Mitenkä olis,

marjapensas

lähdettäsiinkö pienelle luontoretkelle ”hortoilemaan hortonomiksi” , elikkä nauttimaan luonnosta luonnon antimia?
Tarkoitus olisi saada kekseliäitä mukaan, että pärjättäisiin luonnosta saatavalla elannolla.
Jokainen saa ottaa mukaansa, makuupussin, tulitikut, puukon, suolapurkin, ongen, sadevaateet/hellevaatteet,
sekä muutaman toivelaulukirjan, iltojemme iloksi leirinuotioille.
Löytyykö uskaliaita?

64

3484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OliviaKoo

Hyvä ihminen! Tähän aikaan vuodesta ei luonnosta saa mitään sellaista, jota kunniallinen nainen voisi syödä.
      Tarkoitan, että muuta ei taida saada kuin kalaa ja sitä minä en suuhuni pane, se on saletti.

Saanko ottaa omat eväät? Ja savukkeet? Ja dvd-laitteen? Ja vähän Paul Ankan levyjä?

Emme kai me ole mihinkään autiolle saarelle menossa? Eihän siellä voi hiuksiaankaan laittaa.

• Kingkale

hovimestarin mukaan?

• OliviaKoo

lainaatko autonkuljettajaasi siksi aikaa? Vai tarvitsetko häntäkin?

Keittäjä, sisäkkö, puutarhuri,parturi...

• marjapensas

ei hovimestaria, eikä "limua", nyt olisi tarkoitus tulla toimeen omatoimisesti.
        Ehdotuksia hengen pitimeksi?;))

• ainakin luovutan sovinnolla muille, en halua saada mitään myrkytystä tai joudun taas johonkin tähystykseen...

Pitääkö sitten syödä ketunleipiä ja kaivaa kallioiden kolosta imarteen juuria - niitä mukulanakin syötiin.

• KristaTee

Syödään juuria. Niin karhutkin tekevät ja lihovat. Ja sitten, jos löytyy voikukkia (ja niitähän löytyy), niistä kuulemma saa hyvää salaattia ja juuret voi kuivata ja jauhaa ja keittää kahvit. Voidaan käydä salalypsämässä jonkun lehmän, saadaan maitoa ja kermaa.

• marjapensas

vielä kerran EI.
      Levysoittimet saa jäädä kotiin, Paulit heinäkuuhun,
      mutta ankat, voikukat, ketunleivät, suuhun,ennen sitä, löytyykö metsästäjiä?

• Fridanna

nyt, kun vain pysyisi sää lämpimänä. Tuollainen retki olisi aito laihdutuskuuri. Korvasieniä voisi kerätä, mutta vettä pitää löytyä lähettyviltä sillä kuivatusaika on kyllä pidempi kuin siellä metsässä jaksaisi olla.
        Kalaa syön mielelläni, mutta kuka raaskisi ampua lintuja tai jäniksiä! Hirvenmetsästysaika on vasta syksyllä.
        Jonkun testin mukaan olisin urhea, mutta epäilen vahvasti nyt itseäni. Taidan pysyä täällä kotioloissa.

• marjapensas
        Fridanna kirjoitti:

nyt, kun vain pysyisi sää lämpimänä. Tuollainen retki olisi aito laihdutuskuuri. Korvasieniä voisi kerätä, mutta vettä pitää löytyä lähettyviltä sillä kuivatusaika on kyllä pidempi kuin siellä metsässä jaksaisi olla.
        Kalaa syön mielelläni, mutta kuka raaskisi ampua lintuja tai jäniksiä! Hirvenmetsästysaika on vasta syksyllä.
        Jonkun testin mukaan olisin urhea, mutta epäilen vahvasti nyt itseäni. Taidan pysyä täällä kotioloissa.

kala, luonnon antimet, kuten joitakin täällä on jo mainittu, mutta miten selviäisit pakon edessä?

• KristaTee

pysty tappamaan yhtään mitään. Hyvä kun hyttysen saan läiskittyä.

• Pelle1Peloton

...on linnuilla ja metsäneläimillä pesimis- ja sikiämisaika. Siis ovat rauhoitettuja kaikenlaiselta metsästykseltä ja häirinnältä. Metsästäjiä saattaisi löytyäkin, mutta kelpo metsämies ja -nainen kunnioittaa tuota pesimisrauhaa.

Joitain kalalajeja saa kyllä onkia.

• marjapensas evk
        Pelle1Peloton kirjoitti:

...on linnuilla ja metsäneläimillä pesimis- ja sikiämisaika. Siis ovat rauhoitettuja kaikenlaiselta metsästykseltä ja häirinnältä. Metsästäjiä saattaisi löytyäkin, mutta kelpo metsämies ja -nainen kunnioittaa tuota pesimisrauhaa.

Joitain kalalajeja saa kyllä onkia.

taas tuli "poliisi" väliin.
        Okay otetaan vaan onget, äläkä sano ettei saa onkiakaan, (muuten, olen syyllistynyt siihen jo);)

• marjapensas ek
        KristaTee kirjoitti:

pysty tappamaan yhtään mitään. Hyvä kun hyttysen saan läiskittyä.

en kyllä suostu syömään, vaikka kuolisin nälkään;))

• KristaTee
        marjapensas ek kirjoitti:

en kyllä suostu syömään, vaikka kuolisin nälkään;))

muurahaisia?

• marjapensas
        KristaTee kirjoitti:

muurahaisia?

mutta kuorin pajun oksan, pistän muurahaispesään, ja hetken kuluttua,
        ravistan muurahaiset ja nuolen kepin;)
        Maukasta;)
        Oletko lapsena kokeillut sitä?   

• KristaTee
        marjapensas kirjoitti:

mutta kuorin pajun oksan, pistän muurahaispesään, ja hetken kuluttua,
        ravistan muurahaiset ja nuolen kepin;)
        Maukasta;)
        Oletko lapsena kokeillut sitä?   

ja siitä inhoni muurahaisia kohtaan juontaa. Oli se kamalan makuista eikä maku meinannut millään lähteä. Hurr, ihan puistattaa. Täällä lähellä on iso murkkukeko ja jo sen ohi kulkeminen on tuskaista. Eli unohdetaan muurahaisten syöminen, ei ollut hyvä ajatus.

• a-woman1

...selvitä luonnossa, niin ehkä hätätilassa saisi pyydystää lintuja ja jäniksiä. Olen kyllä aikoinani metsästänyt, mutta ilman asetta se olisi mahdotonta. Olen myynyt haulikkorihlani monta vuotta sitten. Voisi yrittää langasta tehdyillä ansoilla saada pupuja ja peltopyitä... Osaisin kyllä nylkeä ne ja laittaa ruuaksi. Linnunmunia voisi kerätä, puihin en enää kiipeä, mutta vesilinnun munia voisi 'rosvota', koska monet niistä pesivät maassa. Korvasienien lisäksi on tänä keväänä näkynyt paljon huhtasieniä, jotka ovat hyviä, myrkyttömiä ruokasieniä.Voikukkien lisäksi muitakin salaattiaineksia löytyy, esim. nuori horsma on käyttökelpoinen. Nokkosista saa hyvää keittoa... Tulen mielelläni mukaan.

• marjapensas

Niin olin ajatellut, sellaista ”viidakon lakia virtuaalisesti”;)
        Mietitään sitä munakasta ja liha ateriaa , kunhan vain sopisi muillekin?

Siinähän jo maukas ja terveellinen ateria, voikukkalehtisalaatti,
        nokkoskeitto, korvasienimuhennos ja jälkkäriksi vaikkapa koivunlehtitee.

• rva Sievänen

rva Marjapansas!Kiitos. Reality-sarja luonnossa! Voimme myydä sarjan TV:lle, ja oi, sitten minäkin pääsen oikein filmitähdeksi.
      Herroilla saa kai olla keihäät ja nuolipyssyt mukana, että saamme iltanuotiolle jotain liharuokaa. Miten tunnelmallista siellä metsän siimeksessä.Minä olen hyvin innostunut.

• OliviaKoo

Onkohan minulla lukihäriö, kun luin rva Sieväsen tekstistä, että voimme myydä sarjan TVH:lle :D

Rva Sievänen muistaa sitten unohtaa korkokengät jalkaansa, että pääsevät herrahenkilöt yhteis- ja erillisvoimin rouvakultaa kantamaan yli kasteisten vuorten ja niittyjen...

• rva Sievänen
        OliviaKoo kirjoitti:

Onkohan minulla lukihäriö, kun luin rva Sieväsen tekstistä, että voimme myydä sarjan TVH:lle :D

Rva Sievänen muistaa sitten unohtaa korkokengät jalkaansa, että pääsevät herrahenkilöt yhteis- ja erillisvoimin rouvakultaa kantamaan yli kasteisten vuorten ja niittyjen...

ostamaan maastopuvun ja maastokengät.Mutta voisin pakata korkkarit reppuun,jos on tanssit illansuussa.

• rva Sievänen kirjoitti:

ostamaan maastopuvun ja maastokengät.Mutta voisin pakata korkkarit reppuun,jos on tanssit illansuussa.

tiedossa luontoretkellä, sitä juuri kaipaan, siis haluan mukaan!
        Em lisäksi vielä voisimme nauttia koivunlehiä, teen muodossa, sellaisenaan, tai vaikka miten tarjoiltuna.
        Olisi hurjan paljon halattavia.....näissä metsän puissa :O

• A..N..N..A kirjoitti:

Em lisäksi vielä voisimme nauttia koivunlehiä, teen muodossa, sellaisenaan, tai vaikka miten tarjoiltuna.

me salaa ottaa mukaan reissumiestä ja munaa, jos siitä kerran tulee niin "törmäkkä" olo?

Ei kerrota muille - näin me tehdään!

• Pertta-täti
        Tellastiina kirjoitti:

me salaa ottaa mukaan reissumiestä ja munaa, jos siitä kerran tulee niin "törmäkkä" olo?

että liityn tähän Törmäköiden seurueeseen.
        Onko se joku urheiluseura? Golfia? Tennistä? Salibandya? Ne ovat minun lajejani, mutta kyllä minä hallitsen, mitä eteeni kannetaan.

Vihjeiden perusteella luulen sopeutuvani kyseiseen yhteisöön.

• Pertta-täti kirjoitti:

Onko se joku urheiluseura? Golfia? Tennistä? Salibandya? Ne ovat minun lajejani, mutta kyllä minä hallitsen, mitä eteeni kannetaan.

mukaan vaan, mutta ei me kyllä mitään hienostolajeja harrasteta, on vasta kehitteillä koko "Törmäkät".

Sitä paitsi ei sitä pitänyt huudella pitkin kyliä. Täällä ei näköjään mikään pysy salassa!

• Pertta-täti
        Tellastiina kirjoitti:

mukaan vaan, mutta ei me kyllä mitään hienostolajeja harrasteta, on vasta kehitteillä koko "Törmäkät".

Sitä paitsi ei sitä pitänyt huudella pitkin kyliä. Täällä ei näköjään mikään pysy salassa!

Hyvänen aika, miten sinä olet häijyluontoinen! Sinähän melkein vedät vertoja minulle. Luulen, että tulemme oikein hyvin toimeen keskenämme.

Sopisiko sitten pelattaksi mölkky? Tai marjapussi? Mistä minä tiedän, mikä se oikea laji on, jos minulle ei kerrota.

Otatko sikaarin?
        Tarjoan Pystybaarissa ryypyn.

• Pertta-täti kirjoitti:

Hyvänen aika, miten sinä olet häijyluontoinen! Sinähän melkein vedät vertoja minulle. Luulen, että tulemme oikein hyvin toimeen keskenämme.

Sopisiko sitten pelattaksi mölkky? Tai marjapussi? Mistä minä tiedän, mikä se oikea laji on, jos minulle ei kerrota.

Otatko sikaarin?
        Tarjoan Pystybaarissa ryypyn.

ensimmäinen, joka on tehnyt saman havainnon, mutta mihin kissa karvoistaan pääsee.

Mölkky olisi varmaan ihan sopiva peli kärttyisille vanhoille ämmille! Marjapensaan retkellä ei oikein mitään marjapussia viitsi pelata enkä edes osaa sitä, mutta eikös siinä mölkyssä heitellä jotain puupalikoita - varo sitten, ettei satu luiskahtamaan, en tykkää kun vieras ihminen alkaa arvostelemaan.

Kiitos, mutta sikaarista kieltäydyn ja Philip Morrista ei taida enää löytyä, sillä joskus aloittelin, myöhemmin oli sitten Malboro ja enää ei paljon mikään.

Uskaltaako enää mennä koko Pystybaariin, kun tuntuu, että herätetään pahennusta...

• Pertta-täti
        Tellastiina kirjoitti:

ensimmäinen, joka on tehnyt saman havainnon, mutta mihin kissa karvoistaan pääsee.

Mölkky olisi varmaan ihan sopiva peli kärttyisille vanhoille ämmille! Marjapensaan retkellä ei oikein mitään marjapussia viitsi pelata enkä edes osaa sitä, mutta eikös siinä mölkyssä heitellä jotain puupalikoita - varo sitten, ettei satu luiskahtamaan, en tykkää kun vieras ihminen alkaa arvostelemaan.

Kiitos, mutta sikaarista kieltäydyn ja Philip Morrista ei taida enää löytyä, sillä joskus aloittelin, myöhemmin oli sitten Malboro ja enää ei paljon mikään.

Uskaltaako enää mennä koko Pystybaariin, kun tuntuu, että herätetään pahennusta...

Minä en todellakaan osaa pelata mölkkyä. Olen vain kuullut siitä puhuttavan ja nähnyt, kun kartanon köyhät alustalaiset pelaavat, kun heillä on vapaa sunnuntai-iltapäivä kerran kuukaudessa.

Minä olen enemmän suuntautunut bridgeen ja canastaan noissa ryhmäpeleissä, siis niissä, joissa ei pahemmin liikuta.

Asia erikseen onkin sitten liikunnalliset harrasteet, kuten jalkapallo ja suunnistus.

• rva Sievänen
        Pertta-täti kirjoitti:

Minä en todellakaan osaa pelata mölkkyä. Olen vain kuullut siitä puhuttavan ja nähnyt, kun kartanon köyhät alustalaiset pelaavat, kun heillä on vapaa sunnuntai-iltapäivä kerran kuukaudessa.

Minä olen enemmän suuntautunut bridgeen ja canastaan noissa ryhmäpeleissä, siis niissä, joissa ei pahemmin liikuta.

Asia erikseen onkin sitten liikunnalliset harrasteet, kuten jalkapallo ja suunnistus.

että mitenkäs me oikein siellä metsäreissulla pärjäämme, jos koko ajan sataa niin kuin tänään.
        Osaisiko joku tehdä havumajan? Tai onko jollain teltta mukana? Vai saako telttaa ottaa yleensäkään mukaan?
        Minusta siinä teltassa voisi olla mukava intiimi tunnelma siinä sadetta pidellessämme. Minä apustankin heti paikan hra King Kalen vieressä.Ei ole nim mitään vaaraa.Minun maastopuvussani on vetoketjuja neppareita ja vaikka mitä kiinnittimiä, ja kaiken huipuksi erittäin kovaääninen pilli, että heti jos jotain-tuota noin- sopimatonta tapahtuu, kyllä pillit soi!!!

• marjapensas
        Pertta-täti kirjoitti:

Olen erittäin kiitollinen, jos suot kiireistä aikaasi, mutta oletko todellakin varma, että kestät, katsos,
        ei sieltä taida löytyä tasaista tenniskenttää, eikä edes yksireikäistä golf kenttää,
        vaan mättäitä, kallioita ja risuja, puhumattakaan myrskyn kaatamista puista, joiden yli pitää kömpiä??
        Ruokakin pitää itse etsiä, "butlerit" jätetään kotiin.

• marjapensas
        A..N..N..A kirjoitti:

Rentouttavaa arjen vastapainoksi.
        Tiedä häntä uskaltaako vähän laulaa luritella leirinuotion äärellä?;))

• Pelle1Peloton
        Tellastiina kirjoitti:

Ja tarvittaessa ihan salaa. Könkkään vaikka kepin kanssa jos muuten en pääse. Tottahan jotain törmäkkää pitää olla.

• Pelle1Peloton
        marjapensas kirjoitti:

Rentouttavaa arjen vastapainoksi.
        Tiedä häntä uskaltaako vähän laulaa luritella leirinuotion äärellä?;))

Eihän se ole julkinen tilaisuus. Ei tekijänoikeuspolliisit pääse apajille. Teosto- ja gramexmaksuja tarttee maksella vain julkisista esityksistä.

• Pelle1Peloton kirjoitti:

Ja tarvittaessa ihan salaa. Könkkään vaikka kepin kanssa jos muuten en pääse. Tottahan jotain törmäkkää pitää olla.

toivottavasti et nyt ole käsittänyt asiaa millään tavalla väärin.

Mukaan tottakai saat tulla!

• Tellastiina kirjoitti:

Muista keskustelu Pystybaarissa, ettei tarvii ihmetellä...

• Pelle1Peloton
        Tellastiina kirjoitti:

toivottavasti et nyt ole käsittänyt asiaa millään tavalla väärin.

Mukaan tottakai saat tulla!

Toki minä tiedän, että reissumies munalla auttaa ihmeesti, jos alkaa syvämmen alapuolta heikottaa.
        Monesti pelkkä reissumieskin auttaa... ilman mitään lisukkeita. "Törmäkkyyvestä" silloin tosin ei ole takeita.

• Pertta-täti
        marjapensas kirjoitti:

Olen erittäin kiitollinen, jos suot kiireistä aikaasi, mutta oletko todellakin varma, että kestät, katsos,
        ei sieltä taida löytyä tasaista tenniskenttää, eikä edes yksireikäistä golf kenttää,
        vaan mättäitä, kallioita ja risuja, puhumattakaan myrskyn kaatamista puista, joiden yli pitää kömpiä??
        Ruokakin pitää itse etsiä, "butlerit" jätetään kotiin.

Katsokaas, kun tähänkään saakka en ole itse kantanut huolta fyysisistä tarpeistani, en aio enää aloittaa. Palveluskuntani kyllä huolehtii minusta, jos "yli kasteisten vuorten me kuljemme..."

Sitäpaitsi, minut on luvattu ottaa jäseneksi uima- ja urheiluseura "Törmäkkään" ja rahallahan sielläkin pelataan.
        Vähän lahjuksia seuran johdolle ja pienimpienkin purojen ylitse rakentuu kepeästi kevyt silta aatelisneidin kulkea.

• marjapensas
        Pelle1Peloton kirjoitti:

Eihän se ole julkinen tilaisuus. Ei tekijänoikeuspolliisit pääse apajille. Teosto- ja gramexmaksuja tarttee maksella vain julkisista esityksistä.

Muistathan laittaa pari lauluvihkoa ”plakkariin.”

• marjapensas
        Pertta-täti kirjoitti:

Katsokaas, kun tähänkään saakka en ole itse kantanut huolta fyysisistä tarpeistani, en aio enää aloittaa. Palveluskuntani kyllä huolehtii minusta, jos "yli kasteisten vuorten me kuljemme..."

Sitäpaitsi, minut on luvattu ottaa jäseneksi uima- ja urheiluseura "Törmäkkään" ja rahallahan sielläkin pelataan.
        Vähän lahjuksia seuran johdolle ja pienimpienkin purojen ylitse rakentuu kepeästi kevyt silta aatelisneidin kulkea.

luottamukseni puute, olin vain kovasti huolissani sinun (sopiihan sinutella, koska olet niin nuorekas?)
        turvonneesta nilkastasi?
        Tottahan toki olet tervetullut, sopiiko tässä samalla kysyä, näin niinkuin silleen "varovaisesti",
        voisitko mahdollisesti suositella meikäläistä tähän urheiluseura "Törmäkkään"?
        Uintiahan voimme harjoitella tällä luontoretkellä;)

• Pertta-täti

Ovat kyllä kieltämättä hyvin mieleen- ja ruumiiseenpainuvia nuo marjapensaan järjestämät ulkoilutapahtumat.
      Minulla on vieläkin laskiaisriehan muistona nilkka turvoksissa.

Joku ajelutti vesikelkalla jossain ja juotti jotain huumaavaa ainetta...

Sopisiko ottaa tällä kertaa vähän rauhallisemmin? Tosin, eihän nyt ole pelkoa, että joku jäisi hankeen ja paleltuisi.

• retkeläiset, että ei oteta minua mukaan, VAI? Jos pyydetään tulen konjamiini pullon kanssa, koska ei ikinä tiedä miksi vatsatauti joskus yllättää. Voisin ottaa mukaan myös kameran, että voisimme nauraa sitten joskus kun ne kuvat saataisiin kehitettyä.

• marjapensas

kutsu kävi kaikille tasapuolisesti.
        Se konjamiini on hyvä idea, vatsapöpöille ja saattaahan olla että,
        joku innokas kalanpyytäjä katkaisee onkensa ja innostuu uimalla
        pyydystämään kaloja, vilustuuhan siinä , ilman lämmikettä;)

Niin että tervetuloa mukaan vain ja kamera kainaloon ja hanuri mukaan,
        kunhan joku sitä soittelee, iltasella leirinuotiolla?

• nyt aika pian jo sinne luontoretkelle, kun Pystykin on joutunut sensuurin hampaisiin, ei sielläkään tunnu tällä hetkellä yhtään kivalta.

Harmi vain, kun on näin sateista, vai oletteko löytäneet poutaisen kohteen? Loppuviikosta luvattiin kaunista ja lämmintä...

• pikkuserkku

Villiparsa ja purjosipuli ovat nyt parhaimmillaan
      metsissä. Saniaisen ensimmäiset kasvukiekot ovat
      monista parasta herkkua, mutta niiden kanssa on
      oltava varovainen, koska kaikki saniaiset eivät
      ole syötäviä.

• marjapensas

ja purjosipuli, metsissä, en ole kuullutkaan, kerro?
        Saniaisia kyllä olen nähnyt, toiselta nimeltään käärmeenlehti.

• Folk**
        marjapensas kirjoitti:

Tuli mieleen nuo kuusen kerkät,vai onko jo joku ne muistanut mainita.
        Niitä vois sitten kerätä kotiin vietäväksikin ja keitellä sokerin kanssa siirapiksi,on tosi hyvää,vaikka lettujen kanssa.

• pikkuserkku
        marjapensas kirjoitti:

Voi hyvä marjapensas toivottavasti et ehtinyt lähteä metsään herkkuja hakemaan.
        Nuo mainitsemani eivät Suomessa kasva, mutta jos
        lennät tänne läntiselle mantereelle, niin mennään
        yhdessä tutustumaan metsän saloihin.

Pionit ja iirikset kaunistavat pihan ja metsässä
        kukkii ja tuoksuu myös.

Tervetuloa

• Folk** kirjoitti:

Niitä vois sitten kerätä kotiin vietäväksikin ja keitellä sokerin kanssa siirapiksi,on tosi hyvää,vaikka lettujen kanssa.

Hyvä yskänlääke, keitä ensin sokerin kanssa siirapiksi ja lisää samanverran vodkaa. Jo lähtee köhä. Spiritus fortusta sisältävät kaikki yskänlääkkeet. Useimpien etiketissä siksi varoitus kolmio.

• marjapensas
        pikkuserkku kirjoitti:

Voi hyvä marjapensas toivottavasti et ehtinyt lähteä metsään herkkuja hakemaan.
        Nuo mainitsemani eivät Suomessa kasva, mutta jos
        lennät tänne läntiselle mantereelle, niin mennään
        yhdessä tutustumaan metsän saloihin.

Pionit ja iirikset kaunistavat pihan ja metsässä
        kukkii ja tuoksuu myös.

Tervetuloa

kulinaristina olen aina kiinnostunut eri maiden herkuista, mutta en vähättele meidän metsiemme herkkuja, sienet,lakat, puolukat mustikat, männynhavut ja koivusta saatava ksylitoli, elikkä lennä nyt tänne itään tutustumaan metsän antimiin.
        Pioni se kohta täälläkin kukkii, nuppua näyttää olevan pukkaamassa;)

• marjapensas
        Folk** kirjoitti:

outo sana maalaistytölle, tarkoittaa mitä?
        Mutta jos oravat pysyy niillä hengissä, niin miksei mekin?
        Siitä siirapin keittämisestä puheenollen, koivun mahlasta saa hyvää siirappia, kuulemma.
        Mahlaa olen kerännyt ja juonut, mutta en keitellyt.
        Se siitä nyt käväisen pystybaarissa katsastamassa, mitä sinne kuuluu.

• marjapensas ek
        Folk** kirjoitti:

meikäläiseltä päässyt sivu korvien nuo kerkät, piti ihan googlettaa,
        ja siirappiahan siitäkin on keitelty, kuten koivun mahlastakin,
        mutta ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla saanut;)
        Mutta mistäs ne letut paistellaan, olisko pettu?

• folk
        marjapensas ek kirjoitti:

meikäläiseltä päässyt sivu korvien nuo kerkät, piti ihan googlettaa,
        ja siirappiahan siitäkin on keitelty, kuten koivun mahlastakin,
        mutta ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla saanut;)
        Mutta mistäs ne letut paistellaan, olisko pettu?

Mehän saadaan varmaan ne letut onnistumaan.
        Otetaan muutama linnun muna vaikka räkätin,
        sitten jauhetaan sitä pettua. Olikos se nyt siinä männyn kaarnan alla?
        Nesteeksi purosta vettä.
        Kallioimarteesta saa makeutta.
        Ilmaston muutoshan tekee kesästä kuuman,niin varmaan
        tasaisella auringon lämmittämällä kivellä paistuu!!
        Huh huh aikamoista!!

• marjapensas evk
        folk kirjoitti:

Mehän saadaan varmaan ne letut onnistumaan.
        Otetaan muutama linnun muna vaikka räkätin,
        sitten jauhetaan sitä pettua. Olikos se nyt siinä männyn kaarnan alla?
        Nesteeksi purosta vettä.
        Kallioimarteesta saa makeutta.
        Ilmaston muutoshan tekee kesästä kuuman,niin varmaan
        tasaisella auringon lämmittämällä kivellä paistuu!!
        Huh huh aikamoista!!

Varvuista tein vispilän, ja varauduinhan minä sen verran, että muurikkapannun mukaan otin, kahvipannun lisäksi.
        Nuotio sytytetään ja hiilloksilla paistetaan;)

• marjapensas evk

Taidatte vielä vedellä sikeitä, minä olen jo menossa, tulkaa perässä, tavataan ensimmäisellä rastilla.

• OliviaKoo

Onko ensimmäisellä rastilla aamiaisen paikka?
        Minä otan kupin mustaa kahvia, sillä sitä jaksaa tuonne iltapäivään.

Mennäänpäs vähän lujempaa, älä kuhnastele, marjapensas! Vauhtia nyt!

• OliviaKoo kirjoitti:

täällä vauhdissa mukana?

Kelpaako vanha sorsittu juomanlaskija mukaan?
        Ei, ei tämä ole mitään henkilökohtaista, mutta kun ei ole enää töitä tuolla entisessä paikassa...

• marjapensas evk
        OliviaKoo kirjoitti:

jo yhden aamuvirkun mukaani, samaa mieltä kanssasi, kahvilla selviää pitkälle, se kaunistaakin,
        ainakin kylmänä ja ehtiihän se matkalla jäähtyä;)
        Ei kun menox.

• marjapensas evk
        Tellastiina kirjoitti:

täällä vauhdissa mukana?

Kelpaako vanha sorsittu juomanlaskija mukaan?
        Ei, ei tämä ole mitään henkilökohtaista, mutta kun ei ole enää töitä tuolla entisessä paikassa...

nyt sinua haluaa sorsia?
        Tarvitaanhan me juomanlaskijaa, janohan sielä muuten tulee, eikä me niin kauas mennä, etteikö
        "pystikseen" ehdittäisi.

• OliviaKoo
        marjapensas evk kirjoitti:

jo yhden aamuvirkun mukaani, samaa mieltä kanssasi, kahvilla selviää pitkälle, se kaunistaakin,
        ainakin kylmänä ja ehtiihän se matkalla jäähtyä;)
        Ei kun menox.

olet lenkillä? Tule nyt jo herrantähden sieltä pois.
        Liika on aina liikaa.
        Tiedän kyllä, mitä (ketä) varten lenkkeilet kiinteämmän vartalon saadaksesi. Niin, ja juot kylmää kahvia kaunistuaksesi.

Mutta kyllä jokin järki pitää olla. Ei nekään ihmeitä tee...:O

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

olet lenkillä? Tule nyt jo herrantähden sieltä pois.
        Liika on aina liikaa.
        Tiedän kyllä, mitä (ketä) varten lenkkeilet kiinteämmän vartalon saadaksesi. Niin, ja juot kylmää kahvia kaunistuaksesi.

Mutta kyllä jokin järki pitää olla. Ei nekään ihmeitä tee...:O

ei se ole niin helppo homma näyttää tässä iässä teini ikäiseltä, phyyääh:(

• marjapensas

elikkä aika loppu parin päivän keinumisen jälkeen.
      Mikä se siinä oikein onkin, että täällä tuulee aina, tai melkein kuitenkin;))
      No nyt kuitenkin, viimeisillä voimillani kysynkin,
      "Kai laulaa saan, kun laulattaa"?

Olen juuri sytyttänyt leirinuotion, ajatuksenani hiillostaa pyytämäni ahvensaaliin, syödä se yhdessä, tai yksin, miten nyt vain?

"Tuli leiskuu nuotiossa, savu hiljaa leijailee";)

• illan tummetessa metsä meille kuiskailee...

Olen saanut tänään yliannostuksen lämpöä, joten nappaan pienen "ahvenan" ja hiippailen pois päin.

Kiitos ja hei!

• marjapensas
        Tellastiina kirjoitti:

illan tummetessa metsä meille kuiskailee...

Olen saanut tänään yliannostuksen lämpöä, joten nappaan pienen "ahvenan" ja hiippailen pois päin.

Kiitos ja hei!

hyvää, grillattu ahven?
        Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies, heh heh, Ja vielä kerran heh, tunnettu "kalanainen"
        meni överiksi miestä ei minusta saa tekemälläkään, mutta kalastamisesta kyllä tykkään.
        Miten nämä metsästys/kalastus harrastukset, muka on miesten yksinoikeus?

"Ja Eemeliksi mä kutsuttu oon".

• Sitten on Marjapensasta oma sänky kutsunut - ei missään näy ja leiri on tyhjennetty ja hyvin jäljet siivottu...

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3253
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2945
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2202
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1645
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1514
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1477
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      18
      1395
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1351
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1315
    10. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1248
    Aihe