Kolme valintaa olisi mahdollista?
Mitä mukaan
63
2907
Vastaukset
- Maalaismies*
Pistooli, langaton kompuutteri ja aurinkovoimalla pärisevä aggregaatti tarvitaan. Pistooli tietenkin terroristeja ja merirosvoja varten, kompuutteri ilmaisruoan tilausta varten EU:lta sekä kirjoittelua varten palstalle.
Aurinkoenergialla toimiva aggregaatti pitää huolen siitä, että virtaa riittää. Ei ole kiirettä sivistyksen pariin.- Hintriika1
Voi, Maalaismies*, unohdit Platonin kotiin! Ja ihmettelen, mitä ne merirosvot ja terroristit siellä tekevät, jos saari on autio. Muutoin varustus kuulostaa järkevältä.
Minä ottaisin lisäksi tulitikut. Kaiken varalta. Siellähän voi olla niin pimeää, ettei muuten löydä valonappulaa. - Rouva Remander
Hintriika1 kirjoitti:
Voi, Maalaismies*, unohdit Platonin kotiin! Ja ihmettelen, mitä ne merirosvot ja terroristit siellä tekevät, jos saari on autio. Muutoin varustus kuulostaa järkevältä.
Minä ottaisin lisäksi tulitikut. Kaiken varalta. Siellähän voi olla niin pimeää, ettei muuten löydä valonappulaa.Koska kaksi edeltäjää on jo ottanut kaiken muun tarpeellisen, otan minä kolme Perjantaita.
- Maalaismies*
Hintriika1 kirjoitti:
Minä ottaisin lisäksi tulitikut. Kaiken varalta. Siellähän voi olla niin pimeää, ettei muuten löydä valonappulaa.Terrorismin torjunta on niin muodikasta ettei sitä pidä unohtaa autiolla saarellakaan. Siinä vaiheessa, kun siellä ollaan, ilmaston muutos on tehnyt tehtävänsä. Kirjat ovat kastuneet, ehkä tulitikutkin. Ei hätää, pyydetään Brysselistä valmisruokia ja lämmitetään niitä kivien päällä. Eikö?
- Maalaismies*
Rouva Remander kirjoitti:
Koska kaksi edeltäjää on jo ottanut kaiken muun tarpeellisen, otan minä kolme Perjantaita.
Tuleeks tuossa sun valinnassa mahdollisesti etnisiä ongelmia? Kannattaa tarkistaa Brysselistä tai ainakin kotimaiselta ympäristöasiamieheltä
- pilaillaan
Maalaismies* kirjoitti:
Terrorismin torjunta on niin muodikasta ettei sitä pidä unohtaa autiolla saarellakaan. Siinä vaiheessa, kun siellä ollaan, ilmaston muutos on tehnyt tehtävänsä. Kirjat ovat kastuneet, ehkä tulitikutkin. Ei hätää, pyydetään Brysselistä valmisruokia ja lämmitetään niitä kivien päällä. Eikö?
vakavien asioiden kustannuksella. Mutta kaipa hengähdystauko on paikallaan kaiken tuon valituksen ja surkeuden lomassa.Kyldyyrikään ei ole riesana siellä saarella.
- Hintriika1
Koska kaksi edeltäjää on jo ottanut kaiken muun tarpeellisen, otan minä kolme Perjantaita.
Jos Brysseli kieltää Perjantait, niin ota edes sama määrä Maanantaita! Kai minä voin niistä yhtä lainata ainakin joskus? Kiitos jo etukäteen.
Mikäli tulitikut kastuvat, eivätkä kivet ole tarpeeksi kuumia, niin Maanantailla saattaa olla sytkäri taskussa. Röökitkin ovat varmaan vettyneet niin, ettei se sitä enää tarvitse.
Milloin lähdetään? Alkaa matkakuume vaivata... - Hintriika1
pilaillaan kirjoitti:
vakavien asioiden kustannuksella. Mutta kaipa hengähdystauko on paikallaan kaiken tuon valituksen ja surkeuden lomassa.Kyldyyrikään ei ole riesana siellä saarella.
tänne on niin kovasti kaivattu tätä asiallista asiaa. Tässä sitä nyt on. Eikä ole mikään kahvipirtti.
- minäpä en
Hintriika1 kirjoitti:
tänne on niin kovasti kaivattu tätä asiallista asiaa. Tässä sitä nyt on. Eikä ole mikään kahvipirtti.
sano, kenet ottaisin sinne saarelle mukaan - en vaikka kuinka utelisitte.Voin kyllä muutaman tuntomerkin antaa. Hän on huumorintajuinen, komea, neuvokas kaikin puolin,osaa laulaa serenadeja kuutamossa,osaa metsästää ja kalastaa, osaa rakentaa majan palmunlehvistäkin.
Kirjoja käytetään vain nuotion sytykkeinä ,Brysselille viitataan kintaalla, sivistyksestä veisataan viis.
.Ja niin, pois ei olisi mitään kiirettä.
Siis tarvitsen vain yhden asian mukaani,muuta en vielä tiedä, suostuuko hän. - Maalaismies*
Hintriika1 kirjoitti:
Minä kans käsitin tään paremmin niin ku asiaketjuks. Onhan saarella kulttuurikin mukana kun ei oo yhtään kesätapahtumaa. Nyt olis hyvä saada mukaan avaajan mielipide, että meneeks tämä nyt käsikirjoituksen mukaan?
- Venlastiina (ohimennen)
Maalaismies* kirjoitti:
Minä kans käsitin tään paremmin niin ku asiaketjuks. Onhan saarella kulttuurikin mukana kun ei oo yhtään kesätapahtumaa. Nyt olis hyvä saada mukaan avaajan mielipide, että meneeks tämä nyt käsikirjoituksen mukaan?
Maalaismies esitti asiallisen toivomuksen aloittajalle. Asialinjalla täytyy pysyä.
Aloittajahan kysyi MITÄ ottaisimme mukaan eikä KENET ottaisimme.
Mitäs pentelettä tähän täytyy heti romantiikkaa sotkea!
Ettei vain kohta joku ole hinaamassa maitokoppia sinne autiolle saarelle.
Edellä mainittuihin varustuksiin minulla ei ole muuta lisättävää kuin ent. sininen nyk. ruskeaksi paahtunut olkihattu. Niitä kolme Perjantaita varten voisin ottaa muutaman ongenkoukun ja kohon. - minäkin tässä
Venlastiina (ohimennen) kirjoitti:
Maalaismies esitti asiallisen toivomuksen aloittajalle. Asialinjalla täytyy pysyä.
Edellä mainittuihin varustuksiin minulla ei ole muuta lisättävää kuin ent. sininen nyk. ruskeaksi paahtunut olkihattu. Niitä kolme Perjantaita varten voisin ottaa muutaman ongenkoukun ja kohon.Onhan tässä nyt eräät muutkin ottamassa henkilöitä, joitakuita sinne saarelle mukaan, oikein kolmin kappalein. Eikös se Perjantaikin mieshenkilö ole!
Ettei vain olisi kyseessä miehen esineellistämisen asenne, arvon sisaret! Maalaismies* kirjoitti:
Taisi mennä koko autius pieleen. Laskujeni mukaan sinne on menossa melko iso porukka ja Perjantait päälle.
Mikäs autio se enää on?- suopursu33
LateVaan kirjoitti:
Taisi mennä koko autius pieleen. Laskujeni mukaan sinne on menossa melko iso porukka ja Perjantait päälle.
Mikäs autio se enää on?Onkohan se saari lämmin vai kylmä siitä
riippuen tarvitaan vaatetus, tietokoneen ottaisin että olis ajanvietettä ja kahvinkeittimen, en yhtään perjantaita
enkä muitakaan arkipäiviä ainoastaan sunnuntai. - samaa mieltä
LateVaan kirjoitti:
Mikäs autio se enää on?Ajattelin että kovasti asuttu tuntuisi olevan tämä "autio" saari, mukaan ottaisin kännykän, joka toimisi ainakin sen verran aikaa, kun akku kestää, paljon lukemista ja kun säät niin vaihtelee toisen vaatekerran, läppärin?, ei nyt sentään, lomalla tästäkin voisi olla.
- romantikko....
Venlastiina (ohimennen) kirjoitti:
Edellä mainittuihin varustuksiin minulla ei ole muuta lisättävää kuin ent. sininen nyk. ruskeaksi paahtunut olkihattu. Niitä kolme Perjantaita varten voisin ottaa muutaman ongenkoukun ja kohon.romantiika kyllä voittaa rasismin vai oisko tämä nyt sitä feminismiä pahimmasta päästä.
Huhnuh, sanon minä. - materiaalista oli kyse
Maalaismies* kirjoitti:
ei henkilöistä.Todella hyvin oivallettu.
- Maalaismies*
Hintriika oli oikeassa. Ilman tulitikkuja en löytänyt valonappulaa. Oli pimeää ja kylmää, satoi. Sateenvarjo unohtui autoon. Aggregaatti ei käynnistynyt - tietenkään. Bryssel ei vastaa ruokapyyntöihin. Pistooli taitaa olla ainoa mikä toimii, mutta ei, ei sentään vielä!
Päätin lähettää hätäviestin pullopostissa, kunhan syön viimeisen eväsleivän ja juon maitopullon tyhjäksi. Mikä muu neuvoksi?- Saarella
Maalaismiehellä taisi olla monta asiaa,
mitä ottaa autiolle saarelle.
Voileivät Aggregaatti,maitopullo,
sateenvarjo, auto,milläs lähetit ruokapyyntöjä Brysseliin,
sitten vielä kynä ja paperia pullo, miten
muuten voisit lähettää pullopostia, ai niin
se maitopullo piti ensteks juoda tyhjäks.Siitä
se pullo.
Minä ottaisin autiollesaarelle, tulitikut,
puukon ja kalastusvälineet. Siinä ne kolme asiaa. Menehän sinne saaren rantaan kytiukseen. Lähetin sinulle juuri puolitusinaa sinisiä muovipulloja, että voit lähettää lisää pullopostia.
- Hintriika1
Venlastiina kirjoitti:
Menehän sinne saaren rantaan kytiukseen. Lähetin sinulle juuri puolitusinaa sinisiä muovipulloja, että voit lähettää lisää pullopostia.
Laitapa, Venlastiina, palautuspulloja! Maalaismies* voi viedä ne Autiosaaren kioskille ja saa vastineeksi just ja just yhden tikkuaskin. Kenties se valonappulakin löytyy sitten...
- Maalaismies*
Saarella kirjoitti:
Maalaismiehellä taisi olla monta asiaa,
mitä ottaa autiolle saarelle.
Voileivät Aggregaatti,maitopullo,
sateenvarjo, auto,milläs lähetit ruokapyyntöjä Brysseliin,
sitten vielä kynä ja paperia pullo, miten
muuten voisit lähettää pullopostia, ai niin
se maitopullo piti ensteks juoda tyhjäks.Siitä
se pullo.
Minä ottaisin autiollesaarelle, tulitikut,
puukon ja kalastusvälineet. Siinä ne kolme asiaa.Se oli hybridiauto, joka ei saastuta. Luonnonsuojelijakin voi käyttää sellaista mennessään häiritsemään lintujen pesintää. Sitä ei lasketa tai jos tässä yhteydessä on pakko, niin varusteitani oli tasatarkkaan kaksi. Ne muut oli samassa pakkauksessa eli yksi=kaksi eli yhtä vähemmän kuin vaaditut kolme.
- Maalaismies*
Hintriika1 kirjoitti:
Laitapa, Venlastiina, palautuspulloja! Maalaismies* voi viedä ne Autiosaaren kioskille ja saa vastineeksi just ja just yhden tikkuaskin. Kenties se valonappulakin löytyy sitten...
Et maininnut kioskin nimeä. Voin mennä väärälle enkä saa niitä pulloja. Kytiksessä ollaan!
- Hintriika1
Maalaismies* kirjoitti:
Et maininnut kioskin nimeä. Voin mennä väärälle enkä saa niitä pulloja. Kytiksessä ollaan!
Se on se lähin. Katso kartas! En minä muista nimeä.
- maalaisjärki kunniaan
Maalaismies* kirjoitti:
eipä tuonne saarelle ole muita miehiä ilmoittautunutkaan ja mikäs siinä, maalaisjärkeä siellä tarvitaan. Nuo naiset nyt pärjäävät missä vaan, tuntuvat olevan niin keksiväistä sorttia.Kumpikohan niistä pitemmän korren vetää...
- Maalaismies*
maalaisjärki kunniaan kirjoitti:
eipä tuonne saarelle ole muita miehiä ilmoittautunutkaan ja mikäs siinä, maalaisjärkeä siellä tarvitaan. Nuo naiset nyt pärjäävät missä vaan, tuntuvat olevan niin keksiväistä sorttia.Kumpikohan niistä pitemmän korren vetää...
Annahan kun kerron. Kotiin palattuani vaimoni kysyi missäs sitä niin kuin on oltu? (Miksi naisilla on taipumus tehdä hankalia kysymyksiä). Minä siihen, että hiihtämässä on oltu, vähän laskettelemassakin. -Tähän aikaan alkukesästä, kuinkas se on mahdollista? -Nykyään tapahtuu niin paljon kaikenlaista, on kesätapahtumia ja silleen.
No ei muuta kuin ruohoa leikkaamaan sitten, sanoi vaimoni. Minä jäin miettimään, kuinka muille tuohon yksinäisen saaren soppaan jääneille kävi. Kiitos vaan hyvistä neuvoista! Tunsinhan syvää osanottoa ja ystävyyttä taistellessani merihirviöitä ja mitä niitä oli vastaan.
Tulppaanit olivat puhjenneet. - Aleksanteri Viidestoista
Maalaismies* kirjoitti:
Annahan kun kerron. Kotiin palattuani vaimoni kysyi missäs sitä niin kuin on oltu? (Miksi naisilla on taipumus tehdä hankalia kysymyksiä). Minä siihen, että hiihtämässä on oltu, vähän laskettelemassakin. -Tähän aikaan alkukesästä, kuinkas se on mahdollista? -Nykyään tapahtuu niin paljon kaikenlaista, on kesätapahtumia ja silleen.
No ei muuta kuin ruohoa leikkaamaan sitten, sanoi vaimoni. Minä jäin miettimään, kuinka muille tuohon yksinäisen saaren soppaan jääneille kävi. Kiitos vaan hyvistä neuvoista! Tunsinhan syvää osanottoa ja ystävyyttä taistellessani merihirviöitä ja mitä niitä oli vastaan.
Tulppaanit olivat puhjenneet.Hikipäässä rakentelin bambulauttaa ja lähdin pelastamaan haaksirikkoutuneita.
Kuinkas kävi? Koko saari on tyhjä! Ei iipon iippoa eikä edes yhtä Perjantaita. He kaappasivat lauttani sillä aikaa kun ongin yhtä sinistä muovipulloa rantavedestä.
Siinä lähetän nyt tämän viestin:
Uimalla en mitenkään ehdi ajoissa Hartolan markkinoille!
Tulkaa pelastamaan! - Hintriika1
Aleksanteri Viidestoista kirjoitti:
Hikipäässä rakentelin bambulauttaa ja lähdin pelastamaan haaksirikkoutuneita.
Kuinkas kävi? Koko saari on tyhjä! Ei iipon iippoa eikä edes yhtä Perjantaita. He kaappasivat lauttani sillä aikaa kun ongin yhtä sinistä muovipulloa rantavedestä.
Siinä lähetän nyt tämän viestin:
Uimalla en mitenkään ehdi ajoissa Hartolan markkinoille!
Tulkaa pelastamaan!Jos nyt ei kukaan lähettäisi helikopteria tai edes lauttaa hakemaan, niin tiedettäisiin kerrankin, missä olet. Sinulla on tapana hävitä kuin pieru Saharaan, kun ensin provosoit meidät tekemään jotakin. Et vastaile kortteihin etkä kysymyksiin.
Hartolan markkinoille voit mennä ensi vuonnakin. Kyllä me siihen mennessä Sinut noudetaan!
Ja minä en ainakaan Sinun lauttaasi vienyt! Hintriika1 kirjoitti:
Jos nyt ei kukaan lähettäisi helikopteria tai edes lauttaa hakemaan, niin tiedettäisiin kerrankin, missä olet. Sinulla on tapana hävitä kuin pieru Saharaan, kun ensin provosoit meidät tekemään jotakin. Et vastaile kortteihin etkä kysymyksiin.
Hartolan markkinoille voit mennä ensi vuonnakin. Kyllä me siihen mennessä Sinut noudetaan!
Ja minä en ainakaan Sinun lauttaasi vienyt!Älä, älä nyt noin hurjana ole. Yrittihän A 15. sentään olla avuksi.
Ajattele nyt! Ihan yksin autiolla saarella eikä yhtään kolmea tavaraa mukanaan.
Minä ainakin lähetän hänelle lisää niitä sinisiä postipulloja, että hän voi ilahduttaa meitä pulloposteilla siksi kunnes joku nerokas keksii miten hänet voi pelastaa.- Hintriika1
Venlastiina kirjoitti:
Älä, älä nyt noin hurjana ole. Yrittihän A 15. sentään olla avuksi.
Ajattele nyt! Ihan yksin autiolla saarella eikä yhtään kolmea tavaraa mukanaan.
Minä ainakin lähetän hänelle lisää niitä sinisiä postipulloja, että hän voi ilahduttaa meitä pulloposteilla siksi kunnes joku nerokas keksii miten hänet voi pelastaa.Siniset pullot sallittakoon.
- Aleksanteri Viidestoista
Hintriika1 kirjoitti:
Siniset pullot sallittakoon.
Lähtee nyt sinulle pullostissa tämä kirje.
Olet valittanut etten kirjoita. Nyt kirjoitan kun sain niitä pulloja. Vahinko ettei niissä ollut mitään sisällä. Olivat tyhjiäkuin tämä saari.
Yksinäistä ja autiota on.
Onko sinulla vene tai huvipursi? Jos on niin tule hakemaan minut täältä. Tuo evästä tullessasi.
Jään odottamaan. Hartaasti. - Hintriika1
Olet valittanut etten kirjoita. Nyt kirjoitan kun sain niitä pulloja. Vahinko ettei niissä ollut mitään sisällä. Olivat tyhjiäkuin tämä saari.
Onko sinulla vene tai huvipursi? Jos on niin tule hakemaan minut täältä. Tuo evästä tullessasi.
Jään odottamaan. Hartaasti.Voi sentään, kun ei ole edes optimistijollaa, vaikka optimisti olenkin. Yritin lähettää täyttä pulloa Sinulle piristykseksi, mutta se pirskatti upposi. Sinne menivät hyvät humalat meren pohjaan!
Koitetaan miettiä konsteja, jos ei joku muu saavu. Mutta kuten sanottu, oletpahan nyt tallessa tietyssä paikassa. Ehkä jouluun mennessä jotakin keksitään. - Hintriika1
Jään odottamaan. Hartaasti.Anna parran kasvaa (eihän siellä ole partureitakaan), niin pääset joulupukiksi!
- Eriparikoipi
Hintriika1 kirjoitti:
Voi sentään, kun ei ole edes optimistijollaa, vaikka optimisti olenkin. Yritin lähettää täyttä pulloa Sinulle piristykseksi, mutta se pirskatti upposi. Sinne menivät hyvät humalat meren pohjaan!
Koitetaan miettiä konsteja, jos ei joku muu saavu. Mutta kuten sanottu, oletpahan nyt tallessa tietyssä paikassa. Ehkä jouluun mennessä jotakin keksitään.Minun serkkuni anopin veljellä on kumivene.
Voin lainata sitä, ja käydään pelastamassa se pullo! - Hintriika1
Eriparikoipi kirjoitti:
Minun serkkuni anopin veljellä on kumivene.
Voin lainata sitä, ja käydään pelastamassa se pullo!Onko serkkusi anopin veljellä myös sukellusvehkeet? Meinaan, että meni syväsataman altaaseen. Hämähäkkimiehestä ei ole mitään apua, mutta jos olet sammakkomies, niin sitten...
Siinä se on jäänsärkijä Sammon vieressä, jos viitsit käydä koukkaamassa. Mutta korkataan yhdessä! - Hintriika1
Hintriika1 kirjoitti:
Onko serkkusi anopin veljellä myös sukellusvehkeet? Meinaan, että meni syväsataman altaaseen. Hämähäkkimiehestä ei ole mitään apua, mutta jos olet sammakkomies, niin sitten...
Siinä se on jäänsärkijä Sammon vieressä, jos viitsit käydä koukkaamassa. Mutta korkataan yhdessä!Piti sanomani jäänmurtaja Sammon vieressä. Johtui kai nostettavasta kohteesta, että tuli jäänsärkijä mieleen. Mutta pannaanpa näin helteellä jäitä hattuun eikä lasiin!
- A. von Emmenthaler
Hintriika1 kirjoitti:
Onko serkkusi anopin veljellä myös sukellusvehkeet? Meinaan, että meni syväsataman altaaseen. Hämähäkkimiehestä ei ole mitään apua, mutta jos olet sammakkomies, niin sitten...
Siinä se on jäänsärkijä Sammon vieressä, jos viitsit käydä koukkaamassa. Mutta korkataan yhdessä!Muistaakseni tämä eriparinen on henkilö, joka jo selvin päinkin sekosi jalkoihinsa siinä määrin että katkaisi kätensä.
Hänen oman turvallisuutensa kannalta saattaisi olla hyväksi viedä hänet sinne autiolle saarelle.
Sen pullon voisi antaa hänen mukaansa siltä varalta, että lähempänä joulua on kylmä.
Sittenhän siellä olisi taas kolme: pullo ja kaksi parran kasvattajaa.
Joulun alla saarelta olisi noudettavissa sekä pukki että tonttu. Pullon voisi jättää sinne tulevien tarpeitten varalle.
- ruikonperän multakurkku
en ainakaan nalkuttavaa eukkoo mukaan ottais.
korttipakan,nelosolutta tonkkatolkulla ja
paksuja sikaareita ajanvietteeksi Perjantain
kanssa nuotiolla istuskeltais- dipl. telefonologi
Eikös ruikoperäläinen ole jo vähän jälkijunassa.
Eihän siellä saarella enää muita ole kuin se viimeksi tullut. Hänkin on pyrkimässä pois.
Ota sinä paatin loso ja kaksi airoa (tekee yhteensä 3 kpl!)ja käy hakemassa se raukka sieltä.
Kyllä hän varmaa paluumatkalla soutaa. - Kesäheilaton
dipl. telefonologi kirjoitti:
Eikös ruikoperäläinen ole jo vähän jälkijunassa.
Eihän siellä saarella enää muita ole kuin se viimeksi tullut. Hänkin on pyrkimässä pois.
Ota sinä paatin loso ja kaksi airoa (tekee yhteensä 3 kpl!)ja käy hakemassa se raukka sieltä.
Kyllä hän varmaa paluumatkalla soutaa.Lähetetään sinne se roikale, joka vei toisen kesäheilan!
Pannaan sille mukaan veneenrakennusohje ja kirves.
Ei varmalla ennätä takaisin ennen kesän loppua! - Aleksanteri Viidestoista
Kesäheilaton kirjoitti:
Lähetetään sinne se roikale, joka vei toisen kesäheilan!
Pannaan sille mukaan veneenrakennusohje ja kirves.
Ei varmalla ennätä takaisin ennen kesän loppua!Lämmin kiitos huolenpidostanne ja ammatin valinnan ohjauksesta.
Ikäni puolesta sovin mainiosti ja partakin kasvaa. Mutta onko kukaan nähnyt kaljua joulupukkia?
Perjantait olivat käyneet horisontin takana pubissa ja palasivat iloisesti hoilottaen takaisin ja menivät varjoon nukkumaan.
Seilaan nyt bambulautallani kohti kotimaan rantoja.
Osaako joku neuvoa jos Suomenlahdelta tai Pohjanlahdelta olisi suora lauttayhteys Hartolan kuningaskuntaan? - Hintriika1
Lämmin kiitos huolenpidostanne ja ammatin valinnan ohjauksesta.
Ikäni puolesta sovin mainiosti ja partakin kasvaa. Mutta onko kukaan nähnyt kaljua joulupukkia?
Perjantait olivat käyneet horisontin takana pubissa ja palasivat iloisesti hoilottaen takaisin ja menivät varjoon nukkumaan.
Seilaan nyt bambulautallani kohti kotimaan rantoja.
Osaako joku neuvoa jos Suomenlahdelta tai Pohjanlahdelta olisi suora lauttayhteys Hartolan kuningaskuntaan?Ettet nyt vain joutuisi tuolta Vennäänmaan kautta etsimään Saimaan kanavan toista päätä? Minkä vuoden markkinoille sinne Hartolaan oikein tähtäät? Tai mitäpä minulle kuuluu...
Tuosta joulupukkihommasta vielä. Ei se kalju näy hiippalakin alta! Parta on pääasia. Tai siis leuka-asia. - etsivivä-amadeus
Hintriika1 kirjoitti:
Ettet nyt vain joutuisi tuolta Vennäänmaan kautta etsimään Saimaan kanavan toista päätä? Minkä vuoden markkinoille sinne Hartolaan oikein tähtäät? Tai mitäpä minulle kuuluu...
Tuosta joulupukkihommasta vielä. Ei se kalju näy hiippalakin alta! Parta on pääasia. Tai siis leuka-asia.Töppösöstansiloehi saen tuvan juur kuntoo?
etsivivä-amadeus kirjoitti:
Töppösöstansiloehi saen tuvan juur kuntoo?
Kiitos kutsusta. Ei tässä nyt tansseihin jouda, kun pitää kontata lattialla tutkimassa maantiekarttaa.
Ensin nauratti Hintriikan arvelu Saimaan kanavasta. Kun suurennuslasi kourassa olimme ukkoni kanssa jonkin aikaa konttailleet permannolla edellä mainitun kartan ympärillä, hyytyi hymy.
Vetisimmältä se Saimaan kanavalta alkava reitti näytti. Jos bambulautta ei kovin suuri ole, saattaa isojen vesien väliltä löytyä yhdysjokia, joita pitkin voi sauvoa ihan Hartolaan asti.
Ei muuta kuin viisuminanomus vetämään!- eriparikoipi
Venlastiina kirjoitti:
Kiitos kutsusta. Ei tässä nyt tansseihin jouda, kun pitää kontata lattialla tutkimassa maantiekarttaa.
Ensin nauratti Hintriikan arvelu Saimaan kanavasta. Kun suurennuslasi kourassa olimme ukkoni kanssa jonkin aikaa konttailleet permannolla edellä mainitun kartan ympärillä, hyytyi hymy.
Vetisimmältä se Saimaan kanavalta alkava reitti näytti. Jos bambulautta ei kovin suuri ole, saattaa isojen vesien väliltä löytyä yhdysjokia, joita pitkin voi sauvoa ihan Hartolaan asti.
Ei muuta kuin viisuminanomus vetämään!Kun tätä porukkaa on koossa näinkin paljon niin eiköhän me saada sen verran kokoon että hankitaan Aleksanterille kevyt kanootti.
Sitä olisi ainakin helpompi kantaa jos vesialue loppuu.
Sitä en kylläkään ymmärrä mitä varten hänen pitää vesitse mennä Hartolaan. Enkä kyllä sitäkään mitä varten hän sinne on menossa. Mutta sehän on tietysti herran henkilökohtainen asia. - Hintriika1
eriparikoipi kirjoitti:
Kun tätä porukkaa on koossa näinkin paljon niin eiköhän me saada sen verran kokoon että hankitaan Aleksanterille kevyt kanootti.
Sitä olisi ainakin helpompi kantaa jos vesialue loppuu.
Sitä en kylläkään ymmärrä mitä varten hänen pitää vesitse mennä Hartolaan. Enkä kyllä sitäkään mitä varten hän sinne on menossa. Mutta sehän on tietysti herran henkilökohtainen asia.Mikä ettei! Voitaisiin järjestää juhlallinen kanootinluovutustilaisuus jossakin Suomenlahden rannalla, jos herra joskus sinne saakka lautallaan pääsee.
Tuohon henkilökohtaiseen asiaan sen verran, että totta maar kruunupään on suunnistettava kohti Hartolaa. Lainaan tähän Wikipedian selitystä Hartolan kuningaskunnasta:
"Hartola esiintyy leikillisesti Suomen ainoana kuningaskuntana. Ruotsin kuningas Kustaa III julisti Hartolan itsenäiseksi kirkkoherrakunnaksi 31.8.1784. Hän nimesi pitäjän kruununprinssin mukaan Kustaa Adolfin pitäjäksi. Kunta otti käyttöön statuksensa Kustaa Adolfin muistoksi kunnanvaltuuston päätöksellä vuonna 1987.
Hartolassa järjestetään joka syyskuun ensimmäinen lauantai Suomen suurimmat yksipäiväiset maalaismarkkinat, joihin osallistuu satoja kauppiaita ja kymmeniätuhansia markkinakävijöitä."
Aleksanteri XV aikoo kaiketi olla yksi niistä kymmenistätuhansista. - Rouva Remander
Hintriika1 kirjoitti:
Mikä ettei! Voitaisiin järjestää juhlallinen kanootinluovutustilaisuus jossakin Suomenlahden rannalla, jos herra joskus sinne saakka lautallaan pääsee.
Tuohon henkilökohtaiseen asiaan sen verran, että totta maar kruunupään on suunnistettava kohti Hartolaa. Lainaan tähän Wikipedian selitystä Hartolan kuningaskunnasta:
"Hartola esiintyy leikillisesti Suomen ainoana kuningaskuntana. Ruotsin kuningas Kustaa III julisti Hartolan itsenäiseksi kirkkoherrakunnaksi 31.8.1784. Hän nimesi pitäjän kruununprinssin mukaan Kustaa Adolfin pitäjäksi. Kunta otti käyttöön statuksensa Kustaa Adolfin muistoksi kunnanvaltuuston päätöksellä vuonna 1987.
Hartolassa järjestetään joka syyskuun ensimmäinen lauantai Suomen suurimmat yksipäiväiset maalaismarkkinat, joihin osallistuu satoja kauppiaita ja kymmeniätuhansia markkinakävijöitä."
Aleksanteri XV aikoo kaiketi olla yksi niistä kymmenistätuhansista.Ennätin jo huolestua, ehtiikö Aleksanteri XV niille markkinoille, mutta syyskuuhun on vielä pitkä aika.
Toivottavasti Hänen Kuninkaallinen (Keisarillinen?) Korkeutensa ei haaksirikkoudu matkalla.
Olemme Rikhardin kanssa ehdottomasti mukana keräyksessä, ja luovutusjuhlaan osallistumme myös!
Ja sitten yksi kysymys maalaismiehelle:
Miksi sinä hybridiautolla ajelit? Eikö saarelle olisi päässyt helpommin amfibioautolla? - tämä aihe
Ennätin jo huolestua, ehtiikö Aleksanteri XV niille markkinoille, mutta syyskuuhun on vielä pitkä aika.
Toivottavasti Hänen Kuninkaallinen (Keisarillinen?) Korkeutensa ei haaksirikkoudu matkalla.
Olemme Rikhardin kanssa ehdottomasti mukana keräyksessä, ja luovutusjuhlaan osallistumme myös!
Ja sitten yksi kysymys maalaismiehelle:
Miksi sinä hybridiautolla ajelit? Eikö saarelle olisi päässyt helpommin amfibioautolla?Alkuun valittiin kolme asiaa mukaan autiolle saarelle. Nyt kerätään jo kolehtia yhdelle maankiertäjälle.
Mutta ei se mitään. Pääasia että ajatukset lentää. - pettynyt romantikko
tämä aihe kirjoitti:
Alkuun valittiin kolme asiaa mukaan autiolle saarelle. Nyt kerätään jo kolehtia yhdelle maankiertäjälle.
Mutta ei se mitään. Pääasia että ajatukset lentää.kukaan ei innostunut tuosta minun romanttisesta virityksestä alkupuolella. Muka ei saanut ketään ihmistä mukaan ottaa, nythän siellä on vaikka ketä. Pitäisköhän alkaa viritellä ansoja...
- Rekoosmestari
pettynyt romantikko kirjoitti:
kukaan ei innostunut tuosta minun romanttisesta virityksestä alkupuolella. Muka ei saanut ketään ihmistä mukaan ottaa, nythän siellä on vaikka ketä. Pitäisköhän alkaa viritellä ansoja...
Eihän siellä enää ole muita kuin pelkät Perjantait.
Nythän sinä voisit mennä sinne suuren rakkautesi kanssa viettämään romanttista lomaa.
Toivotan onnea ja menestystä. - Hakomäen Eemeli
Hintriika1 kirjoitti:
Mikä ettei! Voitaisiin järjestää juhlallinen kanootinluovutustilaisuus jossakin Suomenlahden rannalla, jos herra joskus sinne saakka lautallaan pääsee.
Aleksanteri XV aikoo kaiketi olla yksi niistä kymmenistätuhansista.Meidän suulissa on yksi vanha kanootti.
Se on kyllä ihan kunnossa. Sen saa sieltä jos joku vaan tulee hakemaan. Mitä se siellä tyhjän panttina tekee. - Hintriika1
Hakomäen Eemeli kirjoitti:
Meidän suulissa on yksi vanha kanootti.
Se on kyllä ihan kunnossa. Sen saa sieltä jos joku vaan tulee hakemaan. Mitä se siellä tyhjän panttina tekee.Koska eriparikoipi oli kanoottiasiassa aloitteentekijä, niin kannattaisi teidän kahden neuvotella asiasta.
Eivät kai eripariset koivet estä melomista luovutuspaikkaan...! Onko teiltä ole pitkä matka Suomenlahden rannalle, kun on vähän kateissa, missä päin se Hakomäki on? - Eriparikoipi
Hintriika1 kirjoitti:
Koska eriparikoipi oli kanoottiasiassa aloitteentekijä, niin kannattaisi teidän kahden neuvotella asiasta.
Eivät kai eripariset koivet estä melomista luovutuspaikkaan...! Onko teiltä ole pitkä matka Suomenlahden rannalle, kun on vähän kateissa, missä päin se Hakomäki on?E. Hakomäen tarjous kannattaa ottaa ilomielin vastaan! Onkohan joku jo alkanut kerätä rahaa kanoottia varten? Jos on niin ostetaan sillä tarjottavaa tulojuhlia varten. Jos evästä tulee liikaa annetaan loput Aleksanterille. On sillä sen verta melomista että sapuskaa se kysyy.
Otappas Hakomäki yhteyttä tällä palstalla nimim. Eriparikoipi niin päätetään koska se kanootti haetaan sieltä Hakomäestä.
Onkos kellään traileria? - Rosmarin isosetä
Eriparikoipi kirjoitti:
E. Hakomäen tarjous kannattaa ottaa ilomielin vastaan! Onkohan joku jo alkanut kerätä rahaa kanoottia varten? Jos on niin ostetaan sillä tarjottavaa tulojuhlia varten. Jos evästä tulee liikaa annetaan loput Aleksanterille. On sillä sen verta melomista että sapuskaa se kysyy.
Otappas Hakomäki yhteyttä tällä palstalla nimim. Eriparikoipi niin päätetään koska se kanootti haetaan sieltä Hakomäestä.
Onkos kellään traileria?Tietääkö kukaan missä Aleksanteri on?
Eiköhän pitäisi odottaa että hän ilmoittaa koska ja minne tulee.
Ei varmaan ihan vielä kannata lähteä eväsmakkaran ostoon. - laivamatkalainen
Rosmarin isosetä kirjoitti:
Tietääkö kukaan missä Aleksanteri on?
Eiköhän pitäisi odottaa että hän ilmoittaa koska ja minne tulee.
Ei varmaan ihan vielä kannata lähteä eväsmakkaran ostoon.Laivaan, jolla olin tulossa Rostockista, noukittiin yksi bambulautalla seilannut karvanaama.
Mies väitti olevansa joku Aleksanteri ja tulevansa autiolta saarelta.
Tarkoitus kai oli toimittaa hänet hoitoon mutta hän ehti livahtaa ennen kuin ambulanssi saapui. - Hintriika1
laivamatkalainen kirjoitti:
Laivaan, jolla olin tulossa Rostockista, noukittiin yksi bambulautalla seilannut karvanaama.
Mies väitti olevansa joku Aleksanteri ja tulevansa autiolta saarelta.
Tarkoitus kai oli toimittaa hänet hoitoon mutta hän ehti livahtaa ennen kuin ambulanssi saapui.Kyllä se taas pian Hartolaansa kaipailee, jos kerran on päässyt pakkopaidalta livohkaan. Odotellaanhan rauhassa.
- Likka321
Hintriika1 kirjoitti:
Kyllä se taas pian Hartolaansa kaipailee, jos kerran on päässyt pakkopaidalta livohkaan. Odotellaanhan rauhassa.
Ihan vain sivullisena sanon, että pakkopaita on nykyisin nimeltään lepositeet . Kuten kasvimyrkky on kasvinsuojeluaine ja hulttio on sosiaalirajoitteinen.
- Venlastiina (ei kirj.)
Likka321 kirjoitti:
Ihan vain sivullisena sanon, että pakkopaita on nykyisin nimeltään lepositeet . Kuten kasvimyrkky on kasvinsuojeluaine ja hulttio on sosiaalirajoitteinen.
Tuo oli niin laittamattomasti haasteltu, etten voi olla ilmoittamatta, ettei minulla ole mitään siihen lisättävää.
(tähän kuuluisi se naurava hymiö) - Hintriika1
Likka321 kirjoitti:
Oppia ikä kaikki! Jos joku olisi minulta tullut kysymään, mitä tarkoittaa lepositeet, niin eipä olisi vastausta herunut.
Jos jonkun naama näyttää siltä kuin olisi myrkyn niellyt, niin sen kai voi nykyilmaisulla sanoa
"kuin olisi suojeluainetta nauttinut".
Hohhoijaa! Taidan laittaa lepositeet ylleni, mutta jätän remmit kiristämättä. Hyvää yötä! - Alkesanteri Viidestoista
Hakomäen Eemeli kirjoitti:
Meidän suulissa on yksi vanha kanootti.
Se on kyllä ihan kunnossa. Sen saa sieltä jos joku vaan tulee hakemaan. Mitä se siellä tyhjän panttina tekee.Lämmin kiitos kaikille ystävällisestä huolenpidosta.
Olen nyttemmmmin rantautunut ja olen paikassa joka on Ruotsinpyhtää. Olisikohan toisella kotimaisella Sveriges Pyttis koska pelkkä Pyhtää on Pyttis?
En tiedä kuinka olen tänne päätynyt ja heräsin juuri joten olen vähän unenpöppörössä.
Kunhan selviän - siis herään kunnolla - otan uudelleen yhteyttä. - Hintriika1
Alkesanteri Viidestoista kirjoitti:
Lämmin kiitos kaikille ystävällisestä huolenpidosta.
Olen nyttemmmmin rantautunut ja olen paikassa joka on Ruotsinpyhtää. Olisikohan toisella kotimaisella Sveriges Pyttis koska pelkkä Pyhtää on Pyttis?
En tiedä kuinka olen tänne päätynyt ja heräsin juuri joten olen vähän unenpöppörössä.
Kunhan selviän - siis herään kunnolla - otan uudelleen yhteyttä."On lautalla pienoinen kahvila..." Ettet vain olisi eksynyt sinne. Ovat tainneet Sanni ja Marleena tarjota Sinulle kovaa teetä, kun on muisti kadoksissa!
Tämä ketju syöksyy kohta kohisten koskeen, että sinnekö tämä seikkailu sitten päätyy? Moikataan, jos satutaan joskus yhtäaikaa Hartolan markkinoille. - ???????????????
Hintriika1 kirjoitti:
"On lautalla pienoinen kahvila..." Ettet vain olisi eksynyt sinne. Ovat tainneet Sanni ja Marleena tarjota Sinulle kovaa teetä, kun on muisti kadoksissa!
Tämä ketju syöksyy kohta kohisten koskeen, että sinnekö tämä seikkailu sitten päätyy? Moikataan, jos satutaan joskus yhtäaikaa Hartolan markkinoille.Se tee nimittäin. HKK Aleksanteri XV on postikorttia kirjoittaessaan ollut niin pyörällä päästään, että nimestäkin näyttää tulleen Alkesanteri.
Pitäisiköhän tosiaan lähteä Hartolan markkinoille, että näkisi, millainen ylhäisyys kulkijamme on? ??????????????? kirjoitti:
Se tee nimittäin. HKK Aleksanteri XV on postikorttia kirjoittaessaan ollut niin pyörällä päästään, että nimestäkin näyttää tulleen Alkesanteri.
Pitäisiköhän tosiaan lähteä Hartolan markkinoille, että näkisi, millainen ylhäisyys kulkijamme on?Ihan selvästi kirjoittaja on ollut jonkin vaikutuksen alaisena. Sanahan on Alko ja nimi tietysti silloin Alkosanteri.
Kannattaneeko niille markkinoille lähteä, jos ei ole takeita, että Alkosanterikin päätyy sinne.
Ehkä hän jään harjoittamaan kieliopintoja sinne Sveriges Pyttikseen?
Toivottavasti mies ei kuitenkaan joudu virranpyörteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192261
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561864- 1781513
- 821493
- 211479
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3101431Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti1011061Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä631027Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää341005- 349894