Moro!
Lemmikin suojaksi ajattelin laittaa aurinkosuojakalvot, sivuikkunat onnistu pienen harjoittelun jälkeen 99%. Aika tarkkaa hommaa se leikkaaminen, liian suuri jää "kantamaan" ei liimaudu ja 1mm liian pieni niin PAISTAA PÄIVÄ LÄPI! No suurin osa pitäisi kuitenkin auringosta jäädä ulkopuolelle. Myyjä sanoi, että lämpö jää lasiin, josta se siirtyy ulkoilmaan. Normaalisti penkkiin jne, josta taas sisäilmaan. Kuulosti ihan järkevältä.
Takaikkunassa tuli ongelma vastaan. Rypyt poistetaan ilmeisesti kutistamalla? Lämmitetäänkö ryppyä vai koko aluetta? Niin että kutistuva alue vetäisi ryppyalueen suoraksi? Mikä mahtaa olla lämpötila?
Kokeilin haaleaa, ei tapahtunut mitään. Sitten polttavan kuumaa (kädellä kokeiltuna olisiko joku 100C?) menee koppuraksi, mutta kutistuminen melko pientä? Kalvo on 3M joten siinä ei pitäisi olla vika vaan työtavassa. Mutta mikä?
Asennusohje-neuvo?
14
8412
Vastaukset
- kalvon asennukset
satuin jäämään katselemaan yhdessä näyttelyssä kun kalvoja asennettiin takaikkunaan.
Daami ruiskutti saippualiosta takaikkunalle, asetti ikkunaa suuremman kalvon ikkunan ulkopuolelle, ikäänkuin nurinpäin, eli se puoli kalvosta lasia vasten oka sitten on loppujen lopuksi sisäänpäin autossa.
sitten alkoi lämmittaminen kuumailmapistoolilla missä oli säädettävä lämpötila.
lastala ja kangashanskat kädessä siitä tuli siisti.
sitten seurasi kalvon irrotus, lasin kääntö ja kalvon asennus oikein päin lasin sisäpuolelle ja leikkaus .
näytti helpolta. ;) mutten ole silti kokeillut, mainosteippejä on kyllä tullut teipattua isojakin.- 3M ikkunakalvo
Noilla eväillä yritin itsekin..."tarkan"leikkelyn tein tosin jo lasin ulkopuolella. Ikkunoiden karmit(suojukset verhoilut) haittaa ainakin amatööriä, joten mielestäni noin helpompi. Luultavasti tarkemmat rajaukset tulee tuolla näkemälläsi tavalla.
Sivuikkunoissa ei tuota kaarevutta paljoa ole, joten helposti onnistui. No eipä tuo takaikkunakaan kovin kaarevalta näytä(pystyperä farkku) silti ei onnistunut alkuunkaan.
Joten tuosta kutistamisesta pitäisi lisätietoa saada...miten homma pitää tehdä. Testailin noilla irtopaloilla...eipä kutistunut kutistesukan tavoin lähellekään. Huomattavasti pienempää ja jotenkin pistemäistä, vaikka yritin puhallinta heilutella. - mmm
3M ikkunakalvo kirjoitti:
Noilla eväillä yritin itsekin..."tarkan"leikkelyn tein tosin jo lasin ulkopuolella. Ikkunoiden karmit(suojukset verhoilut) haittaa ainakin amatööriä, joten mielestäni noin helpompi. Luultavasti tarkemmat rajaukset tulee tuolla näkemälläsi tavalla.
Sivuikkunoissa ei tuota kaarevutta paljoa ole, joten helposti onnistui. No eipä tuo takaikkunakaan kovin kaarevalta näytä(pystyperä farkku) silti ei onnistunut alkuunkaan.
Joten tuosta kutistamisesta pitäisi lisätietoa saada...miten homma pitää tehdä. Testailin noilla irtopaloilla...eipä kutistunut kutistesukan tavoin lähellekään. Huomattavasti pienempää ja jotenkin pistemäistä, vaikka yritin puhallinta heilutella.Itselläni on aina kuumailmapuhallin 600 astetta. Kyllä sen huomaa kun se reakoi. Kun teet muutama sata autoa niin kuin minä niin eiköhän ala jo luonnistua.
- autoasentaja,
mmm kirjoitti:
Itselläni on aina kuumailmapuhallin 600 astetta. Kyllä sen huomaa kun se reakoi. Kun teet muutama sata autoa niin kuin minä niin eiköhän ala jo luonnistua.
Mistä näitä idiootteja riittää? Serkukset?
- n.200-250
mmm kirjoitti:
Itselläni on aina kuumailmapuhallin 600 astetta. Kyllä sen huomaa kun se reakoi. Kun teet muutama sata autoa niin kuin minä niin eiköhän ala jo luonnistua.
Unohda toi 600 astetta! Vittu, tommoset siskonsa makaajat mitään tiedä, hajotat lasin 600 asteen lämmöllä! Oikea lämpö pitäs olla 200-250astetta, voi olla tietty erikalvoilla eri. Mutta 600astetta ei kestä mikään kuin joku teflon, joten se siitä.
- mutta eihän
n.200-250 kirjoitti:
Unohda toi 600 astetta! Vittu, tommoset siskonsa makaajat mitään tiedä, hajotat lasin 600 asteen lämmöllä! Oikea lämpö pitäs olla 200-250astetta, voi olla tietty erikalvoilla eri. Mutta 600astetta ei kestä mikään kuin joku teflon, joten se siitä.
tämä minulle kuulu,muttei t3eflonkaan 600 astetta kestä,vaan sulaa huomattavasti alle sen lämpötilan
- 327astetta
mutta eihän kirjoitti:
tämä minulle kuulu,muttei t3eflonkaan 600 astetta kestä,vaan sulaa huomattavasti alle sen lämpötilan
Tarkasti ottaen näyttäisi olevan 327 astetta sulamislämpötila. 600 astetta tuntuu tosiaan paljolta...mutta ehkä ko.neuvoja/käyttäjä (600 asteinen???) on joku amis...jolle on myyty lämpöpuhallin max.lämmön perustella. Eikä se nyt ymmärrä sitä että max. lämpö syntyy lähellä suulaketta ja hyvin pienellä ilmamäärällä. Turha sille tätä on varmaan enempää selittää, ei ymmärrä kuitenkaan.
- 3m.
n.200-250 kirjoitti:
Unohda toi 600 astetta! Vittu, tommoset siskonsa makaajat mitään tiedä, hajotat lasin 600 asteen lämmöllä! Oikea lämpö pitäs olla 200-250astetta, voi olla tietty erikalvoilla eri. Mutta 600astetta ei kestä mikään kuin joku teflon, joten se siitä.
Se on poijat semmonen juttu että kun tummentaa satoja autoja vuodessa niin sitä harjaantuu eli en ole AMIS. Teen työkseni tätä hommaa.
Lastit yleensä karkaistaan joten ne kestävät korkeita lämpötiloja ei ole vielä ykskään lasi hajonnut.
Kuinka lähellä ajattelit että puhallinta pidetään kalvosta 1cm,5cm,10cm,20cm vai yli 30cm ja kuinka kauan?
Kyllä minä pidän väh.30cm ja puhallin liikku koko ajan. Ei sitä yhteen kohti puhalleta
Ei se ole vaikeaa mutta ei sitä täällä suomi24 opi tummentaa, ei edes kurssilla siellä saatiin käytännön neuvot ja sitten kotiin ja treenaamaan nyt 3 vuoden ja 1000 tummennuksen jälkeen voin sanoa että on ammattilainen. - Tekee työkseen!
3m. kirjoitti:
Se on poijat semmonen juttu että kun tummentaa satoja autoja vuodessa niin sitä harjaantuu eli en ole AMIS. Teen työkseni tätä hommaa.
Lastit yleensä karkaistaan joten ne kestävät korkeita lämpötiloja ei ole vielä ykskään lasi hajonnut.
Kuinka lähellä ajattelit että puhallinta pidetään kalvosta 1cm,5cm,10cm,20cm vai yli 30cm ja kuinka kauan?
Kyllä minä pidän väh.30cm ja puhallin liikku koko ajan. Ei sitä yhteen kohti puhalleta
Ei se ole vaikeaa mutta ei sitä täällä suomi24 opi tummentaa, ei edes kurssilla siellä saatiin käytännön neuvot ja sitten kotiin ja treenaamaan nyt 3 vuoden ja 1000 tummennuksen jälkeen voin sanoa että on ammattilainen.Silti vain juntit tekee työkseen jotain teippaamista, ei äly riitä apinalla muuhun! Hyi helvetti!
- mmmmmmmmmmm
Tekee työkseen! kirjoitti:
Silti vain juntit tekee työkseen jotain teippaamista, ei äly riitä apinalla muuhun! Hyi helvetti!
Ei taida äly riittää sullakaan kalvottamiseen, voi hellanlettas. Olen sentään ylpeä että omaan erikoisammattitaidon. Itse taidat olla työtön paskakasa. Hyi ihan oksettaa.
Annappa nyt viestiketjun aloittajalle ohjeet kuinka kalvotetaan esim. Corvetten takalasi YHDESTÄ palasta tai vaikka v70 volvon. - ikkunakalvot
mmmmmmmmmmm kirjoitti:
Ei taida äly riittää sullakaan kalvottamiseen, voi hellanlettas. Olen sentään ylpeä että omaan erikoisammattitaidon. Itse taidat olla työtön paskakasa. Hyi ihan oksettaa.
Annappa nyt viestiketjun aloittajalle ohjeet kuinka kalvotetaan esim. Corvetten takalasi YHDESTÄ palasta tai vaikka v70 volvon.näin joo miten kalvotus onnistui , ja kyllä se muovi vaan venyy , olen itsekin joskus joutunut mainosteippaamaan autoja jos jonkunmoisia... Pojalla on bmw 325 coupe jossa on kaikki paitsi tuulilasi kalvotettu, olisin halunnut nähdä takalasin kalvotuksen!!!!
- ammattimies ( tiedä vaan mi...
ikkunakalvot kirjoitti:
näin joo miten kalvotus onnistui , ja kyllä se muovi vaan venyy , olen itsekin joskus joutunut mainosteippaamaan autoja jos jonkunmoisia... Pojalla on bmw 325 coupe jossa on kaikki paitsi tuulilasi kalvotettu, olisin halunnut nähdä takalasin kalvotuksen!!!!
Vähän on taas uhittelun tuntua...
Mutta kertokaa nyt, tuhansien kalvojen miehet, jotain neuvoa siihen takalasiin.
Pitäisikö laittaa ensin kalvo `suoraksi` alalaidasta ja alkaa vaan kutistaa koko kalvo ylös asti ?
Vai vetää kalvo keskeltä lasia kiinni ja kutistaa lasin reunoilta ?
Itse olen kokeillut ,halpakalvoilla tosin, niin että lastaan ensin kalvon lasin päälle siten että kalvo on lasissa kiinni keskeltä lasia vaakatasossa ja pystysuorassa. Eli ikäänkuin kalvo on kiinni ristillä. Sitten olen yrittänyt kutistaa kalvoa kaikista neljästä kulmasta.
No jälkihän ei tietysti ammattitasoa ole ollut, mutta ainakin on tullut yhdestä palasta. Bilteman kalvot vaan ei juuri muotoa lämmöstä muuta.
- Aikkuliini
Ois kiva tietää et mist ostit noi kalvot?
Ku ite ostin biltemasta ja oli tosi surkeet.
Millaseen autoon oot laittamassa - Anonyymi
Onko jo 10 000 kalvoa alla.
Onko mastonin mattamusta ok jos ei muuten onnista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949367Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki694864Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414531Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit592887Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82088Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001576- 411354
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441276Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota471276Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641242