Hei, suunnittelen reissuu Egyptiin kesäksi, olis kyseessä omatoimimatka. Hommaan liput itse ja majoituksen.
Kuinka sen viisumin kanssa sitten, kuinka pian sen voi saada ja olihan se jotain 25-26 euroa?
Matkatoimiston kautta sais helposti mut olis kalliimpi matka.
Eihän sitä tartte kauan odotella jos on turistimatka?
Kiitos tietävälle vastaajalle jo nyt!
Egyptiin
6
901
Vastaukset
- ///
Ota viisumi vasta Egyptistä lentokentältä. Se on voimassa kuukauden ja edullisempi kuin suurlähetystöstä tai matkatoimistosta hankittu.
- tiedosta, ///
Soitin nyt kuitenkin varmuudeksi Egyptin suurlähetystöön ja sain palvelua selvällä suomen kielellä! :)
Eli, viisumin voi hakea täällä Suomessa E:n suurlähetystöstä mutta myös Egyptissä lentokentällä. Jos haluan välttää jonotuksen ja saada mielenrauhan että asia on kunnossa, voin hakea sitä myös täällä. Hinta on 20 €.
Voin myös lähettää passini suurlähetystöön palautuskuoren kera, jossa on nimeni ja osoitteeni ja postimerkki. Päivän sisällä pitäis viisumileiman olla passissa ja lähettävät sen mulle takaisin.
Ehkä helpoin tapa siis. Niin sanoivat myös, että viisumi on ihan saman hintainen, haki sitä siellä tai täällä. Hyvä juttu. :)- tainnut
sanoa mut viisumi on voimassa 3 kk sen saamisesta. :)
- MHS
Egyptin Suurlähetystöön Helsinkiin hakemus (matkatoimistosta saa veloituksetta), passi tietty kahdella valokuvalla, palautuskuori merkkeineen. 3 kk:n viisumi ja oli 20 € (tai siinä main) syksyllä postikulut. Kannattanee laittaa kirjattuna. Tosin Egyptin kentällä joudut kuitenkin pränttäämään tekstiä paperille eli ei tuo valmiiksi hommattu viisumi taida paljon nopeuttaa. Nyt itse testaamme tilanteen viikon päästä.
- MHS
Viikossa hoitui lähetystöstä vai menikö ihan sitäkään....Osoitteen löydät varmastikin netistä. Hyvää matkaa :)
Hinta oli viimeksi 15 euroa lentokentällä (siis 1 kk kun sieltä ei muuta saa) ja siitä sai 20 ja rapiat LE takaisin. Voi toki olla että hinta noussut kuukauden sisällä. Tämä on mielestäni vaivattomampi tapa kun ei tarvitse postitella mitään sun muuta, nousta vain koneesta ja marssia ostamaan viisumiin tarvittavat 'postimerkit'. Eri asia on jos tietää että viipyy kauemmin kuin kuukauden, mutta siihenkin on edullisempia tapoja kuin hakea pidennystä lähetystöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä571628- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1241248- 1401054
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten338849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612