Belggari MINUN ensimmäiseksi koiraksi? Meillä ollut kaukkareita ja erinlaisia terriereitä.
!!!!
5
959
Vastaukset
- ne kaukkarit
ja terrierit nyt on?
- maripe
Isällä kaukkari, äitillä terrieri..? kumpikaan ei muhun sillä lailla leimautunut?
- VihainenNalleKarkki
:DD Tottakai voit! Jokainen koira on yksilö ja Belgit ovat ihania ;)
Onnea hankintaan! - riippuu siitä....
...mitä sä haet koiralta. Belgi ei todellakaan ole jokaisen ihmisen koira.
Ja se ei kerro mitään että silla on kaukkareita ja terriereitä ollu. Belgit luonteeltaan täysin erillaisia kun noi kaks rotua.
Kandee miettii tosi tarkkaa!
Belgi tarvii johdonmukaisen ohjaajan ja pelkäks sohva koiraks en ottas (ainakaan noi mun pitkä karvat ei sovellu pelkkään makoiluun ja pissi/kakka lenkki koiriks eikä kyllä sen enempää mitkään muutkaan tuntemeni belgit).
Joten älä ota pelkän ulkonäön perusteella! Sulla pitää olla aikaa ja kärsivällisyyttä kasvatuksessa ja koulutuksessa.- mistica
kertoo,jos on "tottunut" ei nyt aivan helpoimpiin tapauksiin. Kaukkarit on aivan oma lukunsa, kuten kaikki laumanvartijarodut. Terrieri on aina terrieri-väärissä käsissä lopputulos voi olla katastrofi, no, niin voi käydä puudelinkin kanssa.
Toki belgi vaatii omanlaisensa omistajan, eli sitä kannattaa tarkkaan miettiä, onko itse sopiva tuolle rodulle. Tutustu paremmin rotuun, ei kirjojen ja ylistävien juttujen kautta, vaan mene kentälle, tai kysele ulkona niiden omistajilta rodusta. Näyttelyissä myös voi kysellä, etenkin jos on rotujärjestön oma pysti siellä, ja kasvattajat antavat kyllä usein rehellistä tietoa kasvattamastaan rodusta. Jos mulle sanottaisiin jostakin rodusta vaan että se on niin kiva, tai ei löydettäis mitään "muttia", kääntyisin toisaalle.
Itse kerron omistani reilusti myös niitä välillä vähemmän mukavia puolia. Esimerkein voi kertoa paljonkin.
Belgi voi yllättää, se vaatii paljon enemmän (usein) kuin moni muu paimenkoirarotu. Jos se ei saa mitä tarvitsee, se keksii kyllä itse...ei nyt ole ainut rotu joka osaa olla luova;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308438Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571123Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17766Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?64670Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36617- 34588