Miksi koirani ei leiki???

spanielin omistaja

Omistan 5 vuotiaan amerikancockerspanielin, nartun. Olen siis neljäs omistaja, koira tuli "kiertolaiskoirana" -04. On ollut meillä 3 vuotta, pisin aika koiralleni.
Olen sitoutunut sen hoitamiseen ja kuntouttamiseen koko sydämestäni, koira pysyy turvassa ja pysyvästikin.

On yksi ongelma: se ei leiki tai siis ei osaa leikkiä, vaan pureskelee erilaisia puruluita ja vinkulelu koiraani kiinnostaa, mutta ei aina.

Olen ostanut mm. narulelun, aktivointipallon ja tennispallon äsken, mutta ei näköjään ymmärrä niitä leluja mitään. Olen yrittänyt kannustaa leikkimään kanssani, mutta ei siis reagoinut mitenkään vain häntä heilui. Mikä mahtaisi olla vialla? :(

7

1245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?...

siihe auttas et teet yhest lelust sille tosi mielenkiintosen. eli et anna sille sitä leluu yksin leikittäväks ja alotat sillee et vaik viikon ajan sinä leikit sillä lelulla sen eessä, siis ilman et ollenkaa annat sit leluu sille.. yleensä näin koira kiinnostuu lelusta sitte ku ihmettelee et mikäs toi on ku härnää vaa eikä anna sitä..?? en tiiä toimiiko sun tapauksessa..

• sattaa...

kerta koira ei ole "koskaan" oppinut leikkimään niin kannattaisi kokeilla viemään sellaisen koiran luo joka pitää toisten koirien kanssa leikkimisestä ja houkutteleisi koirasi esim. veto leikkiin.. Kannattais ainakin koikeilla...

• pian......

leikkii xD

Olen nähnyt useammankin tarhassa kasvaneen koiran joka ei leiki. Jos pentuna ei saa leikkiä ihmisten kanssa, ei opi myöhemminkään. Leikkimättömällä koiralla saattaa olla myös muita käytöshäiriöitä, esim. ei osaa muiden koirien elekieltä.

• vähäleikkinen

Tästä nyt ei varmaan ap:lle suurta apua ole, mutta toteanpahan vaan, että samoin meillä. Meille muutti myös tälläinen kennelin kasvatti, häkkikoira, useampi vuosi sitten. Olemme koiran neljäs ja viimeinen perhe. Täältä sen ei tarvitse enää pelätä joutuvansa muuttamaan=) Mutta ongelmaan, meidän spanielimme ei myöskään osaa oikein leikkiä. Tiedän tämän johtuvan siitä, että koira ei ole aiemmassa elämässään kyseistä taiteenlajia saanut harjoittaa eikä siis taitojaan ylläpitää. Sen leikki on sitä, että se (huom. ehkä!)hakee heitetyn pallon ja vie sen suussaan johonkin nurkkaan. Kaiken moista muutakin on kokeiltu,päivittäistä harjoittelua ja koirakaverikin on ja lelujakin laidasta laitaan, mutta luulen että tuo leikkimisen jalo taito on aika unohduksissa... Mutta pääasia on että koiralla on nyt turvallinen koti, jossa se saa olla sellainen koira kun haluaa=)

• tyewtye

Ei meidänkään cavalier leiki melkeen ikinä, piatsi joskus harvoin ollaan köydenvetoa ihan normaalia kai...

• Hanna

Mulla on cockeri eikä sekään koirille tarkoitetuista leluista piittaa eikä pahemmin muistakaan. Joskus ottaa hetken leikin pihalla vaikka pallolla mutta sekin on hyvin vähäistä. Liukuri kiinnostaa talvella valtavasti ja sitä pitää sille aina heittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      71
      3309
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      91
      3091
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      177
      3035
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      138
      2426
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      41
      2376
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      205
      2221
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      52
      2158
    8. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      8
      2011
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      38
      1743
    10. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      402
      1709
    Aihe