Minne Juha Katosit?

Saanko täältä tietoja avopu...

Juhan äiti ja minä vetoamme teihin ihmisiin jotka jotakin mahdollisesti tiedätte Juha Laitisen katoamisesta niin ilmoittakaa alla mainittuihin alibin puh.nroon,sähköpostiin tai osoitteeseen.

Toivomme, että tämä painajainen päättyy ja pääsemme tästä epätietoisuuden tuskasta!!!

Myös Alibi vetoaa kaikkiin niihin ihmisiin, jotka voivat auttaa Juha Laitisen löytymiseksi.

Alibi maksaa Laitisen löytymiseen johtavista vihjeistä huomattavan palkkion.

Tiedot voi ilmoittaa myös nimettöminä numeroon 0500 624741 ja numeroon voi myös lähettää tekstiviestiä.
Alibi ottaa myös vihjeitä vastaan Sähköpostilla osoitteella [email protected]
Kirjeitä voi lähettää osoitteella Alibi, Esterinportti 1, 00015 Kuvalehdet

10

8566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luin juttusi Alibista

      toivon parasta!
      Voi itku!
      Meillä löytyi 3 kk ja 4pv jälkeen!
      Mutta ei ne asiat ole niinkuin luullaan!
      En voi nyt kotoa jutella kanssasi, pitäis töistä tehdä se, kun en jaksa olla siellä vähään aikaan!
      Hiton hitto, jotenkin kuvittelinkin sinut just tuon näköiseksi, sillä mulla on jotain ennustajanlahjoja ollut elämässäni!
      Yritän ottaa yhteyttä johonkin!
      Palaillaan!

      • katsoppa

        oulun ruumislöytö, se on just pojanpojan isä!
        Miten voi ihmisellä pysyä silmälasit yli 3 kk silmissä tai mukana?
        Poliisit olivat kertoneet pojan isänisälle että se oli hän, eli ei tarvinnut todistaa kehenkään mitään?
        Onko tullut Alibin jälkeen tietoa?
        Olen kokoajan poikani kuolinsyyn takia mukanasi asioissasi eli Juhaa etsiessäsi, meillä se selvisi, ei syy mitä ja miksi on tapahtunut, vielä, poliisi on vaitonainen!
        Olen hengessä mukanananne, mietin kuka halusi ja luuli saavansa Juhalta jotain? Rahaa, oliko vielä jotain pientä auki?
        Ja sen takia meni metsään, juttu?
        Joku metsä nyt kummittelee! Mutta missä?


      • Saanko täältä tietoja avopu...
        katsoppa kirjoitti:

        oulun ruumislöytö, se on just pojanpojan isä!
        Miten voi ihmisellä pysyä silmälasit yli 3 kk silmissä tai mukana?
        Poliisit olivat kertoneet pojan isänisälle että se oli hän, eli ei tarvinnut todistaa kehenkään mitään?
        Onko tullut Alibin jälkeen tietoa?
        Olen kokoajan poikani kuolinsyyn takia mukanasi asioissasi eli Juhaa etsiessäsi, meillä se selvisi, ei syy mitä ja miksi on tapahtunut, vielä, poliisi on vaitonainen!
        Olen hengessä mukanananne, mietin kuka halusi ja luuli saavansa Juhalta jotain? Rahaa, oliko vielä jotain pientä auki?
        Ja sen takia meni metsään, juttu?
        Joku metsä nyt kummittelee! Mutta missä?

        Otan osaa suruunne!
        Teiltä loppui epätietoisuuden tuska ja voitte nyt aloittaa oikean surutyön, vaikka tavallaanhan se on ollut koko ajan surutyötä, mutta toisenlaista.

        Aika ihmeeltä tuntuu, mutta kyllä selviää ruumiin avauksessa mitä/mihin loppu viimein kuoli.Löytykikö se polkupyöräkin?
        Aika pitkä on matka polkupyörällä ajaa talvi pakkasessa!!?
        Toivottavasti ainakin poliisit sitten kertoo teille, kun tulee tutkimus tulokset.

        Ei ole tullut mitään uutta tietoa ja olen miettinyt ja yrittänyt muistella kaikkia asioita, mutta ei ole tullut mieleeni mitään uutta.
        Ei ainakaan minun tietojen mukaan ole kellekkään mitään velkaa, ellei sitten jotakin ole jäänyt avioeron aikaan tai kun Juhalle tuli avoerokin sen jälkeen.

        Juha kyllä oli aika pahassa tilanteessa,kun ruvettiin yhdessä olemaan.

        Meinasivat varsinkin avoeron jälkeen kyllä maksattaa Juhalla sellaisiakin laskuja joihin ei ollut osaa ei arpaa, kun eivät saaneet oikealta velalliselta perittyä rahojaan!!!
        Kävivät jopa Juhan äitiltäkin kyselemässä, mutta olipa onneksi maksuista ja sopimuksista paperit ja allekirjoitusten kera jäljellä!!

        Oli tiukka tilanne nostaa ylöspäin, mutta pikku hiljaa ne selvisi kaikki asiat ja nyt hoiti laskunsa etu ajassakin.
        Kyl tää on niin vaikeeta ja olen jo niin väsynyt...

        Täällä kyllä riittää näitä metsiä tarvittais armeijan komppanja etsimään, jos mieli löytyä ja tulis kaikki käytyä läpi.
        Ollaan kyllä aika isot alueet käyty läpi ja moneen kertaan!

        Ihmetyttä mihinkä se autokin olis voinut hävitä?
        Syksyllä oli metsästäjät ja marjastajat liikkeellä eikä mitään havaintoa...
        Ei jaksa ymmärtää!


      • häviää...
        Saanko täältä tietoja avopu... kirjoitti:

        Otan osaa suruunne!
        Teiltä loppui epätietoisuuden tuska ja voitte nyt aloittaa oikean surutyön, vaikka tavallaanhan se on ollut koko ajan surutyötä, mutta toisenlaista.

        Aika ihmeeltä tuntuu, mutta kyllä selviää ruumiin avauksessa mitä/mihin loppu viimein kuoli.Löytykikö se polkupyöräkin?
        Aika pitkä on matka polkupyörällä ajaa talvi pakkasessa!!?
        Toivottavasti ainakin poliisit sitten kertoo teille, kun tulee tutkimus tulokset.

        Ei ole tullut mitään uutta tietoa ja olen miettinyt ja yrittänyt muistella kaikkia asioita, mutta ei ole tullut mieleeni mitään uutta.
        Ei ainakaan minun tietojen mukaan ole kellekkään mitään velkaa, ellei sitten jotakin ole jäänyt avioeron aikaan tai kun Juhalle tuli avoerokin sen jälkeen.

        Juha kyllä oli aika pahassa tilanteessa,kun ruvettiin yhdessä olemaan.

        Meinasivat varsinkin avoeron jälkeen kyllä maksattaa Juhalla sellaisiakin laskuja joihin ei ollut osaa ei arpaa, kun eivät saaneet oikealta velalliselta perittyä rahojaan!!!
        Kävivät jopa Juhan äitiltäkin kyselemässä, mutta olipa onneksi maksuista ja sopimuksista paperit ja allekirjoitusten kera jäljellä!!

        Oli tiukka tilanne nostaa ylöspäin, mutta pikku hiljaa ne selvisi kaikki asiat ja nyt hoiti laskunsa etu ajassakin.
        Kyl tää on niin vaikeeta ja olen jo niin väsynyt...

        Täällä kyllä riittää näitä metsiä tarvittais armeijan komppanja etsimään, jos mieli löytyä ja tulis kaikki käytyä läpi.
        Ollaan kyllä aika isot alueet käyty läpi ja moneen kertaan!

        Ihmetyttä mihinkä se autokin olis voinut hävitä?
        Syksyllä oli metsästäjät ja marjastajat liikkeellä eikä mitään havaintoa...
        Ei jaksa ymmärtää!

        kaikista näppärimmin veden pohjalle tai sitten vaikkapa venäjän puolelle...


      • Saanko täältä tietoja avopu...
        häviää... kirjoitti:

        kaikista näppärimmin veden pohjalle tai sitten vaikkapa venäjän puolelle...

        On aikaisemmissa viestiketjuissa ollut sitä mieltä,ettei pääse eikä pysty viemään rajan yli!! Itse veikkaisin samaa et se auto on viety sinne! Näillä kulmilla pyörii kesäisin ja pitkälle syksyynkin sieltä porukkaa.. Missä viimeksi Juhan auto on varmuudella nähty 25.8. Silloin 26.8 lauantai aamuna on ollut samalla paikalla kahtelemassa venäjäläinen ja siitä tyypistä on moni tehnyt havaintoja, kytistelly pitkin kesää kyläläisten pihoihin!! Sen viikon lopun jälkeen se ukko on hävinny...


      • kummia nuo poliisit
        Saanko täältä tietoja avopu... kirjoitti:

        Otan osaa suruunne!
        Teiltä loppui epätietoisuuden tuska ja voitte nyt aloittaa oikean surutyön, vaikka tavallaanhan se on ollut koko ajan surutyötä, mutta toisenlaista.

        Aika ihmeeltä tuntuu, mutta kyllä selviää ruumiin avauksessa mitä/mihin loppu viimein kuoli.Löytykikö se polkupyöräkin?
        Aika pitkä on matka polkupyörällä ajaa talvi pakkasessa!!?
        Toivottavasti ainakin poliisit sitten kertoo teille, kun tulee tutkimus tulokset.

        Ei ole tullut mitään uutta tietoa ja olen miettinyt ja yrittänyt muistella kaikkia asioita, mutta ei ole tullut mieleeni mitään uutta.
        Ei ainakaan minun tietojen mukaan ole kellekkään mitään velkaa, ellei sitten jotakin ole jäänyt avioeron aikaan tai kun Juhalle tuli avoerokin sen jälkeen.

        Juha kyllä oli aika pahassa tilanteessa,kun ruvettiin yhdessä olemaan.

        Meinasivat varsinkin avoeron jälkeen kyllä maksattaa Juhalla sellaisiakin laskuja joihin ei ollut osaa ei arpaa, kun eivät saaneet oikealta velalliselta perittyä rahojaan!!!
        Kävivät jopa Juhan äitiltäkin kyselemässä, mutta olipa onneksi maksuista ja sopimuksista paperit ja allekirjoitusten kera jäljellä!!

        Oli tiukka tilanne nostaa ylöspäin, mutta pikku hiljaa ne selvisi kaikki asiat ja nyt hoiti laskunsa etu ajassakin.
        Kyl tää on niin vaikeeta ja olen jo niin väsynyt...

        Täällä kyllä riittää näitä metsiä tarvittais armeijan komppanja etsimään, jos mieli löytyä ja tulis kaikki käytyä läpi.
        Ollaan kyllä aika isot alueet käyty läpi ja moneen kertaan!

        Ihmetyttä mihinkä se autokin olis voinut hävitä?
        Syksyllä oli metsästäjät ja marjastajat liikkeellä eikä mitään havaintoa...
        Ei jaksa ymmärtää!

        sillä kun oli tehty hammaskartoitus, oli poliisi soittanut mun toiseksi vanhimmalle pojalleni (31v ja asuu Oulussa) että se oli hän!
        Ja käskenyt hänen ilmoittaa äidille ja isälle!
        ELi me poikieni vanhemmat olemme eronneet jo 20v sitten!
        EIvät vaivautuneet itse soittamaan edes, vaikka olivat sanoneet joku aika sitten kuolleen poikani ex-avolle, että ilmoitamme sitten omaisille!
        EN ole nyt ollut yhteydessä ex-avoon eli pojanpoikani äitiin, sillä en ole jaksanut mitään, olen sairaslomalla eli keuhkokuume iski 6.6. minuun, kaiken tämän tuskan lisäksi!
        Suomi on "suuri maa" ja suurempi naapurimme!

        Mutta, Juha ei ole kaukana, hän on kanssasi aina!

        Oletko nähnyt unia hänestä?

        Näin pojastani n. 3 viikkoa katoamisen jälkeen unen, jossa hän istui sängyssämme jalat koukussa ja hymyili onnellista hymyä!
        Taputin häntä jalkaan ja sanoin, että nyt olet kotona, sulla ei ole enää mitään kiirettä, eikä hätää!
        Eli hän kävi jättämässä näin hyvästit mulle!
        Olen ns, fatalisti eli uskon kohtaloon!
        Ja uniin, vaikka sanotaan, että joka uniin uskoo, se varjoaan pelkää!
        Jokaisellehan meille ne elämän askeleet on ylhäältä määrätty, vaikka joku muu ne tekisi meille! P-kele!
        Niin. se epätietoisuus!
        Emme usko vieläkään amoukkia eli itsaria!
        Mutta kun ei ole kukaan sitä ilmoittanut mitä tapahtunut, vain lehdessäkin oli: ei rikosta!

        Taitaa meillä mennä loppuelämä kaikesta huolimatta epäilevässä olotilassa!

        Saat tietoa Juhasta piakkoin!
        Terveisiä hänen äidilleen ja jaksamista nyt ja joka hetki, me palataan, olen kanssanne samassa surussa!


      • Saanko täältä tietoja avopu...
        kummia nuo poliisit kirjoitti:

        sillä kun oli tehty hammaskartoitus, oli poliisi soittanut mun toiseksi vanhimmalle pojalleni (31v ja asuu Oulussa) että se oli hän!
        Ja käskenyt hänen ilmoittaa äidille ja isälle!
        ELi me poikieni vanhemmat olemme eronneet jo 20v sitten!
        EIvät vaivautuneet itse soittamaan edes, vaikka olivat sanoneet joku aika sitten kuolleen poikani ex-avolle, että ilmoitamme sitten omaisille!
        EN ole nyt ollut yhteydessä ex-avoon eli pojanpoikani äitiin, sillä en ole jaksanut mitään, olen sairaslomalla eli keuhkokuume iski 6.6. minuun, kaiken tämän tuskan lisäksi!
        Suomi on "suuri maa" ja suurempi naapurimme!

        Mutta, Juha ei ole kaukana, hän on kanssasi aina!

        Oletko nähnyt unia hänestä?

        Näin pojastani n. 3 viikkoa katoamisen jälkeen unen, jossa hän istui sängyssämme jalat koukussa ja hymyili onnellista hymyä!
        Taputin häntä jalkaan ja sanoin, että nyt olet kotona, sulla ei ole enää mitään kiirettä, eikä hätää!
        Eli hän kävi jättämässä näin hyvästit mulle!
        Olen ns, fatalisti eli uskon kohtaloon!
        Ja uniin, vaikka sanotaan, että joka uniin uskoo, se varjoaan pelkää!
        Jokaisellehan meille ne elämän askeleet on ylhäältä määrätty, vaikka joku muu ne tekisi meille! P-kele!
        Niin. se epätietoisuus!
        Emme usko vieläkään amoukkia eli itsaria!
        Mutta kun ei ole kukaan sitä ilmoittanut mitä tapahtunut, vain lehdessäkin oli: ei rikosta!

        Taitaa meillä mennä loppuelämä kaikesta huolimatta epäilevässä olotilassa!

        Saat tietoa Juhasta piakkoin!
        Terveisiä hänen äidilleen ja jaksamista nyt ja joka hetki, me palataan, olen kanssanne samassa surussa!

        Tapahtuneeseen ei liity rikosta!

        Millähän mahtoi poikanne sen matkan kulkea?
        Ei kai poliisit usko, että poikanne ajoi polkupyörällä niin pitkän matkan ja pakkasessa?
        Millä ihmeellä silmälasitkin on kestäneet päässä?
        Paljon selviää asioita ruumiinavauksessa!

        Eivätkö poliisit sen vertaa kunnioittaneet näin raskaassa asiassa, että olisivat itse ilmoittaneet teille olettehan sentään pojan vanhemmat!!

        En ihmettele yhtään, että olet sairastunut!
        On vaikea tilanne ollut elämässäsi, että voimavarat on vähissä, edes puolustautua tauteja vastaan

        Juhan äiti lähettää paljon terveisiä takaisin ja toivottaa voimia jaksaa raskas ja vaikea aika.

        Juhan äiti jaksaa valaa uskoa minuun, että tästä päästään yli hiljaa, mutta kuitenkin...

        Ei ole helppoa Juhan äidilläkään elämässä, mutta urheasti on jaksanut taivaltaa eteenpäin ja olla vielä minulle tukena ja kannustamassa!
        Nuorempi poikansa poistui elämästä omankäden kautta ja nyt ainut poika katosi...

        Olen nähnyt unia ja tuntenut joskus niin voimakasta läheisyyden tunnetta, jos olisin nähnyt niin olisin voinut koskettaa ja ottaa syliini! Mutta en näe..

        Kyllähän meillä on joku joka meitä ohjaa ja määrää askeleemme.
        Mutta miksi kohtelee näin raskaasti?

        Palataan.Yritä nyt vain levätä kunnolla ja parantaa itsesi ja anna aikaa itsellesi.
        Elämän on jatkuttava kaikesta huolimatta, vaikka on varmasti vaikeaa ja tuntuukin toivottomalta!
        VOIMIA!


    • Saanko täältä tietoja avopu...

      ajatukset/tunteet enteitä tulevasta? Olen usein miettinyt jälki käteen, mistä tulivat ne tunteet silloin?

      Oli 21.7.06 Käytiin Lahdessa katsastamassa ja kunnostamassa firman(jossa Juha oli töissä) rekkaa.
      Kotiin tullessa tuli minulle tunne, että tämä on meidän viimeinen yhteinen matka!
      Kuittasin ajatuksen, että ei keretäkkään käymään enää missään, kun osa ulkoseinistä on eristämättä ja ludoittamatta. Kattoremonttikin oli suunniteltu ennen talvea tehtäväksi.

      11.08.06 Olimme saaressa ja ennen rantautumista tuli tunne, että tämä on meidän viimeinen yhteinen venematka!
      Kuittasin ajatuksen viitaten tulevaan kattoremonttiin.

      Kattoremontti jäi tekemättä ja kuisti auto tunkin varaan, kun Juhalle tuli lähtö!!

      En ymmärtänyt silloin, että ne tunteet olivatkin enteitä tulevasta, ehkä lopullisesta jota en vielä ole valmis myöntämään...

      Järki sanoo toista, mutta sydämmessä elää vielä toivo!!

      • pitkästä aikaa sulle

        eilen eli 30.6.-07 siunattiin poikani kirkossa, en siis tiedä oliko poikani, mutta kaitpa oli, koska hammasjuttu oli se mikä piti, joka oli ilmoitettu keskimmäiselle pojalleni poliisilta, ja hän siis ilmoitti meille vanhemmille ym. sen asian, eikä poliisit vaivautuneet ilmoittamaan sitä edes vanhemmille, se nykyajan poliisien "kiireyskö syynä"!
        Olipa niin ikavä siunaus, en ole ikänään ollut sellaisessa tilaisuudessa, jossa kaikki itkivät,lähes koko ajan, vaikka oli vain 20 läheistä ihmistä!
        Onko Juhan jutussa tullut vielä mitään uutta?

        Tämän jaksamisen kanssa on vaikeaa, mutta tiedän, että sinun ja äidin pitää jaksaa! VOIMIA!
        Sanahan sanoo, että meille ei anneta enempää taakkaa kuin jaksamme kantaa!
        Vaikka, toden sanoen, ei sitä tahdo jaksaa kantaa, ei!
        Ilmoittelehan kuulumisia näin netin kautta!
        Olen kokoajan hengessä mukana, ja mietin pääni puhki ja yritän ajatuksissani tavoittaa missä Juha voisi olla!
        Hyv yötä, palaillaan!


    • vastauksia

      Juha katosi keskeltä Leppävirran kylää paikallisesta ravintola Virranpojasta.Juhan ja hänen autonsa tunnetaan Leppävirralla hyvin.

      Videotallennuksen ja tarjoilijoiden mukaan Juha ei ole ollut humalassa juonut yhden oluen, ollut sisällä yksin ja työvaatteissa.Kuljettaja ollut autossa.
      Juha on myös erään silminnäkijän mukaan jutellut 35-40 vuotiaan mieshenkilön kanssa,Juha on ollut rappusilla ja tämä kaveri on ollut JUhasta noin 5 metrin päässä. Hän on ollut vaalea,olkapäille ulottuvat vaaleathiukset, hoikahko.

      Auton luona on ollut myös 2 mieshenkilöä siitä ei ole varmuutta onko nämä kyseiset henkilöt lähteneet kyytiin.

      Tästä kuljettajasta ei ole,tai en ainakaan ole saanut vastausta poliisilta onko tästä henkilöstä muita tuntiomerkkejä esim.silmälasit, parta tai mitään muutakaan!?Eikä myöskään siitä ovatko olleet Juhan autolla!

      Auto on edelleenkin kateissa ja siitäkään ei ole mitään näköhavaintoja sen jälkeen.Kumpikin haihtui, kuin savuna ilmaan kenenkään näkemättä!!

      Voit lukea myös tältä samaiselta palstalta "Missä on Juha Laitinen"viestiketjun niin saat ehkä paremman kuvan tästä katoamisesta.En muista sivua, mutta se on jossakin takana ja taisipa olla kaksikin eriketjua.

      En eikä Juhan äitikään usko itsemurhaan ja kun kaikki tapaukset mitä on sattunut Juhan katoamisen jälkeen huomio niin varmistuu henkirikoksen mahdollisuus.

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe