Tappajakoira??

utelias vaan

Listatkaa näitä "tappajakoira"rotuja.Perustelut miksi kyseinen rotu on "tappajakoira".Tätä tappajakoira termiä on viljelty viimeaikoina niin paljon että rupesi kiinnostamaan ihmisten mielikuva koiraroduista.

27

4162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!!!!!!!!!!!!

      Tanskandoggi
      Iso ja voimakas! Voi kuulema syödä pikkulapsen yhdellä puraisulla.

      • Täyxijärki

        Täysin mahdotonta! Itselläni ei ole tanskandoggia, enkä unelmoi sellaisesta, mutta sen koiran luonne on kaikkea muuta kuin 'tappajakoiramainen'! Tottakai KAIKKI koirat puree jos niitä yllytetään, tai esim.mennään halaamaan niitä kun ne nukkuu. Sitäpaitsi, viestissäsi lukee 'kuulemma'! Kuulemma!? Mitä SINÄ oikein ajatelet, kysynpähän vaan. MITEN, MITEN sinä voit kirjoittaa tuollaista kun sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta sen tapaisista koirista! Näinkö sinä ajattelet: joo, mäpä meen ny tälle sivustolle, aijaa, täällä lukee että tanskandoggi on purassu lasta... KAPPAS! Täällähän toinen sivusto johon voi kirjottaa tappajakoirista, mennäänpä tänne ja kirjotetaan tänne oikein mehevä , lyhyt ja ytimekäs juttu, ei kyl oo mitään tietoo tiedon luotettavuudesta tai yleisyydestä tällä rodulla, mut enhän mä sitä tähän juttun tietenkään kirjota, ja voisin laittaa vielä että se purasi kerran ja lapsi katosi vain 'humpsista' kurkusta alas, ei sillä mitään väliä oo että sitä tekee joku käärmelaji eikä ykskään koira!


      • Tappajakoiramenuu

        Tappajakoiran ihmisiä kohtaan saa aikaiseksi hankkimalla omiin kykyihin, jaksamiseen, luontaiseen auktoriteettiin ja tietotaitoon nähden liian haasteellisen rodun vääränlaiseen ympäristöön tarjoamatta koiralleen rodunomaista työtä.

        Asian varsinaisesti viimeistelee;
        - epäonnistunut kasvatus- ja johtajuus
        - koiran saamat traumaattiset kokemukset esim lapsista tai miehistä pentuikäisenä (lapsi/mies yms kiusaa tai satuttaa koiraa säännöllisesti)
        - muu koiran epäasiallinen kohtelu, vaikkapa ruoatta pitäminen tai koiran liikunnan tarpeista huolehtimattomuus

        Tällä reseptillä melkein rodusta kuin rodusta voi saada aikaan tappajakoiran, jos vielä omalle kohdalle sattuu jo perusluonteeltaan se herkempi tai tasapainottomampi koirayksilö.

        Kuten edellä mainituista asioista voikin todeta, on omistajalla ERITTÄIN suuri vastuu koiransa kasvussa ja kehityksessä. Paljon saa nähdä "vaivaa" ja epäonnistua hyvin monipuolisesti koiransa kasvatuksessa saadakseen aikaan oikean tappajan.

        Edellä mainittujen lisäksi on tietysti muutamat, mutta hyvin harvinaiset tapaukset, jotka johtuvat esimerkiksi pitkälle edenneen aivosairauden aiheuttamista käyttäytymisen muutoksista sekä muut koiran erittäin vaikeat kiputilat, jolloin hyökkäys/puolustusmoodi voi aktivoitua koiralla kuin koiralla sitä todella kipeästä paikasta kosketettaessa.

        Tappajakoiran toisia koiria kohtaan taas voi saada, vaikka ei olisi epäonnistunut varsinaisesti missään edellä mainituista.

        Jotkut rodut ovat luontaisesti lajiaggressiivisempia ja erityisesti samaa sukupuolta olevia koiria kohtaan.

        Yleisestikin eläinmaailmassa esimerkiksi voimakkaat alfa-urokset kilpailevat reviirin ja narttujen eli resurssien herruudesta tarvittaessa jopa tappamalla kilpailijansa.

        Joissakin tapauksissa myös nartut voivat olla hyvinkin häijyjä ja arvaamattomia toisiaan kohtaan. Pääsääntöisesti narttujen aggressiivisuus kohdistuu kuitenkin jo ennalta tuttuun koiraan ja varsin usein oman talouden toiseen narttukoiraan.


    • sheepra

      Saksanpaimenkoira johtaa purematilastoja, mutta kulsi on selkeästi dobbareita ja rotikoita ylempänä.

      • kait tarkoitat

        koirarotua, jota on jalostettu hyväksi tappajaksi? Silloinhan tappajakoiria ovat kaikki pienet terrierit, pinserit, snautserit...;).Eli ns. rottakoirat.


      • Ei yllätys

        Kultainennoutaja on hieno rotu (vaikkakin jalostuksen suunta ei ole pitkään aikaan minua miellyttänyt), mutta kärsii liian helposta ja itsestään kiltistä maineesta. Rotuhan on hyvin haastava ja vaatii ehdottomasti hyvän peruskasvatuksen ja aktiivisen rodun ominaisuudet tiedostavan ja ymmärtävän omistajan. Liian helppo maine ja ihmisten vastuuttomuus näkyvät siten että kultainennoutaja on muiden liian helposta maineesta kärsivien rotujen tapaan koirien määriin suhteutetuissa purutilastoissa listan kärjessä. Kun taas tappajarotuina vainotut rodut loistavat listan pohjalla tai jopa poissaolollaan.

        Kultainen puri taas:
        http://www.keskipohjanmaa.net/gen/441245.asp

        Tapaus johtui vastuuttomasta koiranpidosta, mutta tässä havaitaan että rotu on kaikkea muuta kuin helppo ja itsestään kiltti.

        Huomatkaa että koiraa kuvataan kiltin maineensa vuoksi vain "turhan innokkaaksi". Kuinkahan olisi kuvattu jotakin virheellisesti muita rotuja vaarallisemmasta maineesta kärsivän rodun edustajaa? Innokas olisi ollut useissa uutisissa ja puheenvuoroissa tappaja. Arvattavissa on että mediaa ei kiinnosta repiä myviä otsikoita tapauksesta koska kyseessä on väärä rotu. Hyvä näin toki, rotuvihan ja -pelon lietsominen on ehdottomasti väärin, mutta toivoisin että kaikkia rotuja kohdeltaisiin rehellisemmin.


      • Anonyymi
        kait tarkoitat kirjoitti:

        koirarotua, jota on jalostettu hyväksi tappajaksi? Silloinhan tappajakoiria ovat kaikki pienet terrierit, pinserit, snautserit...;).Eli ns. rottakoirat.

        nuo rottakoirat jahtaavat pikkuriistaa eikä jahtaa tai pure muita koiria / ihmisiä lainkaan


    • tappajakoira?

      Ei voi olla´totta että asustelet vielä luolissa!

      • luolassa?

        Etkö ymmärtäny kysymystä?Tarkoitus ei ollut että alle 18v vastais kysymykseen.Katsoppas kun edellisissä keskusteluissa viljeltiin kovasti tappajakoira nimitystä.Heräs kysymys mikä tappajakoira eli olet todistanut epäilykseni koirapelkoisten ja teinien lässytystä.


    • ikävätapaus

      Saksanpaimenkoira tappoi lenkillä vastaan tulleen ja hihnassa olleen mäyräkoiran.
      Saksanpaimenkoira pääsi irti omistajaltaan !

    • ---

      ei tappajakoiria ole varsinaisesti olemassa. Melkein mistä tahansa rodusta saa "tappajan", jos olosuhteet ja koulutus ovat väärät. Toki jotkut rodut ovat alttiimpia tälle leimalle niiden ulkonäön jne vuoksi.

      Ihmisten, jotka ottavat koiria, pitäisi miettiä ennen koiran hankintaa, onko tämä sopiva rotu meille sekä pärjäänkö minä tälle koiralle, kun koira on aikuinen. Myös kasvattajilla, jotka koiria myyvät, pitäisi olla erittäin tarkkoja siitä, kenelle koiran antavat ja miksi ihminen on ostamassa koiraa.

      Mielestäni on väärin käyttää nimitystä tappajakoira ja yleistää se sitten koko rotuun. Koska yksi koira voi olla huonosti pidetty, kouluttamaton jne, josta sitten asioiden summassa tulee tappaja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki ko. rodun edustajat olisivat tappajia. Ne on kuitenkin niin pieni osa koirista, jotka ovat tappajia.

      • kitta

        moni hankkii itselleen egon jatkeeksi "näyttävän" ja liian vaativan koiran kuvitellen pärjäävänsä sen kanssa. 6-7kk:n päästä huomataan koiran olevan isäntä talossa ja soppa on syntynyt.
        Yllättävän monella ei ole käsitystäkään siitä mitä kaikkea hän voisi lemmikkinsä kanssa harrastaa tai kuinka sosiaalinen koiransa on. Usein kuulen kommenttia omista koiristani "miten ihmeessä nää näin sosiaalisia on? Eiks nää olekaan vihaisia?"

        Tappajakoirahan on vain se kyseinen yksilö joka on hyökännyt ja käyttäytynyt assosiaalisesti ei koko rotu. Ja silloinkin pitäisi mielestäni tarkastella koiran elinolosuhteita ja terveyttä onko kaikki ollut kunnossa vai onko ollut laiminlyöntejä. Koulutuksen puute tai väärin suoritettu koulutus voi aikaansaada koirassa agressiivisia piirteitä. Koiran käyttäytymiseen kun vaikuttaa niin moni asia sen lauman (perheen) sisäisissä asioissa, eläin kyllä vaistoaa ja reagoi niin moniin asioihin toiset koirat herkemmin kuin toiset, tämäkin tulisi huomioida.


      • Ei yllätys
        kitta kirjoitti:

        moni hankkii itselleen egon jatkeeksi "näyttävän" ja liian vaativan koiran kuvitellen pärjäävänsä sen kanssa. 6-7kk:n päästä huomataan koiran olevan isäntä talossa ja soppa on syntynyt.
        Yllättävän monella ei ole käsitystäkään siitä mitä kaikkea hän voisi lemmikkinsä kanssa harrastaa tai kuinka sosiaalinen koiransa on. Usein kuulen kommenttia omista koiristani "miten ihmeessä nää näin sosiaalisia on? Eiks nää olekaan vihaisia?"

        Tappajakoirahan on vain se kyseinen yksilö joka on hyökännyt ja käyttäytynyt assosiaalisesti ei koko rotu. Ja silloinkin pitäisi mielestäni tarkastella koiran elinolosuhteita ja terveyttä onko kaikki ollut kunnossa vai onko ollut laiminlyöntejä. Koulutuksen puute tai väärin suoritettu koulutus voi aikaansaada koirassa agressiivisia piirteitä. Koiran käyttäytymiseen kun vaikuttaa niin moni asia sen lauman (perheen) sisäisissä asioissa, eläin kyllä vaistoaa ja reagoi niin moniin asioihin toiset koirat herkemmin kuin toiset, tämäkin tulisi huomioida.

        Joku hankkii koiran pelottavuuden tmv ulkoisen ominaisuuden perusteella laiminlyöden enemmän tai vähemmän tietoisesti koiran hyvinvoinnin ja yhteiskuntakelpoisuuden, mutta mielestäni ja purutilastojenkin perusteella yleisempää on valita koira rodun virheellisen helpon tmv maineen perusteella ja epäonnistua koiranpidossa. Otetaan perheeseen tai jopa lapsille kultaisia, labbiksia, villakoiria, collieita ja ties mitä muita helpon maineessa olevia rotuja ja ei pärjätäkään niiden kanssa kun koira on aivan liian vaativa hankintaperusteisiin verrattuna. Tämä ilmiö on havaittavissa asuinkunnassanikin.

        Koirahan on yksilöllisen perimänsä ohessa mm kasvatuksen, koulutuksen, pidon ja olosuhteiden summa eli tosiaan omistajan vaikutus koiran hyvinvointiin ja yhteiskuntakelpoisuuteen on kaikkein merkittävin. Eli ei ole ongelmakoiria vaan on pääasiassa vain ongelmaomistajia.


      • kitta
        Ei yllätys kirjoitti:

        Joku hankkii koiran pelottavuuden tmv ulkoisen ominaisuuden perusteella laiminlyöden enemmän tai vähemmän tietoisesti koiran hyvinvoinnin ja yhteiskuntakelpoisuuden, mutta mielestäni ja purutilastojenkin perusteella yleisempää on valita koira rodun virheellisen helpon tmv maineen perusteella ja epäonnistua koiranpidossa. Otetaan perheeseen tai jopa lapsille kultaisia, labbiksia, villakoiria, collieita ja ties mitä muita helpon maineessa olevia rotuja ja ei pärjätäkään niiden kanssa kun koira on aivan liian vaativa hankintaperusteisiin verrattuna. Tämä ilmiö on havaittavissa asuinkunnassanikin.

        Koirahan on yksilöllisen perimänsä ohessa mm kasvatuksen, koulutuksen, pidon ja olosuhteiden summa eli tosiaan omistajan vaikutus koiran hyvinvointiin ja yhteiskuntakelpoisuuteen on kaikkein merkittävin. Eli ei ole ongelmakoiria vaan on pääasiassa vain ongelmaomistajia.

        onhan se joillekin hiukan status kysymys omistaa omakotitalo 2 lasta ja se noutaja, jonka kuvitellaan olevan se maailman kultaisin ja helpoin koira joka ei vaadi ja tarvitse mitään. Nämä ihmiset unohtavat, että noutaja on aktiivinen koira joka kaipaa toimintaa ja kurin eikä suinkaan ole sohvaperuna kuten kuvitellaan.
        tällätavoin luodaan näitä ongelma koiria, ikävä kyllä ja taaskin vika on ihmisessä ei koirassa. Ikävä kyllä kasvattajat eivät voi nähdä tulevaisuuteen millaisen elämän koira saa perheessä mihin lähtee. Tämä kyky ratkaisisi varmaan monta ongelmaa ja moni pentu jäisi myymättä..


      • utelias vaan
        kitta kirjoitti:

        onhan se joillekin hiukan status kysymys omistaa omakotitalo 2 lasta ja se noutaja, jonka kuvitellaan olevan se maailman kultaisin ja helpoin koira joka ei vaadi ja tarvitse mitään. Nämä ihmiset unohtavat, että noutaja on aktiivinen koira joka kaipaa toimintaa ja kurin eikä suinkaan ole sohvaperuna kuten kuvitellaan.
        tällätavoin luodaan näitä ongelma koiria, ikävä kyllä ja taaskin vika on ihmisessä ei koirassa. Ikävä kyllä kasvattajat eivät voi nähdä tulevaisuuteen millaisen elämän koira saa perheessä mihin lähtee. Tämä kyky ratkaisisi varmaan monta ongelmaa ja moni pentu jäisi myymättä..

        JEP samaa mieltä olen.Lähinnä kysyin tota tappajakoira asiaa sen takia että toisaalla lueteltiin mm.Rotweiler ja Dobermann näiksi ns.tappajakoiriksi.Tässä tuli selväksi ettei yleensä arvostelemaan kärkkäät ihmiset nyt nimeäkkään näitä koirarotuja:).


      • kitta
        utelias vaan kirjoitti:

        JEP samaa mieltä olen.Lähinnä kysyin tota tappajakoira asiaa sen takia että toisaalla lueteltiin mm.Rotweiler ja Dobermann näiksi ns.tappajakoiriksi.Tässä tuli selväksi ettei yleensä arvostelemaan kärkkäät ihmiset nyt nimeäkkään näitä koirarotuja:).

        Samaa listaa olen odotellut kun olen itse ns. "tappajakoirien" mamma eli kotoa löytyy Pittbulli ja Amstaffi... :D.
        Ja taatusti ei tappajakoiria!


      • Tappajakoira
        kitta kirjoitti:

        Samaa listaa olen odotellut kun olen itse ns. "tappajakoirien" mamma eli kotoa löytyy Pittbulli ja Amstaffi... :D.
        Ja taatusti ei tappajakoiria!

        Eli rotikka. Se valitettavasti on tappajakoira jos sille päälle sattuu!!!


      • s.sarasaari
        Tappajakoira kirjoitti:

        Eli rotikka. Se valitettavasti on tappajakoira jos sille päälle sattuu!!!

        Ei tappaja koiria ole olemassakaan.
        jokaisesta koirasta saa vihaisen jos haluaa..!
        Minulla on bullmastiffi jota jotkut väittävät tappaja roduksi mutta minulla ei ole ollut kertaakaan ongelmia kyseisen rodun kanssa,olemme käynneet säännöllisesti koirapuistoissa sekä tapailemassa lapsiperheitä.
        Serkkuani on purrut keskikokoinen seropi joten olen sitä mieltä että ne ovat enemmän ennalta arvaamattomia kuin ns. tappajakoirat.
        Tietenkin voin olla myös väärässä mutta kokemuksieni mukaan esim.pitbull tai bullmastiffi ei ole
        vaarallinen oikeissa käsissä...!


      • kkkkkks
        s.sarasaari kirjoitti:

        Ei tappaja koiria ole olemassakaan.
        jokaisesta koirasta saa vihaisen jos haluaa..!
        Minulla on bullmastiffi jota jotkut väittävät tappaja roduksi mutta minulla ei ole ollut kertaakaan ongelmia kyseisen rodun kanssa,olemme käynneet säännöllisesti koirapuistoissa sekä tapailemassa lapsiperheitä.
        Serkkuani on purrut keskikokoinen seropi joten olen sitä mieltä että ne ovat enemmän ennalta arvaamattomia kuin ns. tappajakoirat.
        Tietenkin voin olla myös väärässä mutta kokemuksieni mukaan esim.pitbull tai bullmastiffi ei ole
        vaarallinen oikeissa käsissä...!

        ''Serkkuani on purrut keskikokoinen seropi, joten olen sitä mieltä että ne ovat enemmän ennalta arvaamattomia kuin ns. tappajakoirat.''

        Ei seropit ole sen ennalta arvaamattomampia kun rotukoiratkaan. Ja kyllä tappajakoira ovat minusta arvaamattomampi, kun hyvin koulutettu seropi. Ero on siinä, että tappajakoira on vain huonosti koulutettu ja laiminlyöty koira. Seropi voi siis olla sitten hyvinkin tuollainen vihainen ja vaarallinen. Todennäköisesti se seropi joka serkkuasi puri, oli juuri tuollainen. Eli yhtä hyvin olisi voinut tulla mikä tahansa muu koirarotu tai mikä tahansa rotujen seos puraisemaan.
        Tiedän itse kaksi aika vihaista koiraa, tossa naapurissa asustelevat. Ja ovat saksanpaimenkoiria. Uskon, että vielä olisi jotain tehtävissä jos omistajat alkaisivat koulutuksen.


      • Anonyymi
        kitta kirjoitti:

        Samaa listaa olen odotellut kun olen itse ns. "tappajakoirien" mamma eli kotoa löytyy Pittbulli ja Amstaffi... :D.
        Ja taatusti ei tappajakoiria!

        hei olen juuri joutunut pikku russellieni kanssa naapurin 2 amstaffien päällekarkauksen
        kohteeksi , mutta nuo oli yllytetty siihen kun naapirissa asuvat linnakundit ei siedä mitään kieltoja , russeleissa on pahoja vammoja, toisella takapäässä iso reikä joka märkii , tiedä
        sitten kuinka kauan sen paraneminen kestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hei olen juuri joutunut pikku russellieni kanssa naapurin 2 amstaffien päällekarkauksen
        kohteeksi , mutta nuo oli yllytetty siihen kun naapirissa asuvat linnakundit ei siedä mitään kieltoja , russeleissa on pahoja vammoja, toisella takapäässä iso reikä joka märkii , tiedä
        sitten kuinka kauan sen paraneminen kestää

        Amstaffien omistajan tulee maksaa el. Kulut.


    • Yleistyksenyleistys

      Kaikki miehet on tappajia, joutavat kaikki lopetettavaksi. No, kyl naisetkin. Ja onhan niitä lapsiakin, ainakin köyhissä maissa sodissa, jotka ovat tappaneet jonkun,joo, täytyy lopettaa lapsetkin.

    • olloshuoleton
    • Anonyymi

      bullmastiffit. bulkterrieri , mastiff , yleensä säyseitä mutta väärissä käsissä helpot kouluttaa hyökkäämään ihmisten tai pikkukoirien päälle , lähinaapurissani on 2 ex-vankia jotka varastaneet 2kpl bullmastiffeja , ne nähtävästi koulutettu valkoisen pehmokoiran avulla jonka sisään pantu makkaraa , kun isäntä heiluttaa sitä koiriensa enän edessä niin johan nuo hyökkäävät kiinni siihen leluun ja repivät sitä irti isännön käsistä makkaraa saadakseen , niin helppoa se on , naapurin bullit ilmeisesti oli siten
      koulutettu jahtaamaan naapurin valkoisia terriereitä, iskivät hampaansa kiinni ja purivat , mutta lähtivät pois kun eivät saaneet mitään irti koirista , mutta hirveät hampaiden
      jäljet siitä jäi toisen terrierin takapuoleen jotka märkineet monta päivää

    • Anonyymi

      katoin videon usasta jossa kaksi koiraa isoa kokoa tappio naisen joka samassa talokerroksessa availi oman asuntonsa oven, mutta ei pääsyt kun koirat puri sen kuoliaaksi koirien omistajan edessä

    • Anonyymi

      Jotenkin tulee mieleen ihmisen itsetunto.
      Mutta näitä perse reikiä löytyy, mun koira (hevosen kokoinen).
      Saa tehdä mitä haluaa, koska olen itse henkisesta vajaa.

    • Anonyymi

      Moniko todella käyttää koiran aamukusta suuvetenä. Kaikkea sitä taas kirjoitetaan. Tuo koiran kanssa aktin vielä ymmärtää mutta kusisuuvesi juttu tuntuu keksityltä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe