Sain juuri kutsun valintakokeisiin ja olivat sitten laittaneet sen kolmannen vaihtoehdon, josta en tiedä kuin nimellisesti, kokeisin on kuitenkin mentävä.
Minkälaiset työllistymis mahdollisuudet ja millainen koulutus?
Onko hyväpalkkainen työ?
Maanmittaus
8
11232
Vastaukset
- kannata uskoa,mutta
tossa linkki,missä on jotain infoa.
http://www.evtek.fi/koulutus/tekniikka/maanmittaustekniikka/ammattikorkeakoulututkinto/ - äskenen
Työpaikkoja
http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipalities=&province=---&country=---&freshness=1&duration=11&type=21&searchphrase=maanmittaaja#resultList
http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipalities=&province=---&country=---&freshness=1&duration=11&type=21&searchphrase=maanmittausinsin%F6%F6ri#resultList
Ei noita työpaikkoja liikaa ole,mutta eihän maanmittaajia valmistu kuin rovaniemelt ja vantaalt.
Ja ehkä teknilliseltä korkeakoululta ?- prd
Hohhoijjaa, mistä kolosta tämäki mörkö tullu? helsingissäkin on kyseisen alan koulutukset.. Valillassa esim... mikähän ongelma tällä henkilöllä oikein on?
- maanmittausalaa
Maanmittausalalla eläköityy porukkaa 5-10 vuoden sisällä tosi paljon. Töitä tuntuu olevan nytkin tarjolla. Mulle just tarjottiin oppisopimuspaikkaa (kartoittaja) maanmittaustoimistosta. Siinä paikassa unohdin maanmittausinssi-opiskelut ja pääsykokeetkin jätän väliin, vaikka kutsu niihin tulikin. Sen verran paljon kiinnostaa kartoittajan työt.
Käy vilkasemassa esim. www.karttakeppi.fi ja www.maanmittauslaitos.fi , niistä löydät lisää tietoa alasta. Kartoittajan palkka ei ole kovin kummonen, mutta inssillä on jo reilusti päälle 2000 euroa/kk. Mulla se palkka ei ratkase alan valintaa, vaan se, että saan tehdä mieleistäni työtä. Pienet tulot, pienet menot. Ei muuta kun mene innolla pääsykokeisiin! - Velma
Töitä tulee saamaan varmasti, koska maanmittareita koulutetaan sen verran vähän ja koulutus on sen verran monipuolinen että on useampia vaihtoehtoja.
Seuraavia osa-alueita kuuluu opintoihin:
* perusopinnot (matikka, kielet, tietsikka jne)
* kaavoitus
* kiinteistöasiat
* paikkatieto yms. tekniset
* varsinainen mittaus
* sekalainen tekninen suunnittelu
AMK-tasolla alaa opetetaan siis Mikkelissä, Rovaniemellä ja Vantaalla. Vaihdoin tosin itse parin vuoden jälkeen pois kun rupesi käymään meikäläiselle turhan tekniseksi.- vaihtoehtoa
Syksyllä -07 maanmittausalan amk-opetusta saa suomeksi vain Rovaniemellä ja Vantaalla, ruotsiksi Vaasassa (muistaakseni). Mikkelissä amk-opetus loppui.
- SaSSSuLIInI
Helsingin vallilassa nyt ainakin on maanmittauksen perusteet. Ite oon sinne menos syksyl. 15 pääs sisään. Ensisijaiseks tänävuon haki 11/104 Että aika vähän.
- Tinkeri
Ekaa vuotta vallillassa perustutkinnos. En kyllä mitään tiennyt alasta kun sinne hain. Töitä tosiaan on monipuolisesti. Niin toimisto kuin ulkotöitäkin. On ilmakuvausta, merellä voi mittailla (ei kuulemma mitenkään hirveen mukavaa mutta vaihtoehto sekin) Lentokentällä, Energia laitoksilla, Maanmittaustoimistolla, Niitä riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1051001