Belggari MINUN ensimmäiseksi koiraksi? Meillä ollut kaukkareita ja erinlaisia terriereitä.
!!!!
5
955
Vastaukset
- ne kaukkarit
ja terrierit nyt on?
- maripe
Isällä kaukkari, äitillä terrieri..? kumpikaan ei muhun sillä lailla leimautunut?
- VihainenNalleKarkki
:DD Tottakai voit! Jokainen koira on yksilö ja Belgit ovat ihania ;)
Onnea hankintaan! - riippuu siitä....
...mitä sä haet koiralta. Belgi ei todellakaan ole jokaisen ihmisen koira.
Ja se ei kerro mitään että silla on kaukkareita ja terriereitä ollu. Belgit luonteeltaan täysin erillaisia kun noi kaks rotua.
Kandee miettii tosi tarkkaa!
Belgi tarvii johdonmukaisen ohjaajan ja pelkäks sohva koiraks en ottas (ainakaan noi mun pitkä karvat ei sovellu pelkkään makoiluun ja pissi/kakka lenkki koiriks eikä kyllä sen enempää mitkään muutkaan tuntemeni belgit).
Joten älä ota pelkän ulkonäön perusteella! Sulla pitää olla aikaa ja kärsivällisyyttä kasvatuksessa ja koulutuksessa.- mistica
kertoo,jos on "tottunut" ei nyt aivan helpoimpiin tapauksiin. Kaukkarit on aivan oma lukunsa, kuten kaikki laumanvartijarodut. Terrieri on aina terrieri-väärissä käsissä lopputulos voi olla katastrofi, no, niin voi käydä puudelinkin kanssa.
Toki belgi vaatii omanlaisensa omistajan, eli sitä kannattaa tarkkaan miettiä, onko itse sopiva tuolle rodulle. Tutustu paremmin rotuun, ei kirjojen ja ylistävien juttujen kautta, vaan mene kentälle, tai kysele ulkona niiden omistajilta rodusta. Näyttelyissä myös voi kysellä, etenkin jos on rotujärjestön oma pysti siellä, ja kasvattajat antavat kyllä usein rehellistä tietoa kasvattamastaan rodusta. Jos mulle sanottaisiin jostakin rodusta vaan että se on niin kiva, tai ei löydettäis mitään "muttia", kääntyisin toisaalle.
Itse kerron omistani reilusti myös niitä välillä vähemmän mukavia puolia. Esimerkein voi kertoa paljonkin.
Belgi voi yllättää, se vaatii paljon enemmän (usein) kuin moni muu paimenkoirarotu. Jos se ei saa mitä tarvitsee, se keksii kyllä itse...ei nyt ole ainut rotu joka osaa olla luova;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418