joten tuosta kutistamisesta pitäisi lisätietoa saada...miten homma pitää tehdä. Testailin noilla irtopaloilla...eipä kutistunut kutistesukan tavoin lähellekään. Huomattavasti pienempää ja jotenkin pistemäistä, vaikka yritin puhallinta heilutella.


      • mmm
        3M ikkunakalvo kirjoitti:

        Noilla eväillä yritin itsekin..."tarkan"leikkelyn tein tosin jo lasin ulkopuolella. Ikkunoiden karmit(suojukset verhoilut) haittaa ainakin amatööriä, joten mielestäni noin helpompi. Luultavasti tarkemmat rajaukset tulee tuolla näkemälläsi tavalla.

        Sivuikkunoissa ei tuota kaarevutta paljoa ole, joten helposti onnistui. No eipä tuo takaikkunakaan kovin kaarevalta näytä(pystyperä farkku) silti ei onnistunut alkuunkaan.

        Joten tuosta kutistamisesta pitäisi lisätietoa saada...miten homma pitää tehdä. Testailin noilla irtopaloilla...eipä kutistunut kutistesukan tavoin lähellekään. Huomattavasti pienempää ja jotenkin pistemäistä, vaikka yritin puhallinta heilutella.

        Itselläni on aina kuumailmapuhallin 600 astetta. Kyllä sen huomaa kun se reakoi. Kun teet muutama sata autoa niin kuin minä niin eiköhän ala jo luonnistua.


      • autoasentaja,
        mmm kirjoitti:

        Itselläni on aina kuumailmapuhallin 600 astetta. Kyllä sen huomaa kun se reakoi. Kun teet muutama sata autoa niin kuin minä niin eiköhän ala jo luonnistua.

        Mistä näitä idiootteja riittää? Serkukset?


      • n.200-250
        mmm kirjoitti:

        Itselläni on aina kuumailmapuhallin 600 astetta. Kyllä sen huomaa kun se reakoi. Kun teet muutama sata autoa niin kuin minä niin eiköhän ala jo luonnistua.

        Unohda toi 600 astetta! Vittu, tommoset siskonsa makaajat mitään tiedä, hajotat lasin 600 asteen lämmöllä! Oikea lämpö pitäs olla 200-250astetta, voi olla tietty erikalvoilla eri. Mutta 600astetta ei kestä mikään kuin joku teflon, joten se siitä.


      • mutta eihän
        n.200-250 kirjoitti:

        Unohda toi 600 astetta! Vittu, tommoset siskonsa makaajat mitään tiedä, hajotat lasin 600 asteen lämmöllä! Oikea lämpö pitäs olla 200-250astetta, voi olla tietty erikalvoilla eri. Mutta 600astetta ei kestä mikään kuin joku teflon, joten se siitä.

        tämä minulle kuulu,muttei t3eflonkaan 600 astetta kestä,vaan sulaa huomattavasti alle sen lämpötilan


      • 327astetta
        mutta eihän kirjoitti:

        tämä minulle kuulu,muttei t3eflonkaan 600 astetta kestä,vaan sulaa huomattavasti alle sen lämpötilan

        Tarkasti ottaen näyttäisi olevan 327 astetta sulamislämpötila. 600 astetta tuntuu tosiaan paljolta...mutta ehkä ko.neuvoja/käyttäjä (600 asteinen???) on joku amis...jolle on myyty lämpöpuhallin max.lämmön perustella. Eikä se nyt ymmärrä sitä että max. lämpö syntyy lähellä suulaketta ja hyvin pienellä ilmamäärällä. Turha sille tätä on varmaan enempää selittää, ei ymmärrä kuitenkaan.


      • 3m.
        n.200-250 kirjoitti:

        Unohda toi 600 astetta! Vittu, tommoset siskonsa makaajat mitään tiedä, hajotat lasin 600 asteen lämmöllä! Oikea lämpö pitäs olla 200-250astetta, voi olla tietty erikalvoilla eri. Mutta 600astetta ei kestä mikään kuin joku teflon, joten se siitä.

        Se on poijat semmonen juttu että kun tummentaa satoja autoja vuodessa niin sitä harjaantuu eli en ole AMIS. Teen työkseni tätä hommaa.
        Lastit yleensä karkaistaan joten ne kestävät korkeita lämpötiloja ei ole vielä ykskään lasi hajonnut.
        Kuinka lähellä ajattelit että puhallinta pidetään kalvosta 1cm,5cm,10cm,20cm vai yli 30cm ja kuinka kauan?
        Kyllä minä pidän väh.30cm ja puhallin liikku koko ajan. Ei sitä yhteen kohti puhalleta
        Ei se ole vaikeaa mutta ei sitä täällä suomi24 opi tummentaa, ei edes kurssilla siellä saatiin käytännön neuvot ja sitten kotiin ja treenaamaan nyt 3 vuoden ja 1000 tummennuksen jälkeen voin sanoa että on ammattilainen.


      • Tekee työkseen!
        3m. kirjoitti:

        Se on poijat semmonen juttu että kun tummentaa satoja autoja vuodessa niin sitä harjaantuu eli en ole AMIS. Teen työkseni tätä hommaa.
        Lastit yleensä karkaistaan joten ne kestävät korkeita lämpötiloja ei ole vielä ykskään lasi hajonnut.
        Kuinka lähellä ajattelit että puhallinta pidetään kalvosta 1cm,5cm,10cm,20cm vai yli 30cm ja kuinka kauan?
        Kyllä minä pidän väh.30cm ja puhallin liikku koko ajan. Ei sitä yhteen kohti puhalleta
        Ei se ole vaikeaa mutta ei sitä täällä suomi24 opi tummentaa, ei edes kurssilla siellä saatiin käytännön neuvot ja sitten kotiin ja treenaamaan nyt 3 vuoden ja 1000 tummennuksen jälkeen voin sanoa että on ammattilainen.

        Silti vain juntit tekee työkseen jotain teippaamista, ei äly riitä apinalla muuhun! Hyi helvetti!


      • mmmmmmmmmmm
        Tekee työkseen! kirjoitti:

        Silti vain juntit tekee työkseen jotain teippaamista, ei äly riitä apinalla muuhun! Hyi helvetti!

        Ei taida äly riittää sullakaan kalvottamiseen, voi hellanlettas. Olen sentään ylpeä että omaan erikoisammattitaidon. Itse taidat olla työtön paskakasa. Hyi ihan oksettaa.
        Annappa nyt viestiketjun aloittajalle ohjeet kuinka kalvotetaan esim. Corvetten takalasi YHDESTÄ palasta tai vaikka v70 volvon.


      • ikkunakalvot
        mmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Ei taida äly riittää sullakaan kalvottamiseen, voi hellanlettas. Olen sentään ylpeä että omaan erikoisammattitaidon. Itse taidat olla työtön paskakasa. Hyi ihan oksettaa.
        Annappa nyt viestiketjun aloittajalle ohjeet kuinka kalvotetaan esim. Corvetten takalasi YHDESTÄ palasta tai vaikka v70 volvon.

        näin joo miten kalvotus onnistui , ja kyllä se muovi vaan venyy , olen itsekin joskus joutunut mainosteippaamaan autoja jos jonkunmoisia... Pojalla on bmw 325 coupe jossa on kaikki paitsi tuulilasi kalvotettu, olisin halunnut nähdä takalasin kalvotuksen!!!!


      • ammattimies ( tiedä vaan mi...
        ikkunakalvot kirjoitti:

        näin joo miten kalvotus onnistui , ja kyllä se muovi vaan venyy , olen itsekin joskus joutunut mainosteippaamaan autoja jos jonkunmoisia... Pojalla on bmw 325 coupe jossa on kaikki paitsi tuulilasi kalvotettu, olisin halunnut nähdä takalasin kalvotuksen!!!!

        Vähän on taas uhittelun tuntua...
        Mutta kertokaa nyt, tuhansien kalvojen miehet, jotain neuvoa siihen takalasiin.
        Pitäisikö laittaa ensin kalvo `suoraksi` alalaidasta ja alkaa vaan kutistaa koko kalvo ylös asti ?
        Vai vetää kalvo keskeltä lasia kiinni ja kutistaa lasin reunoilta ?
        Itse olen kokeillut ,halpakalvoilla tosin, niin että lastaan ensin kalvon lasin päälle siten että kalvo on lasissa kiinni keskeltä lasia vaakatasossa ja pystysuorassa. Eli ikäänkuin kalvo on kiinni ristillä. Sitten olen yrittänyt kutistaa kalvoa kaikista neljästä kulmasta.
        No jälkihän ei tietysti ammattitasoa ole ollut, mutta ainakin on tullut yhdestä palasta. Bilteman kalvot vaan ei juuri muotoa lämmöstä muuta.


    • Aikkuliini

      Ois kiva tietää et mist ostit noi kalvot?
      Ku ite ostin biltemasta ja oli tosi surkeet.
      Millaseen autoon oot laittamassa

    • Anonyymi

      Onko jo 10 000 kalvoa alla.

      Onko mastonin mattamusta ok jos ei muuten onnista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe