Lomasuunnitelmat?

rva möykky

Millaisia lomasuunnitelmia Sulla on?

Mä ajattelin viettää koko lomani mökillä ja retkeilen merellä tai metsässä.. Korkeasaareen ehkä teen pienen retken.

30

2071

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mennä mökille,

kuurata paikat putipuhtaaksi, pestä koivuvedellä lattiat ja kantaa kukkia sisään ja istuttaa ulos. Laitan savusaunaan tulet ja grillin hiillostumaan. Istun laiturille mato-ongen kanssa ja katselen kuinka kissa uittaa tassuaan peilikuvassaan. Pilven hattaroita taivaalla, auringonpaistetta minä menen lomalla katsomaan. Ajelen nurmikon tuoksumaan ja riippukeinun viritän koivujen väliin. Kylmää mehua ja kuumia päiviä minä menen nauttimaan.
      Pesen veneen ja öljyän airot, soudan lähikauppaan jäätelölle ja vaihdan kuulumiset kesänaapureiden kanssa.
      Viritän palloverkon takapihalle ja annan kissanleluksi sulkapallon.
      Kuuntelen kaunista musiikkia hiljaa radiosta ja lasken kädelle lentäneestä leppäkertulta pisteet.
      Uin lämpimässä vedessä ja sukellan tyhjän simpukankuoren pohjasta.
      Puhallan ilmapatjani täyteen ja otan hyvän kirjan aurinkosuojaksi.
      Minä aijon lomallani näin tehdä.

• ...

Kuulosti täydelliseltä! Et seuraa olis vailla? :)

• wowwi

Mun loma...
        Sielunisilmin tunsin tuon kesäpäivän..
        Ihana fiilis tuli:)

Mun loma menee miltei kokonaan ulkomailla.Sinne lähdön syy ei ole lomamatka vaan aivan muu..Kuka hullu muuten kesäksi Suomesta pois lähtisi? XD

Loppulomapäivät palattuani pyhitän kummituslapselleni,vien lintsille ja mökillä vietän aikaa hänen kanssaan.Näemme harvoin joten hänen kanssaan vietetty aika on kultaakin kalliimpaa.
        Meinaa iskeä jo nyt lomastressi kun haluaisi tehdä vaikka mitä ja mennä vaikkka minne,mutta loma ei riitä.
        Onneksi kesä kuitenkin loman loputtuakin vielä jatkuu,samoin pärinäkelit.

Oikein mukavata kesää kaikille ja pidetään ittemme naisina! :))

• jaksat istua
        ... kirjoitti:

Kuulosti täydelliseltä! Et seuraa olis vailla? :)

saunan terassilla, vihdan lehdet ihoon jäähtyen. Sinua ei haittaa lempeä iltatuuli joka hellii auringon kuumentamaa ihoa.
        Jaksat aamut kun heräät kahvin tuoksuun ja kissan kehnäykseen jaloissasi.
        Maltat päivällä pysähtyä syömään kylmiä vesimelooniviipaleita ja lukemaan hyvää kirjaa.
        Jaksat iltapäivällä pakata evsäkorin ja lähteä soutamaan läheiseen saareen picnikille ja hyppimään kalliollta kirkkaan siniseen veteen.
        Osaat hymyillä nätisti kun kesänaapurit hakevat sinut kylän ainoalle terassille ottamaan muutaman siiderin.
        Ja illalla, kun kissa on saanut iltakalansa, järvessä on huuhdottu päivän pölyt pois, grillissä hiipuu hiillos, osaat nojata upottavaan sohvaan ja nostaa jalat ylös käsinojalle ja puhella kunnes raikkaat lakanat kutsuvat viileinä nukkumaan.
        Sillloin ehkä sinäkin mahdut kesälomaani.

• tuosta kiire olis?!
        jaksat istua kirjoitti:

saunan terassilla, vihdan lehdet ihoon jäähtyen. Sinua ei haittaa lempeä iltatuuli joka hellii auringon kuumentamaa ihoa.
        Maltat päivällä pysähtyä syömään kylmiä vesimelooniviipaleita ja lukemaan hyvää kirjaa.
        Jaksat iltapäivällä pakata evsäkorin ja lähteä soutamaan läheiseen saareen picnikille ja hyppimään kalliollta kirkkaan siniseen veteen.
        Osaat hymyillä nätisti kun kesänaapurit hakevat sinut kylän ainoalle terassille ottamaan muutaman siiderin.
        Ja illalla, kun kissa on saanut iltakalansa, järvessä on huuhdottu päivän pölyt pois, grillissä hiipuu hiillos, osaat nojata upottavaan sohvaan ja nostaa jalat ylös käsinojalle ja puhella kunnes raikkaat lakanat kutsuvat viileinä nukkumaan.

Kyllä sä vaan kuvailit täydellisiä lomapäiviä, eipä sille mitään voi :)
        Ja kuvaileva kirjoitustapas oli äärimmäisen osuvaa tähän arkeen väsyneeseen mielentilaan.

• kateeksi käy
        jaksat istua kirjoitti:

aivan täydelliseltä lomalta.
        Minä pystyin näkemään,haistamaan,maistamaan ja kuulemaan tuon kaiken kirjoittamasi.
        Ihanaa lomaa sinulle!

• --------

Jotenkin meni niin kliseisen puolelle tuo kuvailu, että melkein aloin toivomaan että koko kesän sataisi. Olisipa hauska kuvitella ilmeesi sitten...
        No ei vais. Hauskaa kesää vaan sinulle ja kaikille muillekin ja leppoisia lomapäiviä!

• minä,
        -------- kirjoitti:

Jotenkin meni niin kliseisen puolelle tuo kuvailu, että melkein aloin toivomaan että koko kesän sataisi. Olisipa hauska kuvitella ilmeesi sitten...
        No ei vais. Hauskaa kesää vaan sinulle ja kaikille muillekin ja leppoisia lomapäiviä!

luen ja piirrän. Teen pidemmän kaavan mukaan hyvää ruokaa ja kirjoitan käsin ihan oikeita kirjeitä.
        Jos sataa, minä menen saunan lauteille ja katselen kun sadepisarat hyppii järven pinnalla ja sukellan sadelämpöiseen veteen.
        Jos sataa, minä otan ja lähden läheiseen kaupunkiin shoppailemaan. Jos sataa, minä istun kuistilla ja katselen kun luonto nauttii kun saa vettä ja kuinka kissa luikkii pihan yli niin nopeasti kuin vain voi ja hyppää märkänä syliin. Siinä me sitten istutaan ja vain ollaan, kiireettä, ilman painetta etä pitäisi tehdä jotain, hyvää kahvia ja tuoretta pullaa ja hyvä kirja tai lehti. Sade naputtelee kuistin kattoon. Ei sateeseenkaan loma kaadu.

• ..--..

kolmeksi viikoksi etelän aurinkoon ja pari viikkoa sit ollaan maalla/mökillä ;) Ei sen kummempaa.

• Catsy_666

Ja se on huono juttu se.
      Lähtenen vapaaehtoistyöhön metsään kartoituksiin eli siis vietän paljon aikaa teltassa tänä kesänä.

• Catsy_666

Nyt on viimmoinen hetki oppia ottamaan kurssi kompanssin kanssa. Metsässä kuljen kompassi naaman edessä linjaa 4-6 km ja linnut merkitsen paperille ja osan kasveista. Koko Eurooppa kartoitetaan, mutta kun Suomi on laaja ja harvaan asuttu, on meillä paljon työtä laskijaa kohden.

Sitten osallistun lahkonvastaiseen mielenosoitukseen taas kerran.

Heinäkuun minä löhöän ja parantelen itikanpuremia ja oksanraapimia. Olen mielestäni ansainnut sen.

Pitäisiköhän Prideä noteerata millään tavoin? Yleensä Pride menee ohi minua koskettamatta.

• gila

... ensimmäinen jakso on viikko 24. Silloin vietän muutaman päivän Barcelonassa. Ihana kesäkaupunki :)

Heinäkuussa on loput kolme viikkoa lomasta, ja sen vietän Suomessa mökillä, retkeillen Espoon saaristossa jne. Ja välillä nautin kesäkaupungista: piknikkiä Kaivarissa, Suomenlinnassa, Pihlajasaaressa...

Rakastan kesää. Mutta odotan silti myös jo syksyä, jolloin pääsen sienimetsään.

• rva möykky

miks odotat syssyä? onhan korvasieni jo nyt ja kesäl kanttarelleja, nam

• gila
        rva möykky kirjoitti:

miks odotat syssyä? onhan korvasieni jo nyt ja kesäl kanttarelleja, nam

...poimin myös kesäsieniä, jos niitä löydän, lähinnä kanttarelleja. Mutta syksyllä ja loppukesästä on paremmat apajat, enemmän vaihtoehtoja. Ja suosikkini suppilovahvero ja musta torvisieni putkahtavat vasta syksyllä.

• Matleena1206

on kohteena tänä vuonna, vaikkei Suomen kesä olekaan paras ajankohta sinne matkustaa.

• Karoliina

Siinä ne 3 lomaviikoa kuluvat.

• pitsäkö sun

koittaa mennä suoraan sinne Norjaan niin ei tuhlaannu koko loma? Sait kuulostamaan niin karmeelle koko asian että etitäänkö sulle lyhyempi reitti perille?

• Shane

... vain töitä ja töitä molemmilla. Näin siis opiskelijoiden kesä. Elokuun alussa on tosin 5 päivää yhteistä lomaa. Ehkä otamme äkkilähdön jonnekin. Etelään olisi kiva päästä, kun en ole koskaan siellä ollut.

• giovanna

Me lähdetään yhdessä Kreikkaan kesäkuussa. Juhannus kylläkin ollaan mökillä. Ihanaa, odotan yhteistä lomaamme. Mentiin toissapäivänä kihlohin..! Iso päätös, eikä mikään helppo, mutta tehtiin se kumminkin. Hyvää kesää kaikille!

• madcow

koska lomaa ei ole! Vaihdoin just duunia ja lomat kärähti pohjia myöten. Joten viikonloppureissua vaan ja muuten mökillä.

• opiskelijarassu

ei hirveästi ehdi lomailla, varsinkin kun tavoitteena on suorittaa kesällä muutama tenttikin. Pari kolme päivää viikossa on vapaata, ja silloin etäsuhde kukoistaa kun pääsen oman kultani luo kaupungista maalle. Ohjelmassa on tavallisia pihatöitä ja muuta puuhailua, saunomista, grillaamista, urheilua ja ennen kaikkea rentoutumista. Suhde on vielä nuori, joten ensimmäisestä yhteisestä kesästä tulee ihana ja toivottavasti se ei jää viimeiseksi. :)

Tarkoitus olisi myös ehtiä matkustaa sukulaisissa, ja etenkin viettää aikaa rakkaan kummipojan sekä hänen pian syntyvän sisaruksensa kanssa. Myös kauempana asuvien ystävien tapaaminen kuuluu ehdottomasti ohjelmaan. Yhdet festarit, muutama ilta terasseilla ja jäätelön syöminen torilla tulevat varmasti myös toteutumaan.

Pisteenä iin päälle muutama kerta motocrosspyörän selässä, ratsastus auringonlaskuun ja suopotkupallokisat. :D

• Haw

Eka viikko "työleirillä" yhdellä mökillä.Siivousta ja matonpesua.Onko vapaaehtoisia orjia mukaan vai tarviiko määrätä? Toinen viikko kotona.Sitten kaksi viikkoa toisella mökillä.Uin,käyn ongella,saunan lämmitän joka ilta ja nautin luonnon rauhasta.

• rva möykky

Kuullostaa hyvältä.

Mitä mahtaa orjan elämään kuulua?

• Haw
        rva möykky kirjoitti:

Kuullostaa hyvältä.

Mitä mahtaa orjan elämään kuulua?

Ei kovin paljon tarvitse tehdä.Mattojen pesu,saunan siivous,ikkunat pitäis pestä,puitten pilkkomista,kasvimaan kitkeminen yms.Ruokapalkalla,muista tuoda omat eväät.Lähtö lauantaina 9.6. Joko on Muumi-reppu pakattu?Ps.Sinne mahtuu muitakin orjia!

• rva möykky
        Haw kirjoitti:

Ei kovin paljon tarvitse tehdä.Mattojen pesu,saunan siivous,ikkunat pitäis pestä,puitten pilkkomista,kasvimaan kitkeminen yms.Ruokapalkalla,muista tuoda omat eväät.Lähtö lauantaina 9.6. Joko on Muumi-reppu pakattu?Ps.Sinne mahtuu muitakin orjia!

Kiitos kutsusta. Se oli suuri kohteliaisuus.

En valitettavasti pääse mukaan, kun on jo matka toisaalle sovittu..

Uskon kuitenkin, että löydät minua paremman orjan, koska olen laiskanpuoleinen ja syön yleensä muidenkin eväät:)

• lepakko07

aion käydä tapaamassa luokkatoveriani. Näin lyhyttä matkaa ei kyllä voi pitää lomamatkana. Mitään muuta ei kuitenkaan nyt ole. Hän ei tiedä minun olevan lepakko. Miksi tietäisi, kun on lapseni kummitäti.

• Elviira**

aion tutustua kaupnkiin niin hyvin kuin pystyn. Olemme siellä neljä viikkoa.

• LaikaQ

Juuri sain tietää, että kesä menee töissä. Että siellä kulttuurin kiemuroissa allekirjoittanut viettää "lomansa".

Mutta eiköhän sitä maaseudulla tule vietettyä vapaa-aikaa, metsässä samoiltua ja kamera kädessä ympärillä olevaa luontoa ja elämää ikuistettua. Järvessä uiminen on kaikkein parasta! Muru lähtee ehkä pariksi viikoksi sukuloimaan Espanjaan ja ystävän luo Tukholmaan, kun lomaa on.

Kaupungissa varmaan käydään tapahtumissa ex tempore-pohjalta, vähän terassilla katselemassa ihmisiä, merenrannalla hengailemassa, kaikkea rentoa, kivaa ja etukäteen suunnittelematonta mukavaa puuhastelua siis. Ilman kiirettä. Puhumattakaan pitkistä aamuista kotona.. Ah!

• kvi

Kesällä Saksaan/Itävaltaan autolla, syyskuussa Madeiralle ja joulukuuksi Thaikkuihin,Vietnamiin ja Kambodzaan. Siinä meni sitten lomat palkalliset ja palkattomat yht. 8 viikkoa.

• rva möykky

Mistä työstä mahtaa saada noin pitkän loman??

Nim. vihreä kateudesta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe