Säälittää jättää kissa viitenä päivänä viikossa yksin niin pitkäksi aikaa. Jos työpäivä kestää esim. klo 9-17, joudun lähtemään kotoa jo 8.20. Työpäivän jälkeen täytyy käydä hoitamassa asioita/kuntoilemassa/näkemässä ystäviä (ei tietenkään joka päivä, mutta joskus, pari kertaa viikossa). Kun suoriudun kotiin, kello on jo 18-22 päivästä ja ohjelmasta riippuen.
Tai sitten jos on iltavuoro klo 14-21, kissa saa huomiotani vain aamupäivän ajan ja silloin joskus on ehkä mentävä asioille, kuntoilemaan tms. Ei tietenkään joka päivä, mutta pakko on kunnostakin huolehtia.
Miten teillä muilla? Kuinka paljon teitä säälittää jättää kisu yksin? Kärsiikö kissa kamalasti tästä yksinolosta? Kissani ei siedä toisia kissoja ollenkaan, joten en voi ottaa sille kissakaveria. Vielä olen säästynyt protestikakoilta ja -pissoilta, mutta eilen kun tulin pitkän duunipäivän jälkeen kotiin, tuntui nenään joku pistävä haju... Mietin olisiko protesti vai vahinko... Ja tämä sai minut suremaan yhä lisää kissan yksinoloa.
Minä töissä, kissa yksin!
6
3374
Vastaukset
- kaunihimpi
Hei!!
Suosittelen että hankit toisen kissan, mekin luulimme ettei ensimmäinen kissamme siedä muita kissoja. Otimme silti toisen pennun ja nyt ne on ylimpiä ystäviä, pesevät toisiaan ja painivat. Feliway haihduttimesta oli kovasti apua alku murinoissa, sähinöissä mutta kun saivat rauhassa tutustua niin asiat ovat menneet hyvin. Suosittelen todellakin toista kissaa.- Miten muilla?
onnistu. Kissani ei ihan oikeasti siedä toisia kissoja ja en viitsi tehdä sen olosta epämiellyttävää. Kissani on totaalinen sinkku.
- Tuulianna...
No aina ei kissakaveri vaan kelpaa, kuten ei minunkaan edelliselle kissalle.. eli se ei siis ole mikään ratkaisu kaikkiin tilanteisiin.
Minun kissa on myös päivät yksin, mutta ei se ainakaan näytä kärsivältä.. Kämppä on ylösalaisin kun tuun kotiin eli taitaa sillä olla aika lystiä kun ei ole kukaan komentamassa. Mitään se ei varsinaisesti riko mutta kaikki tavarat muuttavat paikkaansa päivän aikana. Eikä se ole koskaan tehnyt muualle kuin laatikkoonsa.
Eli erilaiset virikkeet pitää varmaan edes hieman kissan tylsyyttä loitolla, minä ainakin mielelläni siivoan töitten jälkeen kissan aiheuttamaa kaaosta jos tiedän että sillä on ollut mukava päivä paikkoja sotkiessa. Jätän esim. vaatekaapin ovia auki jne, niitä on kiva tutkia ja tonkia :) Pahvilaatikot on myös mukavia, niitten kanssa kissani hilluu tuntikausia. Ja kaikki ripisevä ja rapiseva jaksaa aina vaan ihmetyttää.
Kaikki narut ja muut pienet nieltävän kokoiset pitää tietysti jättää pois ettei käy vahinkoa. - !!??
Miten muilla? kirjoitti:
onnistu. Kissani ei ihan oikeasti siedä toisia kissoja ja en viitsi tehdä sen olosta epämiellyttävää. Kissani on totaalinen sinkku.
Voitkos olla varma ettei kissasi pitäisi kissa kaverista.... oletko ihan oikeasti kokeillut vai onko sinulla jokin alitajuntainen vastustus asiaan ja käännät sen kissan ominaisuudeksi???? SIINÄ POHTIMISTA ;))
- Miten muilla?
!!?? kirjoitti:
Voitkos olla varma ettei kissasi pitäisi kissa kaverista.... oletko ihan oikeasti kokeillut vai onko sinulla jokin alitajuntainen vastustus asiaan ja käännät sen kissan ominaisuudeksi???? SIINÄ POHTIMISTA ;))
tyhmä vastaus. Olen todellakin kokemuksen kautta tietoinen asiasta enkä viitsi kissaani todellakaan tahallani härnätä ottamalla toista kissaa. Siinä sinulle pohtimista.
- kisunkaveri
Meillä kaksi kissaa, jotka joutuu taas koko kesän pärjäämään pitkät päivät kaksistaan kun menen töihin. Muuten opiskelen vielä niin en kovin montaa tuntia kerralla ole poissa.
Aina on huoli minullakin ja kyllähän se kissakin seuraa kaipaa. Etkö voisi tehdä niin, että tulet ensiksi töistä kotiin antamaan ruokaa ja oleskelet sitten pari tuntia kotona ja lähdet vasta sen jälkeen kuntoilemaan tai tapaamaan kavereita. Voithan pyytää kavereita omaan kotiisi kylään. Nää on tämmösiä ihan perusjuttuja mitä voi tehdä.
Mulla menee työmatkaan 1h/suunta ja kyllä mulla on kova kiire sen työpäivän jälkeen kotiin. Itsekin lähden lenkille vasta iltasella. Paljon viileempääkin on.
Entäs onko sulla miten läheisiä kavereita. Meillä kun on nuo vielä pentuja ja jos mulla on ollut semmonen päivä, että olen joutunut olemaan aamusta iltaan poissa on mulla yksi tässä lähellä asuva kaveri käynyt pitämässä kissoille vähän seuraa ja antamassa lisää ruokaa.
Harmi jos kissasi on sen verran erakoitunut ettet usko sen hyväksyvän toista kissaa. Meillä toinen otettiin juuri siksi kun tuo toinen tuli ihan hulluksi yksinäisyydestä ja hyvin pitävät seuraa toisilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895