Kummallista, kun on vähän niinkuin virtsatietulehduksen ja hiivasienen oireet päällekäin. Pissattaa useammin kuin normaalisti, mutta kirvely pissatessa tuntuu olevan emättimessä. Se myös kutisee, ja maistuu kuulemma vähän väkevämmältä kuin normaalisti poikaystävän mukaan. Emätin tuntuu menevän haavoille jos harrastaa esim. kolmena peräkkäisenä iltana yhdyntää ja luulen että nämäkin oireet ovat sen seurausta. Mikä auttaisi? Minulle on määrätty paikallisia hormonilääkkeitäkin lisäämään limakalvon paksuutta mutta ei tunnu auttavan..Joskus kutisee muutenkin, kerran kokeilin hiivasienilääkettä mutta ei oikein auttanut. Valkovuoto ei vaikuta mitenkään poikkeavalta.
Mitä tämä on?
8
773
Vastaukset
- Kutkatus
Oireet jatkuvat nyt toista päivää :\
- auuuts!
Minulla ollut nyt 4 päivää kipeä haavauma emättimen suulla.Kutisee vähän ja kirvelee pissatessa emättimeen.Pissattaakin normaalia useammin.Tosin en tiedä johtuuko se lääkkeista vai tästä mahdollisesta tulehduksesta.
Kävin lääkärillä ja sain kaksi antibioottikuuria ja hiivalääkkeen kaiken varalta.Lääkäri epäili jonkinlaista yulehdusta olevan päällä.Jos ei antibiooteilla mene ohi,niin sitten otetaan lisää kokeita.
Hiivaa se ei nyt kuitenkaan taida olla,kun soittelin tänään viljelyn tuloksia ja olivat negatiivisia.
Koskaan aiemmin ei ole ollut mitään vastaavanlaisia oireita ja nyt ne ilmaantuu sitten juuri,kun on ajateltu ruveta vauvantekopuuhiin...
Millaisia haavoja sinulla tulee ja mihin kohtaan?
Minulla on yksi n.1 cm kokoinen. - ehkäisyä?
Hormonaalinen ehkäisy kuivattaa ja ohentaa limakalvoja (tai aiheuttaa jompaa kumpaa yksistään). Oireina voi olla mm. haavaumien syntyä yhdynnässä, kutinaa (vaikkei olisi tulehdusta), ja virtsatievaivoja. Johtuu estrogeeninpuutoksesta pitkälti. Usein siihen suositelaann estrogeenirasvaa, joka joko auttaa tai ei.
Jos käytät hormonaalista ehkäisyä, vaihda valmistetta runsasestrogeenisempaan, tai lopeta kokonaan ja vaihda esim. kondomiin tai kierukkaan.- Kutkatus
Juuri vaihdoin runsashormonisempaan e-pillerimerkkiin joitakin kuukausia sitten. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, sain myös paikallisesti käytettäviä hormonipillereitä, joiden tarkoitus on paksuntaa limakalvoa. Silti ei auta..Vieläkin jatkuu oireet, tuntuu kuin ulommat häpyhuulet olisivat hiukan turvoksissa. Näkyviä haavoja ei kai ole, ajattelin jos sellainen/sellaisia voisi olla sisemmällä emättimessä..Kutittaa ja kirvelee edelleen :s
- Kutkatus
Kutkatus kirjoitti:
Juuri vaihdoin runsashormonisempaan e-pillerimerkkiin joitakin kuukausia sitten. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, sain myös paikallisesti käytettäviä hormonipillereitä, joiden tarkoitus on paksuntaa limakalvoa. Silti ei auta..Vieläkin jatkuu oireet, tuntuu kuin ulommat häpyhuulet olisivat hiukan turvoksissa. Näkyviä haavoja ei kai ole, ajattelin jos sellainen/sellaisia voisi olla sisemmällä emättimessä..Kutittaa ja kirvelee edelleen :s
Ei välttämättä ole sellaista varsinaista haavaa ollenkaan, vaan jos häpyhuulet ovat ärtyneet. Tai sekä että..Pitäisi varmaan käydä myös kysymässä onko tarvetta antibiootteihin!
- Beatrix*
Kutkatus kirjoitti:
Ei välttämättä ole sellaista varsinaista haavaa ollenkaan, vaan jos häpyhuulet ovat ärtyneet. Tai sekä että..Pitäisi varmaan käydä myös kysymässä onko tarvetta antibiootteihin!
Mihin tarvitsisit antibiootteja?
Löisinpä vetoa, että tuollaisen kutinan ja haavojen aiheuttaja on pillerisi - ei tarpeeksi estrogeenia. Niissä on sitä nykyään niin kituliaasti, ihan kaikissa. Eikä saamasi lisäestrogeenin tehokkuus vielä tarkoita, etteikö oireet johtuisi estrogeenin puutteesta... eivät ne aina toimi.
Mielestäni tuollaiset melkein vaihdevuosioireet ovat yksi hormoniehkäisyn sivuoire, joka on aivan päätön. Kuinka hyvä ehkäisy tekee seksistä jotenkin hankalaa, aiheuttaen kutinaa, haavoja ja kirvelyä ym? Minullakin oli tuollaista joskus. Suosittelen esim. tuota yllä mainittua kuparikierukkaa. Ainakaan se ei tee alapäästä kuin 65-vuotiaan eläkkeelle jäänyttä pimpsaa. ;) - auuuts!
Beatrix* kirjoitti:
Mihin tarvitsisit antibiootteja?
Löisinpä vetoa, että tuollaisen kutinan ja haavojen aiheuttaja on pillerisi - ei tarpeeksi estrogeenia. Niissä on sitä nykyään niin kituliaasti, ihan kaikissa. Eikä saamasi lisäestrogeenin tehokkuus vielä tarkoita, etteikö oireet johtuisi estrogeenin puutteesta... eivät ne aina toimi.
Mielestäni tuollaiset melkein vaihdevuosioireet ovat yksi hormoniehkäisyn sivuoire, joka on aivan päätön. Kuinka hyvä ehkäisy tekee seksistä jotenkin hankalaa, aiheuttaen kutinaa, haavoja ja kirvelyä ym? Minullakin oli tuollaista joskus. Suosittelen esim. tuota yllä mainittua kuparikierukkaa. Ainakaan se ei tee alapäästä kuin 65-vuotiaan eläkkeelle jäänyttä pimpsaa. ;)Itse en ole käyttänyt pillereitä enää viime syksyn jälkeen ja kondoomiakin sen jälkeen vain muutaman kuukauden.Ja silti tuli haavauma emättimeen...On aikomus yrittää vauvaa ja nyt sitten tälläinen iljetys oire tulee tielle...
Nyt on sitten antibioottikuuri päällä,kun lääkäri oli sitä mieltä,että jonkinlainen tulehdus on päällä.Ja on kyllä auttanut!
Voiko mahdollisesti asiaan vaikuttaa n.11 vuotta kestänyt e-pillerien käyttö? - omia kokemuksia
auuuts! kirjoitti:
Itse en ole käyttänyt pillereitä enää viime syksyn jälkeen ja kondoomiakin sen jälkeen vain muutaman kuukauden.Ja silti tuli haavauma emättimeen...On aikomus yrittää vauvaa ja nyt sitten tälläinen iljetys oire tulee tielle...
Nyt on sitten antibioottikuuri päällä,kun lääkäri oli sitä mieltä,että jonkinlainen tulehdus on päällä.Ja on kyllä auttanut!
Voiko mahdollisesti asiaan vaikuttaa n.11 vuotta kestänyt e-pillerien käyttö?että kyseiset haavaumat olisivatkin herpes simplex 2sta eli sukupuoliherpes.Saattaa olla tosi salakavala juttu.Tarttuu oireettomaltakin kantajalta.Tietoa löytyy netistä eri paikoista aika paljon ja suosittelisin tutustumaan kirjoituksiin.
En halua säikytellä mutta se aiheuttaa erillaisia haavaumia,kirvelyä pytyllä käydessä ym.
Ainoa keino sen pois sulkemiseksi on otattaa haavaumasta tai näpystä viljely juuri silloin kun siinä on vähänkin "rakkulaa" josta saa raaputus näytteen joka viljellään.
Itse olen sen rumpan joutunut käymään ja itsekään tiedä milloin tartunnan olen saanut.Siitä kurja juttu vain on,että sitä kantaa lopun ikää seuranaan ja tartuttaa silloinkin vaikkei haavaumia ole.
Tsemppiä meille naisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n322421Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj1002302Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä
Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk181359Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.491227Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o331152Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o27940- 51840
Muistatko? Maisa Torppa jakso räjäytti Veitolan somen: "epäaitoa ja teeskentelyä"...
Maisa Torppa täyttää tänään 35 vuotta, onnea! Maria Veitola vieraili Yökylässä-ohjelmassa aikansa kohujulkkis Maisa To11811- 53745
- 56734